کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

اولین صورتجلسه از خانم صالح آبادی / جلسه 9 آذرماه 92

امروز جلسه طبق معمول همیشگی ش روز شنبه راس ساعت 12 ظهر شروع  شد.در ابتدای جلسه  آقای شکوری 10 دقیقه وقت خواستند و صحبت هایشان را که تا ساعت دوازده و نیم طول کشید شروع کردند...!!اول در رابطه با موضوع عوض شدن روز جلسه کانون بحثی انجام شد که بر اساس در خواست بچه ها توی وبلاگ انجام گرفت.یه سری از بچه ها خواسته بودند که روز جلسه عوض بشه تا بتونن توی بقیه جلسات شرکت کنند.ولی به خاطر نزدیک بودن به آخر ترم تصمیم بر این شد که تا آخر ترم روز جلسه تغییر نکند.ولی در صورت عوض شدن هم روزهای شنبه و یکشنبه بهترن....

یه بحثه کوتاهی هم در مورد دو اکران "خسته نباشید" و "امروز" انجام شد که قراره" خسته نباشید" به عنوان حسن ختام این ترم و "امروز" هم به عنوان یکی از کارهایی که در جشنواره فجر قراره اکران بشه مشخص شدند.

و حالا میرسیم به بحث اصلی ای که آقای شکوری مطرح کردند:

قراره که یه همکاری سه جانبه بین کانون فیلم و عکس و آموزش و پرورش و صدا و سیما صورت بگیره و برنامه ای برای گروه کودک شبکه دو سیما ساخته بشه.این برنامه قراره که به شکل فیلم یا مستند ساخته بشه.طرح اون هم از یک کتاب بازی های ابداعی گرفته شده و در مورد تولید آن هم قراره که بحث هایی با آقای محمد مهدی رسولی صورت بگیره.در واقع این کار که اسمش هم "مسابقه محله" گذاشته شده یک نوع شروع برای تولید کانون فیلم در حیطه های رسمی محسوب میشه.در کل یه هم فکری برای پروژه ی تولید برنامه 30 قسمتی برای شبکه دو سیما هست.یک قسمت از اون به عنوان یک فیلم کوتاه و پروژه به شبکه دو و اسپانسر ها ارائه میشه.توافقی هم شده که عوامل تولید قسمت اول هزینه ها رو دریافت کنند.

چند تا نکته ی مثبت که تو این پروژه وجود داره:

1.یکی اینکه بچه های علاقه مند کانون وارد کار می شوند.

2.از طریق مهر کانون و دانشگاه به کار اعتبار داده میشه.

3و 4 رو خیلی تند گفتند نتونستم بنویسم!!(لطفا اگه کسی یادشه یاد آوری کنه)

بحث در مورد این موضوع و رای گیری هم آخر جلسه انجام شد....

یه صحبت هایی هم در مورد اکران مستند شد که پوستر زنی ش با مشکل مواجه شد.البته پوستر که نمیشه گفت.یه جور معرفی نامه ی اسمی از کامران شیردل بود که به خاطر نداشتن مهر دانشگاه با پوسترینگ مخالفت شد.البته مثل اینکه قبلا از طرف مسئول کار(سبا حق طلب)تصمیم گرفته شده که فقط عکس و اسم کامران شیردل باشه ولی با وجود هماهنگی آقای حیدری (دبیر) و آقای شکوری با خانم برزگری اجازه ی پوستر زنی ندادند.

ضمیمه:مثل اینکه از این به بعد هر وقت با مهر کانون کاری داریم باید از چند روز قبل رزروش کنیم.چون گویا مسئول مربوطه طاقت جدایی از مهر رو نداره و با خودش میبرتش مسافرت....!!

در مورد جشنواره رویش هم تک جمله ای گفته شد مبنی بر اینکه خانم ترابی باید برای اینکه فیلم های کارگردان ها به جشنواره برسه پیگیری های لازم رو انجام بدن.

بحث جالب و جنجالی ای هم در مورد دکترین در وبلاگ بر اساس شلوغی کانون انجام شد که آقای ایزدی اون رو مطرح کردند.

موضوع اینه که:"وقتی اتاق کانون شلوغ تر از یه حدی شد مدیران اجرایی مربوطه مسئولند که بچه ها رو به اتاق دیگه ای انتقال بدن"

از اینجا به بعد شما رو به خوندن این SPEAKING دعوت میکنم تا موضوع بیشتر روشن بشه:

آقای توپ شکن:من مخالفم!چون شلوغی یه امر نسبی یه....

آقای شکوری:کلا چون صندلی ها کمن شلوغی ایجاد میشه.

(کلا مشکل سر تعداد صندلی هاست.یعنی اگه صندلی ها بیشتر باشن اصولا شلوغی کمتر به چشم میاد).

آقای ایزدی:شلوغی کانون صرفا مربوط به اکران خصوصی ها و کارهای پروژه ای بچه ها نمیشه....بیشتر شلوغی به خاطر همین جوری جمع شدن بچه هاست.

(کلا بحث سر اینه که آیا باید تعداد زیاد شدن و بیرون رفتن و جمع شدن در جای دیگه تبدیل به قانون بشه یا نه؟)

آقای شکوری:اگه عدد وجود داشته باشه میتونیم بفهمیم حد شلوغی کجاست.

آقای توپ شکن:عدد و غیر عدد کلا مسخره ست!!!

.................

آخر سر هم تصمیم گرفته شد که اولش بفهمیم اصلا معیار شلوغی چیه؟!

نتیجه بحث این شد که مسئول لوکیشن و به تشخیص دربازکن معیار شلوغی تعیین بشه.آقای شکوری اعلام کردند که ما نظم رو میسپاریم به دست دربازکن.پس تشخیص شلوغ بودن و صلاحیت هم به دست دربازکنباشه.

آقای توپ شکن هم نظری داشتن که ممکنه اون دربازکن (حالا هر کسی که باشه)شاید با یه سری افراد عناد و خصومت شخصی داشته باشه و شلوغی رو به اونها نسبت بده.

به خاطر عمقی بودن این جمله بحث تقریبا همین جاها مسکوت موند....

رای گیری هم در مورد این موضوع انجام شد:

9 نفر موافق و 1 نفر مخالف

توضیح:موافق با اینکه تشخیص شلوغی با دربازکنه.مخالف هم که عکسش.

ادامه بحث "مسابقه محله":

یه بحثی شد که کلا برای این پروژه چقدر پول از دانشگاه بگیریم؟نظر آقای شکوری این بود که حداقل 600 هزار تومن بشه.خانم بشیری با بیشترین رقم موافقت داشتند.

حالا اگه بیشتر از حد پول بگیریم از کوپن استفاده میشه یا نه؟

آقای شکوری معتقدند که در کل تصمیم با خود ماست.اینکه ریسک کنیم و کوپن رو بسوزونیم و فیلمو تولید کنیم یا نه.کوپن رو برای فیلم های دیگه هم بذاریم.

در کل اگه یک میلیون هم هزینه بشه با در نظر گرفتن فاکتور های تجهیزاته.

آقای شکوری در پاسخ به سوال بچه ها هم در مورد هدف تولید صحبت هایی کردند.هدف کلا ارتقای سطح هنری دانشجو ها در بعد کلان چه از نظر تخصصی که مربوط به تولیدات و ایجاد گروه های مختلف تولید فیلم و چه از نظر بحث های مالی برای بچه های کانون در آینده ست.

هدف عمده:ما میخواهیم یک کمپانی شویم...!

هدف خود فیلم هم اینه که 30 بازی ابداعی به بچه ها آموزش داده میشه.در واقع روند یاد دادن بازی به بچه ها و اینکه بازی تحت قالب یک داستان یا غیر داستان به مخاطب آموزش داده بشه هست.

رای گیری این بحث:

همه موافق اجرای پروژه بودند.

5 دقیقه ی آخر جلسه هم آقای ایزدی یه سری نمودار کشیدند پای تخته.

موضوع نمودار ها این بود که هر پروژه کانونی یا شخصی ای یه سری اعلام فعالیت داره.اعلام فعالیت ها به این شکله که مثلا پروژه اکران مستند که با خانم حق طلب هست.اعلام فعالیت برای این پروژه بیشتر برای پوستر زنی یه .چون پوستر زنی داره در حد فرا دانشگاهی انجام میشه.اما مثلا برای اکران های کشوری اعلام فعالیت در روز اکران مد نظر مدیر اجرایی پروژه ست.

کلا اعلام فعالین برای هر پروژه ای به نوع اون بستگی داره و اینکه کدوم قسمت از پروژه کار پر رنگ تری داره.

نظرات 4 + ارسال نظر
امیر حیدری یکشنبه 10 آذر 1392 ساعت 16:09

ضمیمه:مثل اینکه از این به بعد هر وقت با مهر کانون کاری داریم باید از چند روز قبل رزروش کنیم.چون گویا مسئول مربوطه طاقت جدایی از مهر رو نداره و با خودش میبرتش مسافرت....!!

به مهر کانون نیازی نبود. قبلا هماهنگ کردیم که مهر امور فرهنگی بخوره روش!!!!!!!!!

منظورشون مهر امور فرهنگی بود فکر کنم.
قدکساز

شکور یکشنبه 10 آذر 1392 ساعت 16:15

در مورد این جمله:
توافقی هم شده که عوامل تولید قسمت اول هزینه ها رو دریافت کنند.
:
اشتباه نوشتید. قرار شد که اگه قرارداد بسته شد یا فیلم به فروش رسید این کارو بکنیم
----
در مورد این جمله:
مثل اینکه از این به بعد هر وقت با مهر کانون کاری داریم باید از چند روز قبل رزروش کنیم.چون گویا مسئول مربوطه طاقت جدایی از مهر رو نداره و با خودش میبرتش مسافرت....!!
:
اشتباه فکر کردید. مهری که نبود و بهش نیاز بود، مهر امورفرهنگی بود نه مهر کانون
----
در مورد پروژه ی یه ملیونی من هم موافقت شد که به شرط حضور عباس شکوری به عنوان مدیر پروژه کانون با یه ملیون موافقت کنه و اگه عباس شکوری نباشه، یا به هر علت به بیشتر از یه ملیون نیاز بشه، رای گیری بشه.
شکور

شکور دوشنبه 11 آذر 1392 ساعت 00:58

دست شما ندرده
شکور

nafi3 saleh دوشنبه 11 آذر 1392 ساعت 15:30

در مورد مهر من منظورم مهر امور فرهنگی بوده ولی نمیدونم چرا اشتباهی نوشتم مهر کانون.....!!!
در مورد اشتباهم توی انتقال مطلب برای برنامه آقای شکوری هم عذر خواهی میکنم....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد