کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

روز اول جشنواره با سه فیلم

امروز من سه تا فیلم دیدم!!! این آخری دیگه اینجوری بودم

برای توضیحات بیشتر به ادامه ی مطلب مراجعه فرمایید...


لطفا دوستانی که میرن فیلمی میبینن، چند خطی توضیح برای آشنایی کلی دیگران، تو وبلاگ بنویسن. ممنون


فرامرزی

فیلم اول (گشت ارشاد سانس 14) رو قربانی دیشب خبر داد که نمیتونه بره منم افرادی که دم دستم بودن رو خبر دادم

هیچکی نبود بره منم یه ربع بعد از شروع فیلم رسیدم و هیچ چیز خاصی هم از دست ندادم که اولشو ندیدم.


فیلم دوم (سلام بر فرشتگان) رو خانم وفایی امروز خبر دادن نیمیرن و بازم من رفتم.


فیلم سوم (خرس) رو همینجوری از سینما اومدم بیرون و دیدم سانس بعدی که یه ربعش رفته بود خرسه منم خریدم و دوباره رفتم تو


در ضمن خانم شاهتوری فیلم بیخود و بی جهت رو نخواستن که من دادم به موسوی بره.


اما توضیحاتی مختصر راجع به فیلم ها:

گشت ارشاد:

ساخته ی سعید سهیلی

حمید فرخ نژاد - پولاد کیمیایی

فیلمی فقط جهت سرگرمی با دیالوگهای طنز و طنزهای لحظه ای...

تقریبا میشه گفت هیچ جنبه ی هنری ای نداشت

ولی میشه گفت از یه نگاه سطحی (کاملا سطحی) به جامعه برخوردار بود.


سلام بر فرشتگان:

ساخته ی فرزاد اژدری

علیرضا خمسه - ... (اون دختربچه که تو جدایی نادر بود)

یه کودکانه ی خوب

شاد و موزیکال و آموزنده

کاملا از عکس العمل بچه هایی که تو سالن حاضر بودن میشد فهمید که از فیلم لذت بردن

فیلم از جلوه های ویژه ی قابل قبولی برخوردار بود.

کارگردانیش هم بد نبود...چون ایده های طنزی که تو جلوه های ویژه ی نمونه های خارجی هست رو خوب تقلید کرده بود.

یعنی اگر روزی تصمیم گرفتیم برای دانشجوهای کودک! فیلم آموزنده و هنری پخش کنیم سلام بر فرشتگان گزینه ی خوبیه


و آمااااااا...

خرس:

ساخته ی خسرو معصومی

پرویز پرستویی - مریلا زارعی - فرهاد اصلانی

آخه چرا؟؟؟ که چی؟؟؟

این نمونه ای از سوالاتیه که شما حین تماشای فیلم از خود یا از بغل دستیتون میپرسین


شیوه ی روایت داستانش اصلا خوب نبود.

اجزای داستان بدون پردازش و پیوند رها شده بودند.

یاد فیلمای ایرانی دهه ی هفتاد افتادم.


بیننده بارها از فیلم به بیرون پرت میشد من به شخصه نتونستم باهاش ارتباط برقرار کنم


تدوینش کار حسن ایوبی بود...ایرادات تدوینی هم تا حدی تو چشم میزد.

تو نصفی از پلان های فیلم لنز دوربین یه ایراد عجیبی داشت...

طوری که تقریبا تو نقطه ی طلایی گوشه ی چپ بالا یه چیزی شبیه ضرب خوردگی لنز وجود داشت...

نمیدونم شایدم کثیف بود...فقط مونده بودم چرا اون همه وقت در طول فیلم برداری کسی متوجهش نشده بود.

تو تکنیک فیلم برداری هم چیزی واسه گفتن نداشت.

لوکیشن ها و میزانسن های تکراری تو فیلم زیاد بود و این بسیار حوصله سر بر شده بود.

البته استفاده از بعضی افکت های صوتی (به عنوان مثال صدای سوت قطار که به کرات استفاده شد) جهت ایجاد آریتمی در فیلم به نظر من از نکات مثبت کارگردانی فیلم بود. (البته اگر نگیم صرفا شبیه یه تقلید به کار گرفته شده بود)

در کل به جرات میتونم بگم این سه بازیگرعلی الخصوص پرستویی تو این فیلم حیف شده بود و به رغم تعریفی که ازش شنیده بودم کاملا عجیبه اگر این فیلم برنده ی سیمرغی بشه.

 

فرامرز عقیقی

نظرات 4 + ارسال نظر
سارا حنانی جمعه 14 بهمن 1390 ساعت 17:41

من الان یه فیلم بد دیدم ناراحتم!شما چی میکشی با سه تا فیلم بد؟

اشکان جمعه 14 بهمن 1390 ساعت 21:37

عجبا...آآآآآی ایهاالناس بابا ما تو قرعه کشی کوفتم گیرمون نیومد...اگه بلیط اضافه دارین چرا میبرین میفروشین!!! چرا میدین به یه شخص ۲متری که پشت سریاش تو سینما نتونن چیزی ببینن؟؟؟!!!
راستی حاجی من معنی دقیق جمله زیبای (( از یه نگاه سطحی به جامعه برخوردار بود!!!؟؟؟)) رو نفهمیدم

شاهتوری یکشنبه 16 بهمن 1390 ساعت 09:19

آخه خرس هم شد اسم؟
درباره چی بود؟ خرسه از باغ وحش در رفته بود؟

شاهتوری یکشنبه 16 بهمن 1390 ساعت 09:23

من تا بحال فقط یه فیلم از جشنواره دیدم تهران تهران
که خیلی زیاد هم دوستش داشتم.ینی خدا رو شکر هنوز تصورم نسبت به جشنواره خیلی شاده.حاالا نمی دونم برم این فیلما رو ببینم چی میشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد