کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

نمره های استاد فراستی در مورد بعضی فیلم های جدید

من خودم وقتی همچین نمره هایی و درباره بعضی فیلم ها دیدم شاخ در آوردم مثل dark knight ولی بیشتریاشو تقریبان هم عقیده با نمرها بودم اما در مورد بعضی فیلم ها مثل fight club وinception وher که مخالف با استاد هستم باید چندین بار دیگه فیلم ها رو ببینم و با دیگران درموردشون بحث کنم.نمیدونم شاید واقعان این  فیلم  بد باشن 

فیلم ها (در امتیاز دهی) اول با خودشان مقایسه می شوند. یعنی اینکه اگر فیلمی دارد حرف کوچکی می زند و چیز کوچکی می گوید و درآمده است، نمره می گیرد، اما یک فیلمی که ادعای خیلی بزرگی دارد و در نیامده است، نمره ی کمتری نسبت به فیلم اول می گیرد. به همین دلیل مثلاً شما می بینید که به "راشامون" صفر می دهم با اینکه معلوم است که فیلم صفر نیست به معنی متداول، اما وقتی کاری را که می خواهد بکند نمی تواند انجام دهد، صفر است. یعنی نسبت به مجموعه ی سینما صفر نیست و ممکن است از خیلی فیلم های صفرِ دیگر خیلی بالاتر باشد، اما دارد یک حرف بزرگ می زند، یک کار فرمی بزرگ می کند، و به شدت در این کار ناتوان است. این، متر ستاره دهی هاست که برخی دوستان از آنها تعجب می کنند. "همشهری کین" صفر می گیرد. "راشمون" صفر می گیرد. چون دارند حرف بزرگی می زنند و ادعای فرمی بزرگی می کنند و در هر دو زمینه نموفق اند و به همین دلیل است که صفر می گیرند. اما یک فیلم کوچک تر که ادعای خیلی کمتری دارد و کار فرمی کوچک تری هم انجام می دهد، نیم ستاره، یک ستاره می گیرد. این یعنی چنین فیلمی از آن فیلم های به اصطلاح بزرگ هم بالاتر است؟ به این معنی که گفتم، بله   ادامه مطلب ...

«امروز» نماینده سینمای ایران در اسکار

فیلم «امروز» به کارگردانی رضا میرکریمی و بازی پرویز پرستویی، به عنوان نماینده سینمای ایران در اسکار امسال انتخاب شد.


پ.ن: وقتی به اسامی نامزدها نگاه می‌کردم، تنها فیلم‌هایی که آرزو می‌کردم انتخاب نشن، یکی این فیلم بود و دیگری آذر، شهدخت و... واقعا انتخاب تأسف‌برانگیزیه. یعنی واقعا «امروز» بهتر از «برف» یا «زندگی مشترک» بود؟؟؟ حتی «خط ویژه» هم با همه بدیش از امروز بهتر بود.

10 فیلم (تاثیرگذار) عمرم

مصطفی عطارپور از بچه ها خواست که فیلم ای مورد علاقشونو بنویسن منم در راستای همین دعوت و با اندک فیلم هایی که تا به اینجای زندگیم دیدم این لیست رو قرار می دم

فقط یه نکته : من همیشه با این (تر ترین) مشکل داشتم چون هر فیلمی باید با معیارهای خودش سنجیده شده . منتهای مراتب از عنوان هم همونجور که بر میاد اینا صرفا فیلم هایی که تو برهه های متفاوت زندگیم تاثیر عجیبی روم گذاشتن . فیلم هایی ام بودن که به جد در حد ستایش می پرستیدمشون ولی حالا بنا به موقعیت نامناسب خودم و یا شرایط نامطلوب تماشای اون ها از الصاقشون به این لیست چشم پوشی کردم .

  ادامه مطلب ...

کامپیوتر کانون و یک مشکل حاد + رزور سیستم

با عرض سلام

خدمتتون عرض کنم که امروز موفق شدم ایراد سیستم کانون رو متوجه بشم. این ایراد با نام صفحه آبی (Blue Screen) بیشتر شناخته می‌شود. برای اطلاع بیشتر درباره این خطا، می‌توانید این لینک را مشاهده کنید.

بروز این خطا در کامپیوتر اصولاً معلول یک ایراد جدی سخت‌افزاری (و یا گاهاً نرم‌افزاری) در سیستم است و رفع آن نیز ممکن است بسیار سخت باشد. بنده روز دوشنبه از حدود ساعت 11 تا 11:45 دقیقه به کامپیوتر کانون نیاز دارم تا ببینم آیا میتونم ایرادش رو برطرف کنم یا نه (چیزی که احتمالش نسبتاً کمه).

بنده امروز با جناب جعفری صحبت کردم و متوجه شدم که سیستم کانون بسیار قدیمی‌تر از اون چیزیه که فکرشو می‌کردم. بهترین اتفاق ممکن می‌تونه این باشه که سیستم کانون کلاً به روز بشه. البته مواردی مثل هارد دیسک و یا دی وی دی رام نیازی به تعویض ندارن. اصلی‌ترین قطعاتی که باید تعویض بشن عبارتند از پردازنده مرکزی (CPU)، حافظه اصلی (RAM) و برد مرکزی (main board). من امروز عصر یه نگاهی به قیمت این اقلام انداختم. طبق تخمین من، با هزینه‌ای در حدود یک میلیون تومان (که قیمت مناسبیه) می‌شه این قطعات رو تهیه و سیستم رو به روز کرد. انشاالله فردا جزئیات رو در اختیار آقای جعفری قرار می‌دم و نتیجه نهایی رو در روزهای آتی در وبلاگ اعلام می‌کنم.

فعلاً در هنگام استفاده از سیستم کانون باید شکیبایی خودتون رو حفظ کنید.

کاندیداهای معاونت حق رای چه کسانی هستند؟


علاقه مندانی که می خواهند برای معاونت مسئولیت احراز حق رای کاندید شوند اعلام بفرمایند لطفا : )



تا پایان روز سه‌شنبه سنجاق است

ویرایش شده توسط مسئول وبلاگ در تاریخ 30 مهر شهریور ،  ساعت 19:21

یک پیشنهاد عجیب و غریب / سلسه کارگاه های نشست با کارگردانان

از نظر من مسعود کیمیایی در حال حاضر یکی از تراژیک ترین افول های کارگردانی در سینمای ایران محسوب میشه ولی همچنان در دیالوگ ستوده میشه. همچنین گفته میشه که کلاس های کارگردانیش خوبه. حتی شنیده شده که کلاس های بازیگرش هم خوبه.

پیشنهاد میکنم دوستان به سلسله کارگاه های دو روزه فکر کنن. هر دو روز با یه کارگردان. یکیش هم مسعود کیمیایی باشه چون یه لینک نسبتاً خوبی یافته ایم.  ادامه مطلب ...