کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

نقدهایی به اساسنامه.از آقای ایزدی

ایزدی مشتاق بود که اساسنامه رو بخونه. بعد از خوندن ایمیلی به من زد و از اساسنامه اظهار تاسف کرد و سوالات و انتقادهایی رو مطرح کرد. من بهش پیشنهاد دادم تا ایمیلی که به من زده رو بذاره تو وبلاگ تا هم، بقیه در جریان قرار بگیرن، هم توضیحاتی که میخوام بدم رو یه بار به هر کس که این انتقادات رو داره بدم، هم توپشکن هم تو این ایام انتهای مسئولیتش، برای رفع این انتقادات تلاش کنه:

  









نظرات 13 + ارسال نظر
جهان جمعه 17 خرداد 1392 ساعت 11:22

خب ، همه رو خوندم
اول از همه خسته نباشید آقای ایزدی ، کار بسیار جالبی انجام دادید، دیروز که توی چت بهم گفتید به اساسنامه علاقه دارید فک نمی کردم تا این حد باشه، به سودمندی شخص شما برای مسائل زیرساختی کانون امیدوارم شدم
والا ، من هم قبلا اساسنامه رو خونده بودم و ناقص بودنش رو به آقای توپ شکن گفتم (مخصوصا در خصوص مسائل مربوط به حق رای، البته ایشون گفتن اون مسائلی که من گفتم لزومی به آوردنشون تو اساسنامه نیست) حتی به ایشون گفتم که برای جمع آوری مسائل و قوانین پراکنده توی وبلاگ حاضرم بهشون کمک کنم ایشون خوشحال شدن ولی بعد ها کمکی ازم نخواستن
در مورد نگارش و بیان اساسنامه تا حدودی موافقم ، البته جمله بندی های خود شما توی کادرهای صورتی هم فهمش کمی سخت بود!

و البته یه سری سوال ها رو که پرسیده بودین برای من ج داشت که به خاطر حضورم توی کانون بوده، حالا نمیدونم اساسنامه باید در خصوص مسائل این چنینی که با تجربه رفع میشه هم واضح باشه یا خیر.
امیدوارم موفق باشین.

سارا حنانی جمعه 17 خرداد 1392 ساعت 13:56

OH MY GOD!

به شکوری جمعه 17 خرداد 1392 ساعت 14:42 http://kafankhafan.blogfa.com

آقا دمت گرم. بسی خوشحال شدم.
و بسی هم ممنون بابت این جرکت .
ولی من هنوز منتظر جواب ها هستم.

ایزدی

به خانم جهان جمعه 17 خرداد 1392 ساعت 14:49 http://kafankhafan.blogfa.com

بسی ممنون. بابت امیدواریتون.

من قبول دارم که خوندن حرفام امکان سخت بودن داره . ولی مسئله اینه که من اون رو فقط برای شکوری نوشتم. اگه می خواستم برای وبلاگ بنویسم جوری می نوشتم که ایهام نداشته باشه.
مشکل الان من اینه که این اساس نامه برای همست. پس هر کسی می خونه باید بفهمه. مِن جمله من نوعی.

اولشم نوشتم که به نظر من اساس نامه برای آشنایی ورودی های جدید خیلی خیلی موثر می تونه باشه و می تونه یه دید کلی و خیلی خوب به اعضای جدید بده. چیزی که من اگه باقری و توپ شکن نبودند حالا حالا ها نمی تونستم داشته باشم.

بلی ، متوجه هستم ، نگارش اساسنامه مشکل داره.
اگر منظورتون از اینکه می گید: " این اساس نامه برای همست. پس هر کسی می خونه باید بفهمه. مِن جمله من نوعی. " صرفا از جهت "فهم نگارش اساسنامه ست" ، بله موافقم :)

جهان

به ایزدی جمعه 17 خرداد 1392 ساعت 21:49

من که خواهم نوشت ولی میخوام که اول توپشکن بنویسه
شکورم

ب.رضائی شنبه 18 خرداد 1392 ساعت 01:42

سوال از مسئول اساسنامه:
چرا دکترینی که من نوشتم و قرار شد وارد اساسنامه بشه در اساسنامه وجود نداره؟

اشکان شنبه 18 خرداد 1392 ساعت 23:40

سلام
انتقادای مطرح شده به نظرم سطحیه و با اینکه اکثرش درسته اما با یه گرد و خاک کوچیک تو اساسنامه قابل رفعه که ایشالا بعد امتحانا ردیفش میکنم...
بحث جدی در باره تک تک نظرات میمونه واسه ۲۱ ام
به بابک عزیز
دکترین ها مطالبی ان که سرشون بحث میشه و چکش کاری میشن و بعد از یه مدتی تو یه پست دیگه اونا رو به رای میزاریم...تو واسه دکترینت رای گیری نکردی...اساسنامه جای چیزاییه که تصویب شدن نه دکترینها هر چند همونجور که میدونی هنوز همه موارد تصویبی هم تو اساسنامه نیومده...
حالا اگه بخوای بعد از امتحانا واسه دکترینت رای گیری میکنم و وارد اساسنامه شکیل ومرتب وکامل پایان سال میشه...

ب.رضائی یکشنبه 19 خرداد 1392 ساعت 21:09

به اشکان
رای گیری این دکترین قبلا انجام شده و تصویبم شده.قرار بود که وارد اساسنامه بشه.فکر کنم یادت رفته

به نظرم اشتباه می کنید من یادم نمیاد همچین "رای گیریی" اتفاق افتاده باشه

مسئول حق رای

به اشکان یکشنبه 19 خرداد 1392 ساعت 23:54 http://kafankhafan.blogfa.com

البته یک سری از اون ها رو شکور به خوبی جواب داد.
ولی به شدت منتظر جلسه 21 هستم. برای شنیدن بحث جدی درباره تک تکشون.
و البته دیدن اساس نامه بعد از گرد خاک کوچیک تو اساس نامه.

اشکان چهارشنبه 22 خرداد 1392 ساعت 02:19

بحث مفصل از اول:
۱.گفتی به نظرم خوب نیست که عضو ها مجبور بشن برن وبلاگ اساسنامه رو ببینن...
به نظرم اشتباه میکنی و این ها راههای خوبی برای جلب نظر افراد به وبلاگه
۲. گفتی تعریف پروژه بزرگ چیه؟ خب اونم جلوتر هست
۳.گفتی : این(؟) چرا گفته شده...این همون زیر مجموعه مورد دومه؟
چی؟!
وات؟!
۴.گفتی اگر کسی دو جلسه غیر متوالی شرکت کنه میتونه شورای مرکزی انتخاب کنه ولی حق رای نداره...این غیر منطقی نیست؟
نه حاجی...مجمع عمومی که شورای مرکزی انتخاب میکنه گسترده تر و کم اهمیت تر از نهاد تصمیم گیریه که حق رای داره...
در ضمن گفته شده که چه چیزایی ملاک عضو بودنه یعنی در صورت نداشتن اونا عضویت فرد از بین میره دیگه...همین طور حق رای
۵.گفتی لزوم اومدن این حرفها که چه وقتی تصویب شدن قانونها...
والا منم نمیدونم ولی به نظرم کار از محکم کاری عیب نمیکنه و اگه کسی خواست بحثای مفصلی که در باره تصویب اون قانون تو جلسه رخ داده رو بخونه میتونه به جلسه مورد نظر رجوع کنه...
۶.گفتی این تو رای گیری وبلاگ گفته بشه بهتره تا اینجا...کاملا موافقم
۷.گفتی به نظرم دلیل به وجود اومدن مواد نباید تو اساسنامه ذکر بشه...کاملا موافقم
۸.گفتی گفته نشده مسئول انتخابات چطور تایین میشه...
اولا که کشته مرده اون *تایین * شدنم بعدشم این قضیه یه پروژه مثل باقی پروژه هاست و مدیر اجرایی داره و وظایف مدیر اجرایی تعریف شده ست...
۹.گفتی لازم الاتباع یعنی چی...
این نقدت کاملا به عباس شکوری وارده که کانون رو با دانشکده حقوق اشتباه گرفته...اساسنامه به نظر منم باید از لوث وجود چنین کلماتی پاک بشه
۱۰.گفتی مسئول اساسنامه میتونه پیشنهاد حذف قانونی رو بده که با اکثریت تصویب شده؟
بله
و هر عضوی هم میتونه و به نظرم کاملا درسته که با رای گیری مجدد قانون دائما تصفیه بشه...
۱۱. گفتی بسی متاسفم و به نظرم این اساسنامه خیلی ناقصه...یعنی حتی یه نفرم نبوده بفهمه این ناقصه
و باید بگم:
!!!
؟؟؟
الان واقعا فکر کردی با جملاتی مثل من این تیکه شو نفهمیدم یا باید دوبار خوند تا فهمید یا به نظرم این باید جاش عوض بشه یا...
اساسنامه *خیلی * ناقصه؟؟!!
همونطور که گفتم ایراداتی که گرفتی سطحیه و خیلی راحت رفع میشه...
و در نهایت باید بگم خیلی مرسی که وقت گذاشتی واسه این موضوع و این باعث پیشرفت اساسنامه و کانون میشه

سعید ایزدی پنج‌شنبه 23 خرداد 1392 ساعت 02:03 http://kafankhafan.blogfa.com

شماره ها بر اساس شماره هایی که گفتی نوشته شده. ( کاش تو هم بر اساس شماره کامنت نظر می ذاشتی تا هم می فهمیدم آخرش کدوم ها رو نظر ندادی و هم راحت تر پیداشون می کردم)
1. فعلا حرفی دربارش ندارم. باشه بعدا صحبت درباره وبلاگ چون مفصل تر از بحث توی اینجائه.
2. الان کجا گفته شده من پیدا نکردم.
3. این رو نوشتم به خاطر اینه که دقیق گفته نشده فعالیت چیه. برداشتم اینه بود که شرکت در یک پروژه چه کوچیک و چه بزرگ فعالیت حساب میشه. برای همین وقتی یکی فعالیت می کنه عضو کانون میشه. فعالیت در پروژه بزرگ زیر مجموعه فعالیته برای همین احتیاج به گفتن زیر مجموعه نیست وقتی اصل مجموعه توی اساس نامه گفته شده.
4. قانع شدم. ولی بازم می گم بد گفته شده. اینجا من با خوندنش اینجوری فهمیدم: یکی که دوجلسه باشه کلا حق رای گیری بهش داده میشه. و نه اینکه این شرط رو همیشه باید داشته باشه.
5. در این باره مفصل با شکور حرف زدم. حالا یه سری وقت شد نتیجه حرف ها رو بهت می گم.
8. خیلی ها کشته مرده خیلی از نوشته های منند تو اولیش نیستی وظایف مدیر اجرایی کجا گفته شده؟
9. خوب حالا یعنی چی ؟
10. این حرف خیلی خوبه ولی باید گفته بشه توی اساس نامه.
و راستش این رو مطرح کردم برای اینکه بعدش یه نقد اساسی مطرح کنم ولی وقتی فهمیدم حدنصاب داره رای گیری هاتون فهمیدم نقدم چرته.
11. نه من دقیقا منطورم این بود که خیلی از موارد توی اساس نامه گفته نشده. من این اساس نامه یی که براش کامنت گذاشتم رو گفتم و نه کل اساس نامه ای که توی پست ها هست و تصویب شده. می خوای از روی همین اساس نامه و نه حتی از حضورم توی کانون ، میشینم یه لیست 20 30 موردی برات می نویسیم که باید باشه توی اساس نامه و لی نیست.
اینی که می گی ایرادات سطحیه من همون اولشم گفتم که ایراداتم سطحیه. ولی مسئله اینه که ایرادات سطحی وقتی زیاد بشه از ارزش اساسنامه به شدت کم می شه. اینی که می گی خیلی راحت حل میشه. بسی برام باعث خوشحالیه. چون بسی برام بیشتر خوشحال کننده بود که بشینم و به یه اساس نامه کامل انتقاد کنم و ایرادات سطحی نگیرم. شما بشین این ایرادات سطحی رو حل کن. اساس نامه رو هم کامل وارد کن اونوقت می شینیم ببینیم ایراد اساسی داره یا نه.

و با تشکر از وقتی که تو هم برای نطرات من گذاشتی. من به شخصه خیلی خوشحال شدم از این حرکت تو و شکوری چون انتظار داشتم با یه دو سه کلمه حرف مثل سطحی و بچه بازی و این حرفا بی خیالش بشید.

ب.رضائی جمعه 24 خرداد 1392 ساعت 20:22

به جهانی
خانم خود شما توی اون پست نظر گذاشتین،چطور میگین دارم اشتباه میکنم؟؟؟؟؟؟؟
لطفا روی اسم بنده کلیک کنید تا پستایی که گذاشتم بیاد،خودتون می بینید که همچین دکترینی رو گذاشتم

بابا آقای رضایی!!!!!!
من کی گفتم همچین دکترینی نذاشتید؟ :)
شما گفتید برای این دکترین رای گیری صورت گرفته منم گفتم نگرفته!
اگه رای گیری رخ داده الان چه لزومی به رای گیری دوباره ی شما هست؟؟؟
دکترین گذاشتن با رای گیری اون دکترین خیلی خیلی فرق داره؟
اوکی؟

مسئول حق رای

به ایزدی شنبه 1 تیر 1392 ساعت 03:45

شکورم
حاجی امیدوارم که با صحبت های شفاهی که کردیم قانع شده باشی که خیلی از مسائلی که بهشون انتقاد داشتی، روی حساب و کتاب بوده
به طور مثال بحث پراکندگی و توضیحات زیر مواد و سبک نوشتار و فقدان بعضی مواد مهم و ...


کانون فیلم و عکس سعی کرده دموکراتیک باقی بمونه و در مقابل انتقادهای یه عضو جدید هم، برخوردی مسئولانه داشته باشه
در برنامه مون هم این بود که در ابتدای تابستون تمام مواد تصویب شده رو جمع کنیم و با ارجاع، تصویب شدنش رو هم به اثبات برسونیم و بعدش به سبک لحن و نقصان ها و زوائدش بپردازیم.
فکر میکنم با این حرکتی که حتی قبل از حضور تو در کانون، برنامه ریزی شده، اغلب انتقادات رفع شده باشه

شکور

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد