کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

موسیقی فیلم


به نظرم یه فیلم به تنهایی، هرچقدرم بخواد در انتقال مفاهیم قوی عمل کنه،برای تکمیلش به موسیقی احتیاج داره؛صحنه هایی که توانایی واگویی پیام با کلام و تصویر محض رو نداره

موسیقی برای فیلم،به منزله بال پرواز میمونه که میشه باهاش اوج گرفت...

 

 

از جمله کسایی که تو عرصه موسیقی فیلم خوب عمل کردن، میتونم جیمز هورنر رو نام ببرم. کسی که دو اسکار رو برده و برای 8 فیلم دیگه نامزد شده. از بین اونایی که تا به حال گوش دادم و باهاشون زندگی کردم سه آلبومو نام میبرم:

تایتانیک: نیاز به توصیف نداره،مطمئنم تایتانیک بدون این موسیقی،به اینجا نمیرسید. اسکارهای هورنر هم برای این فیلم بود.(دانلود کل آلبوم)

ذهن زیبا: اگه آخر فیلم تونست اشکمو دربیاره، بی شک تحت تاثیر موسیقی فوق العاده اش بود.(ترک های انتخابی)

شجاع دل: اول موسیقیشو گوش دادم، بعد خود فیلمو دیدم.موسیقی کاملا مبتنی بر خود فیلم بود،درحقیقت یکبار فیلمو از طریق گوش به طور کامل دریافت کردم و بعد تصویریشو دیدم! مفاهیمی مثل شرف،افتخار،عشق و ... میشه با شنیدنش به خوبی احساس کرد...(ترک انتخابی اینجا و کل آلبوم اینجا کلیک کنید)

نظرات 8 + ارسال نظر
مهرشاد پرهیزکار جمعه 18 مرداد 1392 ساعت 13:28

مرسی ...
بی شک متن زیبا و دلنشینی بود...

سبا حق طلب جمعه 18 مرداد 1392 ساعت 13:30

امیر حیدری جمعه 18 مرداد 1392 ساعت 16:47

اشکان جمعه 18 مرداد 1392 ساعت 17:05

آفرین...من کاملا موافقم...

پرنیان فلاح جمعه 18 مرداد 1392 ساعت 20:32

بدون شک موسیقی به شدت در دریافت مفاهیم و احساس کردن فیلم موثره. دستت درد نکنه

محمد مهدی اهل خیر (قربانی) شنبه 19 مرداد 1392 ساعت 01:17


صدرصد موافق

محض شرکت در بحث شنبه 19 مرداد 1392 ساعت 11:10

هرچند من عشق موریکونه هستم ولی پرافتخارترین موزیسین اسکار, جان ویلیامزه با 5 اسکار و 45! نامزدی اسکار.(مقام دوم در نامزدی اسکار)
موسیقی فهرست شیندلرش که به نظر من بهترین موسیقی فیلم تاریخه اصلا و به قول تقوی, اصلا یه وضعیتی...
شکور

ترابی شنبه 19 مرداد 1392 ساعت 21:48

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد