کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

صورت جلسه ی جلسه ی دوشنبه 25 مهرماه


این جلسه زیباترین جلسه ای بود که تو خاطره ی من پیرمرده از سال 84 (البته من جلسات سال تحصیلی 88-89 رو نبودم)

این جلسه به پیشنهاد من تو نمایشگاه عکاسی (با مدیریت اجرایی محمد فرامرزی) اجرا شد تا هم نیروهای ممد رو نگیریم و هم برای نمایشگاه مفید باشیم

عده ی بسیار زیادی از بچه های کانون حاضر شدن و جالب اینجاست که جمع گرد و دایره ایه کانون در میون بچه هایی که از دانشگاه اومده بودن تا ببینن چه خبره و همچنین تماشاچی های نمایشگاه محصور شده بودن ولی جالب تر این نکته س که هیچ کدوم ازین موارد باعث پرت شدن توجه و تمرکز بچه های حاضر تو جلسه نشد

جلسه ی بسیار شیک و معرکه ای بود

به شدت شیک

به کانون فیلم می بالم...می بالم...کانون از نظر اعضا در مرحله ی بلوغه

با اینکه بچه های قدیمی ای مث امید صفایی، الهام محمد نژاد، الهه وفایی و مژده بشیری نبودن، و ممد فرامرزی و محد فینی زاده مشغول کارای نمایشگاه بودن ولی جلسه با حضور جدیدی ها و بحث اونا و سکوت و تمرکز همه واقعا یه نقطه ی پر رنگ تو ماهیت «دموکراتیک بودن» کانون فیلم بود

لذت بخش بود

حضور من تو این جلسه لذت بخش ترین روز هفته ام بود...

 

ولی الان که دارم تو نمایشگاه این متن رو تایپ میکنم، ممد فرامرزی میگه که تشکیل جلسه امروز تو نمایشگاه برای نمایشگاه مخل بود!!!

من که خودم احساس میکنم که تشکیل جلسه تو محیط نمایشگاه برای خود نمایشگاه هم خوب بود ولی نمیدونم شاید هم حرف فرامرزی درسته...به هر حال که به نفع ما فیلمی ها شد!!!!!

 

نکته ای که باید بگم این بود که به علت ابهام در مقوله ی مبرم و پیچیده ی «حق رای» من پیشنهاد کردم که امروز تا جای ممکن از رای گیری بپرهیزیم تا یه هفته امکان صحبت درمورد این مسئله به صورت وبلاگی به وجود بیاد...و کسی مخالفت نکرد والبته خداروشکر پروژه های مطرح شده به صورتی نبود که نیاز به رای گیری تو همین جلسه وجود داشته باشه (به نظر من البته)

به هر حال کسی به این سیستم اعتراضی نکرد و جلسه با آرامش و احترام و معرکه آغاز شد و به همین شکل ادامه پیدا کرد و بعد از کلی بحث فشرده، سه دقیقه مونده به ساعت یک، برای رسیدن بچه ها به کلاساشون تمام شد

 

و مطالب خود جلسه:

1- اول من با توجه به چالشی که سر جلسه ی گذشته به وجود اومده بود و انتقاداتی که به من (به عنوان مدیر جلسه) شده بود این رو عنوان کردم که از مدت ها قبل در حال نوشتن اساسنامه ی پیشنهادیمم ولی الان به خاطر این مشکل مجبورم یکی از مواد اساسنامه رو به نظر جمع برسونم تا یه «مقبولیت و یا عدم مقبولیت جمعی» نسبت به این مضوع مشاهده بشه

طرح پیشنهادی من برای مدیر جلسه (یا به قول خانم مردیها، ناظم جلسه) این بود که:

ابتدای هر جلسه دبیر موظف باشه به اینکه ظرف یک دقیقه مدیر جلسه رو از بین بچه های داوطلب با رای دوستان حاضر در جلسه به رای برسونه

این به رای رسوندن نیازی به حق رای داشتن در قالب نهاد تصمیم گیری نداره زیرا موضوع، مدیریت جمع حاضره نه مدیریت نهاد تصمیم گیری

من این پیشنهاد رو برای این دادم که علاوه بر حفظ نظم هر جلسه توسط مدیر جلسه و همچنین اطلاع مدیر اجرایی از اینکه مدیر جلسه، خودشه (سوتفاهمی که تو جلسه ی پیش برای من پیش اومد)، این امکان پیش بیاد که بچه ها دیگه مدیریت و ایجاد نظم فکری و بیانی رو تو جلسات یاد بگیرن...اگه الهه وفایی و ممد فرامرزی و عباس شکوری یا امید صفایی نبودن ، نظم جلسه کاملا حفظ بشه و این نظم جلسه دیگه چیزی نباشه که برای حفظش نیازمنده یه سری افراد بخصوص در کانون باشیم

یعنی کانون بشه جایی برای ایجاد ویژگی های مدیریتی از جمله به نظر شخص من مهمترین ویژگی برای همچین سمتی یعنی کاریزما...

ولی خانم مردیها با این موضوع مخالف بود و میگفتن که مدیر جلسه باید یه فرد به صورت دائمی باشه و انتخاب مدیر جلسه به سبک من، وقت جلسه رو خواهد گرفت

تقوی از پیشنهاد من دفاع کرد و گفت که این کار، کار خاصی نیست و وقت زیادی نمیگیره

من دلیل مخالفتم با خانم مردیها اینه که اگه بخوایم یکی رو به صورت دائمی بذاریم، خوب همون دبیر خوبه، ولی من کاملا با جمع دو سمت دبیری و مدیر جلسه در یک نفر مخالفم

خانم نعیمی پیشنهاد دادن که نه اون دائمی بودنی که خانم مردیها میگن و نه این انتخابات های جلسه ای بلکه یکی که برای یه جلسه انتخاب شد برای حدود سه جلسه بعدش هم مدیر جلسه بشه

من با این قضیه مخالفم و معتقدم که مدیر جلسه ی هر جلسه باید توسط اعضای اون جلسه و به سرعت در یه دقیقه انجام بشه...و این که یکی که در یک جلسه مدیر شد رو مکلف کنیم به حضور در سه جلسه ی بعدی فقط باعث تورم قواعدی میشه که اصلا نیازی به وجودشون نیست

همچنان محیط با خانم مردیها هم نظر بود و میگفت که پیشنهاد من وقت گیر خواهد بود

ولی باز هم من معتقدم که این جور قواعد که قراره تو جلسات انجام بشه، بعد از سه جلسه به صورت روتین در خواهد آمد البته اگر دبیر کارش رو درست انجام بده...

این روتین شدن رو من دارم به عینه در تشکیل جلسات سال جدید میبینم

واقعا به نظرتون اینکه جلسات نزدیک ساعت دوازده شروع میشه و نزدیک یک تموم میشه رو نمیشه روتین شدن یه قاعده ی مستمر در جلسات دونست؟

 

همینجا پیشنهاد میکنم که مدیر جلسه موظف به نوشتن صورتجلسه ی جلسه ی مربوط به خودش تا پس فردای جلسه باشه...

 

به هر حال ازونجاییکه این بحث داشت طول میکشید ونظرات موافق و مخالف بین من و تقوی و مردیها و محیط و نعیمی رد و بدل میشد، به ناچار مجبور شدیم که این قضیه رو هم به وبلاگ و البته در ادامه به اساسنامه بسپریم...

 

با این اتفاق بازم نشد که یه قاعده برای مدیر جلسه حتی برای همین جلسه ی خاص ایجاد بشه به همین علت جلسه، مدیر نداشت، که البته به پیشنهاد خانم مردیها و موافقت دوستان، من بازم مدیر جلسه شدم و شروع کردم به بحث

 

2- بحث خانم نعیمی:

متاسفانه پیگری های شکوری برای آپارات از دو راه به بن بست خورده و الان هم صفایی پیگیره

روز اکران به ناچار (هرچند افراد بیشتری سه شنبه رو انتخاب کردن) دوشنبه شد چون تالار برای سه شنبه برای گروه دیگه ای رزروه

همین روز دوشنبه (9آبان) هم امروز مث اینکه توسط عوامل تالار فسخ شده با این استدلال که قرار بوده دیگه تو دانشگاه دیگه فیلم نمایش داده نشه توسط تالار ابوریحان که خانم نعیمی رفتن سریعا دانشکده معارف و با دکتر سمنون صحبت کردن و دکتر سمنون قول دادن که ایشالا تا فردا این مشکل حل بشه

در این حالت فعلا یه مشکل بزرگ داریم یعنی کسی که این آپارات فلان فلان نشده رو برامون سرویس کنه

 

3- بحث مشترک آقای اسد اکبری (عضو جدید) امیرحسین تقوی و زین ال بزرگ

این سه نفر درمورد این موارد صحبت کردن:

- تشکیل کلاس تحلیل فیلم یا تاریخ سینما با عقیقی

- تشکیل مجدد کلاس فیلمنامه با مهکام

-  کلاس کارگردانی با الستی

- کلاس تحلیل روانشناسی فیلم با صنعتی

بحث به اینجا کشید که ایشالا دوستان برن تا هفته ی دیگه ریز اطلاعت و شرایط حضور استاد در کلاس و همچنین روز و ساعت و قیمت و این جور چیزا رو بدون قول قطعی به استاد در بیارن و تا جلسه ی بعدی تو وبلاگ بنویسن تا ایشالا ببینیم کدوم ها رو انتخاب میکنیم تا یه وقت دچار تعارض زمانی بین کلاس ها نشیم

از طرفی بحثی مطرح شد از جانب من و خانم مردیها برای اینکه کلاس آقای عقیقی به صورت کلاس نباشه

زین ال و تقوی نظرشون اینه که عقیقی حرف برای زدن زیاد داره و تجربه ی کلاس سینمای کلاسیک بسیار بسیار خوب بوده

ولی به نظر من و خانم مردیها کارگاه عقیقی کاملا بی نقصه ولی در کلاس، حرفای تکراری هم مطرح میشه

زین ال معتقده که اگه کلاس، کلاس تاریخ سینما باشه، قطعا باید به صورت کلاس باشه نه کارگاه چون وقت به شدت کم میاد

به هر حال این  بحث هم به وبلاگ کشیده شد

امیدوارم که زین ال، اکبری و تقوی تو یه پست مجزا درمورد این بحث مفصل بنویسن

 

4- علی محیط:

مهندس پیشنهادی داد که یهو یه جریان قدیمی کانون دوباره به راه افتاد

اکران های خارجی دانشگاهی

علی محیط پیشنهاد اکران انیمیشن (بخصوص کنگ فو پاندا2) رو تو مولوی داشت

یکی از دوستان جدید (که ایشالا الان اسمش رو اعلام کنه) پیشنهاد نمایش «درخت زندگی» رو داد که بدجور مورد موافقت خوفناک تقوی قرار گرفت

تقوی با اینکه سختش بود ابراز علاقه کنه با تمام توانش دستش رو به عنوان «بدجور موافقم» بالا آورد که همین حرکت از تقوی، اوج علاقه اش رو به این پیشنهاد نشون میده

درمورد امکان نمایش فیلم هم بحث شد که تقوی گفت که قابل نمایشه هم به صورت تصویری و هم به صورت ماهوی...

محیط در دفاع از پیشنهادش عنوان کرد که ویژه نامه ی انیمشن که سال پیش تو کانون تولید شده همچنان رونمایی نشده و میشه با این پروژه بالاخره انجام بشه و باعث بهتر شدن اجرای این پروژه بشه

باز هم اینکه تلاش برای نمایش های خارجی با کدوم فیلم آغاز بشه به وبلاگ محول شد

تو این شرایط مشهدی که ازش انتظار یه پیشنهاد خونبار داشتیم پیشنهاد نمایش دوازده مرد خشمگین رو داشت که به شدت من موافقم و سعیم رو میکنم که تو حقوق با نقد حقوقی انجام بدیم...

دوستان به نظر من بدون توجه به اینکه حق رای دارن یا ندارن تو پست خاص این موضوع، نظرشون رو بدن تا بتونیم تا جلسه ی دیگه به یه نتایجی برسیم

 

5- نیلوفر مردیها(مسئول آرشیو)

خانم مردیها برای سر و سامون گرفتن آرشیو پیشنهاد خرید هارد اکسترنال رو دادن

دو موضوع مطرح شد

یکی اینکه چرا هارد باشه و دی وی دی نباشه؟... از جانب زین ال

و یکی دیگه هم اینکه چرا اینرنال نباشه؟... از جانب تقوی

و یه موضوع که من گفتم اینه که اگه این مسئله بار مالی نداشت نیاز به رای گیری نبود و خود مدیر اجرایی میتونست انجام بده ولی حالا که بار مالی داره نیاز هست به رای گیری

به هر حال مسئله ی خرید هم به وبلاگ محول شد و امیدوارم که خانم مردیها این موضوع رو تو یه پست خاص بیاره و ملت رای بدن به همون شکلی که تو موارد قبل گفتم...

 

6- عباس شکوری

من بالاخره تونستم فرصت بحثی که دو جلسه ی پیش نتونستم انجام بدم رو پیدا کردم

موضوع خداحافظیم

من دچار مشکلاتی هستم ازجمله پایان نامه که اگه دوستان موافق باشن که به صورت یه پروژه ی کانونی انجام بشه، میتونم و مجبور میشم که تو کانون بمونم

البته همونطور که تو جلسه هم مطرح کردم این یه شرط یا منت گذاشتن نیست

این یه جمله ی ساده اس... اگه کانون بپذیره من هم میتونم تو کانون باشم ولی در غیر این صورت احتمالش کمه

این یه اتفاقیه مث همون که برای خانم وفایی افتاد ولی تو یه شکل دیگه...

 

دوستانی که تو جلسه حاضر بودن تو قسمت نظرات بنویسن که تو جلسه بودن...

شکورم...

 

 

نظرات 19 + ارسال نظر
شکور دوشنبه 25 مهر 1390 ساعت 22:58

1- عباس شکوری
تو جلسه بودم

نسیم دوشنبه 25 مهر 1390 ساعت 23:09

آقا حاضر!!!
و آقا ماشاالله به این همه توان و پشتکار............................

نیلوفر مردیها دوشنبه 25 مهر 1390 ساعت 23:26

امیدوارم هر کسی که ناظم جلسه میشه بعدا بتونه به همین خوبی صورتجلسه بنویسه.
- به نظر من تا زمانی که تکلیف حق رای و اساس نامه مشخص نشده بچه ها هر جلسه، ناظم جلسه رو انتخاب بکنن.
- آقای شکوری مگه قرار نشد کانکس صحبت کنیم. چرا اینجا؟ (آرشیو)
- در مورد حق رای، نظرم اینه که در جلسه ها حضور غیاب بشه و با توافق بچه ها مثلا حضور در 3 جلسه ی متوالی کافی باشه.منظور اینه که فعلا یه توافقی بشه تا اساس نامه تکمیل بشه.

سوتفاهم شده
من یه مسئله ی دیگه ای رو گفتم تو کانکس
یه مسئله ی حساسیت بر انگیز
چیزایی که اینجا نوشتم منظورم نبوده
سوتفاهم شده
شکور

محمدرضا قبادی سه‌شنبه 26 مهر 1390 ساعت 00:13

خوش بختانه امروز تونستم تو جلسه شرکت کنم.
انصافا که با آقای شکوری موافقم، خیلی جلسه "چسبید" !
با نظر آقای شکوری در رابطه با انتخاب مدیر جلسه هم موافقم. به عنوان یه عضو کاملا جدید و بی تجربه خیلی خوشحال میشم کانون روندی داشته باشه که حتی منه عضو جدید بدبخت بدون حق رای (!) هم یه جورایی اجازه این رو که تو امور رسمی کانون دخالت داشته باشم رو داشته باشم!
به قول خانم مردیها (امیدوارم منظورم همون کسی باشه که میخوام) مدیر جلسه که اصولا کار خاص و خیلی مهمی نداره، پس امکان این که این مسئولیت رو به عضوهای جدید هم بدیم هست، که هم تجربه بشه، هم یه انگیزه!

در مورد آرشیو کانون هم باز به نظرم گرفتن هارد یه مقدار به اشتراک گذاشتن آرشیو رو مشکل میکنه.
اگر میشد از آرشیو کانون یه کپی دیگه تهیه کنیم که اون کپی صرفا برای خود کانون باشه (نه استفاده عموم، یا حتی اعضا!) اون وقت میشد که آرشیو کانون رو باز هم به صورت دی وی دی و با کیفیت بالا ذخیره کرد و با همه به اشتراک گذاشت، و اگر احیانا خواهر کوچیک کسی روی دی وی دی های کانون نقاشی کشید، دیگه به چه کنم چه کنم نیفتیم! اگر بشه از طرف جریمه هم گرفت (پول دی وی دی جدید) که خیلی هم بهتر میشه!
قطعا خیلی سخته که از آرشیو کانون بخوایم یه کپی دیگه تهیه کنیم، ولی فکر میکنم ارزشش رو داره.
نگه داری کپی رو هم خودم به شخصه (اگر جمع تایید بکنه. اگرم نه که هر کس دیگه ای که داوطلب بشه و مورد تایید باشه) حاضرم قبول کنم، با ضمانت سالم موندن تمام و کمال کپی!!

هم جو گیرم، هم زیاد حرف میزنم، نه!

علیرضا موسوی سه‌شنبه 26 مهر 1390 ساعت 00:15

بودم

یاسمین سه‌شنبه 26 مهر 1390 ساعت 08:28

سلام...
تو جلسه بودم

محمد مهدی اهل خیر ( قربانی ) سه‌شنبه 26 مهر 1390 ساعت 10:17

سلام بر دوستان

بند ۱:من با نظر اقا شکور موافقم طبق توضیحات اقا شکور مدیر جلسه مسئولیتش از ابتدای جلسه شروع می شود وتا فردای ان جلسه که باید صور تجلسه را بنویسد تمام می شود با این فرض که قبل از هر جلسه مسئولیتی متوجه مدیر جلسه نیست لزومی ندارد که از قبل تعیین شده باشد با وجود اینکه شاید به هر دلیلی در جلسات بعدی نتواند شرکت کند.
بند ۲: خدا رو شکر اپارت هم حل شد
بند ۳:
-با تشکیل کلاس تحلیل فیلم یا تاریخ سینما با عقیقی موافقم
-با - تشکیل مجدد کلاس فیلمنامه با مهکام یا هر کس دیگر مخالفم چون بچه های که کلاس تدوین دارند می خواهند توی کلاس فیلمنامه هم باشند از تداخل زمانی هم بگذریم با شناختی که از خانم مهاجر وسختگیری هایشان دارم می دونم که بچه تدوین فرصت شرکت در این کلاس را پیدا نمی کنند شاید بعد از کلاس تدوین باشد بهتر است
-با کلاس استاد الستی هم همین نظر بالارادارم
-باکلاس تحلیل روانشناسی فیلم با صنعتی کاملا مخالفم زیرا
من توی دانشکده روانشناسیم واطلاع دارم که انجمن پر تلاش راهنمایی ومشاوره یک کار گروه نقد فیلم از نظر روانشناختی
را برگزار می کنه وچند تا هم جلسه نقد فیلم هم برگزار شده مثل فیلم کارناوال مرگ
بهتر که تقسیم کار باشد
بند۴: با انیمیشن موافقم با درخت هم موافقم البته برای مجوز شاید بتونید رو من حساب کنید البته به صورت گروهی
بند ۵:با توضیحات علی فکر می کنم هارد اکسترنال بهتر باشه
بند۶: بنده به شخصه حاظرم به صورت تمام وقت به آقا شکور کمک کنم
با توجه به رشته ام که روانشناسی هست
در ضمن من در جلسه پیش حاظر بودم

جهانی پور سه‌شنبه 26 مهر 1390 ساعت 11:08

آقای شکوری من واقعا واقعا واقعا دوست دارم بهتون هر طور شده کمک کنم حتی حتی حتی در زمینه ی حمل پایان نامتون تا سرتون خلوت بشه و کانون شمارو از دست نده و از اینکه دنبال راه حل برای موندنتون گشتین نه به قولی پیچوندن خیییلی خوشحالم چون من فک میکردم شما میخواید یه جورایی مارو راضی به رفتنتون کنید نه موندن و حالا که اشتباه میکردم خیلی خیلی ......... خوشحالم

اشکان توپ شکن(ملقب به انگشتر متبرک) سه‌شنبه 26 مهر 1390 ساعت 12:06

تو جلسه بودم...با انتخاب مدیر جلسه در همون روز موافقم

جواد شالیکار سه‌شنبه 26 مهر 1390 ساعت 12:23

-۱.جواد شالیکار... تو جلسه نبودم با عرض تاسف. ولی شنبه که از بابلسر اومدم حتما برای اطلاع دقیق ااز صحبتای تو جلسه مزاحم حضار می شم...در ضمن به خاطر عدم دسترسی به اینترنت نتونستم یه چند روزی تو وبلاگ باشم عرض تاسف برای خویشتنم

شبنم باباگلی سه‌شنبه 26 مهر 1390 ساعت 19:59

۲- شبنم باباگلی
منم تو جلسه بودم

زینب سه‌شنبه 26 مهر 1390 ساعت 20:44

خودم و هر جور شده از دکتر رسوندم به جلسه.با تاخیر حضور داشتم.

خدا بد نده
شکور

پژمان دلیاری سه‌شنبه 26 مهر 1390 ساعت 21:05

۲. منم که پژمان دلیاریمو تو جلسه ها بودمو این اخری
tree of life رو مطرح کردمو دست این مدیریت اقای شکورهم درد نکنه جلسه عالی بود tree of life هم سردر نیاوردممممم اگه کاری هست هستتیم تا ته ... والا فیلم عالیه بیارم ببینید چیکارش باید کرد من نمیدونم همین

کاظم سه‌شنبه 26 مهر 1390 ساعت 21:14

سلام
عضو کانون نیستم البته :دی اما اول اینکه با خداحافظی شما مخالفم به چند دلیل که میگم بعدا
پیشنهاد نمایش انیمیشن به نظرم خوبه و استقبال میشه از طرف بچه های دانشگاه
واسه آرشیو هم به نظرم دی وی دی بهتره از همه لحاظ, امنیت, دسته بندی, حجمشم محدود نیست میشه به راحتی آرشیو رو گسترش داد
همین :دی

نیلوفر مردیها سه‌شنبه 26 مهر 1390 ساعت 23:21

به آقای شکوری:
حضوری صحبت می کنیم.
به آقای قبادی:
- هارد به اشتراک گذاشتن آرشیو رو راحت تر می کنه.
- من متوجه نمیشم نیاز وجود کپی آرشیو رو فقط برای خود کانون.
- من یک بار دیگه حضوری سعی می کنم توضیح بدم.

حسین فلاح سه‌شنبه 26 مهر 1390 ساعت 23:23

بنده هم توفیق داشتم شرکت کنم...البته هنوز مشخص نشده حق رای دارم یا نه ولی در مورد آرشیو ،هارد اکسترنال خیلی بهتر می تونه باشه از این جهت که هم دسترسی تو هر زمان آسون تره و فیلما پخش و پلا نمیشه و اینکه نسبت به دی وی دی خطر آسیب دیدنش کمتره...tree of life هم اگه اکران بشه محشره...ممنمون

مژده بشیری چهارشنبه 27 مهر 1390 ساعت 09:39

من تو جلسه نبودم....
خیلی ناراحتم....

با نظر اقای شکوری راجع به ناظم موافقم...
راجع به اکران خارجی نظری ندارم( چون درخت زندگی رو ندیدم)...
ازین که اقای شکوری هم میمونن بسی خوشحالم...

دلناز پنج‌شنبه 28 مهر 1390 ساعت 16:48

منم بودم

محمد فرامرزی جمعه 29 مهر 1390 ساعت 15:21

1- انتخاب در هر جلسه بعد از یه مدت میتونه حتی تو 30 ثانیه هم انجام شه.( فقط اسامی گفته میشه - دستا میره بالا - رأی ها شمرده میشه (هر کدوم 10 ثانیه هم نمیشه))

2- حله دیگه
3- ممتنع ... البته حرفای آقای قربانی هم قابل تأمل

4- من عاشق انیمیشنم، و پایه ی اکران ها
....درخت زندگی هم من و فینی زاده یه بار هرچقدر که دیدیم تموم نشد که نشد. (خوابمون هم گرفته بود)
....عرضم اینه که فیلم به شدت معناگراست و برای مخاطب عام میتونه به شدت کسل کشنده باشه.

5- واسه آرشیو اگه از هاردهابی مثل مال من استفاده کنیم ...
هم میتونه اکسترنال باشه هم اینترال ...
همونطور که قبلا هم به خانم مردیها گفتم،
تا وقتی که هارد بخریم
من میتونم یکی از هاردامو واسه آرشیو کردن
در اختیارشون بذارم.

6- no comment

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد