کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

تبرئه crash


با یه فیلم میشه واقعیت رو بیان کرد ، تغییر داد یا بالکل عوض کرد



 

وقتی فیلم crash  رو میدیدم ، حس سیاه نمایی جامعه آمریکا بهم دست داد. نمیگم این مشکلات وجود نداره، اما این اتفاقات تو بازه زمانی بسیار محدود اتفاق نمی افته. تمام مشکلات جامعه تو ذهن نویسنده بوده و همه رو به هم وصل کرده . حالا من ببیننده معضلات دردناک این جامعه رو که شاید طی سالیان متمادی اتفاق افتاده، تو دو ساعت میبینم و فکر میکنم همیشه همینطوره.

درصورتی که واقعیت به این دردناکی نیست. مثل فیلمهای ایرانی ؛ تهرانو جوری نشون میدن که پراز کثافت و نامردیه و اصلا برای زندگی مناسب نیست!!

خلاصه اینکه گمان میبردم تبعیض نژادی تو آمریکا نسبت به گذشته تا حدودی روبه افوله. مخصوصا با روی کار اومدن اوباما.

اما با شنیدن اتفاقات اخیر و تبرئه کردن قاتل یک سیاه پوست ، صحنه های فیلم یکی یکی از جلو چشمام عبور کردن !

شاید دوباره تصادفو دیدم و جور دیگه ای با قضیه کنار اومدم....

نظرات 7 + ارسال نظر
سبا حق طلب چهارشنبه 26 تیر 1392 ساعت 14:34

واقع مخالفم که همیشه تو فیلم ها به تهرانی ها گیر میدن.به نظرم مخاطبان تهرانی خ باجنبه اند

سلیمه رحیمی چهارشنبه 26 تیر 1392 ساعت 22:16

صحنه ای که پلیسه داره خانوم سیاه پوست رو بازرسی بدنی می کنه...دردناکه، خیلی دردناک

شکور جمعه 28 تیر 1392 ساعت 01:27

با علاقه ی شدیدی که به تهران دارم باس عرض کنم که تمامی فیلم هایی که درمورد تهران سیاه بوده اند, به شدت واقعیت رو نشون دادن.
شکور

سلیمه رحیمی جمعه 28 تیر 1392 ساعت 14:13

توی فیلم گفته شد که این بنده خداها تهرانی هستن؟ من متوجه نشدم

سلیمه رحیمی شنبه 29 تیر 1392 ساعت 03:45

یادم اومد. فامیلشون «تهرانی» بود

توفیقی شنبه 29 تیر 1392 ساعت 22:53

به خانم رحیمی:
اشاره من به تهران،ربطی به فیلم نداشت در واقع!
تمثیلی بود برای سیاه نمایی.

بیشتر بیایید کانون!
تصویری از شما تو ذهنم ندارم خب
بیایید آشنا شیم!

سلیمه رحیمی یکشنبه 30 تیر 1392 ساعت 15:33

متاسفانه من اصلا دانشگاه نمیام خانم توفیقی!
شاید یه روزی یه فرجی بشه دانشگاه منو بطلبه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد