کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

افتضاحی به نام سعادت آباد

الان تقریبا پنج دقیقه ست که از سینما برگشتم و فیلم افتضاحی به نام سعادت آباد رو دیدم 

مازیار میری پس از فیلم بسیار ضعیف کتاب قانون این بار با فیلم سعادت آباد ثابت کرد که کارگردان بسیار ضعیفی است 

چشمتون روز بد نبینه اول که فیلم شروع شد با دیدن کلی بازیگر بزرگ خوشحال شدم که یه فیلم خوب شاید ببینم ولی هرچی رفت جلوتر و بیشتر فهمیدم که این کارگردان گویا فیلم درباره ی الی رو خیلی دوست داشته بیشتر اعصابم به عنوان یه بیننده بهم ریخت 

۳۵ تا ۴۰ دقیقه ی اول فیلم که همه ی بازیگرا میومدن تو یه خونه و گویا قرار بود یه مهمونی باشه و لیلا حاتمی فقط انواع و اقسام سبزی و مواد غذایی دیگه رو میریخت تو یه ماهی تابه و آهنگهای مختلف زیر صدای بازیگرا پخش میشد 

و تو این مدت همه داشتن یه مساله ای رو از امیر آقایی شوهر مهناز افشار پنهان میکردن دقیقا مثل درباره الی که همه یه موضوعی رو از ترانه پنهان میکردن 

تقلید تا جایی که دیالوگ پیمان معادی رو حسین یاری عینا گفت و من الان نمیتونم بنویسم خواستید بپرسین 

بازیهای ضعیف خصوصا هنگامه قاضیانی که این هم من ضعف کارگردان میدونم چون بازیگر خوب بودن قاضیانی ثابت شده 

فقط دیالوگهای حامد بهداد بود که همه میخندیدن و این هم خوده حامد بهداد بود که تونسته بود مثه همیشه بازی کنه 

لیلا حاتمی هم که خوده گلشیفته تو الی بود ولی بسیار بازیه معمولی و شاید ضعیف

واقعا متاسفم برای مازیار میری  

اصلا تا اواخر فیلم معلوم نبود این افراد چه نسبتی با هم دارن 

در یه قسمت از فیلم حامد بهداد قبل از فوت کردن کیک تولد شروع کرد به آواز خواندن و از همه خواست که تک تک بخونن و دقیقا مثل صحنه ی پانتومیم درباره الی 

اگه بخوام از تقلید فیلم بگم تا صبح طول میکشه...نخواستم داستان فیلم رو کامل بگم و حرف برا گفتن زیاد دارم فعلا در همین حد شاید کافی باشه

سیزده۵۹ واقعا شرف داشت در مقابل این فیلم   

 

امید صفایی

نظرات 2 + ارسال نظر
شکور پنج‌شنبه 21 بهمن 1389 ساعت 13:07

از اول هم مازیار میری رو کارگردان خوبی نمیدونستم
حتی پاداش سکوتش هم بسیار بسیار مختصر بود
چه میشه گفت
حالا من که این فیلمو ندیدم
شایدم ببینم نظرم باهات فرق داشته باشه

جهان جمعه 20 آبان 1390 ساعت 17:33

فیلمش فقط پر آدم بود همین.........وگرنه قشنگ نبود ولی من از اون شبی که رفتم سینما و این فیلمو دیدم خاطرات خیلی خوبی دارم قد کل عمرم ماشین هول دادم تو اون سرما. با بچه ها خیییییییییییییییلی خندیدیم خییییییییییییییلی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد