کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

درس هایی که باید از اکران شوالیه بگیریم...

 

دوستان اگه ممکنه بعد از خوندن این متن، نظرات خودتون رو درمورد این متن و همچنین درمورد خود اکران و نقاط ضعف و قوتش بگید...امیدوارم که ازین به بعد بعد از هر اکران همچین پستی با موضوع جدید «انتقال تجربه» نوشته بشه...

 

1- به مخاطب هم فکر کنیم و هر از چندگاهی صرفا برای جمع کردن اونها و به وجود آوردن یه فضای باحال، فیلم های خوبی که عوام هم خیلی دوسشون دارن رو نمایش بدیم...این باید به نظرم یه عرف بشه و بهتره که کاملا به سینمای روز توجه کنیم تا اگه فیلمی در سطح فیلم اخیر اومد تو بازار، از دست ندیم

حرکت ما اونقد به جا و خوب بود که دیدم چند تا از دانشجوها دارن از روی تعجب، با پوزخند به هم میگن که : «به این بچه های کانون بگیم یکم فیلم های جدید تری رو بیارن...این قدیمی شده!!!» و خیلی ها مشخص بود که از این سرعت عمل ما در اکران این فیلم به وجد اومده ان.

 

2- به نیروهای خودمون اعتماد کنیم...نقدی که اشکان و عطار روی سن داشتن، بهترین نقدیه که تو این سالها تو ذهنم پیدا میکنم...

 

3- نیرو سازی کنیم...به نظرم الان عطار و اشکان به حدی رسیدن که خودم احتمالا دیگه تو اکران های مولوی ازشون استفاده نکنم و بمونن برای اکران های کشوریمون و برم سراغ اعضای دیگه مث موسوی و گلخندان و حیدری...

 

4- از تمامی نیروها استفاده کنیم مخصوصا نیروهای جدید و کم پیدا...حضور اعضایی مث کاظم فاضلی، رضائی، پیروبخت، زرگر، ارشادی و قربانی اهل خیر، این حس رو به من داد که خیلی زودتر باید این رویه رو ایجاد میکردم که فعالیت ها رو به این اعضا تحمیل کنیم و فعالیت ها صرفا بین چند تا عضو مشخص رد و بدل نشه...کلا باس نیروها رو درگیر کرد

 

5- حتما تاجایی که میشه برنامه های بعدی رو تو پروژه تبلیغ کنیم مخصوصا با کلیپ و تیزر

 

6- کنترل اتاق فرمان رو به دست بگیرم...امیر حیدری ترکوند و خداروشکر که میتونیم تا یه مدت دیگه روش حساب کنیم که بچه ها رو تعلیم بده

 

7- در موقعیت تصمیم بگیریم...این موضوعیه که کاملا مربوط میشه به مدیر اجرایی...و تو این اکران به شدت برای کانون مفید واقع شد.

 

8- پوستر زنی رو بر اساس اوضاع جوی مدیریت کنیم...

 

9- به پوستر های متنوع بها بدیم

 

10- به پوستر های A2 اهمیت بیشتری بدیم

 

11- عملیاتی شدن اساسنامه در بخش امور مالی و تصویه ی مخارج...این یکی از رویاهام بوده که دیگه هیچ مدیراجرائی ای از اینکه برای پروژه اش جیبش پاره بشه نترسه...و قبلاهم تو دکترین هام و صحبت هام درمقابل پیشنهاد مجید ارشادی مفصل توضیحش داده ام...تو این پروژه بالاخره این ایده عملیاتی شد

 

12- تقسیم مسئولیت پیشینی...

تو این اکران از قبل اپراتور سالن (حیدری)، اپراتور سیستم (قدکساز و کاظم)، مسئول امور مالی(رضائی)، مسئول در ورود(سلیمیان و شالیکار که نتونست بیاد)، و حتی مسئول کارت سینه ها(تدریس) مشخص کرده بودم...قبل از برنامه هم مسئول نظم(مرادپور)، مسئولین جدید ورود(ارشادی و پیروزبخت) مشخص شدن... برای همین نظم کار علی رغم استقبال شدید مخاطب، کاملا حفظ شد...

 

13- به راهکارهای عملیاتی و جدید فکر کنیم

نشون دادن پشت صحنه های بتمن حین نقد کاری بود که جلسه ی نقدمون رو خیلی جذاب تر کرد...از این روش ها که باعث بشه نقاط کور پروژه بهتر اجرا بشه باید استفاده بشه... خیلی دم قربانی گرم که فیلم ها رو رسوند

 

14- توجه بیشتر به مسائل فنی

باید به اون سیم لعنی که قط شد بیشتر فکر کنیم (بچه ها باید حواسشون باشه که پا رو سیم نذارن...)

باید به سی پی یوی لب تاب که ممکنه فیلم رو نکشه بیشتر دقت کنیم

باید از اول رنگ پروژکتور رو تنظیم کنی

باید هرچی که مربوط به اجرای بهتر فیلم از نظر فنی میشه بیشتر دقت کنیم

این مسئله ای بود که من از اکران خوب بد زشت بهش فکر کردم و ایرادهای اکران قبلی رو تو این اکران گرفتم ولی دیدیم که بازم از وقوع کاملش نتونستیم جلوگیری کنیم...

 

15- اشکالی که از دستمون در رفت این بود که حین نشوندن ملت سر صندلی ها به این فکر نکردیم که تو تاریکی دیگه صندلی های خالی رو نمیشه پیدا کرد...ما تو اکران های بعدی با این حجم از مخاطب باید از همون اول ملت رو فشرده بنشونیم که وقتی نور رفت، برای پیدا کردن جاهای خالی سردرگم نشیم...اگه حواسمون به این قضیه بود، ما 30تا صندلی رو الکی از دست نمیدادیم...وقتی دیدم نظم داره به هم میخوره مجبور شدم قید او سی تا رو بزنم و دیگه از ورود ملت جلوگیری کنم

در آخر باید بگم که من اکران های خوب بد زشت و شوالیه ی تاریکی بر میخیزد رو برای این اجرا کردم که کانون راه بیفته وگرنه اصلا اصلا در موقعیتی نیستم که انجام این کارها برام عاقلانه باشه...امیدوارم که حالا که یه حرارتی ایجاد شده، سردش نکنیم و برای ترم بعد با این جو و تجربه، بدون اینکه کسی مث من مدیر اجرایی باشه، اکران ها رو ادامه بدیم

 

شکور

نظرات 16 + ارسال نظر
سلیمیان دوشنبه 4 دی 1391 ساعت 13:56

کسی که در اکران بود دوشنبه 4 دی 1391 ساعت 14:09

سلام
بنظرم خیلی اکران خوبی بود و واقعا قابل تحسین بود
کیفیت فیلم خوب بود و زیر نویس هم تقریبا با فیلم مطابقت داشت
نقدش هم که من به شخصه با دیدن این نقد جا خوردم ... خیلی عالی بود
ولی
بهتر بود بعضی تیکه های تبلیغاتی زیر نویس رو بر میداشتین ... جالب نبود زیاد
یه نکته ی دیگه هم این بود که بهتر بود وسطش یه استراحتی چیزی بدین ... نمیدونم چجوری ولی هر کسی سه ساعت ، سه ساعت و نیم رو یه صندلی بی حرکت بشینه خسته یشه!
ولی کلا خوب بود . ممنون

امیر حیدری دوشنبه 4 دی 1391 ساعت 16:48

برای ۱) نظر من همیشه بر این بوده که اینترتیمنت جزء سینماست وباید بهش توجه بشه.

برای۲) کار بچه ها تو نقد خیلی خوب بود، بنظر من اشکان بار ی کارهای بعدی و بزرگتر یکم رو صداش و قدرت بیان کار کنه عالی میشه. عطار بیانش خوب بود.

باری ۵) کار بجائیست.

برای ۶) چاکر دائی.

جهان دوشنبه 4 دی 1391 ساعت 18:16

جام واقعا خالی
شرمنده که نیومدم.
ایشالا اکرانای بعد جبران کنم.

سارا حنانی دوشنبه 4 دی 1391 ساعت 20:42

بنظرم خیلی جالب بود این انتقال تجربه
فقط نمیدونم قرار گرفتنش تو زیرمجموعه دکترین ها درست هست یا نه؟
شاید انتقاد و پیشنهاد مناسب ترش باشه


راد هستم دوشنبه 4 دی 1391 ساعت 23:19

ایول خوب بود.

لیست کلیپ ها و برنامه ها رو به همراه زمانشون از قبل بنویسیم و به اتاق کنترل بدیم.

امیر حیدری سه‌شنبه 5 دی 1391 ساعت 01:04

ببخشید اسم یادم رفت. "به عنوان مورد شانزدهم" منم.

به اون دوستی که در اکران بود سه‌شنبه 5 دی 1391 ساعت 14:08

درمورد زیرنویس امیدوارم دیگه تکرار نشه
درمورد استراحت مخالفم...من دوست دارم فیلم طوری نمایش داده بشه که کارگردان میخواد. درضمن آنتراکت باعث میشه جو ایجاد شده از بین بره و دوباره سعی بر ایجادش کنیم

شکور

به حیدری سه‌شنبه 5 دی 1391 ساعت 14:34

لیست رو نوشته بودم و به اپراتور لب تاب داده بودم...با تو و بهمن نزاد هم شفاهی هماهنگ می کردم
ازین به بعد به هر دو طرف مکتوب میدم.
شکور

به حانم حنانی سه‌شنبه 5 دی 1391 ساعت 14:36

درست میگید...ولی به نظرم بهتره کلا یه موضوع جدید تعریف بشه با عنوان «انتقال تجربه» و مدیران اجرایی موظف باشن که بعد از هر اکران یا کلاس، یه پست زیرمجموعه ی این موضوع تو وبلاگ بذارن
شکور

بله.به شرطی باید یه موضوع اضافه کرد که یه رویه ی ثابت برای مطلب گذاشتن تو اون زمینه داشته باشیم
با این حال نمیدونم چه جوری میشه مدیران اجرایی رو به این امر الزام کرد؟
در حقیقت ضمن اجراش چیه؟
حنانی

ترابی سه‌شنبه 5 دی 1391 ساعت 15:00

به اکران فیلم که نرسیدم اما تعریف خیلی شنیدم
یه قسمتی از برنامه نقد رو بودم و خیلی خوب بود

به حنانی چهارشنبه 6 دی 1391 ساعت 08:58

پس اول بذاریم ببینیم ملت فعال موافقت میکنن که این کارو بکنن یا نه...اگه موافقت کردن به قدرت الزامش هم فکر میکنیم...
شکور

محمد مهدی اهل خیر(قربانی) پنج‌شنبه 7 دی 1391 ساعت 08:08

چاکر دایی( شرمنده که دیر اوردم)
به نظرم یکی از بهترین کاری بود که کردی عباس جون
با این کار تجربه از اعضای قدیم که شاید دیگه نیان به اعضای جدید منتقل میشه و عنوان انتقال تجربه خیلی برازندس

محمود رضایی پنج‌شنبه 7 دی 1391 ساعت 21:22

5) واقعا می تونه برای اکران ها ی بعدی تاثیر گذار باشه از خیلی از بچه ها که اومده بودن اینو شنیدم که مشتاق بودن برای اکران بعدی
14) فکر می کنم از مهمترین مواردی باشه که باید بهش خیلی خیلی بیشتر توجه کرد
در آخر هم باید بگم که کاش از قبل یه بلیط درست درمون طراحی می کردیم

این اکران بلیط داشت؟؟؟

جهان

پریماه مرادپور چهارشنبه 13 دی 1391 ساعت 18:35

اگه همه چیز تو اکران ها همیشه اینطوری پیش بره عااااااااااااااالیی میشه!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد