کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

دکترین: نهاد تصمیم گیری برای تخصیص بودجه ی فیلم های تولیدی

 به نظر من کانون فیلم باید به جایی برسه که پروژه هایی که باس انجام بده، به صورت رویه در بیاد

  

یعنی هر سال همونطور که ما مسئول وبلاگ و مسئول لوکیشن و این مسائل داریم، مسئول هماهنگی برای پخش فیلم و مسئول هماهنگی برای کلاس و مسئول هماهنگی برای ساخت فیلم و این مسائل داشته باشیم و این مسئول ها در هماهنگی با هم، خروجی های کانون رو در یه سطحی از میزان کمی و کیفی منطقی نگه دارن به گونه ای که مخاطبین و دانشجوها همیشه منتظر حداقل همین میزان کمی و کیفی فعالیت ها باشن.

البته این مسئولیت ها در نگاه من (حداقل در حال حاضر) باس در تکالیف دبیر جمع شن. این دبیره که باید با تشویق بچه ها به پخش فیلم و برگزاری کلاس، و حتی ورود خودش به جمع مدیران اجرایی، کانون رو در مسیر تبدیل شدن به سیستمی که هر سال یه برنامه ی از قبل مورد انتظاری داره بکشونه و در همین مسیر هم نگرش داره.

اما در این میون یکی از فعالیت های کانون، بیش از این هماهنگی نیاز به تفکر و تخصص داره و اون ساخت فیلمه.

همونطور که فکر میکنم در پست ها و دکترین هایی پیش از این توضیح دادم، نفع ساخت فیلم بیشتر می رسه به کارگردان و بازیگر نقش اول فیلم، برای همین توجه به این نکته که ساخت فیلم، یکی از مسائلی که برای کانون هزینه برداره و یه سری از کوپن های ما رو تموم می کنه، باید یه نگاه ویژه به این قضیه داشت

 

 

من برای تشکیل یه نهاد زیرشاخه ای یه دکترین نوشتم که بعدا می ذارم ولی در حال حاضر یه نکته ای رو درمورد این مسئله بگم چون امروز مطرح شد

این تشکل از یه سری از فیلم سازای کانون تشکیل میشه که هر کسی که وارد فیلم سازی میشه، خودش بعدا میشه یکی از رای دهندگان در این نهاد.

این نهاد فیلم نامه ها رو میگیره و بر اساس یه سری معیار، پولی که براش باید پراخت بشه رو تخمین می زنه.

و نکته همین جاست

در تخمین بودجه ای که باید به هر پروژه تعلق بگیره، این زیرشاخه باید نفعی که با این تولید فیلم، به کانون می رسه رو تخمین بزنه

همچنین موفقیت یا عدم موفقیت پروژه، اعتبار و شناخت قبلی نسبت به مدیر اجرایی وکارگردان و عوامل فیلم، و... همگی برای تخمین سودی که به کانون میرسه میتونه مورد قضاوت قرار بگیره.

...

حالا بحثی که امروز رخ داد، حضور اعضا در ساخت فیلم ها بود.

دقیقا یکی از مواردی که میتونه باعث بشه فیلمنامه ی یه فیلم از طرف این نهاد، نظر موافقت برای ساخت بگیره و بودجه ی مورد نیاز و پیشنهادی مدیر اجرائیش و حتی بیش از اون رو بگیره، همین «تعداد اعضایی هستن که هم جزو عوامل فیلم هستن و هم میتونن سر صحنه ی ساخت فیلم باشن.»


شکور

نظرات 1 + ارسال نظر
جهان سه‌شنبه 21 خرداد 1392 ساعت 15:30

خوندم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد