کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

بحث تحلیل و تاریخچه ی سینمای مستند:آری یا خیر

تاریخ ارسال شنبه 2 دی ماه سال 1391 ساعت 18:51

ارسال کننده  محمدمهدی رسولی  

عنوان نامه بحث تحلیل و تاریخچه ی سینمای مستند:آری یا خیر

متن نامه  سلام

اول از همه از زحمات خانم مرادپور و سایر دوستانی که در قضیه اکران مستند از ابتدا تا الان فعال بودند تشکر می کنم...

دوم اینکه با این پست خاستم از دوستان در مورد قضیه اکران مستندها یه نظرخواهی داشته باشیم که :

آیا فکر می کنید ما در روزهای اکران فیلم های مستند بحث نقد و بررسی فیلم ها بهمراه تاریخچه ای از سینمای مستند برای دوستانی که با سینمای مستند و تاریخ اون آشنایی زیادی ندارند داشته باشیم یا خیر...


نظرات 7 + ارسال نظر
سارا حنانی یکشنبه 3 دی 1391 ساعت 00:37

آقای رسولی
لطفا حتما برای گرفتن یوزر پسورد شخصی اقدام کنید (به قول آقای شکوری منو پیدا کنید که بهتون بگم!)
شما که ماشالله دست به مطلب گذاشتنتون خوبه و خیلی هم فعال هستید بهتره خودتون مطلباتون رو تو وبلاگ بذارید. اینکه مسئول وبلاگ از طرف بقیه مطلب بذاره یه امر استثناییه
ایمیلتون رو بذارید تا بهتون ایمیل بدم در این زمینه

به خانم حنانی یکشنبه 3 دی 1391 ساعت 08:35

آیا بند اول فصل مربوط به امکان مشارکت در ارتباطات اینترنتی اساسنامه رو خونده اید؟ و اگه خونده اید معتقدید که نظرتون در این پست منطبق بر اونه؟
شکور

بله خوندم و همون طوری که توی کامنت های قبلی ام هم گفتم چیزی که من از این بند متوجه میشم عضو بودن در نهاد تصمیم گیری به هنگام درخواست عضویت نیست."هر کس که عضو نهاد تصمیم گیری می شود" به معنی "باید هنگام درخواست عضو باشد" برای من نبوده.
خصوصا که عضویت در نهاد تصمیم گیری کانون استمرار نداره و دائم باید تجدید بشه پس اساسا نمیشه که ما این بند رو اون جور که شما میگید تفسیر کنیم

و البته هم چنان سوال قبلیم هم باقی مونده
آیا معیار دو سال عضویت در کانون، در رابطه با عضویت در وبلاگ کاربرد داره یا نه؟
حنانی

به حاج مهدی یکشنبه 3 دی 1391 ساعت 08:37

خود من که از وسترن که شروع کردم اساس رو گذاشتم روی اینکه سر هر اکران نقد رو دیگه حتما داشته باشیم
ولی فعلا در حد ده دقیقه
وسترن ده دقیقه شد
شوالیه تاریکی بر میخیزد ایشالا در حد 20 دقیقه
به نظرم مستند هم حتما داشته باشه ولی برای اینکه کشش رو از دست نده، متناسب با هر اکران، مدت رو تعیین کنید...
ولی حتما نقد مخصوصا بحث های مربوط به تاریخچه و خدمات سینمای مستند باشه
اکران های مستند ، اکران های تخصصی کانون میشن و هرچقد کار تخصصی تر باشه امکان نقد برای اون کار بیشتره
شکور

جهان یکشنبه 3 دی 1391 ساعت 15:36

بلی!
به نظرم جذاب باشه!
برا من که شدیدا هست!

پریماه مرادپور یکشنبه 3 دی 1391 ساعت 19:21

آره حتماً اگه این کارو کنیم خیلی خوب میشه!!!! ایده خوبیه... میتونه توی پروژه کارگاه مستند سازی (که اگه انجام بشه) مفید باشه...

سارا حنانی دوشنبه 4 دی 1391 ساعت 00:57

من موافقم که چنین چیزی هم باشه اما بنظرم خیلی مهم اطلاع رسانی کنیم که دقیقا مدتش چقدره و قبل یا بعد از اکران فیلمه.چون بچه ها برنامه ی کلاساشونو باید تنظیم کنن

به خانم حنانی دوشنبه 4 دی 1391 ساعت 12:15

۱- اگه طوری که شما میگید باشه؛ پس با بند ۵ چه میکنید؟
۲- شما در صورتی مجاز به تفسیر شخصی هستید که از قبل موضوع براتون روشن نشده باشه...این ماده تصویب خود منه! یعنی من نمیدونم چی تصویب کردم؟ وقتی که ماده ی پیشنهادی به شما توضیح داده شده دیگه امکان تفسیر شخصی ندارید که...فعلا قانون به این نحو هست که در زمانی که شخص عضو نهاد تصمیم گیری هست میتونه درخواست بده و یوزر بگیره...بعد از اون اگه از این نهاد خارج شد یوزرش رو از دست نمیده...درضمن اگه کسی حین درخواست عضو نهاد نباشه نمیتونه یوزر بگیره...حالا اگه الفاظ براتون مبهمه؛ خالقین ماده که زنده ان که! چرا همچنان سعی در تفسیر شخصی دارید؟!
۳- تا زمانی که ماده تغییر نکنه باید به همون نحوی که تصویب شده عمل بشه...درصورت ابهام هم باید اول از مسئول اساسنامه جویا بشید نه تفسیر شخصی...مسئول اساسنامه هم حق تفسیر نداره بلکه باید دنبال این باشه که در جلسه ی تصویب ماده منظور چی بوده...تفسیر باید برای پیدا کردن منظور مقنن باشه نه چیز دیگه!
۴- درمود ۲ سال عضویت در کانون هم اساسنامه روشنه...اونچه حق گرفتن یوزر رو در حال حاضر ایجاد میکنه؛ عضویت در نهاد تصمیم گیری در زمان درخواست یوزره...۲ سال عضویت سابق ربطی به نهاد تصمیم گیری نداره بلکه فقط عضویت دائم در مجمع عمومی ایجاد میکنه...

........
علت اصرار من برای رعایت قانون به منزله ی تایید درستی و باگ نداشتن قانون نیست...من میدونم که عمل به قوانین غلط هم از عمل به تفسیر های شخصی بهتره و نظارت بر این مسئله رو از مسئول اساسنامه توقع دارم...و البت از اعضای حقوقدان کانون...بابا شما که استادید چرا؟!

شکور

از اون جایی که امروز سر این قضیه صحبت کردیم و بنظرم مساله روشن شد دیگه لزومی نمی بینم این جا تکرارش کنم
حنانی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد