کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

هابیت: "برهوت اسماگ" - سه گانه شدن « هابیت » پای این فیلم را به دادگاه کشاند!!

دومین قسمت مجموعه سه‌گانه فیلم های هابیت با نام "هابیت: برهوت اسماگ" پنج شنبه اکران شد و هر چند در رتبه اول باکس آفیس ایالات متحده قرار گرفت، اما موفقیت فیلم اولش در روز نخست را تکرار نکرد.


 همزمان با اکران قسمت دوم فیلم "هایبت" کار این فیلم به دادگاه کشید.

باب و هاروی واینستین بر سر تصمیم سه قسمتی شدن فیلم‌های "هابیت" که به این معنی است که آنها از قسمت های دوم و سوم این فیلم پولی دریافت نمی کنند از کمپانی برادران وارنر شکایت کردند.

کمپانی میرامکس که توسط برادران واینستین به وجود آمده است، در سال 1998 حقوق رسمی "هابیت" را به کمپانی نیولاین که به وارنر گروپ تعلق دارد فروخت اما کمپانی نیولاین تنها قبول کرده بود حقوق "اولین فیلم سینمایی" از این کتاب را پرداخت کند.

حال واینستین ها ادعا می کنند که استودیوی نیولاین تنها برای محروم ساختن مدعیان از سود رسمی فیلم، کتاب را به سه فیلم سینمایی اقتباسی تبدیل کرده است. واینستین‌ها و کمپانی میرامکس در شکوایه‌ای که در دادگاه عالی نیویورک مطرح شد این پرونده را پرونده طمع و نمک‌نشناسی خواندند.

با این حال یکی از سخنگویان کمپانی برادران وارنر، این کار واینستین‌ها را به عنوان یکی از بزرگترین اشتباه های تاریخ سینما خواند و گفت: پانزده سال پیش میرامکس که توسط برادران واینستین اداره می شود حقوق رسمی اش نسبت به مجموعه "هابیت" را به نیولاین فروخت و نمی‌توان این حقیقت را در تاریخ تغییر داد. آن ها قبول کردند که فقط برای اولین فیلم سینمایی ساخته شده بر اساس کتاب های "هابیت" دستمزد دریافت کنند و این تنها چیزی است که آنها طلب دارند.

دومین قسمت مجموعه سه‌گانه فیلم های هابیت با نام "هابیت: برهوت اسماگ" پنج شنبه اکران شد و هر چند در رتبه اول باکس آفیس ایالات متحده قرار گرفت، اما موفقیت فیلم اولش در روز نخست را تکرار نکرد.

منبع : مهر
نظرات 3 + ارسال نظر
امیر حیدری دوشنبه 25 آذر 1392 ساعت 23:24

به به دبیر موسیقی عزیز. مشتاق دیدار.

نه دیگه ، نشد امیر خان... بنده در اینجا دیگه دبیر نیستم... فقط از اعضای کانون فیلم هستم!!
متاسفانه به دلیل مشغله زیاد و وظیفه سنگینی که در کانون موسیقی بر دوش دارم کمتر میرسم بیام کانون فیلم اما هرچی که باشه کانونی شدنمو مدیون کانون فیلم هستم و الانم الگوی راسخ من در مدیریت کانون موسیقی همون سیستم مدیریتی بی نقصیه که در کانون فیلم شاهدش بودمو ازین بابت از تک تک مدیران کانون فیلم و عکس بسیار ممنون و متشکرم
مهرشاد پرهیزکار

سعید چ.ع چهارشنبه 27 آذر 1392 ساعت 11:14

برهوت ترجمه درستی به نظر نمیاد

مهرشاد.پ پنج‌شنبه 28 آذر 1392 ساعت 20:20

به چراغ علی:
کاملا باهات موافقم
من این خبر رو از سایت نقد فیلم اینجا گذاشتم و خودمم با این مسئله مشکل داشتم.

چراغعلی درست تره البته :)
ــــــــــــــــــــ
سعید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد