ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 |
تقوی اصرار داشت که این موضوع دیگه کم کم شروع بشه:
ازونجاییکه متاسفانه هنوز عدم حضور بعضی از اساتید، قطعی نشده، با اینکه ما حق برگزاری 5 کلاس رو داریم، پیشنهاد تقوی این بود که دوستان ده اولویت اول پیشنهادی خودشون رو از گزینه های زیر و گزینه های دیگه ای که مطرح میشه، انتخاب کنن که اگه از میون ده اولویت هم باز اساتیدی لغو شدن، 5 تای دیگه جایگزینش بشن
لازم به ذکره که از میون کلاس ها و اساتیدی که قبلا مطرح شده بود، گزینه هایی مث سعید عقیقی، معززی نیا، مهتاب نصیرپور و مستانه مهاجر به علت عدم امکان حضورشون که خودشون تلفنی بهمون اطلاع دادن، حذف میشن
در حال حاظر گزینه های پیشنهادی اینا هستن:
مهکام(فیلمنامه)
شادمهر راستین(فیلمنامه)
سعید ملکان(گریم)
سمانه کیان پور)گریم)
مازیار اسلامی (تحلیل فیلم)
عبدالوهاب(تدوین)
امید روحانی(تاریخ سینما)
الستی(کارگردانی)
اشکان اشکانی(فیلمبرداری)
خضوئی ابیانه(فیلمبرداری)
محمود کلاری(فیلمبرداری)
اصغر فرهادی(فیلمسازی)
بهرام توکلی(فیلمسازی)
شیروانی(فیلمسازی)
البت همونطور که میبینید اصلا گزینه ها بر اساس عنوان کلاس به ده تا نمیرسه ولی بر اساس استاد چرا.
فیلمنامه- فیلمبرداری – گریم – کارگردانی – تدوین – فلیمسازی – تاریخ سینما – تحلیل فیلم
شکور
نظرات خودم:
اول از همه که بازم تکرار میکنم به نظر من بچه ها باید تدوین رو یه طور دیگه نگاش کنن
اگه یادتون باشه ما تو یه جلسه صرفا این کلاس رو تصویب کردیم و حیفه
حالا که نگاه کانون، به ساخت فیلمه، به نظر من در این سطح از کار یعنی دانشجویی عمل کردن، تدوین بعد از کارگردانی و فیلمنامه از همه چیز مهم تره
ما برای کارگردانی، رضویان و مانی حقیقی رو داشتیم
برای فیلمنامه، پرتوی رو آوردیم
عقیقی هم خیلی صحبت هایی که مربوط به این دو مقوله میشد رو برامون گفته
به نظر من تدوین از فیلمبرداری هم خیلی مهمتره ازونجاییکه فنون فیلمبرداری نیاز به ابزارهایی داره که در اختیار ما نیست
ما کرین نداریم
ریل نداریم
پروجیپ نداریم
حتی دوربین خوب هم نداریم
ولی تدوین اینطوری نیست
تدوین فقط به یه کامپیوتر نیاز داره که خداروشکر اون رو داریم و به امید خدا قراره ارتقا هم پیدا کنه
به نظر من در حال حاظر حداقل دوستان فیلمساز، باید گزینه ی اولشون، تدوین باشه
تدوین با هر کسی باشه خیلی فرقی نمیکنه ازونجاییکه ما از اصول ابتدایی تدوین هم خبر نداریم
ما هنوز نمیدونم که چه انواع برش هایی بین تصاویر میتونه رخ بده... کدوم باعث تمرکز و کدوم باعث پراکندی توجه میشه
امیدوارم که به تدوین رای بدید...
شکور ادیوس
اولویت من به ترتیب :
1_ تدوین با عبدلوهاب
2_ فیلمبرداری با خضوعی ابیانه
3_ تاریخ سینما با امید روحانی
4_ گریم با ملکان
5_ فیلمنامه با هر کی شد
حاجی
قرار به سه روز بحث و رای گیری تو روز چهارم بود
چرا به این سرعت؟
به هر حال تو میتونی تا سه روز آینده نظرت رو تغییر بدی
فلسفه ی رای گیری تو وبلاگ هم بحث و استدلال بود
امیدوارم بازم بیای و نظرات رو بخونی
هرچند ازینکه تدوین رو اول گذاشتی بسی خوشحالم
شکور رای گیر
عرض کنم که دقیقا فکر می کنم که ما الان در فیلم هایی که ساختیم بعد از مشکل کارگردانی - فیلم نامه که کار نداریم مشکل اصلی فیلم برداریه. سعید عقیقی یه بار (دیشب تو فیس بوک) از یه نفر یه جمله بود که نقل به مضمون می شه سینما فرزند نقاشیه نه ادبیات. من طبعن با این جمله موافقم و فکر می کنم ما از نظر فیلمبرداری می لنگیم تا اینجا. در رابطه با کارگردانی و فیلم نامه نویسی عرض کنم که ما بیشتر کار عبث کردیم دو تا کلاس گذاشتیم هنوز از کارگردانی هیچی نمی دونیم. ما الان اسم انواع قاب ها رو بلدیم ولی کار گردانی فقط انتخاب قاب نیست. فیلم نامه هم که پرتویی هیچ چیز یاد نداد اما خاطرات با مزه ای داشت برای گفتن. من ایده آلم اینه که ما یک کارگاه عملی فیلم سازی بزاریم در کنار کلاس های کارگردانی-فیلمبرداری-تدویین-فیلم نامه. این خیلی ایده آله واسه من یعنی هم تئوری هم عملی. چیز دیگه این که کلاس های کارگاه فیلم سازی-فیلم نامه نویسی بهتره تو تابستون باشن که همه وقت آزاد دارند.
رای گیری از کی شروع میشه!
شروع شده آیا؟
اینی که شما نوشتید رای بود!
فربد گفتش که بگم اولویتن با:
1.شادمهر راستین - فیلم نامه
2.مهکام - فیلم نامه
3.امید روحانی - تاریخ سینما
4.مازیار اسلامی - تحلیل فیلم
موافقه. و بس.
بابا بیا بحث کنیم بعدش رای بده به تدوین
چرا یهو هوراکش میای رای میدی
ناسلامتی قرار بود سه روز بحث کنیم که
ای کچل مو فرفری
شکور...
با حرف جناب تقوی مبنی بر با مزه بودن خاطرات پرتوی موافقم و اینکه ضعف فیلمنامه داریم ،مضاف بر اینکه توی اون کلاسا از بچه های فعلی من و نیلوفر و آقای محیط و تقوی و یکی دو نفر دیگه بودیم نه همه....
با اینکه توی تیر 2 تا کارگاه مث کارگاه های عقیقی داشته باشیم درباره تاریخ سینما و فیلم کوتاه نظرتون چیه؟
تعریف و توصیفاییه که از الستی می شنوم و د مورد کلاس کارگردانی به شدت استاد محورم اگه الستی بشه به نظرم خوبه
به نظرم فیلمبرداری هنوز زوده یعنی یه کارگردانی درس حسابی و یه فیلمنامه مشتی تا برگزار نشه اصن خوب نی یعنی یه جورایی اونا پیش نیازن نه هم نیاز
تدوین هم به شدت نیازه کانونه اگه حتی علاقه و اولویت من نباشه
من در ادامه حرفام تکرار می کنم ابزار سینما تصویره، نه کلمه. یکی از مهمترین فاکتور های فیلم تصاویرشه. از اونجایی که ما فیلم بردار حرفه ای نداریم و از اونجایی که پولش رو هم نداریم فکر می کنم که دانستن فیلم برداری از پایه هاست. شما شاید یک فیلم نامه ی خوب داشته باشی شاید هم خیلی منطقی کارگردانیش بکنی اما تصویر بد فیلم رو خراب می کنه از اونطرف کارگردانی و فیلم نامه ی معمولی با تصویر های خیلی خوب می تونه یک فیلم خیلی خوب بسازه نمونه اش غروب حلزون. یک چیز دیگر که مقداری از تکنیک ها کارگردانی بستگی به فیلم برداری داره مثلن استفاده از فوکوس ها ( نمونه اش تو In the mood for love). البته اگر به ساخت فیلم فکر نکنید خوب همه ی حرفای من کشکه چون مرحله ی کارگردانی و فیلم نامه قبل از فیلم برداری و فُلانه ولی اگه بخواین عملی فکر کنید- که من اینطوری فکر می کنم- فیلم برداری و تدوین هم مهم می شوند.
در رابطه با کارگاه های یک روزه خیلی خوبن اگر که یا خودمون پایه ی دنبال کردنش باشیم یا بعدش یک دوره ی مفصل بگذاریم چون چیزی که استاد در یک یا دو روز می گه صرفا آشناییه ولی این توهم (خیلی ناخودآگاه طور) رو ایجاد می کنه که قضیه را متوجه شدیم و این پیامد های بسیار بدی داره که شخصا کاملا متنفرم از پیامد هاش. ترجیح می دم که یک دوره ی کامل باشه.
یه چیز دیگه که من چون حال ندارم و بی سوادم و ... باسمه ای می نویسم تو کامنتام کلی غلط املایی و جمله بندی و ... وجود داره در کل عذر می خوام.
چرا اینغد قلت املایی و جمله بندی داری تو
من مئذرت خواهیطو نمیپزیرم
ظانو بضن
میخوام گردنت را بضنم
ای باسمنج
شکور جلاد
فیلم نامه. آقا فیلم نامه! من زیاد بلد نیستم از نظرم دفاع کنم ولی اینقد می دونم اساس و پایه ی یه فیلم خوب سناریوی خوبه. اینکه می بینیم هر جمعه٬ فراستی داره خودشو برای این موضوع می کشه. و میگه مشکل ما قصه اس. اگر چه علاقه شخصی خودم به فیلم نامه در این موضوع دخیله ولی سعی می کنم منطقی دفاع کنم. میگم باس اول از ادبیات فیلم نامه سر در بیاریم و چگونگی اقتباس از یه رمان یا هر چی.کجاها میشه ساختار یه سناریو رو عوض کرد و اصلا می شه از اصول کلاسیک وثابت سید فیلد پیروی نکرد! چیزی که تو درباره ی الی و جدایی دیدیم. می شه در نقطه عف اول یه اتفاقی بیا فته که با اصول خشک کلاسیک در تضاد باشه؟! کجاها می شه به یه موضوع کش داد؟! اصلا می شه خیر و شر را تو داستان به خیر و خیر یا شر و شر تبدیل کرد؟! و به قول اصغر فرهادی٬ لذت بخش ترین دوره ی فیلم سازی٬ دوره ی نوشتنه. اون موقع که تصاویر مثل پازل که تو ذهنته به روی کاغذ بیاری. و از این جا اعلام می کنم: ۱) فیلم نامه: مهکام ۲)تدوین:عبدالوهاب ۳)فیلم سازی: اصغر آقا
نقطه عف اول رو توجه داشته باش که خیلی مهمه
کجاها می شه به یه موضوع کش داد؟! هم نکته ی خیلی مهمیه
در کل ازینکه تدوین گزینه ی دومته ممنانم و اینکه گزینه ی اولت نیست مغمام!!!!
تو مگه مدیر تولید من نبودی ای مردک
جدا از شوخی این بلند ترین کامنت عضو جدید و آینده دار کانونه
فینی زاده ی کوچیک بزرگ
شکور
اصغر فرهادی(فیلمسازی)
محمود کلاری(فیلمبرداری)
عبدالوهاب(تدوین)
الستی(کارگردانی)
مازیار اسلامی (تحلیل فیلم)
شادمهر راستین(فیلمنامه)
امید روحانی(تاریخ سینما)
شادمهر راستین(فیلمنامه)
اصغر فرهادی(فیلمسازی)
مازیار اسلامی (تحلیل فیلم)
عبدالوهاب(تدوین)
الستی(کارگردانی)
راستی با شادمهر راستین صحبت شد گفته وقت ندارم ولی اگه یه کارگاه 3-4 روزه بزارید می یام. یه سری پیشنهاد هم مطرح شد مثل هدایت هاشمی برای بازیگری
من نظرم به نظر آقای تقوی خیلی نزدیکتره، یعنی یه کارگاه فیلم سازی بذاریم (ن) که توش ما میامیم فیلم میسازیم (یعنی گروه گروه تقسیم میشیم) بعد یه سری آدما میان درمورد هر چیزیش نظر می دن، مثلا مهکام می تونه بیاد بگه اینجای فیلمنامه مشکل داره یا مثلا خضوئی ابیانه بیاد بگه این قاب بندی اینجا خوبِ یا بدِ.( حالا راستش ما بر و بچه های گردان فربد که البته به تازگی به صورت مستقل کار می کنیم هیچ کدوم از کلاسهایی رو که تا حالا کانون گذاشته رو نیومدیم، معنیِ تحت اللفظیش این میشه که باید بریم جلو بوق بزنیم. اما چون منافع اکثریت در میونه و بالطبع اکثریت کلی کلاس گذروندن و کلی اطلاعات هم دارن، به خاطر همین اون کارگاه فیلم سازیِ بشدت جواب میده.) از بحث خارج نشیم. می گم، به نظر من اگه کارگاهی باشه که تو هر قسمت (فیلمبرداری، گریم، فیلمنامه نویسی، کارگردانی) آدمای خفنش بیان خیلی چیز خوبی از آب در میاد. تهش هم یه تجربه ی خیلی خوب واس همه می مونه که هم با کلی آدم دانا! سر و کله زدن و یه سر چیزای تئوری و نظری ازشون یاد گرفتن، هم اون تئوری ها رو تو کارگاه و در حین ساخت فیلم به عمل تبدیل کردن که این خودش خیلیه!
به بقیه ی نیروهای فربدم بگو بیان بگن دیگه
سایت چی شد حاجی؟
شکور
برای نوع برگزاری کلاسا به نظرم: بنا به صلاح دید و توافق همگی بعضی از کلاسا رو به شکل ورک شاپ داشته باشیم و بعضی رو هفتگی
در کل شدیدا دوست دارم کلاسا جوری برگزار بشه که واقعا فعال باشیم و آخر سر یه چیزی یاد بگیریم.
در مورد خود کلاسا هم به نظرم: با در نظر گرفتن تجربیات اخیر از اکرانها که تجربیات فراموش نشدنی به جا گذاشتن و به لطف دوستان فرهنگی، فعالیتای کانون شاید بیشتر به سمت ساخت فیلم بره تا اکران و ...در نتیجه مهارت پیدا کردن لااقل چند تا از بچه ها بصورت نسبتا حرفه ای توی زمینه هایی مثل تدوین و فیلمبرداری از اوجب واجباته!
گرچه شدیدا با برگزاری یه کلاس فیلم نامه حسابی موافقم و شدیدا استقبال میکنم!
من همچنان معتقدم در حال حاضر بعد از گذروندن کلاس های فیلمنامه و کارگردانی و البت عکاسی الان با توجه به امکانات کانون و توجه به این هدف که میخوایم فیلم بسازیم اونم تو کانون فیلم دانشگاه شهید بهشتی با امکانات به شدت محدودمون تدوین از همه بیشتر جوابه (توجه: لفظ «جواب» پس از عرفی شده لفظ «ردیفه» به دایره ی لغات خاص کانون فیلم دانشگاه شهید بهشتی اضافه گشت - دایره ی بازسازی زبان شناسی کانون فیلم)
ما میتونیم با اطلاعاتی که از کلاس تدوین میگیریم با یه برنامه ی به شدت سطح پایین هم تو خونه هامون اصول تدوین رو تجربه کنیم.
دوستانی هم که با برنامه های تدوین آشنایی ندارن میتونن با یاد گرفتن یه برنامه اصلا بدون بحث تدوین برای کانون کلیپ بسازن یا کارهای مورد نیاز کانون رو انجام بدن(میدونید دیگه...)
فیلمنامه هم به شدت درسته ولی حرفم اینه که اول کلاس هایی که نذاشتیم رو بذاریم حتی اگه کلاس های سابق کلاس های کاملی نبودن...
شکور مدون
فرهادی...فیلمسازی(دلیل:تعریف فیلماشو شنیدم)
الستی....کارگردانی(تعریف کلاساشو شنیدم)
فیلمنامه...(هیچکدوم رو نمی شناسم شرمنده ولی معتقد راسخم فیلمنامه واقعا ضروریه)
تدوین
فیلمبرداری...کلاری
بنده به شدت با تاریخ سینما مخالفم...اینکه اکسپرسیونیسم آلمان در چه سالی چه کرد واقعا غیر ضروریه و در صورت نیاز با یه کتاب قابل رفعه
نکته مهم دیگه اینکه الان ممکنه ۳ نفر بیان فیلمبرداری رو با ۳شخص متفاوت انتخاب کنن ولی ۲نفر بیان مثلا تدوین رو انتخاب کنن که فقط یه کاندید داره...به نظرم این از توطئه های شکور مشکوکه...خسته شدم
اول اینکه درمورد تاریخ سینما کاملا باهات موافقم
دوم هم درمورد تدوین...مهندس کوچک اینطوری که به ضرر من میشه پسر جان چون ممکنه فیلمبردای با کلاری رای اول
فیلمبرداری با خضوئی رای دوم
فیلمبرداری با اشکانی رای سوم رو بیاره و بعدش تدوین
چون شما میتونید سه رای رو به سه گزینه بدید
دیدی الکی مهندسی
دیدی
شکور حقوقدان
OOOOOAAAAAhhhhhh
chi hame comment!!!
khosh be halete abbas
به نظر اینجانب گریم که به کار ما حالا حالا ها نخواهد آمدیه.
البت تاریخ سینما هم آنچنان ضرورتی واسه برگزاریش نمی بینم.
از بین بخیه( اینم واسه آتو دادن دست عباس آتوگیر)
1. فیلم سازی (اگه مفید برگزار شه) به خاطر کلی و عملی بودنش خیلی می تونه بهمون در آینده کمک کنه.
2. فیلم برداری که شاخه ی مورد علاقه ی منه و همونطور که امیرحسین گفت(قابل توجه عباس آقا من همه نظرات را خوانده می باشم) خیلی مههوممه...
3. تدوین هم خب مسلما قسمتی از کاره که بسته به بلد بودن یا نبودن تدوینگر می تونه سطح یه فیلم رو از چیزی که هست خیلی بالاتر یا خیلی پایینتر ببره.
4. تحلیل فیلم(البته اگه عملی تر از کلاس عقیقی باشه (چون تئوری هاشو که عقیقی کامل گفت)) خیلی مفیده به این دلیل که با انواع کار های خوب آشنا می شیم.
5. فیلم نامه هم واسه گل روی فینی زاده (البته با نظرش کاملا موافقم ها و خب طبعا با نقاط عف و کش هاش)
نکته: این 5 پاراگراف میتونه به ترتیب اولویت های من هم باشه.
۱- بخیه خیلی هم بار مفهومی بالایی داشت...آفرین بر تو (دیدی ضایع شدی)
۲- درمورد فیلمبرداری احتمالا نظرت تدوین بود...
۳- اوپس
۴- درود بر فینی (دلتم بسوزه)
۵- شکور معرکه
علاقه ی شخصیِ من به تصویر بیشتر از متنه و درضمن با حرفای امیرحسین (نقل قول از عقیقی): "فیلم فرزند نقاشیست نه ادبیات..." هم موافقم. از طرف دیگه تدوینم کلاً واسه کانون و کانونیِ فعال حیاتیه. تو کلاس پرتووی هم که به جز تعداد اندکی کسِ دیگه ای نبوده(البت گویا چیزی و از دست ندادن!) پس میشه گفت کلاس فیلمنامه هم نداشتیم و ضعف فیلمنامه یکی از اساسی ترین مشکلاتمونه!!! به نظر من یه کار گاهِ عملیِ قویِ منسجم با اساتیدِ هماهنگ که توش اون 5تا رشته موازی و هماهنگ پیش برن و بچه ها بتونن تو تابستون یه فیلم بسازن، خیلی بهتر از کلاسای تئوریِ جداست. میشه یه تیم به انتخاب حودمون (یعنی از اولویت های بچه ها) انتخاب کنیم، بعد با اساتید یه جلسه بذاریم و بگیم ما یه همچین کارگاهی میخایم که ای رشته ها توش هماهنگ و مرتبط پیش بره تا اساتید هم با هماهنگ شن و برنامه ریزی کنن
فعلاً بدون ترتیب:
تدوین فیلمبرداری فیلمنامه کارگردانی گریم
درمورد پیشنهادتون درمورد اینکه کلاس ها هماهنگ باشن به شدت بحث شد
من و سامان معارف و مهدوی و شریفی موافق این مسئله و تقوی و پشت مشهدی و ... مخالف بودن
من که خودم موافق هماهنگی کلاس ها برای ساخت یه فیلم هستم حتی اگه مجبور باشیم برای این هدف از اساتید گزینه ی اولمون کوتاه بیایم
شکور
والا من الان در حصر خانگی به سر می برم و فقط دسترسی به اینترنت دارم و نمی تونم به بقیه اطلاع بدم بیان اینجا نظر بدن. شرمنده دیگه. سایت هم راه افتده و من پیجش رو هم دیدم و فعلن با این آدرسه : film.ustoqus.com
اما در مورد کلاسها، من هنوز نظرم روی کارگاه فیلم سازیه. ولی مثه اینکه بقیه نظرشون همون کلاسای جداگونس که با آوردن استادای خوب نتیجه بخشه. اگه بخوایم اینجوری فکر کنیم من نظرم اول روی تدوینه، چون من هم با آقای شکوری موافقم که هممون می تونم با گذروندن این کلاس بعدترها تو خونه کلی تجربه ی تدوین داشته باشیم و کلیپ بسازیم و ... که این خودش کلیه. مثلن با گذروندن کلاس فیلمبرداری به دلیل محدودیت امکانات احتمالن ما خیلی نتونیم روی عملی کردن تئوریها و ایده هامون مانور بدیم. پس اولویتای من اگه نخوایم یه کارگاه فیلم سازی برگزار کنیم ایناس:
1- تدوین:عبدالوهاب
2-فیلمنامه: مهکام
در مورد فیلم نامه و در مورد مهکام چند نکتس که اشاره می کنم، اولن ناب استاد کوروساوا یه جمله ای دارن که می گن با یه فیلمنامه ی خوب و یه کارگردانی خوب میشه یه فیلم خوب ساخت ولی با یه فیلم نامه ی بد و یه کارگردانی خوب نمیشه. این یعنی چی؟ یعنی اینکه آقا بچسب به فیلم نامه که کارگردانی میشه قاب در آوردن واسه اون پلانایی که تو فیلمنامس و بازی گرفتن از بازیگرا که خب اگه فیلمنامت خوب نباشه قطعن تو هرچقدر که خوب بازی بگیری از بازیگرات هر چقدر هم که خوب قاب بندی کنی، نمی تونی یه فیلم خوب دربیاری، نمونه ش همین الان که به ذهنم میاد "بید مجنون"ِ. بالاخره مجید مجید تو بچه های آسمان و رنگ خدا نشون داد که توانایی هاش تو کاگردانی بالاس، اما تو بید مجنون به خاطر ضعف های عمده ی فیلم نامه و سوراخ های پیرنگی که توش بود، با وجود مثل همیشه خوب بازی کردن پرویز پرستویی، فیلم تو خیلی از جاهاش خنده دار جلوه میکرد در صورتی که هدف کارگردان تامل و تاثر تماشاچی بود.
در مورد آقا/خانم مهکام هم باید بگم که من ایشون رو نمی شناختم و نمی شناسم و نخواهم شناخت و تنها دلیل انتخابم اینه که بقیه در مورد فیلمنامه نویسی بیشتر به آقا/خانم مهکام رای دادن.
3- فیلم سازی: اصغر فرهادی
فکر نکنم انتخاب فرهادی خیلی نیاز به دفاع داشته باشه. کسی که مخالفه می تونه بره "شهر زیبا" رو ببینه.
4- فیلمبرداری: خضوئی ابیانه
به دلیل اینکه آقای تقوی گفتن خیلی خفنه.
5- کارگردانی: الستی
6- تحلیل فیلم: مازیار اسلامی
اگه بنا بود فقط ماها سال کفی ها به جز آقای فینی زاده تصمیم بگیریم که چه کلاسایی بذاریم احتمالن اولویت اول هممون این کلاس بود چون ما تو هیچ کلاسی از کانون شرکت نکردیم و هیچی از تحلیل فیلم چه کلاسیک چه مدرن و چه پست مدرن نمی دونیم.
چقدر فک زدم!
آفرین بر تو سال کفی...
شکور سال غیر کفی
با سلام
برادر عزیز جناب شکور محقق(حقوقدان)
اینجانب در راستای تنویر افکار عمومی چگونگی پیروزی ۲ رای بر ۳ رای را بیان نموده و خواستار اجماع بر سرد فرد منتخب از رشته های پلی کاندیدایی بودم...
با تشکر
اعتراف میکنم که زبان مهندسی از زبان حقوقی پیچیده تره
ما که نفهمیدیم
همچنان شکور حقوقدان
آقا یک اینکه در جواب جناب انگشتر متبرک باید بگم که:
مطالعه ی تاریخ سینما از اون جهت کمک می کنه که شما ببینی مثلا همون اکسپرفُلان های آلمان برای تعریف فیلان داستان به فیلان فرم بصری رسیده اند اون یکی به فیلان فرم دیگه و .... ندونستنش عین اینه که شما بیای برق رو دوباره کشف کنی و ... یا اینکه بگی چرا تاریخ فلسفه رو باید خوند ...
آقا دو هدایت هاشمی گفت وقت نداره
آقا سه در رابطه با رای گیری می شه ما به موضوع کلاس ها رای بدیم که این طوری نشه یعنی اولیت اول مثلا فیلم برداری( اول خضویی، بعد کلاری بعد فیلان) البته اگر کسی یک کلاس خاص با یه استاد خاص در نظرشه به کلاس با استاده رای بده یعنی این طوری
1 کارگاه اصغر فرهادی
2 تدوین عبدوالوهاب
3 کارگاه شروانی
و الخ
فلسفه ی «فیلان» رو توضیح میدی؟
شکور مریض
بله گریم حالا حالا ها به کار نخواهد آمدیه.آخه مگه کللی ابزار و و سیله مسیله نداره؟بعدش هم توی ه تابستون تموم نمیشه که.
تحلیل فیلم (اصلن کللن تحلیلو دوست دارم.)
فیلم نامه بعدش(من کسی رو نمیشناسم)
توروخدا یکی به من بگه فیلمسازی چیست آیا؟
بعد توی فیلمبرداری چی میخان به ما بگن؟
راجع به بقیش نظری ندارم.
ازینکه تدوین اولین گزینه تونه - ولی فراموش کردید بیاردیش - ازتون ممنونم
شکور قدردان
وای خدا
تا حالا وبلاگ همچین تراکم انظاری(نظرات) ندیده به خودش
خیلی خوبه
خیلی معرکه س
شکور ذاق(ذوق زده)
من قبلا یه پیشنهادی داده بودم مبنی بر اینکه ما تو قالب فیلم سازی یه استاد رو دعوت کنیم ولی بهش بگیم که چی کار کنه
بهش بگیم که سه - چهار جلسه رو بیاد تئوری بهمون بگه که چه کنیم و بعدش تو چند جلسه بیاد سر فیلمبرداری ۴-۵تا گروه برای ساخت فیلم نظارت بکنه
بچه ها از کلاس فیلمنامه نویسیشون یه فیلمنامه ی کوتاه در بیارن
با نظارت استاد فیلمسازی و استاد فیلمبرداری راش هاشون رو بگیرن
و با تعلیماتی که تو کلاس تدوین دیدن تدوینش کنن
ولی ازونجاییکه این حرکت خیلی خیلی نیاز به برنامه ریزی دقیقی داره و متاسفانه من تهران نیستم تو تابستون و حتی ممکنه که کلاس ها رو نتونم بیام!!!! نمیتونم مسئولیتش رو بپذیرم برای همین پیشنهاد میکنم چنانچه کسی در توانش همچین کاری رو می بینه پیشنهاد بده و بقیه به این تجمیع کلاس ها برای هدف ساخت فیلم رای بدن
شکور مشغول
بچه ها
به سایت نیمه کاره کانون سر بزنید
film.ustoqus.com
آدرس موقتیه
فعلا مث اینکه مهندس، فنداسیون رو کار گذاشته، فقط مونده اگزانتیالیزه اش کنه که سفت تر بشه
بعدش میره سر ظریف کاری رو گچ بری ها
مث اینکه ضد زلزله هم هه...
شکور...
من دوباره یه چیزی بگم
اگه استاد بخواد تو 4-5 جلسه حرفاش رو بزنه کیفیت کار می یاد پایین یعنی به خاطر ساخت فیلم کیفیت تمام کلاس ها پایین می یاد من فک کنم یعنی ترجیح می دم کلاس ها هر کدوم کامل تشکیل شوند. بعدش هم ما می تونیم به جای اینکه همه ی کلاس ها را فدای ساخت فیلم کنیم. یک کلاس فیلم سازی بزاریم بقیه ی کلاس ها بیان مطلب خودشون رو بگن. می شه حتی اگر تو کلاس فیلم سازی فیلمی ساخته شد بیاریمش پیش استاد مثلا فیلم برداری یا تدوین یا فیلان و باهاش مشورت و صحبت کنیم و اون ایراد ها رو بگیره. بعدش هم این آقای الستی به دانشجو های سینما کارگردانی 4 درس می ده یعنی 4 ترم کارگردانی می خونن دانشجو های سینما به نظر من خیلی حیف که بیراریمش بهش بگیم 4-5 جلسه کلیات را بگو بعد بیا رو فیلما نظر بده.
یک چیز دیگر اینکه تابستون 2 ماه و نیمه همش و فکر می کنم اگه فشار را بزاریم رو ساخت فیلم هیچی از کلاسا نمی مونه.
چیز دیگر اینکه کارگاهی کردن همه ی کلاس ها و 4-5 جلسه کلیات گفتن اساتید باعث این می شه که ماها از همه چیز یکم بدونیم اما از هیچی کافی ندونیم و این به نظر من افتضاحه.
درمورد پایین اومدن کیفیت کار:
از روی کلاس عقیقی و رضویان به این نتیجه رسیدم که اساتید دوست دارن که کلاساشون رو کش بدن
کارگاه سینمای مدرن و پست مدرن به شدت عالی بود
هر چقد زمان برای کلاس ها بیشتر باشه... استاد صحبت های بی ربط بیشتر میگه
اگه استاد وجدان داشته باشه مطالبی که تو این سطح به دردمون میخوره رو تو یه دوره ی ده جلسه ای نمیگه بلکه تو یه دوره ی ۵ جلسه ای میگه
به نظر من اصلا اصلا کلاس ها رو مفصل نکنیم که خودمون ضرر میکنیم
متاسفانه باید از استاد کار کشید
و اساتیدی که من دیدیم با بیشتر شدن زمان -کار بیشتری تحویل نمیدن بلکه شروع میکنن به دادن اطلاعات ناکارآمد خاطرات تاریخ و چیزایی که ما دنبالشون نیستیم
...
شکور
منم با برگزاری کلاسای مفصل موافقم
من فک می کنم این چیزی که توی ذهن دوستانیه که پیشنهاد این سلسله کلاس ها رو می دن برای الان زوده
آقای شکوری این استدلال که ما بیایم کلاسایی که نداشتیم رو بذاریم غلطه به پیر و پیغمبر که اصن اصن اون کلاس فیلمنامه نبود والا اگه کلاس قالی بافی می ذاشتیم بیشتر فیلمنامه یاد می گرفتیم تا کلاس پرتوی پس اصن روش حساب نکنید
درباره ساخت فیلم هم من احساس می کنم ما داریم یه چیزایی توی سرمون می پرورونیم که خیلی رویاییه.بذارید مبانی رو خوب خوب یاد بگیریم و بعد بریم سراغ بخش عملی که به نظرم بخش جذاب کاره
اینکه استاد عملیاتی درس بده خیلی متفاوته تا اینکه حتما یه خروجی به این معنا که فیلمی ساخته بشه داشته باشه
دلیل این ادعام هم اینه که ما خیلی وقتی نداریم برای اینکه هم یاد بگیریم هم بسازیم
ما اگه روی کارگردانی و فیلمنامه قوی بشیم و تدوین رو هم شروع کنیم فک می کنم از مهر به بعد می تونیم حسابی روی شاخه های دیگه سرمایه گذاری کنیم
فراموش نکیند که نیروهایی که تدوین بلدن تو ی کانون کم کم دارن پیر و فرتوت می شن پس به نظر من بهتره نیروهای تازه نفس برای این قضیه توی کانون پرورونده بشه
به نظر من دیگه برای ساخت فیلم کلاس های تئوری کافی بوده
خود من فکر میکنم که فیلمسازی وقتی شروع میشه به یادگیری که دوربین دستت بگیری
هرچقد کلاسهایی رو که دوربین دستت نمیگیری ادامه بدیم دیرتر قلق های فیلمسازی رو یاد میگیریم
به نظر من اونچه که میگید باید تو کلاس ها تدریس بشن باید سر صحنه گفته بشه نه تو یه کلاس
به هر حال که من بحث عملیاتی رو کاملا متفاوت با کلاس ها میدونم
اونهمه صحبتی که رضویان کرد به نظرمن خیلی خوب و کافیه برای سطح دانشجویی ما (البت به غیر دکوپاژ که هنوز نرسیده بگه) و الان باید سر فیلمبرداری و تدوین و ... اشتباه کرد تا فهمید داستان چیه
هرچقد کلاس های مفصل تری بذاریم ... دیرتر شروع میکنیم به اشتباه کردن
دیرتر شروع میکنیم به تجربه کردن
دیرتر شروع میکنیم به فیلم ساختن
به نظر من یادگیری فیلمسازی وقتی شروع میشه که شروع کنی به فیلم سازی ... بعید میدونم تو کلاس های دانشگاه های مربوط به سینما اول همه چیز به صورت تئوری گفته بشه
ما مدت هاست که تو کلاس ها داریم از اساتید مطلب میشنویم
به نظر من که داریم فرصت عملیاتی یاد گرفتن رو از دست میدیدم
البت بازم میگم اونچه که در ادامه ی صحبت خانم نعیمی پیشهاد دادم هرچند بهش معتقدم به شدت کار مشکلیه ولی اگه خودم میتونستم تهران بمونم مسئولیتش رو می پذیرفتم و همچنان معتقدم که بهترین کار کانون در زمینه ی یادگیری میشد...
به هر حال مث اینکه این پیشنهاد منتفیه چون برای عملیاتی شدنش نیاز به این داره که شما هم با نظر من موافق باشید
درمورد اینکه اول کلاس هایی که نذاشتیم رو بذاریم ... ازونجاییکه قدم اول برای ساخت فیلم فیلمنامه س... حرفم رو پس میگریم
شکورم
فیلم نامه!!! همین جوری گفتم ! می خواستم یه جوی بدم
به نظرم 2تا کلاس عالی برا ی تابستون بهتر از 5 تا کلاس معمولی و ناکارامده
بهتره کیفیت وفدای کمیت نکنیم
اگه کارگاه های خوب چند روزه کنارش جور شد خوبه ولی 5تا کلاس تو 2ماه ونیم ..!؟
تازه با این وضع فکر کنم تابستون تموم شه ما هنوز مشغول انتخاب کلاس باشیم
در ضمن مال ساخت یه فیلم تا اونجا که من میدونم اول فیلمنامشو مینویسن یعنی فیلمنامه نویسی
بعد میرن سراغ میزانسنو دکوپاژو این حرفا یعنی کارگردانی
بعد اونو فیلمبرداری میکنن یعنی فیلمبرداری
بعد اگه عمری باقی موند میرن تدوینش میکن...
البته از اونجایی که من تحلیلو دوس دارم قبل از هر چیز تحلیل میکنن
تو کی هستی مرد؟
شکور
عمو این یارو که آلمانه
اصغر خرس کش خودمون رو میگم
اول هماهنگ کنید با خودش بعدش کلاس بذارید
نمیتونید از هامبورگ و لایپ زیک بکشوندیش کانون فیلم...
مازیار اسلامی تو بحث های فلسفی سینما احاطه داره
دوره ی فیلم فلسفه ش تو موسسه ی پرسش و سینمای هانکه اش میگن ترکونده
پیشنهاد من هم مازیار اسلامیه
فیلمنامه نویسی هم پیشنهاد میکنم
به نظرم تقاضا برای این زمینه بیشتره تا مراحل فنی فیلمسازی و کارگردانی و تدوین...
یاسین کریم زاده از برو بچ قدیم (مقیم استکهلم)(عقده ای ام)
داستان همین جاس دیگه
خودش شخصا بهم گفت یه کلاس بذار من از خود آلمان پا میشم میام...
از تو هم تشکر میکنم که گزینه ی اولت تدوینه
شکور
به عنوان یه سال کفی که متاسفانه در هیچ کدوم از کلاسای قبلی شرکت نکرده پشت این تریبون اعلام می کنم که:
_ من هم لزومی در برگزاری کلاس تاریخ سینما نمی بینم. همچین موضوعی رو میشه بدون استاد هم یاد گرفت..
_ از اهمیت فیلمنامه نویسی و تدوین هم دیگه نمی نویسم چون همه می دونن..
_ با کلاس فیلم سازی هم خیلی موافقم چون می شه یه چیزی که نشونمون میده کلا چقدر چیز بارمونه بعد این همه کلاس..البته شمارو میگم، ما که آماتوریم (واسه برگزاریشم حاضرم کمک کنم ولی به هیچ عنوان نمی دونم چطوری..!)
_ از خدا که پنهون نیست، از شما چه پنهون که غیر از فرهادی و عبدالوهاب کسی رو نمی شناسم پس نظری نمی دم..
در کل با فیلمنامه نویسی، تدوین و کارگردانی موافقم..
آفرین بر شما روزی که سال کف را وداع خواهید گفت
شکور
دوستان لازم به توضیحه که در نظر داشته باشید چنانچه امکان برگزاری کلاسهامون کمتر از ۵ عنوان باشه (مثلا دو یا سه عنوان کلاس باشه) اولیوت بندی شما به شدت مهم میشه
به شدت مهم میشه
پس اگه خواستید رای بدید حتما با اولویت بندی مشخص این کار رو بکنید
تا انتهای فردا امکان گرفتن رای وجود داره
ولی توضیح و تفسیر و جدل فقط تا امروزه
اولویت رو فراموش نکنید
شکور
اولویتای اینجانب: *

خب قاطی کردم این چند روزه همش درس خوندم!
گفتم تنوعی بشه!
1. همانملیف
2. نیودت
3. یرادربملیف
4. ینادرگراک
5. یزاسملیف
6. امنیس خیرات
7. ملیف لیلحت
* از انتهای کلمات بخونید
با تشکر
روکشمینکیمرکشت
امیر حسین این جماعت فنی مهندسی و علوم دقیقه به طور کلی درکی از تاریخ و اهمیت تاریخ ندارن!!!!!! این اشکان رو ورداشتم اوردم مثلا زیر علم من سینه بزنه حرف بچه های طیف فربد رو میزنه!!!! پس همین جا اعلام می کنم اگه رای اولم هم تاریخ سینما نباشه بعد از تحلیل سینما رای اولم تاریخ سینما است!!!!!!!!!!!
آقا پدرم در اومد این همه نظر خوندم!!!!! عباس جان تو که هر شب همه اینا رو چک می کنی یه خلاصه ای هم ازشون بذار که دیگه ما این طوری لاغر نشیم دیگه!!!!!!!!
آقا به طور کلی تدوین می خوایم چی کار؟!!؟؟!!؟!؟!!؟!؟ عباس و محیط و امیر حسین یه چیزایی بلدن که بشه باهاش کلیپ ساخت که اونم چند تا از این سالکفی ها بشونید ور دست این پیر پاتال ها یاد بگیرن!!!!!!!!!!
قضیه ی این اصغر آقا چیه بالاخره میاد یا نه؟؟؟؟؟؟؟
عقیقی هم غلط کرده می گه نمیاد میسپریم خانوم وفایی باهاش مذاکره کنه ببینیم باز هم میتونه بگه نمیام؟!؟؟!!!!!!!
بقیه قذعبلاتی که می خواستم بگم یادم نیست!!!!!!!!
ولی خیلی دوست داشتم زیادو طولانی بنویسم که تلافی اونایی که با زیاد نوشتن باعث سردرد من شدن رو در بیارم!!!!!!!!
حرف راست رو باید از بچه شنید
اشکان مث برف سفیده!!!(چه ربطی داشت) این بچه اصل مطلب رو گفت...حالا خود دانی
درمورد تدوین هم باید بگم:
دوستان در هوای صحبت یار(منظور باسمنجه)
سر ببازند و ما کچل گردیم(منظورم خودمم به خودت نگیر...تو طاسی)
مث اینکه عقیقی به خود خانم وفایی گفته که نمیتونه بیاد
شکور
آقا این طور که شما می گی که همه چیز رو تو 4-5 جلسه یاد گرفت که.
بعدشم آره با 4-5 جلسه ما در حد دانشجویی، آماتور، ابتدایی، فلان یا می گیریم ولی نکته اینجاس که در همون حد می مونیم.
دیگه اینکه سر صحنه همه چیز رو نمی شه گفت چیز های خیلی ساده یا خیلی پیشرفته رو می شه گفت که فک کنم که به خیلی سادش برسیم.
4 دقه مونده تا رای گیری چی کلاسی انقد کانون رو دقیق ندیده بودم تا حالا
ازونجاییکه دیگه فرصت جدل تموم شده و دوشنبه صرفا برای دادن آراست من جواب نمیدم فقط این رو بگم که ۴ دقیقه مونده بود تا تموم شدن فرصت برای استدلال نه رای دادن
دوستان من دیگه استدلالات رو تایید نمیکنم (طبق توافقی که تو جلسه ی حضوری داشتیم) و ازین به بعد فقط رای گیری داریم
شکور
تو کی هستی مرد؟!
من یک شیرزنم نه یک مرد که اسممو بخاطر فشار زیاد درسا فراموش کرده بودم...
man alan residam va ye sare umadam uni
hatta forsat nakardam nazarat o bekhonam va bayad beram sare tadvin ishala vaghte nahar miyam nazararo mikhoonam faghat elame hozoor
man filmbardari va tdvin o olaviyat daram albat harchi jam tasmim begire baram farghi nadare
فیلمنامه
فیلمبرداری
تدوین
کارگاه فیلم سازی
تحلیل
اولویت بندی من:
1- تدوین با هر کس
2- فیلمسازی فرهادی
3- فیلمسازی با توکلی
4- فیلمسازی با شیروانی
5- کارگردانی با الستی
6- فیلمبرداری با اشکانی
7- فیلمبرداری با خضوئی
8- فیلمبرداری با کلاری
9- کارگاه سه روزه فیلمنامه با شادمهر راستین
10- فیلمنامه با مهکام
11- تحلیل فیلم با مازیار اسلامی
12- تاریخ سینما با امید روحانی
من اومدم
نظرات رو کامل نخوندم اما با امیرحسین خیلی موافقم به طور کلی
به نظرم 5 تا کلاس نمیتونیم برگزار کنیم تو تابستون هم از نظر استاد هم خودمون
در مورد ورک شاپ فکر میکنم در طول ترم تحصیلی برگزار کنیم خیلی بهتره و توی تابستون به کلاسهای مفصل برسیم با یه برنامه ریزی درست حسابی
اما اولویتهای من
1.فیلمبرداری:اشکانی،خضوعی
2.تدوین: عبدالوهاب
3.فیلمنامه مهکام
و به طور کلی پایه ی فیلمسازی با هر کدوم از گزینه هایی که داریم
۱- فیلمبرداری با هر کی
۲- فیلم نامه کلاس نه کارگاه دو سه روزه
۳-کارگردانی الستی
۴-تدوین با هرکی
۵- فیلم سازی (فرهادی)
۶- تحلیل فیلم مازیار اسلامی
۷- تاریخ سینما امید روحانی
۸- بقیه فیلم سازیها
۹- گریم ها( ملکان ترجیحا)
۱۰-بازیگری باهرکی
۱۱- فیلم نامه راستین
1. فیلمنامه(مهکام)
2.فیامنلمه(شادمهر راستین)
3.تدوین
4.فیلمبرداری
5.کارگردانی
6.فیلمسازی(فرهادی)
7.فیلمسازی(توکلی)
8.فیلمسازی(شیروانی)
9.تاریخ سینما
10.تحلیل فیلم
قاعدتا رای قبلیم باطله!
1.فیلمنامه
2.تدوین
3.فیلمبرداری
4.فیلمسازی
5.کارگردانی
6.تحلیل فیلم
7.تاریخ سینما
1. فیلمسازی: اصغر آقامون
2. تدوین: عبدالوهاب
3. فیلمبرداری: کلاری
4. فیلمبرداری: خضوعی ابیانه
5. فیلمنامه: مهکام
6. تحلیل فیلم: مازیار اسلامی
7. کارگردانی: الستی
8. تاریخ سینما: امید روحانی
9. فیلمسازی: بهرام توکلی
10. فیلمبرداری: اشکان اشکانی
11. گریم: سعید ملکان
1- تحلیل فیلم با مازیار اسلامی
۲- تاریخ سینما با امید روحانی
۳- کارگاه سه روزه فیلمنامه با شادمهر راستین
۴- فیلمنامه با مهکام
۵- فیلمسازی فرهادی
۶- فیلمسازی با توکلی
۷- فیلمسازی با شیروانی
۸-بقیه اش هر چیزی که دلتون خواست به جز تدوین اونم فقط به خاطر کل روی عباس آقا شکور مدون!!!!!!!!!!! :))))))))))
تا نگی کی هستی که بتونم پوستت رو بکنم رایت شمارش نمیشه

شکور
فیلمنامه(هر کی)
فیلمسازی(هر کی)
تدوین(هر کی)
الان چجوری به این رای نمره بدیم؟!!!
باید استادش رو هم مینوشتید خوب
من که نمیدونم باید چه کار کنم
شکور
اولویت های من:
۱)فیلم نامه با مهکام
۲)کارگاه با شادمهر
۳)تدوین با هر کی
۴)فیلم سازی با فرهادی
۵)فیلم برداری با کلاری
۶)فیلم سازی با توکلی
۷)فیلم سازی با شیروانی
۸)کارگردانی با الستی
۹)گریم با ملکان
۱۰)تحلیل با اسلامی
۱۱) تاریخ با روحانی
شرمنده یادم رفت اسم بنویسم!!!!!!!!!!!!!
اونم درستش گل روی عباس آقا شکور مدون بود نه کل!!!!!!!!!!!!
مخلص همه بزرگترا!!!!!!!!!!!!!!