کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

اگر فیلم نمی بینین لااقل کتاب بخونین;-)

من بعد از جلسه کلی با خودم فکر کردم.به نظرم رسید دیگه من اتمام حجت هامو کردم و حالا وقت تصمیم نهایی گرفتنه( که کاریه که هیچ جوره توی جلسه ممکن نیست.)

بنابراین از مجموع حرفایی که امروز زده شد و شرایطی که خودم پیش بینی می کنم تصویر واضحی از روش برگزاری نمایشگاه کتابمون به دست آوردم که اعلام میکنم.

 

خب اصل قضیه اینه که من رفتم سراغ سایت سه تا انتشاراتی که از اول قرار بود قطعا از اونها کتاب بیاریم.چون تخصصی توی این زمینه فعال هستن

نشر نی

قطره

افراز

سایت نشر قطره رو نتونستم باز کنم ولی سایت نشر نی و افراز(به ویژه افراز) شگفت زدم کرد

خب نشر افراز واقعا تخصصی توی حوزه سینما و تئاتر کرده.علاوه بر فیلمنامه و نمایشنامه کتاب های فنی و تخصصی هم تو این موضوعات داره.(آدرس سایت: http://www.afrazbook.com/ )

و نشر نی هم با حجم زیاد کتاباش منو شگفت زده کرد (http://www.nashreney.com/Books/Pages/Default.aspx  )

به علاوه هر دوی این انتشارات کتاب هایی که الهام بخش ساخت یک فیلم هم بودن چاپ کردند(البته نه به اندازه ی نمایشنامه و فیلمنامه هایی که چاپ کردند).بنابراین تو این زمینه هم میتونیم ازشون کتاب بگیریم و از رفتن سراغ انتشارات پراکنده پرهیز کنیم

دیدن حجم و تنوع کتاب های همین انتشارات(تازه بدون دیدن کتابای نشر قطره) منو مجاب کرد که ما باید تمرکزمون رو روی همین سه تا انتشارات بذاریم

البته من خیلییییی خیلییییی دوست داشتم بیشتر روی همون قضیه ی کتاب هایی که از روش فیلم ساخته شده مانور بدیم چون کار خیلی نویی میشد ولی متوجه شدم که متاسفانه از خود بچه های کانون توی این یه زمینه نمی تونیم کمک زیاد بگیریم.

 به علاوه اگر میخواستیم این طرح رو داشته باشیم حتما باید با یه فروشگاه کتاب هماهنگ میکردیم. من دیشب(امشب؟؟؟) خیلی روی معایب همکاری با یه فروشگاه(به جای سراغ انتشارات رفتن) فکر کردم.بزرگترین مشکلمون در همکاری با یه فروشگاه کتاب اینه که احتمال اینکه ما کتابی رو سفارش بدیم و اون فروشگاه موجودی اون کتاب خاص رو تموم کرده باشه خیلی بیشتر از احتمال وقوع این قضیه در ارتباط با انتشاراته.و ما هم نمیخواهیم که درصد خطا رو بالا ببریم تا خدای نکرده مجبور بشیم یا بیفتیم توی شهر دنبال خرید اون کتاب از فروشگاه های دیگه یا اینکه پول خریدارها رو بهشون برگردونیم!


فقط چند تا مساله میمونه

1.کتاب های تخصصی که آقای صفایی قرار بود زحمت لیست کردنشو بکشن(ظاهرا پست قبلی هم مربوط به ایشونه)باید با ایشون صحبت کنم ببینم چه جوری می تونن این کتاب ها رو تهیه کنند؟چون دیگه قطعا نمی خوایم بریم سراغ انتشارات پراکنده یا یه فروشگاه.بنظرم آقای صفایی به جای لیست کردن بهترین کتاب ها تو این زمینه تمرکزتون رو بذارین که چه انتشاراتی بیشترین کتاب ها رو تو این زمینه داره و بریم سراغ اون انتشارات.

2.دوم اینکه آیا قسمت"عکاسی"کانون نمیخواد بره سراغ یه انتشاراتی که تخصصی کتاب مرتبط با عکاسی چاپ میکنه و یه بخش از نمایشگاه کتابمون هم عکاسی باشه؟


با این حساب ما علاوه بر کتاب آوردن قطعی از سه تا نشر نی و قطره و افراز، با دو انتشارات احتمالی دیگه هم سر و کار خواهیم داشت: انتشاراتی که متمرکزتر از سایر نشریات روی مباحث تخصصی فیلمسازی کار میکنه

و انتشاراتی که متمرکزتر از سایر نشریات روی مباحث تخصصی عکس و عکاسی کار میکنه

 

ببخشید که نثر شسته رفته ای واسه نوشتن این مطلب انتخاب نکردم.بیشتر میخواستم با اطلاع رسانی ایده هام به شما ذهن خودمو هم نظم بدم

ابراز موافقت یا مخالفت شما با مطالبی که توی این پست گفته شد مایه‌ی پیشرفت نمایشگاهمونه


در آخر اینکه موافقید برای نمایشگاه یه سری شعار بذاریم؟برای جنبه ی تبلیغاتی و از این جور چیزا دیگه.

من میگم بذاریم:

اگر فیلم نمی بینید لااقل کتاب بخونید ;-)

شما هم ایده هاتونو بگین


پ.ن.1: به زودی لیست کتاب‌هایی از این ناشران که شاخص تر از بقیه هستند رو میذارم توی وبلاگ

پ.ن.2: اگر همکاری و علاقه مندی وجود داشته باشه کنار بعضی از کتاب‌هایی که میاریم میتونیم شرح مختصری از معرفی یا نقد فیلمی که از روی اون کتاب ساخته شده هم روی یه کاغذ چاپ کنیم و قرار بدیم.در این زمینه اونایی که فکر می‌کنند تواناییش رو دارند اعلام آمادگی کنند لطفا.

پ.ن.3: ایده‌ای برای طرح پوستر این نمایشگاه دارید؟


سارا حنّانی

نظرات 7 + ارسال نظر
جهان یکشنبه 2 بهمن 1390 ساعت 11:23

سارا پست قبلی از آقای دلیاریه...
هنوز نشناختی نوع نوشته های این بنده خدارو؟؟؟

جهان یکشنبه 2 بهمن 1390 ساعت 12:50

پژمان دلیاری یکشنبه 2 بهمن 1390 ساعت 13:13

شعار واسه چی مگه انقلابه البته حتی بچه جزقله ها هم فیلم میبینن ولی کسی کتاب نمخونه شعار برعکس گفته شده نمیدونم یه جورایی کلا از شعار بدم میاد اگر خیلی تاکید دارین حداقل اسمشو بزارین هدف نه شعار /که چی

سارا حنانی یکشنبه 2 بهمن 1390 ساعت 14:40

پریسا آخه دیروز آقای صفایی قول انتشار لیستو دادن!من بنا به پیش فرض خودم حدس زدم

سارا حنانی یکشنبه 2 بهمن 1390 ساعت 14:45

آقای دلیاری چه جدی گرفتید قضیه رو
من منظورم کاملا همین وجه طنز قضیه بود دیگه!
بنظر خودم بدیهتا معلوم بود جمله بار طنز داره و معکوس گفته شده!با این حال ظاهرا خیلی هم بدیهی نبوده:
جمله طنزه!
منظورم از شعار هم اصلا اون شعار انقلابی مدنظر شما نیست!
بطور ضمنی هم اشاره کردم: شعار تبلیغاتی
یه جوری که هرکسی پوستر رو دید این جمله تو ذهنش بمونه و پوستر نمایشگاهمون با بقیه نمایشگاه ها یه تمایزی داشته باشه و فقط اعلام روز و ساعت نباشه!/که این!

من هم همینوو میگم البت شعار شعاره بهتره یه هدف تبلیغی باشه

رامین یکشنبه 2 بهمن 1390 ساعت 18:28

شعار.............!!!!
.
منم با پژمان موافقم ... این شعار بر عکسه...!!!
.
باید بشه..اگه کتاب نمی خونید لااقل فیلم ببینید

نفیسه ایرانی سه‌شنبه 4 بهمن 1390 ساعت 23:35

سارا جون پشتتم حسابی
رو من حساب کن
هم فیلم ببینید هم کتاب بخوانید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد