کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

مجموعه کارگاه های منسجم فیلم سازی - خودکفایی کانون

هنوز همه چیز برای اجرا کامل نیست، اما صحبت های اولیه را انجام دادم. چیزی که از آن صحبت می کنم"مجموعه کارگاه های فیلم سازی" است. چیزی که به آن فکر می کنم استفاده از اطلاعات، تخصص و تجربیات آنها که بیشتر بلدند برای آنها که کمتر بلدند در قالب کارگاه های کوتاه اما مفید است. اما آنچه که از آن مطمئنم "سرمایه های هنری" کانون اند که می خواهم در قالب یک برنامه منسجم از آنها کمک بگیرم. 
اصولا با هلو برو تو گلو مشکل دارم.  از کلاس های 0 تا 100 ،  ایده تا اجرا و از این کارگاه های فیلم سازی در سه سوت هم متنفرم. پس به هیچ وجه هدف از تشکیل این کارگاه ها ( حداقل برای من ) آموزش فیلم سازی طوری که شرکت کنندگان بعد از گذراندن کارگاه ها آماده فیلم سازی شده باشند نیست.

روندی که مورد نظر من است این طور خواهد بود که؛
ابتدا چند جلسه با مراحل پیش تولید، میان تولید و پس از تولید فیلم آشنا می شویم. این کارگاه توسط عباس شکوری برگزار می شود.
چند جلسه سعید چراغعلی فیلم نامه خواهد گفت و شیوه نوشتن.
چند جلسه موازی کارگردانی خواهیم داشت که احتمالا بر عهده ی عباس شکوری، مصطفی عطارپور و امیرحیدری خواهد بود. قطعا این سه نفر خودشان باهم هماهنگ می شوند که کلاس ها به چه صورت اداره شود.
برای بازیگری دوست دارم از دو نفر کمک بگیرم. سعید (چراغعلی) و مصطفی عطارپور که یا کارگاه های جداگانه خواهند داشت یا باهم. ( بسته به اینکه خودشان چطور صلاح بدانند. )
مهدی رسولی سال گذشته یک دوره فیلم برداری گذاشته بود که تکرار می شود. اما این بار به صورت workshop.

در این بین می ماند امیرحسین تقوی که برنامه ویژه ای خواهد داشت. یک جور کارگاه "هنر و تجربه" یا مثلا "نگاه متفاوت". امیرحسین احتمالا از ایده و اجرا می گوید، از پرورش ایده و خلاقیت. اصلا هرچه که به نظرش مهم باشد خواهد گفت.( کارگردانی، تدوین، فیلم برداری و چه و چه ) 
در حقیقت از نظر من کارگاه امیرحسین مکمل همه ی کارگاه های دیگر خواهد بود.
دید هنری بیشتر امیرحسین و فاز کاری متفاوتش باعث چنین تصمیمی شد.


رای گیری در پست دیگری انجام خواهد شد اما فعلا چند نکته:

اول) از پیشنهادات شما استقبال خواهم کرد.

دوم) به نظرم تمام دانشجویان دانشگاه  بتوانند در کارگاه ها شرکت کنند. ( قطعا با شرایط ویژه برای اعضا ) نظر شما چیست؟

سوم) کلاس تدوین در قالب انتقال تجربه آنقدر برگزار شده که کارگاهی برای آن در نظر نگرفتم. اما در یک صورت کارگاه تدوین هم اضافه خواهد شد:
اینکه امیرحسین تقوی بخواهد در کارگاهش صحبتی از این مساله بکند و نیاز باشد تا مبانی اولیه تدوین را همه بدانند، در این صورت از علی محیط یا عباس شکوری خواهش می کنم کارگاهی داشته باشند و خیلی چکیده قابلیت های نرم افزارهای تدوین را آموزش دهند.
( دلایل بیشتر را در صورت نیاز در کامنت ها می گویم)

چهارم) نکته اول را جدی بگیرید :)

پنجم) زمان پیشنهادی من برای برگزاری کارگاه ها هفته های دوم و سوم اردیبهشت است که نمی دانم چقدر موفقیت آمیز باشد اما به هیچ وجه دوست ندارم گارگاه ها گذاشته شود و به دلیل تداخل با امتحانات استفاده مطلوبی از کارگاه ها  نشود. پس کسانی که برایشان اهمیت دارد لطفا نظر بدهند ببینیم اگر به هر دلیلی امکان برگزاری را پیش از تابستان نداشتیم، چه کنیم!  البت که سعی دارم که پیش از تابستان انجامش بدهم.
نظرات 7 + ارسال نظر
مریم حیدری سه‌شنبه 25 فروردین 1394 ساعت 14:18

خیلی هم عالی . چه پست خوبی شد اولین پست شما تو وبلاگ

محمدمهدی رسولی سه‌شنبه 25 فروردین 1394 ساعت 17:04

این یک آتش بازی همه جانبه کانونی ست...

zahra hoseini سه‌شنبه 25 فروردین 1394 ساعت 20:55

خیلی عاااالی است

به مدیریت وبلاگ چهارشنبه 26 فروردین 1394 ساعت 16:05

عضو خوبمون، کاظم فاضلی، در زمانی یوزر دریافت کرد که عضو نهاد تصمیم گیری بود؟
شکورم

بلی حق رای داشتن.
مریم حیدری

برخورداری چهارشنبه 26 فروردین 1394 ساعت 23:03

چه خوب

سعید چ.ع پنج‌شنبه 27 فروردین 1394 ساعت 10:57

از ارادت ما به این جوان که بگذریم، حرکت حرکت نیکوییست، و انگیزه بالایی در من ایجاد کرده که بعد از کارگاه کاظم اصلاً در تابستان با دوستان کارگاه طوری‌ای بزاریم برای بازیگری. هم فال و هم تماشا.

الهام محمدنژاد سه‌شنبه 1 اردیبهشت 1394 ساعت 23:30

بسیار عالی!! از دور اشتیاق خودم رو برای حضور در این ورکشاپ ها اعلام می کنم، البته اگر روز و ساعتش به ما فارغان بخوره!

سعی می کنیم یه کاری کنیم تایمش به فارغان هم بخوره. اساتید هم اکثرا فارغن!
کاظم فاضلی ام

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد