کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

پیشنهاد/انتقاد

معنی مسئول در فرهنگ فارسی عمید

۱. سرپرست؛ رئیس.
۲. کسی که نسبت به چیزی وظیفه یا تعهد دارد.
۳. آن که مورد پرسش یا بازخواست قرار می گیرد.
__________________________________________
خب حالا که چی ؟؟؟
  
متاسفانه در کانون یک  واژه دموکراسی وجود دارد که مفهوم* بعضی چیز ها را تغییر میدهد.
چنانچه مفهوم در گرو چنین واژه ای قرار گیرد محدودیتی در روند پیشرفت امور و اهداف کانون ایجاد میکند.
میاییم با دموکراسی و صرف زمان و رای گیری نفراتی را برای مسئولیت سمت ها انتخاب میکنیم ( پس وقتی کسی رای آورد از نظر اعضا صلاحیت آن سمت را دارد .) هر شخص وقتی برای مسئولیتی داوطلب و در ادامه مسئول سمت میشود حتما برای بهبود وضعیت ایده ها و نظراتی دارد . حال با تعریف فعلی دموکراسی در کانون از روز ورودم به کانون نظرات خلاق و جالب زیادی را دیدم که به دیار باقی شتافتند . متاسفانه استفاده ای که در کانون از دموکراسی میشود با کاربرد حقیقی آن همخوانی ندارد.
به نظر من وقتی همه اعضا میتوانند با رای خود در عزل و نصب مسئولیت ها نقش داشته باشند و نظر خود را اعلام کنند دموکراسی به صورت کامل رعایت شده و نظرسنجی ها و رای گیری ها در مورد امور و وظایف واضح و مبرهن مربوط به آن سمت چیزی جز اتلاف وقت نخواهد بود . درصورت وجود مسئولیت و انتخاب مسئول با تایید اکثریت  ، اکثریت به طور غیر مستقیم در روند امور تاثیر گذارند که در ادامه مطمئنا شاهد شایسته سالاری در کانون و پیشرفت روز افزون خواهیم بود . این نکته که در صورت بروز مشکل مسئول سمت و نه شخص دیگری (حتی معاون ) مورد بازخواست قرار میگیرد هم دلیل قانع کننده ای برای عدم دخالت اعضا در وظایف مسئول سمت ها میباشد. دخالت نه تنها مسئولین سمت را از وظایف خود سرد میکند که باعث اختلال در وظایف شخص میگردد . 
 البته پیشنهاد و انتقاد همیشه مورد استقبال قرار میگیرد ولی تعیین و تاکلیف امری بدور از دموکراسی میباشد.
بنده ترجیح میدم یه کار آسون رو از همون راه آسونش برم ، به هیچ عنوان حوصله درجا زدن و حتی بحث برای هیچ رو در ترم های آینده نخواهم داشت... از لحظه ورود فقط به فکر پیشرفت بودم و لاغیر ولی گویا حواشی و البته تعدادی من در کانون وجود دارد.

پ.ن : به پایان آمد این دفتر حکایت همچنان باقی
پ.ن : بیایید مشکلات واقعی را حل کنیم نه برای هم مشکل بسازیم ( کانون رو میشناسن اصن دیگه ؟؟؟ هرکسیو دیدیم میگه فعالیتتون کو )

پ.ن : 
که با این درد اگر در بند در مانند ، درمانند.
وســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــلام

نظرات 3 + ارسال نظر
خانی یکشنبه 16 آبان 1395 ساعت 19:58

برخی گروه های مبارز هم پیش از انقلاب به خودزنی افتادن و امثال شریف واقفی رو هدر دادن:))
خودزنی نکنیم:))

هدر دادن؟ یعنی فک میکنی کی نقش شریفو ایفا میکنه

کاظم فاضلی یکشنبه 16 آبان 1395 ساعت 20:53

دانیال پیش از اینکه بتونیم با هم در این مورد مکالمه داشته باشیم به نظرم اومد یه سوال بپرسم.
اینکه برداشتت از دموکراسی حاکم بر کانون ، چیزیه که بهش عمل شده تو این یک سالی که حضور داشتی یا اون چیزیه که در اساسنامه نوشته شده.

مشخصا باید بپرسم، ایرادی که وارد می کنی بعد از خوندن اساسنامه کانونه؟
دلیل اینکه این سوال رو می پرسم اینه که یک مساله کلی رو مورد نقد قرار دادی ( دموکراسی حاکم بر کانون ) و توضیح ندادی که چه چیزی یا کدام بند از اساسنامه موجب درجا زدن میشه و جلوی پیشرفت رو میگیره.

پ.ن: بر طبق اساسنامه به راحتی میتونی هر چیزی که فکر می کنی جلوی پیشرفت رو میگیره از اساسنامه حذف کنی ( به شرط رای نهاد تصمیم گیری )

چیزیه که بهش عمل شده تو این یک سالی که حضور داشتم تو کانون ، و البته نقص هایی که تو اساس نامه وجود داره و بنظرم در طول زمان معلوم میشن . تو این ترم شاهدش بودیم که واسه خیلی از جمله ها چند تا تفسیر به وجود اومده که حتی باعث اختلاف شده
بحثم هم در مورد مسئولین سمت ها بود که بیشتر شبیه به مترسک شدن تا مسئول
من به شخصه درحیته خودم وقتی کاری رو درست انجام میدم مطلقا نیازی به تشویق ندارم چون کاری رو قبول کردم و وظیفمه ، ازون ورم اگه کاری رو انجام میدم که از نظر اصن بگیم 90% اعضا و حتی اساسنامه درست نباشه ( دقت کنید نمیگم کاری که به ضرر کانون باشه ) بازم تا بازخورد اون قضیه رو ببینیم به خودم مربوطه . اعضا یکبار یکیو انتخاب میکنند اون شخصم مسئوله کارشو به بهترین شکل انجام بده . اگر باعث مشکل شد اونموقع میتونن شخص رو بازخواست کنن .
الان واسه کوچیک ترین مساله ها حداقل حداقل یه هفته باید زمان صرف کرد
من با تعمیرات اونقدر موافق نیستم که با نوسازی و به روز رسانی کامل تک تک بند ها موافقم
بچه های حقوقی هم که اصلا کم نیستن مشکلی داشته باشیم
متاسفانه خیلی جاها شنیدم که چیزی که تو اساسنامه اومده فرق میکنه با چیزی که حقوقیا تو درساشون میخونن!!!! اساسنامه سوای قانونه آیا ؟؟؟ چه کسی بهتر از این دوستامون برای انجام این کار

دانیالشونم

کاظم فاضلی یکشنبه 16 آبان 1395 ساعت 23:29

به مسئول وبلاگ، لطفا کامنت قبلی من تایید نشود. یک جمله به اولش اضافه کردم اینجا.

به دانیالشون:
در مورد این قسمت از حرفت که گفتی:
"ازون ورم اگه کاری رو انجام میدم که از نظر اصن بگیم 90% اعضا و حتی اساسنامه درست نباشه" بازم تا بازخورد اون قضیه رو ببینیم به خودم مربوطه!"

1) اساس کار گروهی اینه هرکس نتیجه عملش فقط به خودش مربوط نیست خب.

2) آیا به نظرت اینکه چه چیزی به ضرر کانون هست یا نه چیز ثابتیه؟ از نظر هر کس متفاوته. صد در صد مسئول سمت وقتی کاری رو انجام میده فکر می کنه کارش به ضرر کانون نیست.
اما لزوما همه اینطور فکر نمی کنن. برای همینه که در مورد مسائل اصلی کانون لزوم به مشورت و حتی گاهی رای نهاد تصمیم گیری هست.

در مورد نقص هایی که وجود داره هم بله، شکی نیست که اساسنامه کانون فیلم کامل نیست. اما چیزیه که بعد این همه سال اجرا خیلی مشکلاتش معلوم شده و رفع شده.
پس به نظر من بهتره اصلاحش کنیم تا اینکه بخوایم چرخ رو از اول اختراع کنیم. ( اصلاحش هم خیلی سادس. نهاد تصمیم گیری )

گرچه این نظر منه! همونطور که قبلا هم گفتم شاید اصلا اکثریت بچه های کانون بخوان اصلا اساسنامه ای وجود نداشته باشه. یا هر تصمیم دیگه ای بگیرن.

به هر صورت شاید اگر وقت کنی و اساسنامه رو بخونی نظرت کمی عوض بشه.

1 ) مسئول یک واژه مفردِ نه جمع > هرچند که مشورتی که تو 2 گفتین از اصول دین و هرکاری کردم مشورت گرفتم تا به امروز
2) ""....فکر می کنه کارش به ضرر کانون نیست.
اما لزوما همه اینطور فکر نمی کنن."" کاملا درسته . هیچکدوم از اعضا علامه دهر نیستن که از عاقبت کاری خبر داشته باشن . بیاین خودمون بررسی کنیم
سکانس اول : فکر مسئول سمت درست از آب در میاد و به خوبیو خوشی تموم میشه .(همهیشه خیلی ها هستن که میگن نمیشه ، از داخلشون یکی خلاف جهت شنا میکنه و موفق میشه )
سکانس دوم : مثل اینکه حق با مخالف های اون ایده بوده و به نتیجه نرسید موضوع . حالا چه اتفاقی میوفته ؟ هیچی .
ماییم که حال حاضر کانون رو میسازیم . کسانی که رفتن خاطره شدن و اونایی که قراره آینده بیان میشن امید . ارزش کانون به چیزیه که تو چنته داره نه چیزی که داشته یا خواهد داشت.
مگر هدف از ایجاد کانون چیزی بیشتر از رشد و پرورش استعداد های دانشجو برای آیندشه ؟؟؟ با محدودیت هایی که به دست خودمون ساخته میشن مهره های خودمون رو نشونه نگیریم.

3 )مثل اینکه واژه نوسازی ایهام ایجاد کرد . منم با کوبیدن و ساختن موافق نیستم . ولی به نظرم خیلی از بند ها نیاز به پخته شدن دارن . البته منم قبل از اینکه بخونم اساس نامه رو باهاش مخالف بودم ولی بعدش نظرم عوض شد . قانون خوبه به شرطی که جامع و پویا باشه

دانیالشونم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد