کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

پست از طرف خانم قادری صورت جلسه روز شنبه 8 اسفند

صورتجلسه جلسه ی اعضا در روز شنبه هشتم اسفند 94: 

 افرادی که در این جلسه وقت برای صحبت دقت خواستند:

1.آقای طغیانی:اکران فیلم عادت نمیکنیم برای روز 16 اسفند قطعی شده.همچنین صحبت درباره ی کلاس فیلمنامه نویسی شد که آقای عبقریان حضور نداشتند.همچنین پیشنهاد اکران فیلم اژدها وارد میشود را مطرح کردند که با توجه به اینکه مدیر اجرایی نداشت این پیشنهاد به جایی نرسید.آقای حیدری هم در مورد اکرانهای کشوری نظرشون این بود که خیلی کار سختیه هم بخاطر هزینه ی بالاش و هم برنامه ریزی مشکلش خوبه که کانون برنامه های بهتری نسبت به اکران کشوری ابداع کنه.اکران فیلم ابد و یک روز هم منتفی شده چون اکران نوروزی میشه و کارگردان فیلم رو نمیفروشه.

2.آقای قریشی:پیشنهاد اکران فیلم ایستاده در غبار را دادند با توجه به اینکه گرفتن این فیلم راحت تره.آقای حیدری مخالف بودند چون بیشتر باید فیلمهای ناب تر اکران بشه و به نظر ایشون ایستاده در غبار از جمله فیلمهایی هست که احتمالا دو ماه دیگه از تلوزیون پخش میشه.

3.خانم حیدری:مسئولیت اکران بارکد احتمالا برای قبل از عیز را عهده دار شدند.

4.آقای ملک:صحبت درمورد فیلمی که انجمن علمی دانشکده زبان فرانسه میخواسته اکران کنه که دیگه اعضای اون انجمن اکرانش رو پیگیری نکردند  و فیلم چندان خوبی هم نیست که خود کانون بخواد اکرانش کنه.

5.خانم نجاتی:پوستر عادت نمیکنیم آماده شده و شونزدهم اکران میشه.کارت سینه های کانون طراحی شده  در حال طراحیه و یکشنبه برای اکران به دست بچه های کانون میرسه.در مورد کلاس عکاسی:کلاس عکاسی هنوز تمام نشده و جلسه ی آخرش که همون جلسه ی عملی ش بوده در کاخ سعد آباد قرار بوده برگزار شه که بخاطر بارون کنسل میشه و احتمالا هم دیگه برگزار نشه  ماشین براشون گرفته نمیشه.درمورد اکران فیلم دختر به نفع انجمن ام اس:آقای مهدوی قرار بوده با آقای میرکریمی تماس بگیره  گرفته و صحبت کنه ولی ایشون لندن   برلین بوده و کار بعدا پیگیری میشه.

خانم صالح آبادی:پروژه ی شخصی برای ساخت کلیپ برای اول اکران های کانون فیلم را مطرح کردند.کلیپی که با قسمتهایی از فیلمهای ساخت خود کانون درست بشه.همچنین آقای حیدری و خانم صالح آبادی پروژه ی اکران فیلمهای کوتاه ساخت کانون را مطرح کردند که در یک برنامه ی دو یا دو ساعت و نیمی برگزار بشه(با توجه به اینکه تعداد زیادی از بچه ها مخصوصا بچه های جدیدالورود این فیلمها رو ندیدند.)

خانم هدا سرکشی:انجمن غلمی دانشکده ی خقوق درمورد اکران فیلمهای جشنواره ی فجر،پروسه ش،و کمکی که کانون فیلم میتونه بکنه پرسیده.آقای حیدری: اگه خود انجمن بودجه ی کافی برای خریدش داشته باشه که میشه و کانون هم البته هر کمکی بربیاد ازش انجام میده)

خانم قادری:پروژه ی برگزاری کارگاه تئوری سینما که با این سرفصل ها قراره برگزار بشه در هفت جلسه:1.آشنایی با تاریخچه و ماهیت وجودی سینما به عنوان یک فرم هنری2.فرم و محتوا چیست؟3.آموزش اصول و مبانی نقد و مکاتب مختلف سینمایی4.دیالکتیک تصاویر(بررسی مقایسه ای دو مفهوم میزانسن و مونتاژ و تحلیل کارکرد ترکیبی آنها)5.شناخت بزرگان سینما و تحلیل آثار6.یادگیری تکنیک ها و مهارتهای فنی حیاتی برای کارگردانی در سینما7.به تصویر کشیدن آموزش های 6 مرحله قبل در قالب ساخت فیلم توسط هنرجویان و بررسی آثار در کارگاه.آقای عطارپور و آقای حیدری تدریس میکنن.

تعیین تاریخ تخلیل و بررسی مستند نمک زمین که قرار شد پهارشنبه ساعت سه در کانون برگزار بشه.

همچنین پیشنهاد برای اکران فیلم هانا آرنت. با توجه به موضوع فیلم که مقطعی از زندگی هانا آرنت هستش که اون در دادگاه های محکومیت و قصاص عاملان هولوکاست شرکت میکنه و با توجه به نظر فیلسوفانه و واقع بینانش راجع به دادگاه و رهبران یهود موضوع فیلم جدای از جذابیتش خیلی خیلی جای بحث از سه منظر حقوقی و تاریخی و فلسفی داره پس جریان نقد فیلمو میتونیم با حضور اساتیدی از دانشکده های حقوق برای بحث حقوقی پیرامون شکلگیری اسراییل و از دانشکده تاریخ برای بحث تاریخی ش و فلسفه برای بحث ابتذال شر که بسیار جالبم هست.آقای طغیانی قرارشد فیلمو ببینه و نظرشو بعدا بگه.بقیه موافق بودن.



ویرایش شده توسط نویسنده ی پست 8:44 روز دوشنبه 10 اسفند

نظرات 7 + ارسال نظر
زرگر یکشنبه 9 اسفند 1394 ساعت 12:10

بارکد ب نطرم اصلا مناسب دانشگاه نیست،.
و تیکه ای که گفته شده فیلم ناب اکران کنیم ب نطرم عجیبه، ایستاده در غبار رو هم مردم هم داوران جشنواره پسندیدن حالا چون ب دلایلی بعدها از تلویزیون پخش میشه که نشد دلیل. ینی الان ما داریم فیلم ناب اکران می کنیم!، یا هرچه اکران کردیم ناب بوده!!..

نجاتى یکشنبه 9 اسفند 1394 ساعت 20:25

قادرى انصافا حرفاى منو خیلى بد نوشتى :))

امیر حیدری یکشنبه 9 اسفند 1394 ساعت 22:19

به خانم قادری:
من نگفتم فیلم ناب. گفتم فیلم های متفاوت. لطفا این رو اصلاح کنین. ممنون.

به مسعود:
هم جمله بالا و هم اینکه مضمون حرف من چیز دیگه ای هست که حاظران در جلسه متوجه شدند و البته نمیشه اینجا بنویسمش.

امیر حیدری یکشنبه 9 اسفند 1394 ساعت 22:23

به مسعود دوباره:
حاجی من ایستاده رو اصلا ندیدم که بخوام در موردش نظر بدم. قطعا پخش شدن یک فیلم در تلویزیون نمیتونه دلیل بر بد یا خوب بودنش باشه. منظور از پخش شدن در تلوزیون این بود که تا حد توان فیلمی رو پخش بکنیم که احتمال دیده شدنش در جاهای دیگه کم باشه. مثلا فیلم خسته نباشید فکر میکنم مثال روشنی از حرف من هست. فیلمی که شاید اگه تو کانون پخش نمیشد من هنوز هم ندیده بودمش.

امیر حیدری یکشنبه 9 اسفند 1394 ساعت 22:24

یه بار دیگه به مسعود:
در ضمن جایزه گرفتن و تو لیست منتخب مردمی بودن هم اصلا دلیل بر خوب بودن یک فیلم نیست

امیر حیدری یکشنبه 9 اسفند 1394 ساعت 22:31

دوباره به مسئول جلسه:
در مورد اکران ها ی کشوری من گفتم حالا که همه دارن اکران میکنند دیگه مثل قدیم کار خفنی تلقی نمیشه و بیاین یه کار دیگه ابداع کنیم .
گفتم الان همه به تقلید از ما دارن این کار رو میکنن و دردسر اصلی که تامین هزینه هست رو ندارند ولی ما چون هیچ کمکی از جایی نداریم اکران برامون سخت تر از اونهاست. ما میتونیم یک کار جدید راه بندازیم تا دوباره ملت بیان از ما تقلید کنن.

(یک بار دیگه هم تو صحبت های حاشیه ای در مورد سخت ترین پروژهای کانون یکی از بچه ها مصداقی آورد و من گفتم نه سخت ترین پروژه ها اکران های کشوری هستن هم در تامین هزینه و هم در برنامه ریزی. شاید با این قسمت میکس کردین حرف من رو)

لطفا این هم اصلاح بشه. ممنون

مریم حیدری چهارشنبه 12 اسفند 1394 ساعت 21:10

به اقای زرگر :

من نیز فیلم رو دیدم دیگه .دانممم منتها وقتی همه ی دانشگاه ها اکرانش کردن چرا ما نتونیم اکرانش کنیم ؟ اونم وقتی میتونیم یه اکران پر مخاطب و با حضور عوامل داشته باشیم .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد