کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

تکمیل صورتجلسه ی خانم سلیمیان

 

والا من اگه میدونستم که قراره اینجا بنویسم صحبت های روز جلسه ام رو، سعی میکردم بلافاصله بعد از جلسه بنویسم که فراموشم نشه یه وقت...من خیلی عجله ای تا اونجا که یادم میاد مینویسم...اگه جایی رو مبهم نوشتم یا اشتباه یا هرچی، حتما بگید یا ازم بپرسید...شرمنده دیگه

 


1- قید «عدم امکان رای گیری وبلاگی توسط هرکس» که درجلسه ی دوشنبه ای که من نبودم و به مدیریت فرامرزی انجام شده بود، تا وقتی که ما رو دچار مشکل نکنه برداشته شد

داستان این بود که تقوی یه روز اومد تو وبلاگ رای گیری وبلاگی انجام داد تا یه جلسه رو بندازه یکشنبه...ازونجا که رای گیری وبلاگی مشروعیت نداشت (به نظر من) و فقط رای گیر در جلسه ی رسمی مشروعیت داشت، ما افتادیم تو دردسر...

به شکلی که مجبور شدیم تمام مصوبات روز یکشنبه (که تقوی دنبالش بود) رو یه بار دیگه تو یه جلسه ی رسمی دیگه به تصویب برسونیم

اولین مصوبه هم این بود که دیگه در اوضاع فورس ماژور (که تو جلسه ی یکشنبه و دوشنبه به شدت درموردش بحث شده و برای درکش به اون جلسات مراجعه کنید) هر کس بتونه رای گیری وبلاگی انجام بده

فکر این مصوبه، مصداقی بود که درمورد تقوی رخ داده بود...یعنی ما با این مصوبه میخواستیم در مسیر اهداف، سرعت در کارهای کانون و البته آزادی عمل افرادی که میخوان برای کانون تلاش کنن، گام برداشته باشیم

به همین کلی و تام و تمامی در جلسه ی یکشنبه مورد تصویب قرار گرفت

ولی تو جلسه ی بعدی یه قید عجیب به این مصوبه زده شد و اون هم اینکه: فقط مدیران اجرایی، مسئولین سمت ها و دبیر حق رای گیری وبلاگی رو دارن!

خوب مفهوم این جملات مشخص بود

یعنی مدیران اجرایی و مسئولین سمت ها در حیطه ی وظایف خودشون و دبیر هم در سایر حیطه ها میتونه این رای گیری رو انجام بده

...

من بعد از اینکه این قید رو تو صورتجلسه دیدم، به فرامرزی نقد کردم و گفتم که این شد رفع مسئله ی اصلی

یعنی ما میخواستیم که یه حرکتی بکنیم که دیگه حرکاتی از قبیل حرکات تقوی مشروعیت داشته باشه ولی حتی همون مصداق خاص تقوی هم با این قاعده مشروع نخواهد بود چون تقوی درمورد «روز تعیین جلسه» هیچ مدیریت اجرایی یا سمتی نداره و از طرفی ، در حال حاضر سرپرت کانونه نه دبیر کانون

متاسفانه از اون روز تا حالا وقت نشده بود که من تو جلسه این رو مطرح کنم و برای لغو این قید تلاش کنم تا اینکه خوردیم به جریان بسته ی پیشنهادی

ما میخواستیم بسته ی پیشنهادی رو به رای بذاریم

ولی نمیتونستیم که...چون مطابق با این ماده ی موخرالتصویب، هیچکدوممون حق این رای گیری وبلاگی رو نداشتیم

البته اگه ما دبیر داشتیم، این رای گیری میرفت تو اختیاراتش...ولی موضوع این بود که اصلا ما داشتیم برا شیوه ی انتخاب دبیر، قاعده گذاری میکردیم و برای اون قواعد نیاز به رای گیری داشتیم

خلاصه که من گفتم که حتی این قید دبیر رو هم بندازیم دور و بذاریم هر کس که یه موقعیت فورس ماژور (مطابق با تعریفاتی که تو اون جلسه گفتیم) براش به وجود اومد، خودش به این حرکت اقدام کنه و در اولین حرکتی که دیدیم برای کانون مشکلی ایجاد کرد، اون وقت حداقل قید دبیر و مدیر وبلاگ رو براش بذاریم

این پیشنهاد من مورد تصویب قرار گرفت و الان ما اون قید سابق رو حذف کردیم

 

 


 

2- بحث دوم من یه سوالی بود که برام پیش اومده بود که

در شیوه ی انتخاباتی ای که ما چیدیم، مشخص نشده که در صورت مساوی شدن رای کاندید های شورای مرکزی باید چه گلی به سر بگیریم...

بعد از شنیدن پیشنهادهای من به این رای گیری رسیدیم که اول بین کاندیداهایی که مساوی شدن، رای گیری مستقیم انجام میدیم، و بعدش، اگه بازم مساوی شدن، دیگه مجبوریم به شانس پناه ببریم....

به طور مثال اگه برای انتخاب 5 نفر، 2 نفر اول هرکدوم 50 رای بیارن، و 4 نفر بعدی هرکدوم 30 رای بیارن، برای انتخاب سه نفر باقیمونده از اون 4 نفر، یه انتخابات مستقیم انجام میشه، اون 4 نفر به رای گذاشته میشن...اگه از این 4 نفر، یکی 50 رای بیاره و سه نفر دیگه هرکدوم 20 رای بیارن، حالا برای انتخاب 2 نفر بعدی از این سه نفر، باید به شانس پناه ببریم تا مجبور نشیم تا آخر عمرمون رای بگیریم...

تو راه استفاده از شانس هم دیگه حرف خاصی نشد البته فرامرزی به شدت روی «پالام، پولوم، پیلیچ» تاکید داشت و همچنین «سنگ کاغذ قیچی» رو هم در مقابل ایده ی «شیر یا خط» من خیلی تکرار میکرد...به نظرم مشکوک می اومد...

 

 

 

3- بحث سومی که من داشتم این بود که آیا قید عضویت در کانون رو باید مانعی برای افرادی که میخوان کاندیدای شورای مرکزی یا دبیری بشن بدونیم یا نه؟

من استدلال آزادی و لیاقت رو داشتم

و دوستان استدلال عدم توجه و اشتباه و ریسک رو

بالاخره اونطور که من یادمه، ازونجایی که این موضوع مبتلابه جریان انتخابات اخیرما نخواهد بود، این رو بذاریم بعدا درموردش بحث کنیم...

 

 

شکور مغفور

نظرات 2 + ارسال نظر
فرامرزی سه‌شنبه 15 آذر 1390 ساعت 23:23

سنگ کاغذ قیچی کم خرجتره.
تو این گیروویری کی سکه داره تو جیبش که شیر یا خط کنیم.

شکور جمعه 18 آذر 1390 ساعت 00:01

درمورد موضوع دوم یادم فرت بگم که وقتی تو این حالت مجبور به انتخابات مستقیم شدیم تصویب شد که یه روز وقت بذاریم برای یه تبلیغات مختصر دیگه انجام بدن و بعدش انتخابات مستقیم رو انجام بدیم

شکور خاطرات

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد