کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

انتقاد به عملکرد دبیر در پرازدحام ترین هفته ی کاری کانون

این متن در اسفند سال 1390 نوشته شده است...

 

انتقاد به عملکرد دبیر در پرازدحام ترین هفته ی کاری کانون در تاریخ وجودی کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

 

خوب قبل از اینکه شروع کنم به کوبیدن دبیر باید این مقدمه رو بنویسم:

قبل از شروع یه سری بحث های عجیب و غریب از یه ماه پیش، تفکری داشتم مث تفکری که از قبل از انتخابات داشتم،

تفکرم قبل از انتخابات تا یه ماه پیش رو خیلی ها میدونن

اینکه: بعد از عباس شکوری (یعنی خودم) بهترین گزینه برای دبیری کانون فیلم وعکس دانشگاه شهید بهشتی، محمد فرامرزیه...

این تفکر من با تحولاتی که یه ماه پیش رخ داد به این نحو تغییر کرد: درمورد کلیت نمیدونم، ولی برای سال تحصیلی 90-91، محمد فرامرزی حتی از عباس شکوری هم گزینه ی بهتری برای دبیریه و به نظر من هیچ کدوم از اعضای کانون فیلم از محمد فرامرزی برای دبیری کانون در سال تحصیلی 90-91 مناسب تر نیستن

...

گفتن اینکه دبیر کنونی از خود من هم برای این سمت در این سال مناسب تره، خیلی برای خودم هم سنگینه...ولی خوب، به نظر من که این یه واقعیته...اعتقادمه و از گفتنش ترسی ندارم...

بعد از گذاشتن اینهمه هندوانه باید برسم به انتقاد گنده ای که نسبت به عملکرد این دبیر طویل دارم

 


ما شلوغ ترین و پرازدحام ترین هفته ی کاری کانون در همه ی طول حیاتش تا به امروز رو گذروندیم

هفته ای که این فعالیت ها در حال اجرا بود:

6 اکران

2 نمایشگاه

3 کلاس

1 مسابقه عکاسی

1 پیش تولید فیلم

خوب هفته ای با 13 فعالیت متفاوت اونم بدون توجه به فعالیت ها و کارهای روزمره مث بحث های مربوط به سمت های مسئول آرشیو، مسئول اساسنامه، مسئول ارتباطات اینترنتی و مدیر مالی!!!

به نظر من ، بهترین و مهمترین و اصلی ترین جایگاهی که میشه فهمید اصلا علت انتخاب دبیر چیه، همچین موقعیت هاییه

موقعیت هایی که هزار نفر در حال کارن

چندین مدیر اجرایی و چندین مسئول سمت دارن کارها و نیروهای مربوط به خودشون رو اداره میکنن

و از هم غافلن

بله

موضوع همین جاس

اگه همه ی فعالیت های مربوط به مدیریت، بر دوش مسئولیت سمت ها و مدیران اجرایی بود، خوب ما چرا دبیر انتخاب کردیم؟

البت به غیر از مدیریت مدیرها، کارهای دیگه ای هم دبیر داره

ولی واقعا و اصلا و اساسا، مهمترین کارایی دبیر (بعد از وظیفه ی حیات و بقای کانون) همین مدیریت مدیر هاست(که به نظر من مهمترین مصداق عملیاتی در مسیر یکی از مهترین وظایف دبیر یعنی انسجام کانونیه)...

مدیریت مدیرها در بعد مالی، وظیفه ی مدیر مالی هم هست

مدیریت مدیر ها در بعد قانونی، وظیفه ی مسئول اساسنامه هم هست

ولی مدیریت مدیر ها در جزئیات برنامه ریزی و در کلیت انسجام کانون، برعهده ی سمتیه که برای این مدیریت کلان انتخاب کردیم

یعنی دبیر...

دبیر مث رئیس جمهوره

هزارتا وزیر دارن زیر نظر رئیس جمهور کار میکنن

ولی همگی منطبق بر شیوه نامه ی مدیریتی رئیس جمهور

ولی روز اول که مهترین روز هفته ی کاری ما بود، دبیر کجا بود؟

واقعا وحشتناکه: دبیر دنبال فاکتور بود!!!!!!!!!!!!!!!

البت باید قدردانی کرد که دبیر مثلا خواب نبود، یا مثلا نرفته بود خونه خاله اش...

ولی جریان اینه که درسته که داشت برای کانون کار میکرد...ولی یه کار جزئی نه مدیریت کلان

کاری میکرد که یه عضو معمولی باید بکنه نه دبیر

البت منظورم این نیست که نباس ازین کارا بکنه...نه...منظورم اینه که در این موقعیت که نیاز به مدیریت کلان دبیر هست، نباید همچین کار جزئی رو خودش انجام بده

دقیقا در لحظه ای که خیلی خیلی به ندرت پیش میاد که در کانون رخ بده و دبیر امکان مدیریت کلان در یه زمان محدود رو داشته باشه، و اگه این مدیریت رخ نده افتضاح به بار میاد، دبیر رفته دنبال فاکتور!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

آیا این عدم امکان اولویت بندی ذهنی دبیر رو نشون نمیده؟

این چندمین باره که دارم از دبیر، رفتاری میبینم که من رو ظنین میکنه به وجود این صفت منفی یعنی:

عدم توانایی در اولویت بندی کارها...

دبیر پاسخ دهند که آیا انتقاد رو وارد میدونن یا نه



شکور - یه عضو کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد