کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

درباره کلاس تحلیل روانشناختی فیلم

درباره ی کلاس تحلیل روانشناختی فیلم، با تدریس دکتر ارسیا تقوا و مدیریت اجرایی عباس شکوری و اسد اکبری:



اعضای خوب کلاس!

لطفا با توجه به برگزاری جلسه ی اول کلاس، نظرتون رو نسبت به جلسه ی انجام شده، همچنین، ایده آل هایی که دنبالش بودین، بگین

دوستان بگین که دنبال چی بودین که اومدین تو این کلاس

و اگه کلاس به این صورت که شروع شده، پیش بره، به ایده آلهاتون نزدیک میشیم یا اینکه دنبال چیز دیگری بودین

کلا چی دوس دارین بشنوید؟

درمورد چی میخواستین بدونید؟

چی میخواستین ببینین؟

...

این مسائل مربوط میشه به بحث های ماهوی کلاس

درمورد بحث های شکلی (نظم و مکان و زمان و کارهایی که من مدیر اجرایی باید انجام بدم) هم نظر بذارید

شنیدن نظرات شما، قطعا میتونه باعث بشه که این کلاس به چیزی که شما میخواید، نزدیک تر و نزدیک تر بشه

و این رویه میتونه به ما، بر و بچه های کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی، در اجرای بهتر کارامون کمک کنه...

 

عباس شکوری، یکی از مدیران اجرایی کلاس...

نظرات 19 + ارسال نظر
سارا حنانی یکشنبه 30 بهمن 1390 ساعت 23:53

من فقط راجع به عکس این پست نظر دارم: بسی جالب بود!عکسای اون روز رو ندیده بودم اصن
مرسی

زهرا شاهتوری دوشنبه 1 اسفند 1390 ساعت 11:52

in kelas daghighan hamoonie ke entezar dashtam.kheili khosh hal shodam ke hamchin posti hast inja.in kelas baraye man chizi faratar az ye kelase tahlile ravanshenakhtie va man vaghean az shoma modirane ejrayi mamnoonam


اوپس
ممنانیم
شکور!

شاهتوری دوشنبه 1 اسفند 1390 ساعت 12:04

kheili khoob mishe age ostad darbareye film az ma bishtar beporsan. masalan bekhan ma begim az anal ta akhare film toonestim hadsi bezanim?film haye talkhtar ham bebinim aali mishe.darbare movafaghiate filmaye khoob bishtar bahs konim

کهرام سه‌شنبه 2 اسفند 1390 ساعت 01:38

فکر می کنم فیلم انتخابی زیاد خوب نبود و اگر دو ساعت قراره وقت روی تحلیل یک فیلم گذاشته بشه فیلم های بهتری هم هست و اگر یکم بیشتر به فیلم می پرداختیم و کمتر به روانشناسی یا مفهوم گرایی شاید بهتر بود البته این ایراد من زیاد وارد نیست چون اسم کلاس روشه دیگه! تحلیل روانشناختی فیلم...!

کهرام سه‌شنبه 2 اسفند 1390 ساعت 01:46

کلاس خوبی بود در کل ولی فیلم انتخابی به نظرم مناسب نبود یعنی فیلم های بهتری بود که بشه دو ساعت برای تحلیلشون وقت گذاشت و اینکه اگر بیشتر به فیلم و کمتر به مفهوم گرایی و یا حتی روانشناسی توجه میشد بازم بهتر بود هر چند این ایراد من چندان وارد نیست چون اسم کلاس روشه دیگه! تحلیل روانشناختی فیلم

زهرا شاهتوری سه‌شنبه 2 اسفند 1390 ساعت 13:00

ببخشید این عکس دقیقن برای چه تاریخی است؟

نفیسه ایرانی سه‌شنبه 2 اسفند 1390 ساعت 22:50

من دلم می خواد تو این کلاس درباره اینکه یه فیلم میتونه چه تاثیری بزاره روی ذهن و فکرصحبت بشه

مهدی پرنیانی چهارشنبه 3 اسفند 1390 ساعت 20:20

سلام
خلاس خوبه ! تحلیل ها هم خوبه . فقط باید در انتخاب فیلم ها بیشتر دقت بشه . فیلمهای متنوع- ژانرهای مختلف -کشورهای مختلف - کارگردانهای مختلف
ممنون!

الهه پیروزبخت چهارشنبه 3 اسفند 1390 ساعت 22:36

من که کلاسودوست داشتم
بجزززززززززززززززززز
دایره مینااااااااااا:(( :((

ماها عسگری پنج‌شنبه 4 اسفند 1390 ساعت 09:04

hi
man ravye
kelsoO doOs dashtam ama hanoOs hes mikoONAM ZOode emroOZ MIram doOBare vali azin 1jalase raziam

مجتبی پنج‌شنبه 4 اسفند 1390 ساعت 15:31 http://filmlover.persianblog.ir

جلسه اول خیلی خوب ولی تو جلسه دوم خیلی از موضوع فیلم و مفاهیمش فاصله گرفتیم استاد فقط 45دقیقه داشت عقده ادیپ رو توضیح میداد که مقدمه سازی کنه برای وجدان که تازه خود وجدان یکی از خصوصیات یکی از بازیگرا فیلمه...اگه این جوری باشه برا هر فیلمی ما باید 10جلسه بیایم تا مفهومه فیلمو بگیریم......یه کمی زیادی روانشناختی تحلیل میکنه........

نیلوفر مردیها جمعه 5 اسفند 1390 ساعت 20:36

به نظر من که همه چیزش خوب بود. اگر هر هفته مطالب جدید باشه خوبه چون تجربه نشون داده که بعضی استادا حرفاشون یعد از 5 یا 6 جلسه تموم میشه.

اسد اکبری شنبه 6 اسفند 1390 ساعت 00:01

امیدوارم نظرات دوستان اجرا بشه.
اکثر دوستانی که من بعد از کلاس نظرشون رو خواستم بر اهمیت انتخاب دقیق فیلم،دور نشدن از متن فیلم و انسجام مطالب تاکید داشتند.

البته در مورد انتخاب فیلم و فاصله گرفتن از متن فیلم ها باید به این نکته هم دقت داشته باشیم که استاد هر فیلم رو به عنوان مدخل یک بحث خاص قرار داده.

مهدی پرنیانی شنبه 6 اسفند 1390 ساعت 12:34

من قبلا نظر دادم . می خواستم اشاره کنم به اینکه : کلاس بیشتر سینمایی باشه یا روانشناسی هردوش خوبه منتها باید حتما در مورد همون فیلم پخش شده باشه یعنی مصداق هاش در فیلم باشه . یعنی خارج از محدوده فیلم نباشه .
پیشنهاد من در مورد فیلمهای بعدی : مرد عوضی ( آلفرد هیچکاک )

محمد گلخندان شنبه 6 اسفند 1390 ساعت 23:24

یه مشکل داریم , انتخاب فیلم غربی تا جایی با اساس زندگی اجتماعی ما تقارن ندارد و از طرفی فیلم های ایرانی نیز از لحاظ شخصیت پردازی چندان قوی نیستند . انتخاب فیلم بهتر است که صرفا بر عهده خود استاد باشد , ولی به نظر من بهتر است که انتخاب فیلم ها از فیلم های جدیدتر باشند تا فیلم های کلاسیک . اگر بخوام یه مثال بزنم فیلم :برهنه ساخته مایک لی محصول 1993 است .
با تشکر

اسرین عبدی یکشنبه 7 اسفند 1390 ساعت 11:39

من فکر میکنم استاد در مورد هر چیز به جز فیلم بحث میکنند دل میخواد جو کلاس سینمای شود. چندتا فیلم هستند که فکر میکنم برای تحلیل مناسب باشند این فیلمها توی زندگی من خیلی موثر بودند و امیدوارم در برنامه های بعدی کلاس باشند... درخشش کوبریک - ۴۰۰ ضربه تروفو- جولیا فرد زینه مان- نیمه پنهان میلانی- بیتا هژیر داریوش- سوته دلان حاتمی- کسوف انتونیونی- دنیای اپو ساتیا جترای- سریر خون کوروساوا- مهر هفتم برگمن ۰

آرش منجّم یکشنبه 7 اسفند 1390 ساعت 14:11

من فکر میکنم سطح کلاس خوب و بالاست، اما مطلبی که هست اینه که "شاید" ما به بهانه ی فیلم وارد بحثهای روانشناختی و مشاوره گرفتن میشیم. یعنی (باز میگم) "شاید" کمتر در مورد خود فیلم صحبت میشه...
من هم با معرفی چند کتاب خوب در این زمینه یا مثلا وبسایتهای فعال و یا حتی انجمن ها در این زمینه موافقم
ارائه ی یک لیست از فیلمها و انیمیشنها هم میتونه خوب باشه.

زهرا شاهتوری یکشنبه 7 اسفند 1390 ساعت 20:46

خب کلاس تحلیل روانشناختی فیلم هست.مگه بده که بحث های روانشناختی باشه توش؟ البته به بهانه ی فیلم.منم با همین موافقم.شاید انتظار زیادیه که از کلاس دارم که دوست دارم بحثهای روانشناسیش بیشتر هم باشه حتتی!

مجتبی پنج‌شنبه 11 اسفند 1390 ساعت 21:24 http://filmlover.persianblog.ir

جلسه سوم بهتر قبلیا بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد