کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

جلسه ی دیروز با دکتر کاظمی

سلام

دیروز جلسه ای با دکتر کاظمی در دانشکده ی برق با حضور دوستانی مثل صفایی، تقوی، محمدنزاد، وفایی و مشهدی در راستای پروژه ای  که با مدیریت اجرایی تقوی بوده، انجام شده که بنده از ریز جریان به صورت شفاف مطلع نیستم ولی مث اینکه ما باید در همین ایام یه برنامه ای از کارهایی که قصد انجامشون رو در ترم آینده داریم به امور فرهنگی برای مسائل مربوط به بودجه تحویل بدهیم

البته دادن این برنامه قبلا مطرح بود ولی متاسفانه به خاطر جلسات فشرده ای که داشتیم و مشکلات کلاس های اخیر و امتحانای آخر ترم و دپرسینگ و این چیزا متاسفانه محقق نشد که بشه

هرچند با توجه به اینکه مث اینکه یه سری از معیارها که باید رعایت بشه، تغییر کرده، به نظر میرسه که خیلی خوب شد که از قبل تصمیم گیری نشد درمورد این برنامه ریزی وگرنه فکر کنم یه زحمت زیادی برای یه کاری که به جایی نمیرسید، انجام میشد.

در این رابطه من چند توضیح و پیشنهاد دارم...توضیحاتم رو میتونید در راستای دکترین های قبلی بدونید

1-      در تابستون حق تصمیم گیری برای جزئیات آینده ی کاری کانون وجود ندارد به طور مثال به عنوان نهاد تصمیم گیری کانون نمیتوانیم تصمیم بگیریم که فلان روز فلان فیلم رو نمایش میدهیم

چون کانون سال آینده ، کانونی خواهد بود که تصمیم گیرندگانش ممکنه که یا الان در شهرستان باشن یا حتی عضو کانون نباشن یا  کلا دانشجوی دانشگاه نباشن و سال بعد بیان تو دانشگاه

2-      در تابستون، گروهی که میخواد کاری برای  کانون در آینده انجام بده میتونه در راستای همان شیوه ی سابق یعنی «پیشنهاد و پذیرفتن تمام مسئولیت ها توسط یک گروه خاص» عمل کنه که کانون حق مخالفت ندارد مگر در صورت تعارض با برنامه های دیگرش یا سخیف بودن از نظر هنری

3-      هیچ جلسه ی عمومی برای بحث های کلی کانون فیلم بدون هماهنگی قبلی با همه ی بجه های نهاد تصمیم گیری کانون نمیتونه با مسئولین دانشگاه مثلا امور فرهنگی انجام بشه ... تنها جلسات خاص مصادیق خاص که برای آن مصداق خاص باید تشکیل بشه به تصمیم مدیر اجرایی مربوطه امکان انعقاد بدون هماهنگی قبلی با اعضا رو داره

سوال اینجاست که با این توضیحات چجوری پس به خواسته ی دکتر کاظمی برای اینکه برنامه ی آینده ی کانون رو بدیم باید عمل کرد؟

به نظر من پاسخ اینه:

تو جلسه ی خیلی قبلی که با دکتر داشتیم و فکر میکنم که شرحش تو وبلاگ هست و من الان وقت پیدا کردنش رو ندارم، دکتر گفت که این برنامه که ما خواهیم داد بسیار تخمینیه و حتی توقع اجرای 50% هم نیست... به هر حال میبینید که ، ما دانشجوییم و هزار تا مشکل میتونه برامون پیش بیاد... کارمند نیستم که نسبت به دانشگاه تعهد انجام وظیفه داشته باشیم که اگه انجام ندیم اخراج بشیم یا حقوق نداشته باشیم که... برای همین ممکنه یهو یکی ازبچه هایی که تو یه طرح نقش محوری داشته براش مشکلی پیش بیاد و مثلا مجبور بشه کلا از کانون بره... یا مثلا کامپیوتر دجار مشکل بشه و به این علت فیلمی ساخته نشه یا امور فرهنگی به یکی از قول هاش عمل نکنه و یه پروژه به عقب بیفته(مث رم ها که یه ماه دیرتر از وقتی که باید میرسید و تدوین ضامن دار به خاطر تلاقی با امتحانای آخر ترم و تابستون و مشکلات حضور شهرستونی ها تو دانشگاه، چند ماه عقب افتاد...)

با احتساب مشکلات مالی و این مسائل هم فکر میکنم این توقع تا 20% هم منطقا پایین میاد

همچنین میشه برنامه ریزی کانون رو به عنوان یه پیش نویس به مدیران محترم تقدیم کرد و متذکر شد که این پیش نویس باید به تصویب اعضای تصمیم گیرنده ی کانون که تو مهر معلوم میشن برسه.

حالا پیشنهادم برای تحقق این طرح بالا اینه:

ما تو وبلاگ (که همین الان هم داره با این پست رخ میده) اعلام کنیم که هر کدوم از دوستان که دوست دارن پیشنهاد بدن برای آینده ی جزئی کانون تو ترم بعد و خودشون فکر میکنن که میتونن کمکی کنن (یا اگه نمیتونن هم اعلام کنن) نظراتشون رو تو ایمیل به افرادی که قراره تو اون جلسه حاظر بشن بفرستن و اون افراد هم به بقیه بفرستن و هرکس که میخواد درگیر این جریان بشه تا یه هفته ی دیگه این نامه نگاری رو ادامه بده تا هفته ی دیگه بچه هایی که میخوان برن پیش دکتر یه جمع بندی بکنن ایمیل ها رو و نظرات رو با توجه به اینکه این باید به تصویب نهاد تصمیم گیری مشروع کانون برسه به دکتر تقدیم کنن مگر اینکه به عنوان یه پیشنهاد شخصی یا گروه خاص تو کانون میخوان مطرح کنن که با توجه به شرایط خاص این رویه، احتمال وقوعش خیلی بیشتر میشه

از دوستانی که تو جلسه ی دیروز بودن خواهش میکنم که یه شرحی از جلسه تاجایی که ظرفیت وبلاگ اجازه میده، تو وبلاگ بنویسن.

تذکر: نهاد تصمیم گیری کانون در ایام تعطیلات، همان نهاد تصمیم گیری آخرین روز کاری غیر تعطیلات کانون است+ افرادی که به واسطه ی فعالیتهاشون تو تعطیلات به این جمع می پیوندند.

شکور

نظرات 4 + ارسال نظر
شکور دوشنبه 3 مرداد 1390 ساعت 17:35

قسمتی از پیشنهاداتم رو برای دوستانی که ایمیلشون رو داشتم فرستادم
بقیه ی دوستان هم اگه میخوان من براشون بفرستم آدرس ایمیلشون رو برام بفرستن
درضمن من اگه ۵شنبه برای کلاس شیروانی بیام با هر کس که پیدا کنم درمورد این مسئله بحث خواهم کرد
دوستانی که فرستادم بهشون:
بشیری - مردیها - تقوی - صفایی - وفایی - فربد - فینی زاده

فینی دوشنبه 3 مرداد 1390 ساعت 19:48

ببخشید الان من باید چی رو به کی ایمیل کنم؟

اگه دوست داری تو پیش نویس برنامه ریزی احتمالی و موقتی سال آینده ی کانون که قراره بنویسیم شرکت کنی؛میتونی ایمیل من رو بخونی؛ پیشنهادت رو اضافه کنی و به بقیه ی بچه های کانون تا جایی که میشه بفرستی

شکور

سعید پشت مشهدی سه‌شنبه 4 مرداد 1390 ساعت 10:31

به نظر من اصلا لازم نیست برای تصمیم گیری های قطعی ترم بعد صبر کنیم تا بچه های ترم اولی بیان و احیانا اگه دلشون خواست یه جلسه بیان و همه ی تصمیم هایی رو که گرفتیم و بابتشون زحمت کشیدیم رو راحت وتو کنن خواهش می کنم ایندفعه رو دیگه خراب نکنید ما یکشنبه جلسه ی بسیار خوب و امیدوار کننده ای رو با دکتر کاظمی داشتیم من خودم به عنوان نمونه برنامه ی کامل ترم بعد رو با در نظر گرفتن مناسبت های خاص تنظیم کردم میتونیم اگه بخواهید همین برنامه رو با تغییر واصلاح آماده کنیم و بدیم به نظر من خود شنبه بعد از کلاس شیروانی زمان خیلی خوبیه که اعضای کانون دور هم جمع بشن و برنامه ی قطعی ترم بعد رو قطعی کنن چون واقعا به منتظر بودن برای دانشجوهای ترم اولی نیاز نداریم چون تجربه ثابت کرده که هر سال نهایتا بیش از یکی دو نفر به اعضای اصلی و فعال کانون اضافه نمیشه اونم با ارفاغ به نظر من منتظر بودن برای اونها توهین به اعضای قدیمی و فعال کانونه
اینا نظرات من بود امیدوارم آقای شکوری ناراحت نشده باشه
راستی اینم ایمیل من:
saeed_poshtmashhadi@yahoo.com

1- درمورد مباحث مربوط به ماهیت کانون، نظر هیچکدوم از ما مهم نیست... زیرا ما مالک کانون نیستیم یعنی هیچکس مالک کانون نیست... تنها کسایی میتونن برای کانون تصمیم بگیرن که الف)امکان تلاش برای کانون رو بهشون دادیم و منطقیه که این امکان رو داشته باشن ب) دارن این کارو میکنن و برای کانون تلاش میکنن ج)برای کانون زمان خودشون نه زمان دیگه
قبول دارم که امثال تو و بقیه ی کسایی که جلسه ی گذشته رو رفتید، برای کانون تلاش میکنید ولی توجه داشته باشید که هم شهرستونی ها امکان تلاش ازشون گرفته شده هم کسایی از اعضای کانون که به خاطر ماهیت تابستون، امکان تلاش ندارن برای کانون (به عللی مث مسافرت و این حرفا) و هم اینکه مهرماه ممکنه کسایی بیان که بخوان برای کانون تلاش کنن و اصلا جالب نیست که بخواید تصمیمات گذشته رو بهشون تحمیل کنیم
توجه داشته باشید که هرکس مهر ماه دانشجوی دانشگاه شهید بهشتی بشه و بیاد تو کانون نمیتونه برای کانون تصمیم بگیره بلکه باید با تلاش و حضور تو کارهای کانون بشه یکی از اعضای نهاد تصمیم گیری

2- نیاز نیست که برای تصمیم گیری برای آینده ی کانون، منتظر بمونیم... همونطور که گفتم این مشکل ماهیتی قانونی رو به نظر من باید به این صورت حل کنیم که برنامه ی پیشنهادی خودمون رو به جایی که باید ارائه کنیم، ارائه کنیم ولی با این تذکر که امیدواریم که با استدلالایی که میکنیم، وتو نشه... وگرنه چنانچه برنامه ای برای آینده ی بعد از تابستون کانون بچینیم و دوستانی که اول مهرماه میشن عضو نهاد تمصم گیری اکثریتشون رای شون به رای ما بچربه، اون وقت ما مجبور به رای گیری مجدد هستیم و چنانچه رای اعضای جدید یا غایب غلبه کرد، هیچ حقی نداریم...هیچ حقی... برخورد مالکانه با کانون فیلم محکومه با هر استدلالی که میخواد باشه.

3- گفتی: «خواهش می کنم ایندفعه رو دیگه خراب نکنید»: داری درمورد کدوم خراب شدن قدیمی حرف میزنی؟! فکر میکنم امر بر تو مشتبه شده.

4- برنامه نوشتی برای ترم بعد، بسیار هم خوب.. دستت هم درست ... منم یه پیشنهاداتی رو برای بچه ها فرستادم. ولی هر چیزی که برای امور فرهنگی بدیم، باید به دو نکته توجه کنیم:
الف- هیچ قطعیتی در کار نیست زیرا ما حق تعیین تکلیف برای کانونی که تو ایام تعطیلات تابستونی قرار داره نداریم: این یه موضوع منطقیه (پیش فرض: ما مالک نیستیم)
ب- تا اندازه ای به عملیاتی بودن طرح ها توجه کنیم... یه وقت طرحی ندیم که بعدا بفهمیم اصلا امکان انجامش وجود نداره... درمورد این موضوع من بهت یه ایمیل میدم و تو ایمیلم یه نکاتی رو بهت متذکر میشم که اگه بعدا رخ داد، با توجه به این تذکر یپشینی، خودت مسئول خواهی بود.

5- گفتی که بعد از کلاس شیروانی که شنبه برگزار میشه (که امید بهم گفت یکشنبه اس) بریم قطعی کنیم!: چه قطعی بکنید و چه نکنید کاری که میکنید قطعی تلقی نخواهد شد. چون متاسفانه ما حق این کارو نداریم. به همین راحتی و به همین صراحت. زحماتی که برای این طرح ها هم میکشیم نمیتونه باعث قطعی شدنش بشه. مث اینه که شما برید تالار امام علی دانشگاه رو به یه گروه به سه برابر قیمت اجاره بده و بیاید پول رو بخواید بدید به مسئولین تالار... مسئولین تالار میتونن بهتون بگن: چرا این کارو کردی؟ شما این حق رو نداشتی... حالا هرقدر هم که تلاش کرده باشی باعث نمیشه که ما بپذیریم که این مراسم تو تالار ما انجام بشه.

6- گفتی که «چون واقعا به منتظر بودن برای دانشجوهای ترم اولی نیاز نداریم چون تجربه ثابت کرده که هر سال نهایتا بیش از یکی دو نفر به اعضای اصلی و فعال کانون اضافه نمیشه اونم با ارفاغ»:
اول اینکه همونطور که تو پست هم نوشتم، دو راهکار برای انتظار نکشیدن وجود داره یعنی ارائه ی یه «پیش برنامه ی مشروط به عدم مخالفت» و راهکار دیگه هم «ارائه ی طرح های گروه کوچک با پذیرفتن تمام مسئولیت با پذیرفتن دو شرط مربوطه» پس من اصلا نگفتم منتظر بمون که هی میگی نباید منتظر بمونیم... خودم هم معتقدم که نباس منتظر بمونیم ولی اگه بعد از اینکه طرح ها رو با زحمت فراوون ارائه کردیم، توسط اعضا به چالش کشیده شد، حق نداریم که بگیم این طرح ها قطعی شده و باید قبول کنید
دوم اینکه دقیقا علت اینکه میگم ما یه پیش برنامه بدیم و منتظر نمونیم که مهر بشه، همین تجربه ایه که داری ازش نام میبری
تجربه ای که داری به عنوان دلیل میاری، کاملا تجربه ی من هم هست، ولی دلیل نمیشه که الان به خودمون حق بدیم که برای آینده ی کانون که معلوم نیست کی ها توش هستن و کی ها توش نیستن تعیین تکلیف کنیم. خود تو دوس داشتی وقتی می اومدی تو کانون، مجری تصمیماتی باشی که ماه ها گذشته یه گروه دیگه برای کانون گرفتن و معلوم هم نیست که الانم هستن همشون یا نه؟

این دقیقا اتفاقی هست که در روز اول حضورم تو کانون فیلم و تاتر سال 84 در مقابل چشمای من رخ داد و اعضای قدیمی تصمیمات گذشته شون رو به ما اعضای جدید به صراحت تحمیل کردن! واین خودش باعث شد که من اون کانون رو ترک کنم و سال بعد کانون فیلم و عکس تشکیل بشه. من احساس کسی که در مقابل تصمیمات از پیش گرفته شده بهش دست میده رو لمس کردم و به صورت عقیده هام ابراز میکنم

7- گفتی: «به نظر من منتظر بودن برای اونها توهین به اعضای قدیمی و فعال کانونه»:
خوب اول اینکه هر کس میتونه نظر خودش رو داشته باشه
دوم اینکه توهین بودن یا نبودن یه حرکت، خودش براساس منطقه... در مورد مثالی که درمورد اجاره ی تالار زدم، آیا تو میتونی که بگی این نپذیرفتن مدیران تالار، توهین به توئه؟ اتفاقا میتونه برعکس باشه و اعضایی که ازین تصمیم گیری ها خبر ندارن می تونن بگن که این حرکت اعضای فعال تابستون خودش نوعی توهین بوده به ما که ما رو آدم حساب نکردن و برای کانونی که ما میخوایم براش تلاش کنیم، تعیین تکلیف کردن.

8- گفتی «اینا نظرات من بود امیدوارم آقای شکوری ناراحت نشده باشه»:
من عاشق بحثم ولی سعی میکنم در مقابل هر کس مث الفاظ خودش رو برای بحث منطقیم استفاده کنم
ناراحت شدنی در کار نیست تا توهینی در کار نباشه
اینها هم نظرات من بود
ولی در آخر متذکر میشم که در مورد منطق وجود کانون، نظر من و نظر شما هیچ اهمیتی نداره. به طور مثال وقتی ما داریم درمورد یه آجر صحبت میکنیم، اگه من بگم به نظر من این جسم، یه لیوان آبه و شما بگی که ، نه به نظر من این یه کانگوروئه، فرقی نمیکنه تو ماهیت اون آجر چون اون آجر
آجر
با نظرات متفاوت ما تغییری ایجاد نمیشه و اون آجر تغییر ماهیت نمیده

در آخر: من پیشنهاداتم رو برای تو هم میفرستم... تو هم اگه خواستی برای من بفرست. چه من تو جلسه ی بعدی باشم و چه نباشم باید این نکته گفته بشه که ما امیدواریم که نهاد تصمیم گیری کانون فیلم که تو تابستون نمیتونه تشکیل بشه، باهاش مخالفتی نداشته باشه. و امیدواریم که با استدلالاتی که میکنیم، قطعی بشه. و بعید میدونیم که کسی با این نظرات ما مخالف باشه یااگرم مخالفت کنه، با به احتمال قوی در اقلیت قرار میگیره و رای اکثریت، تایید این نظرات خواهد بود.
چنانچه در جلساتی که خواهیم داشت یا خواهید داشت، این نکات عملی نشه، به نظر من که برخورد مالکانه ی یک گروه خاص از اعضای کانون محرزه، هرچند شاید از نظر شما نباشه
به هر حال آدمی مختار است، چه در انجام کار درست و چه در انجام کار غلط.
به نظرمن باید دنبال راهکار گشت نه اینه از حول حلیم بیفتیم تو دیگ و برای یه مصداق، یه اصل رو به هم بریزیم و یه ماهیت رو انکار کنیم.

شکور پیرمرد
................................................................
salam.man ba abbas movafegh hastam va be nazaram alan nabayad tasmimgiriye ghatee beshe va inke joftetoon eshtebah kardid va kelase shirvani 2shanbast......dar zemn be nazaram abbas ba email o in chiza nemishe barname rizi kard o va ye jalase dorost o darmoon va mofassal bayad bezarim tehraniha k moshkel nadaran va shahrestaniha ham yekish khodeti k ye rooz tu hafte fek konam betoonid biyayd...1shanbaro pishnahad mikonam badaz kelase mahkam

شکور چهارشنبه 5 مرداد 1390 ساعت 20:25

به پشت مشهدی و خانم محمدنزاد هم فرستادم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد