کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

من باب آرشیو

سلام

حق‌پناه را هفته پیش دیدم و به خودم تبریک گفتم که معاون آرشیو شد. جوان برومند و محجوب و خوش‌فکر و کاربلدی به نظر می‌رسد، از آنهایی که به قول شکوری می‌شوند "ذخائر کانون". مبارکمان باشد.

و اما بعد

  می خواهم با گله شروع کنم. کامپیوتر هنوز کارش تمام نشد که خوردیم به تعطیلات تابستانه. دستمان ماند در حنای هارد پارتیشن‌بندی و ریختن نرم‌افزارها. بهرحال؛ مسئولین امر توجه داشته باشند که ما کم کم شروع می‌کنیم به کار و لطفاً آنها نیز خود را برسانند که نمانیم. 

اولین کار ما - من وحق‌پناه - یافتن این نکته است که چه داریم؛ از فیلم و عکس و آهنگ و برنامه و فایل. فهرستی از این اقلام تهیه می‌شود شامل نوع فایل،  اسم و حجم. قدم بعدی؛ حذف بی‌رحمانه اضافات و فایل‌های شخصی است، به نظر من آهنگی که تنها دو - سه نفر در کانون به آن اقبال دارند همانقدر شخصی است که عکس‌های خانوادگی. جای این‌ها به نظر من در هارد کانون نیست، فایل‌های خراب و بی‌کیفیت هم. فایل‌هایی با حجم غیرمعقول هم. به طور کلّی برای فیلم‌ها به قاعده‌ای می‌رسیم که هم حجم، هم مقبولیت، و هم دردسترس بودن آن رار در نظر بگیرد؛ ذکر خواهد شد بعدها. اشاره می کنم به این نکته که دسترسی دوستان به درایوی که آرشیو اصلی فیلم‌هاست محدود خواهد بود، به این معنا که به جز من و حق‌پناه کسی حق ندارد از آنجا چیزی پاک یا به آنجا چیزی اضافه کند - با پسورد این امر مرتفع می شود - ولی امکان کپی کردن و مشاهده فایل ها برای همه موجود است. فیلم‌ها بر اساس نام مرتب می شوند و در پوشه‌هایی مانند سال تولید و اسم کارگردان و ژانر هم شورتکات‌های آنها موجود خواهد بود. 

دلیل اصلی احراز این مسئولیت از جانب بنده، سرورسامان دادن به آرشیو و تاریخچه خود کانون است؛ عکس فعالیت‌ها، فیلم‌ها، کلیپ‌ها، همه اینها تاریخ کانون هستند و من اعتقاد راسخ دارم که هر نهادی بدون گذشته‌اش چندان اعتباری ندارد. از دوستان خواهش می کنم هر کس هر فیلم و عکس و هرچیز مرتبط به کانون دارد با اعلام من - که به زودی خواهد بود -  بیاورد و به غنای آرشیو کمک کند. (این امر برای غنای آرشیو فیلم و موسیقی هم صدق می کند البته)

به عنوان نکته آخر، درایوها به این ترتیب خواهد بود که:

1- آرشیو فیلم (1.5 ترابایت؛ دسترسی آزاد و اعمال تغییرات محدود)

2- آرشیو کانون (1 ترابایت؛ دسترسی آزاد و اعمال تغییرات محدود، شامل فیلم و عکس و پوستر و کلیپ و پشت صحنه و هرچی، هرچی)

3- آرشیو موقت (200 گیگابایت، سکوی انتظار فایل‌ها برای قرار گرفتن سر جای خودشان)

4- ویندوز (200گیگابات، دسترسی محدود، جوری تنظیم میوشد که دسکتاپ و دانلودها هم روی آرشیو موقت قرار بگیرند)

5- نرم‌آفزارها (300 گیگابایت)

6- آرشیو متفرقه (800 گیگابایت، از نامش مشخص است که شامل چه فایل‌هایی خواهد بود، همچنین می تواند به عنوان ورک‌استیشن هم مورد استفاده قرار بگیرد، برای اعمال محدودیت در دسترسی هنوز تصمیمی گرفته نشده)


موارد دیگر به سمع و نظر دوستان خواهد رسید، و امید است تا آخر شهریور تمام کارها به پایان برسد.

زیاده عرضی نیست، سعید


پانوشت: مسئولین محترم کامپیوتر در نظر داشته باشند که پارتیشن بندی هرچه زودتر صورت بگیرد.

نظرات 5 + ارسال نظر
سعید ایزدی پنج‌شنبه 3 مرداد 1392 ساعت 14:15 http://kafankhafan.blogfa.com

این به نظر کار سنگینی میاد. امیدوارم بتونی به خوبی انجامش بدی.

شکور جمعه 4 مرداد 1392 ساعت 00:10

آورین

رضا ی.د جمعه 4 مرداد 1392 ساعت 04:45

فعلا که تعطیلیه امیدوارم بعدش زود کامپیوتر سالم تحویل داده بشه

ترابی جمعه 4 مرداد 1392 ساعت 23:37

از همین الان خداقوت کاره سنگینی در پیش دارید

مرادپور یکشنبه 6 مرداد 1392 ساعت 15:27

هندونه سنگین ولی شیرینی رو برداشتین!!! آرزوی موفقیت دارم براتون...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد