کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

در وبلاگ مشارکت کنید! واسه خودتون خوبه!

مقوله گذاشتن نظر، نه به عنوان یک عادت، بلکه به عنوان یک وظیفه باید در تمام اعضا نهادینه شود!

مسئله "چک کردن وبلاگ" در تمام طول سال اهمیت دارد، به خصوص در تابستان که این کار یکی از معدود کارهایی است که مصداق فعالیت کانونی دارد!

لطفا زیر هر پُست حداقل یک لبخند بزنید تا از حضورتان در وبلاگ مطلع شویم!
با تشکر - مسئول وبلاگ

نظرات 26 + ارسال نظر
شکور دوشنبه 3 تیر 1392 ساعت 23:59

سعید ایزدی سه‌شنبه 4 تیر 1392 ساعت 01:15 http://kafankhafan.blogfa.com

البت حرفت درسته ولی فکر کنم برای اینکه چه مقدارش فعالیت کانونی جساب میشه باید مسئول ارتباط اینترنتی تصمیم بگیره.

معیار خاصی برای سنجش حضور افراد در وبلاگ موجود نیست!
یعنی نمیشود برای کسی به خاطر پخته تر بودن نظراتش فعالیت بیشتری منظور کرد!
در کل این مقوله نیاز به جلسه و قانون و انتخابات داره!

قدکساز

سودابه باقری سه‌شنبه 4 تیر 1392 ساعت 11:57


کار سختی نیس ولی نمیدونم چرا نمیشه!!!!
سعی میکنیم

آورین بر شما!

قدکساز

به قدکساز سه‌شنبه 4 تیر 1392 ساعت 14:57

به نظرم من حداقل در حال حاضر، این قضیه در خلاء قانون، به انصاف و منطق و عمق دید مسئول وبلاگ، یعنی تو، سپرده شده.
این مسئولین سمت هستند که میزان فعالیت زیرمجموعه شون رو بر اساس زمان و مکان و امکان، تشخیص می دن

شکور-مسئول اساسنامه

فربد سه‌شنبه 4 تیر 1392 ساعت 15:19

چشم.

سبا حق طلب سه‌شنبه 4 تیر 1392 ساعت 18:19


باشه .ولی قانع کننده نبود کلا در این مورد بچه ها قانع نمی شن.
فقط باید گفت دوستان کسی که پست می زاره دوست داره بفهمه چند نفر خوندن از دوستای کانونیش.
بازم قانع کننده نبود فک کنم
خب به جهنم نزارید مهم نیست که هر کی پست میزاره برا دل خودش بزاره یا نزاره چه اهمیتی دارن دوستای کانونی که خوندن یا نه؟!!!
اگر امید قانع شدن هست لایک بزارید
من به شخصه ذوق می کنم مثل بچه ها وقتی می بینم تعداد نظرات 5تا شده

اصلا قرار نیست کسی قانع بشه! گفتم که این یک وظیفس و "چرا" نداره!

مسئول وبلاگ

سبا حق طلب سه‌شنبه 4 تیر 1392 ساعت 20:10

منم می گم حرف شما کاملا درسته اما برای نهادینه شدن این وظیفه باید قانع شن بچه ها که نمی شن گویا.نقد نکردم نوشته رو.

محبوبی سه‌شنبه 4 تیر 1392 ساعت 23:11

salaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

سامنوعلیکم.چه عجب بابا.سر بزنید خانم. حیف شد که رفتید.

شکور

اشکان چهارشنبه 5 تیر 1392 ساعت 02:16

حاجی عرضم به حضورت که تو نمی تونی بگی این یه وظیفه ست و چرا هم نداره...تو اصلا در مقامی نیستی که چنین حرفی بزنی...
در ثانی من همچنان فکر می کنم این کار فوق العاده بچه بازی و مسخره بازیه ... فقط نظر کسی مهمه که در اون زمینه صحبتی برای انجام دادن داره و صرف گذاشتن یک لبخند به نظرم بیخوده...صاحب پست با ذوق میاد ببینه چه نظری گذاشتن و فقط یه لبخند مسخره می بینه...هر چند به نظرم خیلی خوبه که بچه ها بیان و نظر واقعی شونو بگن هر چه قد هم که کوتاه باشه و...

این یک وظیفه کانونیه و اگر توی اساسنامه درج نشده باید دربارش بحث بشه! من این پُستو بنابر وظیفه ام گذاشتم مبنی بر اینکه باید مشارکت بچه ها در وبلاگ بیشتر بشه! شاید نشه بهش به چشم یه وظیفه نگاه کرد اما وبلاگ جزو یکی از ارکان کانونه و کسی که وبلاگ رو مرتب چک میکنه تقریبا از همه اخبار کانون خبر داره و پیگیر اتفاقات کانون هست!

اگر میشد با لایک کردن، فهمید که چه کسایی از وبلاگ بازدید کردن قطعا این گزینه رو جایگزین یک لبخند میکردم!

با خود عباس شکوری صحبت میکردم گفتم که سطح کیفی پُست ها باید انقدر بالا باشه که جای بحث و نظر گذاشتن داشته باشه!

در هر صورت همین یک لبخند هم حداقل کاریه که بچه ها برای اعلام حضورشون تو وبلاگ میتونن انجام بدن!
قدکساز

سعید ایزدی چهارشنبه 5 تیر 1392 ساعت 05:29 http://kafankhafan.blogfa.com

به نظر من به شخصه هیج خلا قانونی وجود نداره. همونجوری که شکور گفته توی اساس نامه اومده که مسئولین سمت باید مشخص کننده فعالیت باشند. چه لزومی داره که برای تابستون و این قضیه قانونی تصویب بشه. خود مسئول وبلاگ اونقدر متوجه میشه که میزان فعالیت رو بر اساس نبودن افراد در تهران اندازه گیری کنه.

پرنیان فلاح چهارشنبه 5 تیر 1392 ساعت 09:22

آره به نظر من هم ی جور احترام به کسیه که پست رو گذاشته.

شکور چهارشنبه 5 تیر 1392 ساعت 13:07

من همچنان با لبخند و یاالله و اعلام حضور و فحش و هرچیزی که نشون بده چه افرادی اون پست رو خونده اند، به شدت موافقم
اشکانم واس خودش میگه
شکور

بشیری چهارشنبه 5 تیر 1392 ساعت 15:55

آقا این پست چرا با توجه به تاریخ ثبت شدنش نمیره پایین تر؟
پست انقلاب بعد از این گذاشته شده ولی قبل از این قرار گرفته....

یه قابلیتی داره بلاگ اسکای که میتونی پست مورد نظرت رو بالای صفحه قرار بدی ٰ یعنی هر پستی که گذاشته بشه اون پست مورد نظر تو بازم بالای پست جدید قرار میگیره!

جهان معاون

محمد مهدی اهل خیر (قربانی) چهارشنبه 5 تیر 1392 ساعت 19:48

اشکان پنج‌شنبه 6 تیر 1392 ساعت 00:35

به نظرم کسی حق نداره از این قابلیت بلاگ اسکای استفاده کنه چون تمام پست هایی که گذاشته می شن از نظر ارزش یکسانن مگر در شرایط خاص...این پست حد اکثر یک دکترین ساده ست و هیچ فرقی با بقیه نداره و به نظرم باید بیاد پایین قرار بگیره

من به عنوان مسئول وبلاگ حق داشتم از این امکان استفاده کنم برای انجام یکی از وظایفم که دعوت اعضا به افزایش مشارکت در وبلاگه!
پُست رو به زودی به حالت عادی برمیگردونم!

قدکساز

درمورد حرفهای بین توپشکن و قدکساز پنج‌شنبه 6 تیر 1392 ساعت 02:50

شکورم و ایراد وارد شده از طرف توپ، اساسنامه می زنه

من فکر کردم
میدونم که مسئولین در حیطه ی مسئولیت خودشون، باید حقوقی داشته باشن...
تفسیر این حقوق وقتی قراره باعث محدود شدن آزادی اعضا بشه، باید مضیق باشه
درمورد مسئول وبلاگ، قطعا مسئول وبلاگ حق داره از امکانات وبلاگ برای مسئولیتش، که ارتقای وبلاگ به صورت کیفی و کمی هست و به نظرم افزایش مشارکت اعضا در وبلاگ هم یکی از همین موارد ارتقا هست، استفاده کنه
همانطور که خانم حنانی حق گذاشتن پاسخ به نظرات تایید شده رو منع کرده بودن
و همچنین ایجاد موضوع جدید رو هم منع کرده بودن
در مواردی که استفاده از امکانات برای رسیدن به این اهداف باشه، به نظر مسئول سمت، کار درستی کرده است.
حال آیا
1- تشویق به گذاشتن نظر برای پست ها منجر به ارتقای وبلاگ می شود؟
2- تلاش برای ارتقای وبلاگ، جزو وظایف مسئول ارتباطات اینترنتی هست؟
3- و در آخر اینکه استفاده از این ویژگی، میتونه توسط خود مسئول برای این قضیه مورد استفاده قرار بگیره؟


درضمن، به توپشکن میشه این رو هم گفت که تو میخوای به قدکساز بگی حق نداره از یکی از امکانات وبلاگ برای پستش استفاده کنه؟!!!
این حرف که متعارض با آزادی ایه که ما گذاشتیم
به نظرم باید بگی که همه می تونن از این امکان استفاده کنن نه فقط قدکساز
و در این حالت ما به هرج و مرج میخوریم که اون موقع این مسئوله که باید اقدام بکنه و یه شیوه نامه برای استفاده از این امکانات بذاره یا اینکه تبدیل کنیم به رویه یا قانون
باید متذکر بشم، هیچ رویه ای برای امکان باقی ماندن پست در ابتدای وبلاگ وجود نداره، زیرا این امکان همین ایام اخیر با تغییرات بلاگ اسکای به وجود آمده است...
توپ جان، بحث کن تا ببینیم باید به کجا برسیم...

شکور

مورد اول: تشویق به گذاشتن نظر باعث مشارکت بیشتر بچه ها در وبلاگ میشه که این باعث ارتقای اهمیت وبلاگ میشه!
مورد دوم: توی تماس یکی مونده به آخری که با شما داشتم این موضوع رو از شما شنیدم!
مورد سوم: من از خلأ قانونی استفاده کردم و قبلا هم گفته بودم که برای استفاده از این قابلیت باید یک قانون تصویب بشه یا نکاتی در اساسنامه درج بشه!

قدکساز

به قدکساز پنج‌شنبه 6 تیر 1392 ساعت 11:52

حاجی پاسخ اون سوالا رو من که خودم دارم...میخواستم توپشکن هم بدون اینکه نظر من رو بدونه به اون سوالا پاسخ بده ببینم چی میگه...
شکور

آها!
قدکساز

مهرشاد پرهیزکار پنج‌شنبه 6 تیر 1392 ساعت 13:07

بسیار هم خوب

اشکان پنج‌شنبه 6 تیر 1392 ساعت 13:19

۱.عرضم به حضورت که عباس برام عجیبه که این حرفو از تو بشنوم:
به توپشکن میشه این رو هم گفت که تو میخوای به قدکساز بگی حق نداره از یکی از امکانات وبلاگ برای پستش استفاده کنه؟!!!
این حرف که متعارض با آزادی ایه که ما گذاشتیم

به نظرم تعریفت اشتباهه...حرفی که من می زنم اینه که آزادی تا وقتی آزاده که آزادی دیگران رو محدود نکنه...این عین عدالته...
همونطور که مسئول کانکس نمیتونه دیوارو خراب کنه . مسئول اساسنامه نمی تونه قانون از خودش در بیاره و...

۲.یک بحث مفصل دیگه اینجا وجود داره...مرز اختیارات و محدودیت های مسئولین سمت کجاست...یعنی اگه مسئول کانکس بزنه و دیوارو خراب کنه و بگه به نظرش این کار در جهت پیشرفت کانون بوده طبق اساسنامه ما هیچ حرفی نمی تونیم بزنیم( البته تو گوشش می تونیم بزنیم!!!) و این دقیقا جاییه که قانون گذاشتن در مقابل دوستی یک گروه دانشجویی قرار میگیره...که آیا باید تراکم قوانین رو قبول کنیم و تمام اختیارات مسئولین رو قید کنیم و ابهام موجود در اختیاراتش رو از بین ببریم
یا اینکه به همین صورت که الان هست به فکر وشعور یک گروه فرهیخته اعتماد کنیم و بپذیریم که معنای پیشرفت کانون رو میدونن و اگه گاهیم اشتباهی سر زد با یک تذکر به سرعت رفعش کنیم...
به نظرم الان این آخری اتفاق افتاده...
حق با محسنه که میگه من از یک خلا قانونی استفاده کردم..
ولی حاجی...
کار خوبی نکردی...
تو با این کارت داری مجبورمون میکنی که رو دوستی و این حرفا زیاد حساب نکنیم و شروع کنیم به تدوین یک سلسه قوانین دست و پا گیر و سفت و سخت که معلوم نیست حتی انتهایی داشته باشه...

درمورد 1 نگاه کن...اینکه «آزادی تا وقتی آزاده که آزادی دیگرون رو نگیره» اساس قانونگذاری در یه جامعه ی دموکراتیکه... مخالفتی که با حرکت قدکساز کردی بر همین اساس بود پس همین مخالفت میتونست نسبت به الزامی که خانم حنانی برای «عدم ایجاد موضوع مگر توسط مسئول وبلاگ» بکنی...یعنی بهشون بگی که چرا فقط تو بتونی موضوع تعیین کنی؟ بقیه هم باس بتونن کلا میخوام بگم که تنها کسی که در مدیریت وبلاگ میتونه از بعضی امکانات خاص وبلاگ که میتونه آزادی دیگرون رو محدود بکنه، استفاده کنه، خود مسئوله، اونم در جهت انجام مسئولیت هاش و تشخیص اینکه استفاده از اون امکان برای انجام مسئولیتش هست هم با خودشه... در این لحظه، قدکساز برای انجام مسئولیتش، تشخیص داده که میتونه از این امکان استفاده کنه...و مطمئنا دیگرون رو از استفاده ی بدون ملاک و برنامه، از این امکان، منع خواهد کرد. در این لحظه مث این می مونه که خانم حنانی خودشون برای انجام مسئولیتشون از امکان «ساخت موضوع» استفاده کردن و دیگران رو از این کار منع کردن... پست قدکساز از نگاه خودش (که اولین ملاک برای تعیین مصداق انجام وظیفه اش است) در راستای انجام وظایف اساسنامه ایشه نه یه پست معمولی پس داره مثل خانم حنانی عمل میکنه... من فقط به تو گفتم اگه بخوای خیلی خشک و اساسنامه ای بحث کنی باید بگی که همه می تونن از این امکان استفاده کنن نه اینکه به قدکساز بگی نمیتونه از این امکان استفاده کنه... به هر حال به نظر من

1- قدکساز می تونه از بعضی امکانات وبلاگ برای نظم و بحث های کمی و کیفی وبلاگ به صورت ویژه استفاده کنه(همونطور که خانم حنانی استفاده کردن و این رو میتونه در حد رویه ادعا کنیم که البته کمی ضعیفه)

2- معیار اول برای تشخیص اینکه مسئول تا کجا حق مانور داره، خود مسئوله...ولی هر وقت نهاد تصمیم گیری احساس ترک تازی در افعال مسئول رو کرد، جلوی مسئول رو می گیره

3- از نگاه خود من، پست قدکساز کاملا مربوط به وظایف رویه ایه مسئول وبلاگه و میتونه از این امکان برای باقی موندن پست خاصی که گذاشته در ابتدای وبلاگ استفاده کنه...(یه پست معمولی نیست بلکه پست مسئول وبلاگ در راستای افزایش مشارکت اعضا در وبلاگه که یکی از وظایف رویه ایه مسئول وبلاگه یعنی: تلاش برای افزایش مشارکت اعضا در ارتباطات اینترنتی)


4- از دیشب من به قدکساز گفته ام که یه شیوه نامه براش می نویسم و اگه موافقه بذاره برای استفاده ی همگان.


شکور

به قدکساز پنج‌شنبه 6 تیر 1392 ساعت 13:42

استفاده از الفاظی مانند «وظیفه» باید با احتیاط بیشتری توام باشد زیرا ما یک کانون قانونمندیم و ممکنه برای دوستان این توهم پیش بیاد که در این «وظیفه» یک الزام اساسنامه ای وجود داره
به نظرم در اینگونه پست ها باید در انتخاب الفاظ دقت کرد زیرا به نظرم به هیچ عنوان نمیشه مشارکت در وبلاگ رو یک «وظیفه» از نگاه اساسنامه تلقی کرد زیرا حتی فعالیت در کانون هم برای اعضای کانون «وظیفه» تلقی نمیشه


شکور-مسئول اساسنامه

به قدکساز: ببین این متن خوبه؟ پنج‌شنبه 6 تیر 1392 ساعت 14:01

شیوه نامه ی استفاده ی نویسندگان از محیط وبلاگ:
ـــــــــــــــــــــــــــ
مواد اساسنامه:
1- هیچ یک از اعضا اجازه ندارد بدون مشورت با مسئول وبلاگ موضوعی به موضوعات وبلاگ اضافه کند.
2- تمامی نویسندگان موظفند تا حد امکان مطالب خود را زیر یکی از موضوعات که مرتبط ترین موضوع با مطلب شان هست قرار بدهند.
3- هیچ مطلبی نباید بدون عنوان درج شود.
4- هیچ یک از اعضا اجازه ندارد از امکان "پاسخ به نظر" برای کامنت های تایید شده استفاده کند(به این علت بدیهی که وقتی نظری تایید شده دیگه پاسخش برای تایید زیر نظر مسئول وبلاگ قرار نمی گیره.
ـــــــــــــــــــــــــــــ
الزامات مسئول فعلی(قدکساز)
5- نظرات تایید نشده را تایید نکنید
6- از ویژگی سنجاق شدن(ماندن پست در ابتدای وبلاگ) استفاده نکنید مگر با تایید هماهنگی مسئول ارتباطات اینترنتی
7- تبلیغات پروژه ها تا انتهای پروژه (اکران، تا انتهای اکران.. کلاس، تا انتهای ثبت نام و مانند این مسائل) می تواند بدون هماهنگی با مسئول ارتباطات اینترنتی به وبلاگ سنجاق شود(یعنی از امکان صفحه ی اول استفاده شود)
8- رای گیری ها تا انتهای رای گیری می تواند بدون هماهنگی با مسئول ارتباطات اینترنتی به وبلاگ سنجاق شود
ــــــــــــــــ
الزامات مسئول سابق(حنانی)
9- حذف مطلبی که روی وبلاگ پست شده (مطلب جدید یا آرشیوی) فقط و فقط با اطلاع دادن به مسئول وبلاگ انجام بشه لطفاً
10- اگر اطلاعات اساسی پستی رو ویرایش میکنید زیر همون پست، با فونت یا رنگ متفاوت باید تغییر ایجاد شده و تاریخ و ساعت تغییر رو توضیح بدید(این مساله البته رویه ی قدیمی وبلاگ هست)


قدکساز- مسئول وبلاگ
شکور-مسئول اساسنامه
۶تیرماه۹۲


ــــــــــــــــــــــــ
اگه می بینی خوبه این متن رو تو یه صفحه در چپ بذار با این عنوان:
شیوه نامه استفاده ی نویسندگان از وبلاگ-نوشته 6تیرماه92

متن خوبه! ولی آیا باید گفته بشه که موارد 5 تا 10 الزامات چه مسئولینی بوده؟!

به نظرم یه مورد باید اضافه بشه که دوستان از حداکثر تعداد برچسبی که میتونن بزارن استفاده کنن ترجیحا و حتما از برای موضوعاتی که قبلا برچسب گذاری شده از همون برچسب ها استفاده کنن (ممکنه یه برچسب با دو روش نوشتاری نوشته بشه، مثلا "فیلمها" و "فیلم ها" و "فیلم‌ها".

من دیروز به یه بنده خدایی گفتم برو وبلاگو چک کن، گفت:"چک کردم ، آخرین پُستش برای 3 تیر بود!" یعنی ممکنه اینطور تصور بشه که پُستی که به صفحه اول سنجاق شده آخرین پُسته و طرف فکر کنه قبلا همه وبلاگو خونده و مطلب جدیدی درست درج نشده. (البته مشکل از طرفه ولی خوب...)

قدکساز

به قدکساز پنج‌شنبه 6 تیر 1392 ساعت 14:23

موارد خودت رو هم اضافه کن با تغییر شماره ی موارد
علت اینکه اسم رویه گذاران (حنانی و قدکساز) رو نوشتم برای اینه که اگه کسی خواست بفهمه این روش رو کی گذاشته و از کی باید بپرسه بدونه...
شکور

محبوبی پنج‌شنبه 6 تیر 1392 ساعت 19:46

میام دوباره

اشکان پنج‌شنبه 6 تیر 1392 ساعت 20:44

به عباس:
حاجی تو برداشتی همون حرفی رو که من زدم رو داری به خودم می زنی؟؟!!!
خب منم که همینو گفتم...دقیقا مشکل اینجاست که اون مرز ترک تازی که میگی مرز مبهمیه...مثلا من به نظرم انتخاب موضوع از طرف خانوم حنانی خوب و مناسب بود و این طرف مرز اما این کار محسن مناسب نبود و اون طرف مرز ...هر چند خیلی کم اون طرف مرز... مرز واقعی باید با اساسنامه روشن بشه و این کار خیلی سخت و حتی اشتباهه...

نیازی به این حرفا نیست!
هر پُستی که جنبه اطلاع رسانی داشته باشه، بسته به اهمیتش، تا چند روز سنجاق میشه، اگر خودِ نویسنده پُست این کارو نکرد خودم میکنم! فعلا چند روز و اهمیت پُست رو من باید تعیین کنم که البته سعی میکنم آدم منصفی باشم! طبق برنامه ریزی قبلیم هم اون پُست قبلی خودمو از حالت سنجاق دراوردم!

قدکساز

به اشکان پنج‌شنبه 6 تیر 1392 ساعت 22:18

به نظرم استفاده از تکنیک «سنجاق کردن» و محدود کردن این استفاده صرفا با هماهنگی مسئول وبلاگ، کاملا شبیه به استفاده از تکنیک «ساخت موضوع» و محدود کردن این تکنیک به هماهنگی با مسئول وبلاگ هست.
اصلا این حرکت قدکساز رو ترک تازی نمی بینم چون پستش یه پست در مسیر پر رونق تر کردن وبلاگ بود و مربوط به وظایفش
شکور

یک دانشجو جمعه 7 تیر 1392 ساعت 17:18

سلام. من عضو کانون نیستم. صفحه ی شرایط عضویت رو مطالعه کردم و به نظرم اگه حضوری بیام و با فضای کانون و فعالیتهاش آشنا شم خیلی بهتره. می خواستم بدونم میشه تابستون بیام یا باید تا مهر صبر کنم؟

سلام , کاش اسمتونو می گفتید! :)
ما تابستونا هستیم مخصوصا سه شنبه ها!
تشریف بیارید.

جهان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد