کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

راستی هیچوقت هیچوقت از کرخه تا راین رو ندیده م

غرض از نوشتن این پست اینکه الان از تماشای "بوسیدن روی ماه" برگشته م. 

آقا توی ذوقم خورد. 

نمی دونم یه جوری بود.جدی نگرفتمش.اونطوری نبود که بخای جدی بگیریش و درگیرش بشی.یه خانم مسن بانمک داشت.یه خانم مسن که دوستش بود و بسیار با سلیقه و خونه دار و اینا.که هر سکانسی که حرف میزد تو نزدیک ترین سطح اطرافش ظرفهای شور و آبغوره بود. 

یه دختر کنکوری داشت که همش پای تلفن حرف میزدو می خندید.و انقد بش گفتن برو سر درست من جای اون اعصابم خورد شد.یه صابر ابر داشت.با اون صدای همیشه بغض دارش و نگاهای درموندش.خوب بود. 

اما تمام اتفاقات فیلم در تعجب من گذشت.توجیه نداشتند.نمی خام فیلمو برا اونایی که ندیده ند لو بدم.اما واقعا؟ داری به من میگی باور کنم یه مادر به خاطرشیرین کردن روزای آخر عمر دوست چهل ساله ش پیکر پسر دردونه شو قبول نمی کنه؟ فرم رو پر نمی کنه؟میگه پسر من نیست؟ 

نمی دونم اصطلاح سینمایی این منطقی نبودن چیه؟  

این "مادری" قشنگ کجای فیلم بود که من درکش نکردم؟پیشکش به تمام مادران ایرانی. ؟

ببخشید خب من نفهمیدمش.نمیخام بی انصافی کنم.زحمت کشیده بودند.

اما طراحی صحنه ش خوب بود.از خونه خانوما خوشم اومد.اصلا دلم ضعف میره برا این خونه حیاط دارای بزرگ با اتاقای بزرگ و درای بزرگ چوبی شیشه یی. 

چه ربطی داره.نمی دونم. همون.از لوکیشنش خوشم اومده لابد 

توی اکران این فیلم در دانشگاه امیر کبیر از آقای کار گردان پرسیده شده.این دختر خیلی غربی نبود.ایشون گفتن کمی موافقن ولی میخواستن طی فیلم سیر تحول این دختر رو هم نشون بدن. 

لابد منظورشون همون بغض کردنه و "راستی اگه دیدیش از طرف من روی ماهشو ببوس " و با گریه رفتنه بوده.باشه. 

بعد پرسیده ن که چرا این خانوم مسن تا توی اتوبوس از شیشه به خیابون زل میزنه یا صحنه تصادف میبینه یا دعوا و شولوغ کاری و داد و بیداد؟ قصدتون چی بوده؟بد نشون دادن اوضاع؟ که ایشون گفتن بله دقیقا قصدشون همین بوده!

دلم فیلم از کرخه تا راین روخواست.نه من باب مقایسه.الان آهنگشو میزد چون.

نظرات 12 + ارسال نظر
milad سه‌شنبه 25 مهر 1391 ساعت 19:17

man shenidam faghat ahangesh ghashange
vali ensafan adam pingilish benvise 2,3 khat rahattare ya n khat farc benvise :S

اصلا حواسم به آهنگش کشیده نشد واللا.
برا شما راحتتره که می نویسید.البته.برا یکی مث من که میخواد بخونه و همه عصبای چشم تا مغزش هنگ میکنن خب سخته
زهرا شاه توری

جهان سه‌شنبه 25 مهر 1391 ساعت 20:34

آقای سلیمی یه سوال:
چرا می نویسید پینگلیش ولی نمی نویسید فینگلیش؟

milad چهارشنبه 26 مهر 1391 ساعت 21:46

zahra shah tori:manzoram filme az karkhe ta ratn bood
jahan:az onjaie ke fekr mikonam parsi doroste na farsi
:D

جهان پنج‌شنبه 27 مهر 1391 ساعت 17:13


پس در راستای احترام به زبان شیرین """"""پارسی"""""" پینگلیش ننویسید.
چون خیلی تناقض داره جناب

میلاد پنج‌شنبه 27 مهر 1391 ساعت 23:39

بله کاملا درسته ولی همیشه عملی نیس

زهرا جمعه 28 مهر 1391 ساعت 17:22

آقا این همه زحمت نکشیدم و ذوق به خرج ندادم و پست نذاشتم که بیاید سر تفاوت حرف پ و ف بحث کنید اگه نظری درباره پستم دارید بذارید اگه نه برید بحثای مهمتونو یه جا دیگه داشته باشید


شوخیه دیگه؟؟؟؟
درسته؟؟؟

جهان

جهان جمعه 28 مهر 1391 ساعت 18:23

آفرین
همین که شروع کردید به انجامش یعنی باز هم یه جاهایی عملیه!!!

به پری جهان جمعه 28 مهر 1391 ساعت 19:36

بله البته.
به نوعی ابراز ناخرسندی بود از کمی کامنت و کامنت بی ربط اما

کوتاهی دیوار ما را فراموش کردی...

جهان

میلاد شنبه 29 مهر 1391 ساعت 18:45

بله بله کاملا حق با شماهاس
:پی

شکورم یکشنبه 30 مهر 1391 ساعت 19:24

1- از کریه تا راین رو ببینید (البت با پیش فرض تفاوت زمان) خیلی حیفه...
2- چرا پست های این شکلیتون رو موضوع گذاری نمیکنید؟ مثلا نمی نویسید نقد فیلم یا معرفی فیلیم؟
3- سوال از خانم حنانی: چرا سوال بالا رو شما از خانم شاهتوری نمیپرسید یا اینکه شما براشون موضوع بندی نمیکنید؟

بنده طی کامنتی در پست
http://filmclub-sbu.blogsky.com/1391/07/23/post-1641/
یه تذکر کلی دادم
حنانی
----------------------------------------------------------
درسشون کردم
شاه توری

به خانم حنانی سه‌شنبه 2 آبان 1391 ساعت 10:02

آورین
شکور

فرامرزی جمعه 5 آبان 1391 ساعت 19:30

نقد جالبی بود
خصوصا که مدتیه تو این فکرم که این فیلم ارزش داره برم ببینم یا نه...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد