کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

دکترین - میخواهم زنده بمانم

همیشه گفتم که این کانون مثه یه سیستمه

تو هر سیستمی تا زمانی زیر سیستم هاش کار کنن، بقای سیستم تضمین شده است.

 

بارها گفتیم که کانون 2 بخش کلی داره

1-کانونیت

2-هنر

 

تا زمانی که توی هر دو بخش بتونیم پیش بریم و تو هر دوش حرفی برای گفتن داشته باشیم

این سیستم کانون فیلم و عکس پا برجاست و خروجی داره.

و با توجه به تجربه ای که دارم

بهتون یقین میدم اولویت اهمیت این دو بخش به همین ترتیبیه که نوشتم.


اگه قرار باشه این سیستم رو بدن انسان در نظر بگیریم

بخش کانونیت کانون حکم قوای تنفسی و حیاتی رو داره

و هنر بخش دیگه حکم قوای حرکتی

خب مسلما تا زمانیکه نتونیم نفس بکشیم یا مثلا بتونیم ولی نا منظم نفس بکشیم

خیلی سخته که بخواهیم حرکتی رو به جلو داشته باشیم و یا مدام تلو تلو میخوریم

از طرفی هم اگه قرار باشه فقط به علائم حیاتی و تنفسی بدن رسیدگی کنیم و

از حرکت غافل بمونیم، قوای حرکتی روز به روز ضعیف تر میشن و منفعل تر.

پس خیلی واضحه که هر دوی اینا باید کنار هم پیش برن و هیچ موقع برای رسیدگی به یکی ازین دو نباید از دیگری غافل شد.

البته اگه بیشتر دقیق بشیم میبینیم که

اهمیت تنفس خیلی بیشتر از حرکت کردنه.

چون اگه به ما بگن از بین نفس کشیدن و پاهات یکیو انتخاب کن

آدم عاقل ترجیح میده زنده بمونه تا بخواد تو مرگ قدم بزنه.

این مثال واسه درک اهمیت کانونیت به هنر در کانون بود

و الا قرار نیست  فقط یکی ازین دو رو انتخاب کنیم و اون یکی رو بندازیم دور.

آخه ما که دنبال زنده موندن نیستیم...

هدف ما خیلی بزرگتر از زنده موندنه

ما میخوایم پویا باشیم، فعال باشیم.

کانونیت یعنی اینکه قرار نیست همه جمع بشن تو کانکس که در مورد فیلم و عکس حرف بزنن.

یعنی قرار نیست همه به خاطر رسیدن به یک هدف هنری عضو کانون بشن.

هدف میتونه لذت بردن از بودن تو جمع هنری ها باشه

هدف میتونه حضور تو یک اجتماع کوچیک و دوستانه باشه که کلی تعاملات فرهنگی توش بوجود میاد.

هدف میتونه یاد گرفتن شیوه ی برخورد و آموختن چگونگی برقراری ارتباط با دیگران باشه (که به نظر من این یکی از بزرگترین مزایای اینجور اجتماعاته).

هدف میتونه این باشه که آدم یاد بگیره چجوری حرف بزنه ! خیلی از ماها هنوز حرف زدن بلد نیستیم.

کانون بهمون یاد میده چطوری نقد کنیم و نقد بپذیریم باشه.

کانون مسئولیت پذیری رو در ما تقویت میکنه.


ادامه دارد...

نظرات 7 + ارسال نظر
ترابی چهارشنبه 17 خرداد 1391 ساعت 20:34

خیلی چیزای خوبی رو مطرح کردین
شاید بیشتر دلیل اومدنه من یا خیلیای دیگه همتو کانون همون دلایلی باشه که شما آخر سر عنوان کردید

زهرا شاهتوری چهارشنبه 17 خرداد 1391 ساعت 21:21

خب؟
همش منتظر بقیش بودم.اینا انگاری مقددمه بودن.همینو میخاستین بگین؟
یک مصداقی مثال عینی یی چیزی

آفرین
آخه وقتم داشت تموم میشد
مجبور بودم پاشم برم
ادامه دارد...
فرامرزی

دلیاری چهارشنبه 17 خرداد 1391 ساعت 22:13

علاوه بر دبیره طویله عرب خیلی هم وری گووود تشریف دارین شما
نوشته ی بسیار خوبی بود
ولکن { روی سنگ قبر من نوشته اند جنازه
ولی اکنون حرکت می کنم }

ممنون.
جمله ی آخرت یا خیلی بی ربطه یا خیلی مربوط
اگه دوست داشتی باهم در موردش صحبت میکنیم.

فرامرزی

محبوبی چهارشنبه 17 خرداد 1391 ساعت 22:42

واقعا عالی بود!به امید پویا بودن همیشگی کانون.

دلیاری پنج‌شنبه 18 خرداد 1391 ساعت 22:43

نه بابا جمله ی اخر از یه ترانه خارجی بود

پریماه مرادپور شنبه 20 خرداد 1391 ساعت 21:14

خیلی خوبه!!! اگه تکمیلش کنین خوبتر می شه.... حتماً ادامه بدین...شما می تونین... من به شما ایمان دارم.!!!

توفیقی چهارشنبه 27 شهریور 1392 ساعت 20:09

خیلی خوب بود!!
دارم پستای دبیر اسبق رو میخونم و میبینم که چجوری دو سال با کانون زندگی کردن...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد