کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

راهنمای انتخابات

برای خواندن پست اصلاحیه به لینک زیر بروید.


اصلاحیه ی راهنمای انتخابات


دوستان عزیزم!

به عنوان دبیری که دیگه نمیخواد دبیر باشه ولی آینده ی کانون براش مهمه باید چند تا نکته رو یادآوری کنم.

لطفا این چند نکته رو برای انتخابات آینده در نظر بگیرید:



1- کسانیکه برای شورای مرکزی کاندیدا شده اند(غیر از دو نفری که امسال کاندیدای دبیری هستند) فقط برای انتخاب دبیر مورد نظرشون به شورای مرکزی می آیند. به عبارت دیگه اگر کسی برای کاندیداتوری شورای مرکزی اقدام کرده، به این معنا نیست که بخواد دبیر بشه.


2- در انتخاب اشخاص مورد نظرتون برای شورای مرکزی، در نظر داشته باشید که شما نه با خودتون و نه با هیچ یک از نامزدها:

هیچ گونه تعارفی ندارید،

هیچ گونه رفاقتی ندارید،

فقط و فقط به معیار های اخلاقی و رفتاری و عملکرد کانونی اشخاص نگاه کنید.


3- ازونجا که وظیفه ی شورای مرکزی در کانون ما، انتخاب دبیر و پس از اون توجه و تفکر و بحث در مورد مسائل ساختاری و زیرساختی کانونه، در انتخاب اعضای این شورا کسانی رو در نظر بگیرید که نسبت به سایرین به اینگونه مسائل اهمیت بیشتری میدن.


4- صرف داشتن سمت در گذشته، به این معنی نیست که اون شخص به مسائل بنیادی کانون بهای زیادی میده. (به عنوان مثال: اینکه من پیش ازین دبیر بوده ام این نتیجه رو نمیده که من خیلی به کانون و ساختارش اهمیت میدم. در کل اینکه شخصی چنین آدمی هست یا خیر رو باید از مجموعه ی عملکرد و رفتار های اون شخص استنتاج کنید نه از سمت هایی که داشته. سمت ها فقط جایگاهی برای بروز اون رفتارها هستند.)


5- لطفا! خواهشا! تمنا میکنم! انتخابات رو از جو سازی های بی موردی که توی کانون ما هیچگونه مدخلیتی نداره به دور نگه دارین.

چیز هایی مثل حضور پر رنگ تر بانوان در بین کاندیداها و شورای مرکزی، حضور جوانان یا چیزهای شبیه اینها واقعا هیچ ربطی به موقعیت فعلی کانون نداره.

اینجا کسی جلوی حضور خانم ها و فعالیت اونها رو نگرفته که بخواهیم مثل جوامع جهان سومی به دنبال گرفتن حق این قشر از حکومت یا مقام های بالایی باشیم. همونطور که در زمان خانم ها: ترکمان و وفایی، دبیران سال های گذشته ی کانون، نه تنها چنین حقی از کسی گرفته نشده بودو دلیل انتخاب این افراد حمایت از قشر بانوان و این مسائل کودکانه نبود، بلکه مسلما در آن مقطع این گزینه ها از بهترین اشخاص برای حفظ بقای کانون بوده اند. (صلاحیت این افراد باعث انتخابشون شد.) اینکه چون مثلا این تعداد از اعضای کانون خانم ها هستند پس باید به همین میزان خانم هم در بین کاندیدا ها باشن تفکری به شدت اشتباه و حتی خطرناکه! ممکنه روزی باشه که 90 نفر از اعضا آقا باشن و 10 نفر خانم، اما هیچ کدوم از آقایون برای این سمت مناسب نباشن و حداقل 5 نفر از خانم ها لیاقت این سمت رو از هر آقایی بیشتر داشته باشن، اون وقت نباید به خاطر اینکه اکثریت اون جمع رو آقایون تشکیل میدن، احتمال انتخاب شدن اون 5 نفر رو با کاندید شدن تعدادی از آقایون به خطر بیندازیم.


6- دبیری و عضو شورا بودن قدرتی نیست که از یک فرد یا گروه به فرد یا گروه دیگری منتقل بشه، بنابراین کسی که قصد ورود به این قضایا رو میکنه به فکر به دست آوردن مقام و قدرت نیست؛ وقتی بحث قدرت نیست و همه میدونیم که هدف، ارتقا و بقای کانونه، پس باید با کمک هم و با رایزنی های پیش از انتخابات، از بین خودمون بهترین افراد برای این شورا رو مد نظر قرار بدیم و برای بقا و ارتقاء کانون، تلاش کنیم این افراد انتخاب بشن. اگرچه موضوع قدرت و مقام در میون نیست اما از طرفی هم بقای کانون مسئله ی کوچکی نیست که به خودمون اجازه بدیم در انتخابات شورای مرکزی تعارف و رفاقت و تیپ و قیافه و جنسیت و ... وارد معیار های انتخاب اشخاص اصلح بشه.(هر مسئله ای که شبیه این موارد باشه از نظر من پارامتر هاییه که یک کودک یا کسی غیر از یک انسان منطقی و عاقل تو انتخابش به کار میبره.)

نظرات 9 + ارسال نظر
مرادپور یکشنبه 15 اردیبهشت 1392 ساعت 04:32

احسنت!!! نکات فوق العاده مهمی رو مطرح کردین!!! امیدوارم بچه ها روز انتخابات این نکات رو فراوش نکنن...

الهه وفایی یکشنبه 15 اردیبهشت 1392 ساعت 04:44

ممنون آقای دبیر...
الان و با خواندن این نوشته خیلی خوشحالم که سالِ گذشته به شما رای دادم و شواری مرکزی شما رو به عنوان دبیر انتخاب کرد.
امیدوارم همه دوستانِ کانونی این پُست رو دقیق مطالعه کنند. :)

جهان یکشنبه 15 اردیبهشت 1392 ساعت 07:41

خعلی خوب بود با مورد 5 شدیدا موافقم.

توفیقی یکشنبه 15 اردیبهشت 1392 ساعت 12:51

درود بر دبیر و این دکترین!

البته فکر نمیکنم خانم باقری قصد دادن حقوق زنان رو داشته که تو این دکترین انقد پررنگ شده

صرفا خواستن همکاری همه اعضا بیشتر بشه

پیروزبخت یکشنبه 15 اردیبهشت 1392 ساعت 17:12

به ساعت ارسال پست توجه کنید!ساعت 4 و4 دقیقه!
love timeیکی داشته بهتون فکرمیکرده
(جهت شاد سازی جو ودرراستای توجه کردن ب مسائل خرافی وبی ربط)

اشکان یکشنبه 15 اردیبهشت 1392 ساعت 22:26

در همه موارد باهات موافقم به جز اون قسمت تیپ و قیافه...
کلا به نظر من مهمترین معیار برای رای دادن به افراد همون تیپ وقیافه ست...

شکوری دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 ساعت 01:56

مطابق با پست دبیر گرانقدر آقای فرامرزی صحبت های مفیدی درمورد سیستم انتخابات کانون فیلم و عکس مشاهده کردیم
ولی قسمت کوچکی از پست چنان از نظر بنده اشتباه بود به گونه ای که مجبور به نوشتن این نظر شدم.
نه تنها دبیر بلکه هیچ فرد دیگری نه تنها در کانون بلکه در هیچ کجای دیگر نمی تواند براساس مصادیقی مبهم به نتایجی کلی برسد.
آنچه دبیر در پست خویش به گذشته ی کانون استناد کرده، مسائلی نیست که برای ایشان یا تمام اعضایی که آن گذشته را ندیدند در حال حاضر شفاف و روشن باشد.
خود بنده که در تمامی مصادیق ذکر شده، حضور داشته ام، جرات اظهار نظر صریح درمورد مصادیق جنجالی گذشته ی کانون را ندارم. علت سکوت چند ساله ی من در مورد تاریخچه ی کانون، رعایت مسائل اخلاقی است نه اینکه از نگاه من گذشته ی کانون، گذشته ای پاک و بی شبهه بوده است.
ولی سکوت در مقابل اینگونه داوری که با ناآگاهی نگاشته شده و اطلاعاتی در آن قرار دارد که نیاز به خاطراتی شفاف از گذشته ی کانون دارد از فردی که در هیچ یک از مصادیق مطرح شده حضور مشخصی نداشته است نیز صلاح نمی دانم
بنده بدون اینکه نظر شفاف خودم را درمورد گذشته ی کانون مطرح کنم، نسبت به اینگونه نوشته ها که ممکن است برداشت های غلطی از آن شود انتقاد داشته و خواهشمندم نویسنده پست خویش را اصلاح کند و زین پس نیز از دوستان کانون خواهش میکنم با رعایت مسائل اخلاقی از سکوت موجود در کانون سواستفاده نفرموده و از اینگونه اظهار فضل هایی که جز افزایش تنش و اختلاف و شاید تحریف تاریخ کانون چیزی به همراه ندارند، بپرهیزند.

راد دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 ساعت 11:17

به اشکان!
من مسئله ی تیپ و قیافه رو کوبیدم تا تو رای بیاری

راد به شکور سه‌شنبه 17 اردیبهشت 1392 ساعت 01:22

حق با توه!
اونجا که من اون قسمت از این متن رو نوشتم یه چیزی میدونستم و اون این بود که 3 دوره دبیر خانم داشتیم تو کانون.
با این مثال میخواستم بگم ببینید که موضوع جنسیت اصلا مطرح نیست.
اما تو بیان مثالم توضیحات اضافه ای دادم و مجموع کلماتی که کنار هم تو ذهنم چیده شد، طوری شد که دیدی. و با این جملات بهت حق میدم که اینطور برخورد کنی.
به هر حال من منظورم رو رسوندم و ازین سوء تفاهمی که ایجاد کردم عذر میخوام.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد