کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

معرفی کتاب :: نایت ساید

شروع این مجموعه دوازده جلدی، در سال 2003 و با کتاب "چیزی  از نایت ساید"، به قلم سیمون آر گرین رقم خورد. کتاب با وجود کپی برداری‌های واضحی که از مجموعه "پرونده های درسدن" اثر جیم بوچر داشت، با اقبال بسیار بالایی مواجه شد، به حدی که حتا خود بوچر هم قلم و فکر گرین رو تحسین کرد.


  


داستان نایت ساید، درباره کارآگاهی خصوصی به نام جان تیلوره، مردی که قدرت این رو داره که هر چیزی رو پیدا کنه. مردی که از شهری مخفی که درست زیر شهر لندن واقع شده و نایت ساید نام داره، فرار کرده و پرونده هاش دوباره اون رو به نایت ساید و گذشته‌ی تاریکش در اونجا می کشونن.

در نایت ساید، ساعت همیشه 3 نیم‌شبه، هیچ قانونی وجود نداره و به معنای واقعی، از شیر مرغ تا جون آدمیزاد رو می‌شه خرید؛ البته به قیمت!


تفاوتی که نایت ساید با پرونده‌های درسدن داره، در سبک و نگاه اثر به اتفاقاته. درحالی که درسدن یک داستان کاملن جدی و قویه، نایت ساید بیشتر به پارودی نزدیک می‌شه و از هیچ فرصتی برای به هجو کشیدن ژانر‌ها و فرهنگ‌ها و کتاب‌های مختلف نمی‌گذره. هرچند که داستان طنزِ مطلق هم نیست و پیرنگ جدی خودش رو هم می‌سازه و در کنار و موازات هجویات، پیش می‌بره.


نشر ویدا با ترجمه مترجم‌های مختلف تمام 12 جلد کتاب رو چاپ کرده، اما بنده شخصن توصیه به خوندنِ فقط 6 جلد نخست می‌کنم. 6 جلد دوم، فقط به دلیل استقبال زیاد خوانندگان و با مقاصد تجاری نوشته شدن و شاید کیفیت بالایی نداشته باشن، اما خلاقیت جاری در شش جلد نخست، شما رو شگفت زده خواهد کرد.


نظرات 2 + ارسال نظر
میلاد خانی سه‌شنبه 9 شهریور 1395 ساعت 23:55

چه مغزی داره این...

مریم حیدری چهارشنبه 10 شهریور 1395 ساعت 16:46

چه جالبه ! دلم خواست بخونمشون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد