کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

صورتجلسه ی امروز

خوب جلسه راس ساعت 12(به ساعت من) شروع شد...به علت اینکه برای این جلسه صحبت های بچه ها و خودم رو اولویت بندی کرده بودم، برای مدیر جلسه شدن، کاندید شدم و دوستان لطف کردن و به من رای دادن

ابتدا 13 مورد رو به ترتیب اولویت مطرح کردم که برای بحث تو جلسه گفته بشه که ترکیب میشد از حرفای من و دلیاری و فرامرزی و کاظم از دانشکده برق

ولی به علت محدودیت زمانی از این 13 موضوع، 7 موضوع با اولویت بالاتر، مطرح شد

 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

1- درمورد تعیین روز جلسات که در جلسه ی پیشین به خاطر محدودیت زمانی مث اینکه نشده بود به تصویب برسه، رای گیری شد و پیشنهاد سابق من به رای اکثریت رسید به این صورت که:

الف- چنانچه وقتی نوبت به روز دوشنبه برای جلسه هست، ولی آن روز تعطیل میشود، جلسه خود به خود به روز سه شنبه خواهد افتاد (و برعکس)

ب- برای تعیین اینکه جلسه ی بعدی روز دوشنبه خواهد بود یا روز سه شنبه باید دوشنبه یا سه شنبه بودن جلسه ی قبلی رو ببینیم...حتی اگه جلسه ی هفته ی پیش روزی غیر دوشنبه و سه شنبه باشه

ج- بحثی به عنوان بدل از دوشنبه یا سه شنبه نداشته باشیم، یعنی اگرم روزی به غیر دوشنبه  و سه شنبه برای جلسه انتخاب شد، به عنوان بدلی برای این دو نباشه و باید اگه آخرین بار دوشنبه بوده، دفعه ی بعدش بشه سه شنبه

 

مثال: این هفته دوشنبه جلسه بود

مثلا هفته ی دیگه سه شنبه تعطیله، جلسه خود به خود باز میفته دوشنبه و برگزار میشه و تو همون جلسه قرار میشه که هفته ی بعدش چهارشنبه باشه

بعد از جلسه ی چهارشنبه، برای تعیین روز جلسه نگاه میکنیم به آخرین جلسه ای که در روز سه شنبه یا دوشنبه برگزار شده که ببینیم دوشنبه برگزار شده یا سه شنبه که تو این مثال، آخرین جلسه ی دوشنبه یا سه شنبه، دوشنبه بوده، پس هفته ی بعد از هفته ای که چلسه چهارشنبه برگزار شده، جلسه روز سه شنبه خواهد بود

 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

2- دلیاری طرحی که تو وبلاگ مطرح کرده بود رو شفاف کرد

دلیاری میخواد که از 6 کارگردان مختلف، برای هر کدوم یه سری فیلم نمایش بده و اول میخواد از فیلم اودیسه ی کوبریک شروع کنه

سعیش هم بر اینه که فراستی رو دعوت کنه که بعد از هر فیلم درمورد اون فیلم صحبت کنه

به کلیت مسئله و فیلم ادیسه رای داده شد...

 

پیشنهاداتی شد که بعد از فیلم فراستی روی سن باشه یا تو کلاس باشه و این مسائل

از طرفی اشکان پیشنهاد داد که فراستی بیاد تحت قالب یه کلاس با ما حرف بزنه که با توضیحات من مبنی بر زیاد بودن کلاس و کم بودن اکران عمومی، پیشنهادش رو پس گرفت

علی محیط بحثی کرد راجع به نحوه ی ارائه ی فیلم ها به امور فرهنگی که قرار شد بسته به میزان زمانی که میگیره و این مسائل ببینیم فیلم ها رو بدون تغییر بدیم یا با تغییر

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

3- بحث تشکیل شورای عمومی رو من مطرح کردم

همونطور که تو جلسه هم گفتم، من دنبال تفکیک عضو کانون با دیگرون بودم که از وبلاگ بهتر، معیاری پیدا نکردم

با اعتراض امید و نقد عمو عطار و خانم باباگلی پیشهاد رو به این صورت به تصویب رسوندم:

الف- هر کس دو سال متمادی فعالیت بارز و مستمر در کانون فیلم داشته باشد، عضو دائم کانون فیلم است مگر خود از این عضویت چشم پوشی کند...این قاعده عطف به ماسبق می گردد

ب- هر کس حق رای دارد، عضو کانون فیلم است [1]

ج- هر کس سه هفته ی متمادی و مستمر، هفته ای یک نظر در وبلاگ بگذارد، عضو کانون فیلم میگردد، و چنانچه سه هفته ی متمادی در وبلاگ حضور[2] نیابد، عضویت خویش را از دست خواهد داد و برای به دست آوردن مجدد عوضیت خویش ، مکلف به سه نظر در سه هفته ی متمادی است...

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

4- دبیر:

من این رو مطرح کردم که با توجه به احساس نیاز به دبیر، شروع کنیم به انتخابش

قرار شد که ایشالا هر کس که میتونه به این موضوع کمک کنه، آستین بالا بزنه

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

5- باز بودن در کانکس

این مسئله رو قرار بود آقا کاظم مطرح کنه که گفته بود جلسه رو هم میاد که نیومد...

من خودم مطرح کردم و گفتم که هر کس که میتونه کمک کنه، بیاد برنامه ی درباز کن ها رو در بیاره

الان روی تخته وایت برد کانون، یه جدول کشیده شده، من و اشکان روزهای حضور خودمون رو نوشتیم

این افراد هم تکمیل کنن:

مردیها

محیط

محمد نزاد

فرامرزی

صفایی

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

6- مدیر اجرایی کلاس تحلیل روانشناسی

به پیشنهاد من و استقبال اسد اکبری، و با تصویب جمع، من هم یکی از دو مدیر اجرایی این کلاس شدم تا به اکبری کمک کنم

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

7- جلسه با امور فرهنگی

فرامرزی توضیح داد که طی صحبت هایی که با خانم برزگر داشته، کانون باید یه جلسه داشته باشه با امور فرهنگی

 

 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

من از خانم جهانی پور میخوام که اگه ممکنه لطف کنن و لیست افراد حاضر تو جلسه رو تو قسمت نظرات وارد کنن

هر کس که میبینه چیزی از قلم افتاده تذکر بده

 

 

شکورم



[1] دوستان توجه داشته باشن که با این قاعده ای که گذاشتیم، چنانچه کسی دو سال فعالیت مستمر نداشته باشه، و حق رای خودش رو هم برای مدتی از دست بده، درصورتی که معیار وبلاگ رونداشته باشه، تو اون مدتی که حق رای نداری، از عضویت کانون خارج میشه ها...نگی نگفتی

[2] توجه داشته باشید که من این رو حضور گذاشتم چون پست به طریق اولی باعث عضویت میشه ...

نظرات 13 + ارسال نظر
یاسمین سه‌شنبه 1 آذر 1390 ساعت 21:43

سلام...
احسنت و درود بر شما به خاطر این سرعت عمل در ارائه صورت جلسه امروز

امروز خیلی دلم می خواست که تو جلسه باشم ولی دیر رسیدم و اگه می خواستم بیام 12:30 می رسیدم به جلسه و 12:50 هم باید ترک می کردم جلسه رو به همین خاطر کلا نیومدم چون دیدم فقط با این رفت و آمدم نظم جلسه رو به هم می زنم!

جواد شالیکار سه‌شنبه 1 آذر 1390 ساعت 21:50

baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaale

جهان سه‌شنبه 1 آذر 1390 ساعت 21:54

آقای شکوری سلام در صورت امکان پستش کنید
اساسنامه + قانونی شدن یک اصل قدیمی
دوستان سلام......
سعی میکنم خلاصه بگم تا کسی از خوندنش خسته نشه...
اگه خاطرتون باشه همیشه این موضوع که اعضای کانون پیشنهادات و ایده هاشون رو قبل از اعلام در جلسات حضوری در وبلاگ مطرح کنند مورد نظر قدیمی های کانون بالاخص آقای شکوری بوده ولی از بین دوستانی که این کارو انجام دادند تنها چند نفر قبل از اعلام در جلسات حضوری پیشنهادات خودشونو در وبلاگ مطرح کردند از جمله آقای دلیاری و آقای موسوی.....
به همین خاطر من پیشنهاد میکنم که این موضوع ( یعنی درج الزامیِ پیشنهادات و ایده ها در وبلاگ قبل از مطرح شدن در جلسات حضوری ) حتما و حتما به صورت یک اصل کاملا و کاملا قانونی و اساسنامه ای و غیر قابل سرپیچی مطرح بشه ......
فواید این طرح از نظر من این موارده:
1.مهم ترین فایده نظم پیدا کردن جلسات حضوری بر اساس موضوعات از قبل تعیین شده ست... به این صورت که افرادی که ایده دارند موظف هستند پیشنهادات خودشونو از زمان ارائه ی پست صورت جلسه ی آخرین جلسه ی رسمی کانونی تا 6 روز بعد،یعنی یک روز قبل از جلسه ی هفته آینده در قسمت نظرات همون پست مطرح کنند تا بچه ها در موردش نظر بدن... این حرکت باعث میشه از طذفی مخاطبین و اعلام حضور بچه ها در وبلاگ بیش تر بشه (چون تا اونجایی که من یادمه چه بچه های قدیمی و چه بچه های جدید که ما باشیم بیش تر در مواردی نظر میذاریم در وبلاگ که موضوع مهمی مثل همین ایده ها و پیشنهادات مطرح شده باشه....( البته بجز من..........)
فک میکنم در این صورت انتقاد خیلی از بچه ها در مورد دلیل عدم اعلام حضورشون در وبلاگ که همون بی اهمیت بودن برخی پست هاست رو از بین ببره....
2.از نظر من در طول این 2 ماه مفیدترین جلسات که بازدهی بالایی داشتند همین 2 جلسه ی اخیر بوده چون موضوعات از قبل توسط مدیر جلسه چه از طریق وبلاگ چه قبل از شروع صحبت ها در جلسات کنونی مطرح شده در نتیجه
1.مدیر جلسه امکان زمان بندی بهتری داشته
2.پراکندگی موضوع پیش نیومه و ذهن همه ی اعضا حداقل در حد اطلاع از موضوع صحبت ها از قبل آماده بوده که این حتی باعث تصمیم گیری بهتر و راحت تر اعضا شده...
در آخر که مسئله به نظرم خیلی مهم میشه اولویت بندی نظرات هست که من فک میکنم اگر بر طبق زمان ارائه ی ایده و نظر افراد انجام بشه خیییییلی بهتر خواهد بود که فک کنم اگر مسئول وبلاگ زحمت اولویت بندی اون رو بر عهده بگیرن و روز قبل از جلسه موضوعات مورد بحث رو در یک پست مجزا وارد کنند همه از موضوعات مورد صحبت در آینده مطلع بشند و حتی در موردش فکر کنند
***نکته مهم:
ایده ها و نظرات بایستی از طرف تک تک اعضا ( چه قدیمی ترین و چه جدید ترین ) در پست صورت جلسه ی گذشته مطرح بشه تا در مورد اولویت نبدی طرح موضوعات انصاف رعایت بشه...
بچه ها نمونه ی موفق این قانئن میتونه از نظر من حرکت آقای دلیاری هست شما فک کنید اگه ایشون پیشنهادشونو رو در وبلاگ مطرح نمی کردند واقعا این مسئله در طول نیم ساعت و یا حد اکثر 1 جلسه تصویب میشد؟؟؟؟؟؟
پس اگه مخالفید مطرح کنید تا تو وبلاگ بحث کنیم که اگه تایید شد از نظر همه من تو جلسه ی هفته ی آینده دوباره مطرح کنم تا در مورد اساسنامه ای یا قانونی شدن این موضوع رای گیری بشه......
وای چقد حرف زدم...
جهانی پور

کاظم فاضلی سه‌شنبه 1 آذر 1390 ساعت 22:03

سلام
من نتونستم بیام امروز! (احساس بد)
همونطور که آقا شکوری گفتن میخواستم مساله ی در کانونو بگم تو جلسه که انگار مطرح شده! حالا میام کانون صحبت میکنم
البته بگم، واقعا کار داشتم و نمی تونستم بیام و عذر خواهی میشه چون قرار بود بیام

قربون دایی
شکوم

جهان چهارشنبه 2 آذر 1390 ساعت 00:02

چشم می نویسم:
اعضای حاضر در جلسه رسمی کانون در تاریخ یکم آذر....
آقا و خانومشو فاکتور میگیرم محض پرهیز از اسراف...بی ادبی نشه
شکوری
عطار پور
محیط
صفایی
فرامرزی
فینی زاده
شالیکاریان
موسوی
دلیاری
عفتی(کوهستانی قدیم)
فلاح
حسینی مهر
مردیها
وفایی
محمد نژاد
باباگلی
ایرانی
لولویی
پیروز بخت
جهانی پور
محمد زاده
ارشادی
قربانی
محبوبی
بزرگمنش
رضایی
کریمی
دوستان در مورد حق رای این افرادی که نام میبرم برای جلسات آینده(حتی در صورت عدم غیبت در دو جلسه متوالی) برای من ابهام وجود داره به دلیل سایر معیار های حق رای.....لطفا منو مطلع کنین:
کریمی،رضایی،بزرگمنش،محبوبی
این مطلب هم نمیدونم هنوز به عنوان معیار حق رای هست یا نه ولی باز میگم تا به حال 4 نفر از دوستان از لحاظ حضور در جلسه به هیچ عنوان برای جلسه آینده حق رای ندارند:
پشت مشهدی
نعیمی
همت زاده
علی پور
راستی یکی به من بگه لازمه من مطرح کنم تو جلسه ی بعد که اگه قراره حضور در جلسات به عنوان معیار حق رای باشه من تا چه ساعتی باید برای بچه ها حضور بزنم و از چه ساعتی به بعد غیبت بزنم؟؟؟؟
با چند نفر که صحبت کردم گفتن دقیقا تا خود ساعت 1 حاضر بزن اگه کسی 1:1 اومد غیبت بزن!!!!! چه کنم؟؟؟؟؟

سلیمیان چهارشنبه 2 آذر 1390 ساعت 09:06

واقعا متاسفم که نتونستم بیام

شبنم باباگلی چهارشنبه 2 آذر 1390 ساعت 10:03

ممنون آقای شکوری

آروین ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍پارسا چهارشنبه 2 آذر 1390 ساعت 13:56

متاسفانه منم نتونستم بیام

محمد فرامرزی چهارشنبه 2 آذر 1390 ساعت 14:17

به خانم جهانی پور
به نظر من هم تا خود 1 حضور رو بزنید بهتره.

جهان چهارشنبه 2 آذر 1390 ساعت 17:30

+ آقای حسینی مهر که فراموش کردم جزو اون چهار نفر اول بنویسم...

زهرا جمالی چهارشنبه 2 آذر 1390 ساعت 19:54

خدا رو شکر این مسئله ی حق رای و روزهای جلسه تموم شد.
میشه دوباره فیلم اکران کنیم؟ البته بعد از اکران فیلم های کانون.

قبلشم میتونیم
فعلا که قبل از نمایش فیلم های کوتاه کانون؛ یه سری فیلم رو میخوام تحت قالب طرح دلیاری نمایش بدیم

شکورم

زهرا جمالی چهارشنبه 2 آذر 1390 ساعت 20:08

راستی در جلسه با امور فرهنگی چه افرادی هستند؟
۱- شما و آقای فرامرزی
۲- اعضای اصلی کانون
۳- هر فردی از عضوهای کانون که بخواد

تا الان که اینطوری بوده که:
هر عضوی که بخواد
مگه ببینیم مصلحت چیز دیگه ای اقتضا میکنه که خود همه ی بچه ها باس درموردش تصمیم بگیرن


شکورم

نفیسه ایرانی چهارشنبه 2 آذر 1390 ساعت 22:58

خیلی خوبه که ریز به ریز می نویسید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد