کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

وقایع اتفاقیه

سلام

بذارید قبل تموم شدن ترم، عده ای از اخباری که پیش اومده رو اینجا اعلام کنم

 

اول اینکه حدود 13-14روز پیش، یه جلسه داشتیم با دکتر کاظمی با محورت ساخت اون 6فیلمنامه که علاوه بر فیلمنامه نویسان، دبیرو خانم مردیها هم حضور داشتن

جلسه منجر به این تصمیمات شد:

1- فیلمنامه ها برای انتخاب به امور فرهنگی داده شد تا بعد از یک هفته نتیجه اعلام بشه

2- درخواست افزایش امکان حضور بچه ها تو اردوی تشکیلاتی نهاد مطرح شد

3- درخواست تهیه ی بلیط فجر داده شد که دکتر گفت که برای مکتوب بشه این درخواست

4- صحبت در مورد رم و هارد هم مطرح شد که دکتر بازم گفت باید مکتوب بشه

5- درمورد اون توافقی که با حراست شد، با دکتر صحبت کردیم که گفتن پیگیری خواهند کرد

 

برای این طرح ها به ترتیب این اتفاقات افتاده

1- برای فیلمنامه ها ، امور فرهنگی با فیلمنامه ی ضامن دار(شکوری- عطارپور) موافقت کرد، و گفتن که باید بین فیلمنامه های صفایی، تقوی و محیط دوتا رو انتخاب کنیم، و متاسفانه فیلمنامه های قاهری و پشت مشهدی رد شد

2- طبق صحبتی که خانم وفایی با من کردن، مث اینکه مشکل اون بحث اردو حل شد، جزئیات رو از دبیر بپرسید

3- هنوز اطلاعی ندارم من، خانم وفایی باید مکتوبش رو به امور فرهنگی بده

4- علی محیط همونجا درخواست رو مکتوب کرد ولی هنوز که خبری نیست

5- خبری نیست

 

کارهای دیگه ای که شده

- آقای فرامرزی، کلی فیلم برای کانون آورده که علی محیط و خانم مردیها زحمت ریختن تو هارد و دی وی دی رو کشیدن

- خانم قاهری، مستند کاو رو پخش کردن که فوق العاده بود

 

کارهایی که بایدانجام بشه به نظر من:

1- بحث آرشیو که خانم محمد نزاد گفتن که از چهارشنبه شروع میکنن و ایشالا که بین دو ترم تموم میشه و ما یه آرشیو منظم خواهیم داشت

2- جلسه ای که بین اون 6فیلمساز باید منعقد بشه برای هماهنگی ساخت فیلم ها

3- کلاس تدوین ایشالا داره هماهنگ میشه، مسئولیتش با من و محیط و تقوی بوده که حالا امید صفایی هم دست به کار شده، ایشالا که ترم بعد داشته باشیمش

4- یه جلسه از جلساتی که باید برای ترم بعد برگزار بشه باقی مونده، که به نظر من دیگه یه جلسه ی یه ساعته بسیار کمه، من میگم  بذاریم بعد از یکی از جلسات کارگردانی، یا قبلش، مفصل صحبت کنیم

5- فیلم کاو، که خانم قاهری پخش کرد، فوق العاده بود، همت کنیم پخشش کنیم، فوق العاده س

6- بحث اینسپشن و شاتر آیلند باید به نتیجه برسه و ایشالا نمایش داده بشه

7- خانم محمد نزاد قصد یه اکران بزرگ دارن که برای این کار باید فیلم های امسال فجر رو دقیق بررسی کنیم، البته مگر اینکه کانون با این اکران بزرگ مخالف باشه که البته منم یکی از مخالفانم، البت اگه خانم محمد نزاد قصد داره تمام مسئولیت این کار رو بپذیره، دیگه قابل اعتراض نیست.

 

دوستان، اعلام وجود کنید که آمار زنده ها و مرده ها رو بگیریم

ممنان

شکور فعال

نظرات 5 + ارسال نظر
الهام محمد نژاد سه‌شنبه 28 دی 1389 ساعت 22:13

آقای شکوری میتونم دلیل مخالفت شدیییییدتون رو بابت اکران بزرگ بپرسم!!؟؟ اگه میشه توضیح بدین!!
بابت عهده دار شدن مسئولیت کارها توسط خودم حرفی نیست!! اما اگه یادتون باشه توی جلسه ی آخر کانون بهتون گفتم که چون اولین باره توی کانون میخوام کار سخت و پر مسئولیتی مثل اکران بزرگ رو به عهده بگیرم شدیدا به کمک و تجربیات دوستان کاردان نیاز دارم!!! ُاین صحبتهام بابت اون جمله ی آخرتون بودُ
(البت اگه خانم محمد نزاد قصد داره تمام مسئولیت این کار رو بپذیره، دیگه قابل اعتراض نیست)!!!!!!!!

شکور شفاف سه‌شنبه 28 دی 1389 ساعت 23:52

سلام بر خانم محمد نژاد(رضی الله عنه)
این کامنت با انبساط خاطره ها، یه وقت با لحن بد نخونید، سایت داره میبنده، زیاد نمیتونم تو انتخاب لغات دقت کنم
1- بله، میتونید دلیل مخالفتم رو بپرسید ولی کدوم مخالفت شدید؟؟؟؟!!!! شاید بخوام مخالفت شدید بکنم ولی توی وبلاگ اصلا این کار رو انجام ندادم. به هر حال مخالف هستم ولی هنوز روی شدتش فکر نکردم جدا.

2- باشه، توضیح میدم:
مخالفت من با اکران بزرگ، سبقه ی تاریخی داره
میتونید سابقه ی مخالفت هام با این کار رو در الواح دوازده گانه ی حمورابی که حدود 2000سال قبل از میلاد نوشته شده هم پیدا کنید
از متاخرین، میتونید از خانم وفایی و امید صفایی هم صحت این سبقه ی مخالفت رو جویا بشید
من اغلب قریب به اتفاق، مخالف پیشنهاد های اکران های بزرگ خانم وفایی بودم که البته تقریبا هیچ وقت به نتیجه نرسیده و میتونید بازم از خود خانم وفایی بپرسید که آیا تو همون اکران های بزرگ، فعال ترین عضو بودم یا نه
پس اول اینکه، مخالفت من اتفاق جدیدی نیست
و دوم اینکه، مخالفت من دلیل بر قصد کمک کردنم هم نیست. همونطور که عدم مخالفتم هم ، دلیل بر قول کمک کردنم نیست.
توجه داشته باشید که یکی از اعضا حتی میتونه با یک طرح موافق باشه، ولی کمک نکنه. به هر حال تا حالا هیچ کاری نبوده در کانون فیلم که من باشم و حتی در صورت مخالفت شدیدم، پایه ترین عضوش نباشم. اگه توفیق باشه، مشکلی پیش نیاد و همه چی مث الان باشه، تو این اکران بزرگ هم خواهم بود.

حالا دلایل مخالفتم:
1- بسیار سنگین و وقت گیر به طوری که زحمت حداقل 5اکران فیلم های خوب رو به وجود میاره
2- دردسر وحشتناک گرفتن تالار ابوریحان
3- بعضا سوق پیدا کردن کانون از یه کانون هنری به یه کانون تبلیغاتی
به هر حال من صرفا دلیل اول رو برای مخالفتم کافی میدونم
درضمن دلایل این مخالفتم بیش از اینهاست ولی اصلا بقیشونو تو این فرصت کم یادم نمیاد، اگه بخواید روش فکر میکنم
به هر حال همچنان معتقدم که کانون فیلم به جای انجام یه پروژه ی بسیار وقت گیر و سخت ، چند تا پروژه ی دیگه که هنری تر هست رو انجام بده، با ماهیت کانون فیلمی بودنمون سازگار تره
توجه داشته باشید که هر کاری که کانون های دیگه میکنن و بهش افتخار میکنن، درست نیست.

3- جمله ی انتهایی من، صرفا تکرار مکررات هستش
من همیشه این کار رو میکنم تا قواعدی که شفاها به وجود آوردیم (و متاسفانه به خاطر عدم علاقه ای که از بچه ها دیدم، به صورت مکتوب در نیومده) حداقل توی ذهن ها باقی بمونه
همین الانش خانم وفایی با شما دارید در مقابل مخالفت بسیاری از دوستان، کلاس نقد امیر پوریا رو برگزار میکنید و هیچ کس هم حق مخالفت نداره چون یه گروه شدید و مسئولیت انجام تمام سختی هاش رو برعهده گرفتید
همونطور که خانم قاهری تمام مسئولیت اکران «کاو» رو برعهده گرفته و این باعث میشه که دیگه کانون نتونه با این اکران مخالفت کنه (البته توجه داشته باشید که چنانچه پیشنهاد های انفرادی مانع پیشنهاد های عمومی کانون بشه، کانون حق مخالفت داره، به طور مثال خانم وفایی کاملا برای اجرای کلاس پوریا که یه تصمیم چند نفره بود، از عدم ایجاد مشکل برای کلاس تدوین که تصمیم عمومی کانون بوده، مطمئن شدن)
درضمن، درسته که من تو خیلی از اکران های بزرگ بودم، ولی علاوه بر من، خانم وفایی، امید صفایی هم بودن...

بازم میگم، سایت خوابگاه داره میبنده که سریع نوشتم
خوب خوب خوب باشید

محمد فرامرزی جمعه 1 بهمن 1389 ساعت 15:50

در همین مقام میخام ازین فرصت استفاده کرده و نظر جمع رو درباره برگزاری کلاسهای عکاسی دونیسته بوده باشم...(دونیسته بوده باشم؟؟؟)

الهام محمد نژلد یکشنبه 3 بهمن 1389 ساعت 21:09

سلام آقای شکوری
ببخشید اگه با تاخیر دارم نظرم رو میگم!!

دلایلتون رو خوندم . منطقی بود. به غیر از مورد تبلیغاتی بودن !! البته چون من ترمهای گذشته به این حد فعال نبودم اون سختیها و دوندگیهایی رو که درمورد اکران متذکر شدین برای من ملموس نیست.
در هر صورت به نظر من در مقوله اکران بزرگ باید موضوع ارزش گذاری مطرح باشه! یعنی فیلمی که برای اکران بزرگ درنظر گرفته میشه باید ارزش این سختیها رو داشته باشه و به اصطلاح خودمون سخیف نباشه! من همچنان اگر چنانچه کسی پیشنهاد برای اکران بزرگ داشته باشه شدیدا استقبال خواهم کرد و خودم هم در جستجوی فیلمی درخور اکران بزرگ!!!


با تشکر
موفق باشید

جهان جمعه 20 آبان 1390 ساعت 11:43

سخن فرامرزی بادی بیش نبود که نسیموار گذرید...........

آره دیگه
آه ای عکس
ای مظلوم ترین

فرامرزی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد