کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

شروع فیلم

خیلی هم منتظر بودم و هم دوست داشتم اشکان توی کارگاه فیلم نامه نویسی درباره شروع فیلم ها صحبت کنه. ولی هر چی وایسادم فایده ای نداشت. الان تصمیم گرفتم در قالب سوال مطرح کنم که دربارش بحث کنیم و یه چی یاد بگیرم.   مسئله از اون جایی برام شروع شد که سریال بریکینگ بد رو شروع کردم ببینم. این سریال جدا از همه چیزش یک نکته داره که من بهش می گم حرکت کثیف، اون حرکت هم اینه که توی این سریال اول بیشتر قسمتاش یک فلش فروارد می زنه و یک قست از آخر فصل یا قسمت رو نشون می ده. ولی نکته ای رو انتخاب می کنه که توی روند داستان هیج نقشی نداره و فقط بیننده رو کنجکاو می کنه که بشینه و تا آخرش رو ببینه و این گره به وجود اومده براش حل شه. ولی وقتی حل میشه میبینه که گره با اینکه جذابیت زیادی داشته ولی توی داستان کاملا بی ربط بوده. به عبارت دیگه به بیننده رو دست می زنه.  

برای روشن تر شدن یه مثال می زنم: مثلا توی فیلمی اولش نشون بده که نقش اصلی داستان تفنگ در میاره و یکی رو می کشه. همینجا کات بخوره و بره داستان این مرد رو تعریف کنه. و هیچ حرفی هم درباره این اتفاق گفته نشه. ولی در آخر نشون بده که مرده می ره یه فیلم بازی می کنه و توش الکی کسی رو می کشه. 

حالا سوال اینجاست که واقعا این کار خوبه یا یک حرکت کثیفه؟ این که با گره داستان شروع شه هیج حرفی نیست. ولی واقعا درسته که با یک گره بی ربط نسبت به فیلم، فیلم شروع شه ؟



نظرات 3 + ارسال نظر
محسن قدکساز پنج‌شنبه 7 شهریور 1392 ساعت 10:15

استخره یادته؟!

محسن قدکساز پنج‌شنبه 7 شهریور 1392 ساعت 10:16

آره ولی نکته‌ش اینه که یه بیننده به طور عادی هیچوقت از این وضع شکایت نمیکنه! یه نفر مثل تو باید پیدا بشه و توجه کنه به این نکته و گیر بده بهش!

پرنیان فلاح پنج‌شنبه 7 شهریور 1392 ساعت 23:15

چه سوال جالبی.تا حالا بهش فکر نکرده بودم شاید چون خیلی تو سریالا بهش برخورد نکرده بودم ولی حالا که گفتید دوست دارم درباره اش بیشتر بدونم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد