کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

رای گیری، دکترین، وبلاگ

در مقام مسئول اساسنامه و مسئول وبلاگ (جفتش) تو اوضاع اخیر متوجه یه خلاء قانونی دیگه شدم که مشکل ساز شد...

من میخواستم تو جلسه اول درمورد این صحبت کنم که چه افرادی حق داشتن یوزر و پسورد رو دارن
و بعدش اگه فربد جزو اونا نبود، براش یه رای گیری انجام بدیم

ولی دیدید که چه بل بشویی بود و

نشد

پس من الان پیشنهاد کلی ام رو برای داشتن این امکان میدم...

امیدوارم که روش دقت کنید

باهاش مخالفت کنید یا موافقت

 

 

من با توجه به عرفی که وجود داشت احساس میکردم که پیش شرط امکان داشتن یوزر و پسورد وبلاگ، عضویت در نهاد تصمیم گیریه

ولی مشکل اینجاست که این معیار خیلی خوب نیست زیرا نهاد تصمیم گیری یه ارگان منعطفه

یکی الان عضوشه و هفته ی دیگه عضوش نیست

 

از طرفی من خودم به شدت به اصل آزادی بیان در کانون فیلم معتقدم

پس با جمع این دو دوس دارم این رو به عنوان قاعده بذاریم

توجه بکنید که به شدت سرم شلوغه برای همین تقریبا 20 دقیقه روی این مواد فکر کردم

ولی در حال حاضر بی قانونی بدتر از قانون بده...:

 

1- هر کس که عضو نهاد تصمیم گیری می شود، می تواند درخواست امکان فعالیت در مسیرهای ارتباطات اینترنتی کانون داشته باشد

 

2- این فرد بعد از توضیحات و مشخص کردن محدودیت ها و خط قرمز ها توسط مسئول ارتباطات اینترنتی این امکان را به دست خواهد آورد(یعنی در حال حاضر، یوزر و پسورد وبلاگ رو به دست میاره...)

 

3- مسئول ارتباطات اینترنتی موظف است که بعد از توضیحات خود و مشخص نمودن محدودیت ها ، به شخص این امکان را بدهد...

 

5- فرد با خروج از نهاد تصمیم گیری، امکان مشارکت در ارتباطات اینترنتی کانون (پست نوشتن در وبلاگ) را از دست نخواهد داد مگر با رای نهاد تصمیم گیری کانون در راستای پیشنهاد هر عضو

 

6- البت در این مسیر، مسئول ارتباطات اینترنتی و دبیر، در صورت عدم رعایت شدید (شدت بر اساس تشخیص مسئول ارتباطات اینترنتی یا دبیر) خطوط قرمز توسط فرد، با تشخیص خود، مستقیما حق مشارکت شخص را سلب می کنند، ولی در صور دیگر ، مسئول ارتباطات اینترنتی یا دبیر، برای لغو امکان مشارکت فرد، موظف به دادن پیشنهاد لغو امکان مشارکت شخص در ارتباطات اینترنتی (درحال حاضر، وبلاگ) ، به نهاد تصمیم گیری هستند که با رای نسبی نهاد، این امکان سلب می شود

 

7- حق پیشنها لغو امکان، توسط هر عضو نهاد تصمیم گیری ممکن است

 

8- خطوط قرمز، همان خطوط قرمز سابق بوده و برای صیانت از آزادی بیان، از محدوده ی آزادی در وبلاگ، کاسته نمی شود...

 

دوستان به این سبک رای بدن:

با 1 و 2 و 3 موافقم

با همگی موارد موافقم

با همگی موارد مخالفم

فقط با گزینه ی ۸ موافقم

فقط با گزینه های دو و سه مخالفم

...


مهلت: 3 روز

شکور

 





نظرات 13 + ارسال نظر
سعید پنج‌شنبه 4 اسفند 1390 ساعت 23:16

سلام خدمت تمام عزیزان
یه خاطره براتون نقل می کنم از اکران روز سوم
برای اکران حسین لطیفی،باران کوثری و حامد بهداد آمده بودند.
بهداد یک پیراهن نارنجی پوشیده بود و از همان اول جلسه رفتارهایی از خودش نشان می داد که به دور از شان جلسه بود.
این حرکات ادامه داشت تا آخر جلسه، اواخر جلسه یک خانوم بهم نزدیک شد و در گوشم گفت به اون دلقک نارنجی بگویید کم ادا و اطوار در بیاورد.
این را نقل کردم به خاطر بازی حامد بهداد در نارنجی پوش

محبوبی پنج‌شنبه 4 اسفند 1390 ساعت 23:37

با همه ی موارد موافقم

آروین ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍پارسا جمعه 5 اسفند 1390 ساعت 01:28

حاجی پس گزینه ی ۴ کو؟!؟!؟!؟!؟!؟(گزینه ی چهاری وجود نداره!!!!)

اشتباه از بی سوادی منه مث اینکه..!!
والا منم نمیدونم کجاس
عدد مهم نیست
شما رای بده
قربون دایی
شکور

جواد شالیکار جمعه 5 اسفند 1390 ساعت 13:58

با 1 و 2 و 3 و 6 و 7 و 8 موافقم ولی فکر می کنم راجع به 5 باید بیشتر تامل کرد.

این رو گذاشتم به خاطر این انعطاف نهاد تصمیم گیری...
اگه این رو قبول نکنیم، هر هفته باید یه لیست جدید بدیم از کسایی که حق گذاشتن پست دارن
شکور

فرامرزی جمعه 5 اسفند 1390 ساعت 14:32

اولا بندهات 7 تا بود گزینه ی 4 نداشت!
دوما بند 3و5 به نظر یکی میاد ها!
سوما با همه ی موارد موافقم.

تصحیح: دوما بند های 2و3 میشد یه بند باشن
فرامرزی

ـــــــــــــــــــــــــ
گفتم که
20 دقیقه وقت داشتم
ترجیح دادم به جای تاخیر، سریعا یه قانون رو به رای بذارم
بعدا میشه روش فکر کرد
بعید میدونم قانون خیلی بدی باشه
حداقل الان من رو از بلا تکلیفی خلاص میکنه
شکور

زهرا شاهتوری جمعه 5 اسفند 1390 ساعت 14:45

با همه ی موارد موافق هستم.

کاظم فاضلی جمعه 5 اسفند 1390 ساعت 18:43

با همشون موافقم

الهام محمدنژاد جمعه 5 اسفند 1390 ساعت 21:07

با همه ی بندها موافقم

آروین ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍پارسا جمعه 5 اسفند 1390 ساعت 23:38

با همه ی بند ها موافقم.

نیلوفر مردیها شنبه 6 اسفند 1390 ساعت 00:00

با همه ی موارد موافقم.

سارا حنانی شنبه 6 اسفند 1390 ساعت 01:07

من 5 رو نمی فهمم.یعنی چی" مگر با رای نهاد تصمیم گیری کانون در راستای پیشنهاد هر عضو"؟
!
بنظرم بند 7 رو هم باید مقید کرد به اینکه دلیل و استدلالی پشت پیشنهادشون ذکر کنند سپس پیشنهاد به رای گذاشته بشه(میدونم در عمل هم همین میشه اما بنظرم باید ذکر کرد )
با بقیه موافقم

یعنی عضوی که از نهاد تصمیم گیری خارج شده همچنان یوزر و
پسوردش رو داره مگر اینکه یه عضوی به هر دلیل (تکرار میکنم به هر دلیل) لغو مشارکت اون عضو از وبلاگ رو به رای نهاد تصمیم گیری بذاره

این رو برای این گذاشتم که مثلا یه عضوی میره که دیگه میره و خبری ازش نمیشه...در اینجا هر کس میتونه بیاد بگه که آقا هرچند ایشون در حال تخلف و شکستن خطوط قرمز نیست...ولی بهتره که اسمش دیگه تو لیست نویسندگان وبلاگ نباشه چون مدت هاست که دیگه نیست


درمورد بند ۷ هم به نظر من این رو بذاریم بر عهده ی نهاد تصمیم گیری
یعنی تو قانون فرد رو مقید به دلیل و استدلال نکنیم
چون معلوم نیست که دلیل و استدلال یعنی چه
ما که شرایط خاصی برای پست گذاری نذاشتیم که الان یه نفر بخواد با دلیل و استدلال بخواد اثبات کنه که طرف این خطوط قرمز رو شکسته و باید مشارکتش لغو بشه...

به نظر من باید راه رو باز بذاریم و احساس اینکه فرد الان مستحق از دست دادن این حق هست یانه رو مستقیما به نهاد تصمیم گیری بسپریم

و از اضافه کردن موارد مبهم به قانون بپرهیزیم
به نظر من الان الفاظ «دلیل و استدلال» با توجه به آزادی خیلی شدید اعضا در داشتن یوزر و پسورد الفاظ مبهمیه که فقط باعث جلوگیری از پیشنهادات لغو مشارکت میشه


شکور....

mojdeh شنبه 6 اسفند 1390 ساعت 20:14

faghat ba ghozinehaye 2 va 3 mokhalefam....

mojdeh bashiri شنبه 6 اسفند 1390 ساعت 20:53

rasti alan yadam oftad ke man haghe ray nadaram...
mikhastam nazaramo begam...
be nazare man melake dashtane user o pass va dashtane ertebate interneti nabayad be in sadegi bashe...
chon faghat kafie ye tedade kami post gozashte beshe ke khotute ghermez ro reayat nakarde bashe...
dge fek konam khodetun bedunid natijeye in etefagh chi mishe...
pas fek konam sakhtgiri age ghabl az ozviat bashe kheili behtare...
midunam in post ro ba ajale gozashtid, vali behtare behesh fek konim....

در حال حاضر به علت خلاء قانونی ای که تو این جریان وجود داره پیشنهاد من اینه که سریعا این قانون تصویب بشه
در ضمن ما سمت مسئول وبلاگ هم داریم که یکی از مسئولیت هاش اینه که هر روز پست ها و نظرات رو بخونه تا یه وقت اون خطوط قرمز نقض نشده باشه
درجمع به نظرم این آزادی در گرفتن یوزر پسورد هرچقد هم مشکل امنیتی داره به خاطر هم سویی با آزادی بیانی که خیلی دوسش دارم قانون بدی نیست...
البت با تعمق بیشتر نقاط ضعفش رو میشه درست کرد
و البت که نقاط ضعفش رو هم بهتره که در عمل ببینیم ...
شکور

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد