کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

درباره‌ی برچسب

برچسب‌ها را نباید شوخی گرفت.  

 برچسب ها امکان جستجوی راحت تر و جزئی تر را در وبلاگ برای ما فراهم میکنند. میتوان پُست ها را به نوعی دسته بندی کرد که نیازی به تعریف موضوعات کلّیِ دیگر نباشد.

نکته ی مهم تر درباره ی این برچسب ها این است که با موتور جستجوی گوگل ارتباط برقرار میکنند و باعث بالاتر رفتنِ رنکِ وبلاگِ ما در گوگل میشود. یعنی اگر کسی کلمه‌ی "فیلم" را در گوگل سرچ کند گوگل یک سری سایت به کاربر معرفی میکند که ترتیبِ این معرفی ارتباط مستقیم با برچسب ها دارد. اما این سیستمِ گوگل دارای قابلیتی است که اگر برچسب های نامربوط در یک پُست منظور شوند، متوجه شود و رنکِ وبلاگ را حتی پایین تر ببرد. مثلا اگر همین الان شما جمله‌ی "کسینوس خر است" را در گوگل سرچ کنید، اولین پیشنهاد گوگل وبلاگ کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی است که قبلا یکی از دوستان از این برچسب در پُست خود استفاده کرده است.

برچسب‌ها 

حالا وظیفه ی نویسنده‌ها چیست؟

نویسنده ها باید تا جای ممکن، از حداکثر تعداد ممکن برچسب ها استفاده کنند و برچسب برای پُست خود منظور کنند. موقع نوشتن  برچسب مورد نظر، نویسنده باید به مخاطبی فکر کند که قرار است کلمه ای مرتبط با پُستش را در گوگل سرچ کند و گوگل با توجه به آن کلمه یا جمله، وبلاگ ما را به او معرفی کند. نویسنده باید سعی کند حتی الامکان از برچسب های موجود استفاده کند، وقتی شخص اقدام به نوشتنِ برچسب مورد نظرش میکند، برچسب های مشابه هم نمایش داده میشوند، بهتر آن است که از همان برچسب ها استفاده شود و برچسب جدیدی ایجاد نشود، مخصوصا اگر برچسب ها یکی باشند و فقط در رسم الخط تفاوت داشته باشند.


باشد که نویسندگان عمل کنند و آوازه‌ی کانون را در سراسر دنیا به گوش جهانیان برسانیم به یاریِ گوگل!

نظرات 4 + ارسال نظر
سارا حنانی دوشنبه 14 مرداد 1392 ساعت 21:52

در همین راستا، من به رسم الخط تگ "نویسنده گان" اعتراض دارم
مگر اینکه هدفمون این بوده باشه که از طریق گوگل، آدم هایی که فارسی شون ضعیفه رو به وبلاگ دعوت کنیم

کاملا درسته
اصلاح شد
قدکساز

سبا حق طلب سه‌شنبه 15 مرداد 1392 ساعت 00:04

خ هم خوب

اشکان سه‌شنبه 15 مرداد 1392 ساعت 02:19

خوب کاملا مشخص است که در باره هیچ فرد به خصوصی صحبت نمی کنید...عرضم به حضور شما حالا که کل بحث راجع به من است فکر می کنم نیازی به پست گذاشتن نبود و قضیه با یک مسیج حل می شد اما برای اینکه دیگران هم ببینند خوب چه بهتر...
باید بگویم که
۱.من برای پست هایم ابتدا برچسب های مورد نیاز را به طور کامل انتخاب می کنم و بعد می روم به سراغ مسخره بازی...
۲.بنده فکر نمی کنم گوگل بتواند بفمد که بر چسب اشتباهی و رنک وبلاگ ما را پایین بیاورد...این دیگر از آن حرفهاست...مگر آنکه کسی ریپورت کند و بنده گمان نمی کنم کسی که جمله کسینوس خر است را در فیس بوک سرچ کند دارای چنین روحیه ای باشد...
۳.به هر حال بحث زیاد بودن تگ ها و حتی الامکان یکسان بودنش را قبول می کنم
۴. و به هر حال برای جلو گیری از هر گونه مشکل احتمالی از خر کسینوس پایین می آیم...:))

نه، روی صحبت من فقط با تو نبود! مثلا، همین دو پُست اخیر شکوری که بعد از حرفهای من گذاشته، کلّن هدفش نقض حرفهای من بوده! :)))
یا دیگران، برچسب های کمی انتخاب میکنند، اسم خودشان را برچسب نمیکنند و ...
قدکساز

به قدک سه‌شنبه 15 مرداد 1392 ساعت 21:03

چرا تف می کنی تو صورتم بابا!
من همچین هدف شومی نداشتم حاجی...
خوب حواسم نبود
چرا می زنی!
شکور

حاجی من غلط بکنم اصن یعنی چی؟؟؟
آخرش :)))))) هم گذاشته بودم که بابا...
قدکساز

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد