کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

برای هنر گریم

میخوام چند تا تصویر بذارم درمورد گریم های خاص سینمایی

دوستان اسم بازیگر و فیلمش رو تو نظرات بنویسن

اگه عطاربود همگیشون رو میگفت

یادش گرامی

شکور...

.

.

.

تبریک برای جدایی!!!

مروری بر متن پیام‌های تبریک اهالی سینمای ایران می‌تواند جالب توجه باشد، هرچند در میان شمار بالای پیام‌های تبریک، افراد معدودی هم بودند که همچنان بر طبل مخالفت کوبیدند، افرادی از قبیل مسعود فراستی و فرج‌الله سلحشور که بماند برای پایان.

عباس کیارستمی، که آوازه‌ای جهانی دارد و حتی خیلی‌ها سینمای ایران را با کیارستمی می‌شناسند جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم خارجی زبان برای «جدایی نادر از سیمین» را موفقیتی بی نظیر برای فرهادی به حساب آورد.

کیارستمی که معمولا عادت چندانی به صدور بیاینه یا بیان مواضعش ندارد ولی این جایزه را در اوضاع آشفته سینمای ایران نور امیدی به حساب آورد و به آسوشیتدپرس گفت: «در میان فضایی که بر سینمای کشور حاکم شده، همچون یک نور امید بود، این جایزه تا حدودی توانست به جامعه هنرمندان کشورمان که پس از بسته شدن خانه سینما ناامید شده بود، روحیه بدهد.»

جواد شمقدری، معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که همان سال گذشته دلیل لغو مجوز ساخت فیلم اصغر فرهادی را به سخنان او در مراسم جشن خانه سینما مربوط می‌دانست با بیان اینکه آقای اصغر فرهادی توانست از حجاب‌ها و موانع بگذرد و قضاوتی بخردانه فیلم او را بر سکوی برگزیده‌ها بنشاند، در پایان پیام تبریک‌اش آورده است: «این موفقیت را به وی و جامعه سینمای ایران و مردم خوب کشورمان تبریک می‌گویم.» 

از طرفی دبیر سی‌امین جشنواهر فیلم بین المللی فجر هم اصغر فرهادی را فرزند همین سینما و کشور با تمدن ایران به حساب آورد که چند وقتی است بر تارک این تمدن با فرهنگ می‌درخشد و برای ایران افتخار می‌آورد.

محمد خزاعی خطاب به فرهادی نوشت: «به پاس بدست آوردن این گنجینه با ارزش و بار دیگر رساندن نام ایران بر قله‌های افتخار جهان، دستت را می‌فشاریم و به تو و خانواده سینما و عوامل فیلمت تبریک می‌گوییم و امیدواریم همواره، شاهد افتخارهای بیشتر برای مردمی باشی که از آن‌ها یاد کردی و صلح و شهادتشان ماندگار تاریخ است.»

در حالی که «جدایی نادر از سیمین» با این جایزه چند قدم به کسب اسکار نزدیک‌تر شده است، یکی از کارگردانان شاخص سینمای ایران که چند سال پیش در یکی دو قدمی کسب اسکار قرار گرفته بود از خبر گلدن گلوب به عنوان یک خبر مسرت بخش نام برده است.

مجید مجیدی در بخشی از پیامش نوشت: «امیدوارم دریافت این جایزه پیش‌درآمدی باشد برای کسب جایزه اسکار تا آن جایزه نیز به جمع جوایز بزرگ سینمای ایران افزوده گردد، فرصت پیش آمده را عزیز بداریم و تلاش کنیم تا به‌دور از شائبه‌ها و مسائل حاشیه‌یی، برای اعتلای سینمای نجیب ایران بیش از پیش بکوشیم.» 

کمال تبریزی هم با انتشار یادداشتی با عنوان «نامه محرمانه کمال تبریزی به اصغر فرهادی!» با لحن طنازانه‌ای به فرهادی تبریک گفت: «سلام بر تو ای اصغر فرهادی سینمای ایران! نمیدونی چقدر بابت این جایزه ای که گرفتی خوشحالم! ولی افسوس که در این شرایط ایده آل! نمی تونم احساسم رو به کسی ابراز کنم... شهر شلوغه و همه به هم، گیر دادن! می ترسم بهت تبریک بگم و بابت همین تبریک خشک و خالی، بشم عامل بیگانه و صهیونیزم جهانی و طرفدار مراسم فواحش هالیوود! اونوقت خر بیار باقالی بارکن! ولی خوب که فکر می کنم همش تقصیر توئه! آخه عزیز دل برادر! الان هم وقت جایزه گرفتن بود؟! اونم از گلدن گلوب؟!» 

احمد میرعلایی، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی هم به فرهادی تبریک گفت: «امیدوارم قلب‌هایمان را به هم دیگر نزدیک کنیم و در این شادی شرکت کرده و از این مسائل بیشتر استفاده کنیم تا سینمای موفقی داشته باشیم.»

خیلی‌های دیگر هم به فرهادی تبریک گفتند، رضا میرکریمی، پرویز پرستویی، مهناز افشار، مسعود رایگان، طناز طباطبایی، باران کوثری،ابوالحسن داودی و خیلی های دیگر... از طرفی حتی دولت آمریکا هم به اصغر فرهادی برای بردن جایزه گلدن گلوب تبریک گفت. اما خیلی‌ها هم تبریک نگفتند؛ مثلا ابراهیم حاتمی کیا!

اما از آن طرف بودند افراد معدودی که پیروزی فیلم فرهادی را نه افتخار که یک خیانت بزرگ به حساب آوردند، مثلا فرج الله سلحشور درباره جایزه گرفتن فیلم جدایی نادر از سیمین در گلدن گلوب اظهار داشت: «جدایی نادر از سیمین یک فیلم در ضدیت اعتقادات مردم وتوهین به فرهنگ وخانواده در ایران است و برای همین نمیتوان گفت این فیلم برای ایران و ما افتخار آورده است.»

‌در حالی که میرعلایی گفته بود «کسانی که از این سینما دور هستند و درباره «جدایی نادر از سیمین» مدام نظر می‌دهند و قضاوت می‌کنند این فیلم را ببینند و بگویند چه نکات مثبتی هم می‌تواند برای جامعه داشته باشد.» ولی سلحشور معتقد بود که فرهادی یک فیلم متضاد با اعتقادات مردم و فرهنگ ایرانی ساخته است.

مسعود فراستی، منتقد پایه ثابت تلویزیون که بارها از همان تلویزیون اعلام کرده بود «جدایی نادر از سیمین» فیلم ضعیفی است، به جایزه گلدن گلوب این فیلم هم واکنش نشان داد و گفت «همچنان بر این نظرم که «جدایی...» فیلم خوبی نیست.»

«جدایی نادر از سیمین» نامزد اولیه جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی هم شده و سینمای ایران را قدمی دیگر به کسب این جایزه نزدیک کرده است، جایزه‌ای که نمی‌توان انکارش کرد، جایزه‌ای که اعتبار تر و تازه‌ای به سینمای ایران خواهد بخشید.




کپی پیست: شکور

اعلام فعالیت

از طرف دبیر امروز مامور شدم برم برای مصوبه ی جلسه درمورد خوابگاه بچه ها که تلاشم برای امروز به بن بست خورد و قراره که چهارشنبه صبح با خود دکتر در این رابطه صحبت کنیم...

شکور

و اینک بلیط های سی امین جشنواره فجر

سلام

 

امروز با همراهی آقای فرامرزی بلیط ها رو گرفتیم؛ البته نه به این آسونی، با کلی احتمال گرفتن و کشیدن گراف و  صحبت و مشورت با 2 تا از بچه ها؛خانم وفایی و آقای تقوی...

در انتها بلیط ها به این صورت تهیه شد:

 

سینما پردیس ملت1:

2 سری از فیلم های اول 1 . سانس 15:30

سینما آزادی

2سری از فیلم های سینمای ایران 2. سانس 14

1سری از فیلم های ایران 1. سانس 16

2سری از فیلم های ایران 3. سانس 18

 

سینما فرهنگ1:

2سری از فیلم های اول 2. سانس 16


اولویتهایی  که برای انتخاب سینما و سانس ها در نظر گرفتیم


1)     سانس های بعد از 14(به استثنای سینمای ایران 2)  بدلیل نداشتن تداخل با ساعت های کلاسی و قبل از ساعت 20( در نظر گرفتن دختر های خوابگاهی)

2)     سینماهای نزدیک به دانشگاه ( سایر سانس های سینمای پردیس ملت به غیر از سانس گرفته شده یا پر شده بود و یا با سایر سانس ها که در نظر گرفته بودیم مطابقت نداشت)

و دلایلی دیگرکه توضیح دادنش به صورت مکتوب سخته و اگر کسی مایل بود و سوالی داشت حضوری توضیح میدیم حتما


توجه! توجه!

برای نحوه ی تقسیم بلیط ها، جدا از مسئله ی قرعه کشی، موضوع زمان تقسیم و افرادی که بلیط به اونها تعلق می گیره باید مشخص بشه؛ پس لطفا! بچه هایی که طرح و پیشنهادی دررابطه با این موارد دارن تا فردا طرح های خودشون رو توی وبلاگ بذارن.

ممنون


محمد نژاد و فرامرزی

 

 

 

 

 

 

رای گیری وبلاگی - مدیر مالی

با توجه به اینکه سمت مدیریت مالی در جلسه ی 1 بهمن به تصویب رسید، و فرصت نشد مسئول این سمت رو هم انتخاب کنیم و قرار شد به صورت وبلاگی این رأی گیری انجام شه...

بنابراین افرادی که برای این سمت داوطلب هستن، اسمشونو به من بدن تا تو همین پست وارد کنم و رأی گیری رو شروع کنیم...


چند نکته:

- برای انتخاب باید تو قسمت نظرات، اسم یا عدد مربوط به شخص مورد نظرتون رو بنویسین.

- رأی گیری تا ساعت 10 شب تاریخ 12/11/90 ادامه داره و آرائی که بعد از اون زمان درج بشن، در شمارش منظور نمیشن.

- در روزهای آتی اسم افرادی که به من اعلام کاندیداتوری کنن رو با رنگ آبی زیر این خط مینویسم...

 

فرامرزی



الحاقی:

مدت زمان اعلام کاندیداتوری از الان تا سه روز دیگه اس و بعدش رای گیری شروع میشه ...



1- آروین پارسا

2- سیما ترابی

برای بخش اساسنامه

همونطور که تو پست«انگشتانم شکست» یا «صورتجلسه ی آخرین و بلندترین جلسه ی ترم»

http://filmclub-sbu.blogsky.com/1390/11/01/post-833/

نوشتم، تو اون جلسه، پست مدیریت مالی با وظایف کلی ای که گفته شد، خلق شد و منطقا تبدیل شد به ماده ای از اساسنامه ای که داره به مرور نوشته میشه...

این پست رو برای «موضوع اساسنام» تو وبلاگ میذارم تا همه ی موارد مربوط به اساسنامه درکنار هم قابل دسترسی باشن

 

شکورم

 

باز هم چاپلین

شکورم


گاندی و چاپلین


"کتـــــــاب هـــا"

لیست کتاب های پیشنهادی من


1-"هیچکاک همیشه استاد" از مسعود فراستی -/ناشر: برگ

2-"رویا- پناهگاه( اینگمار برگمان وسینمایش )" از مسعود فراستی -ناشر:فرهنگ کاوش و ساقی

3-" نقد چیست؟ منتقد کیست؟" از مسعود فراستی /ناشر:فرهنگ کاوش

4-"کوراساوا سامورایی سینما" از مسعود فراستی-/ناشر:موئسسه ی فرهنگی هنری سنا دل

5-"کارناول فدریکو فلینی" از مسعود فراستی/ ناشر:فرهنگ کاوش

6-"فانوس خیال (سینمای برگمان)" از فراستی/ ناشر : سروش

7-"اسطوره ی جان فورد" از فراستی /ناشر :سوره ی مهر

8-"چگونه فیلمنامه بنویسیم؟" از سید فیلد/ناشر: نیلوفر

9-"باد  هر کجا که بخواهد میوزد:اندیشه ها و فیلم های روبر برسون" از بابک احمدی/ناشر: مرکز

10-"امید بازیافته:سینمای آندری تارکوفسکی" از بابک احمدی/ناشر:مرکز

11-"تصاویر دنیای خیالی: مقاله هایی درباره ی سینما" از بابک احمدی/ناشر: مرکز

12-"پازولینی از زبان پازولینی در مصاحبه با جان هلیدی" از پازولینی و جان هیلدی/ ناشر :نگاره آفتاب

13-"درک فیلم" از آلن کیسبس بر/ ناشر:چشمه

14-"فیلمنامه نویسی، روش سکانس بندی" از پل جوزف گالینو/ناشر : افراز

15-"فیلمسازان بزرگ جهان" از جورج استوینز/ ناشر:امرود

16-"گفتگو با بیلی وایلدر" از بیلی وایلدر/ناشر:کتاب پنجره

17-"فرهنگ واژگان سینمایی" از علیرضا احمدزاده/ناشر:افراز

18-"کمدی سیاه" از پیتر شفر/ناشر: افراز

19-"تئوری های فیلمنامه در سینمای داستانی" از شاهپور شهبازی/ناشر:چشمه

20-"آوازهایی که مادرم به من آموخت (زندگی نامه مارلون براندو) از رابرت لینزی"/ ناشر: چکاوک                              

                   


"موســـوی"

اگر فیلم نمی بینین لااقل کتاب بخونین;-)

من بعد از جلسه کلی با خودم فکر کردم.به نظرم رسید دیگه من اتمام حجت هامو کردم و حالا وقت تصمیم نهایی گرفتنه( که کاریه که هیچ جوره توی جلسه ممکن نیست.)

بنابراین از مجموع حرفایی که امروز زده شد و شرایطی که خودم پیش بینی می کنم تصویر واضحی از روش برگزاری نمایشگاه کتابمون به دست آوردم که اعلام میکنم.

 

خب اصل قضیه اینه که من رفتم سراغ سایت سه تا انتشاراتی که از اول قرار بود قطعا از اونها کتاب بیاریم.چون تخصصی توی این زمینه فعال هستن

نشر نی

قطره

افراز

سایت نشر قطره رو نتونستم باز کنم ولی سایت نشر نی و افراز(به ویژه افراز) شگفت زدم کرد

خب نشر افراز واقعا تخصصی توی حوزه سینما و تئاتر کرده.علاوه بر فیلمنامه و نمایشنامه کتاب های فنی و تخصصی هم تو این موضوعات داره.(آدرس سایت: http://www.afrazbook.com/ )

و نشر نی هم با حجم زیاد کتاباش منو شگفت زده کرد (http://www.nashreney.com/Books/Pages/Default.aspx  )

به علاوه هر دوی این انتشارات کتاب هایی که الهام بخش ساخت یک فیلم هم بودن چاپ کردند(البته نه به اندازه ی نمایشنامه و فیلمنامه هایی که چاپ کردند).بنابراین تو این زمینه هم میتونیم ازشون کتاب بگیریم و از رفتن سراغ انتشارات پراکنده پرهیز کنیم

دیدن حجم و تنوع کتاب های همین انتشارات(تازه بدون دیدن کتابای نشر قطره) منو مجاب کرد که ما باید تمرکزمون رو روی همین سه تا انتشارات بذاریم

البته من خیلییییی خیلییییی دوست داشتم بیشتر روی همون قضیه ی کتاب هایی که از روش فیلم ساخته شده مانور بدیم چون کار خیلی نویی میشد ولی متوجه شدم که متاسفانه از خود بچه های کانون توی این یه زمینه نمی تونیم کمک زیاد بگیریم.

 به علاوه اگر میخواستیم این طرح رو داشته باشیم حتما باید با یه فروشگاه کتاب هماهنگ میکردیم. من دیشب(امشب؟؟؟) خیلی روی معایب همکاری با یه فروشگاه(به جای سراغ انتشارات رفتن) فکر کردم.بزرگترین مشکلمون در همکاری با یه فروشگاه کتاب اینه که احتمال اینکه ما کتابی رو سفارش بدیم و اون فروشگاه موجودی اون کتاب خاص رو تموم کرده باشه خیلی بیشتر از احتمال وقوع این قضیه در ارتباط با انتشاراته.و ما هم نمیخواهیم که درصد خطا رو بالا ببریم تا خدای نکرده مجبور بشیم یا بیفتیم توی شهر دنبال خرید اون کتاب از فروشگاه های دیگه یا اینکه پول خریدارها رو بهشون برگردونیم!


فقط چند تا مساله میمونه

1.کتاب های تخصصی که آقای صفایی قرار بود زحمت لیست کردنشو بکشن(ظاهرا پست قبلی هم مربوط به ایشونه)باید با ایشون صحبت کنم ببینم چه جوری می تونن این کتاب ها رو تهیه کنند؟چون دیگه قطعا نمی خوایم بریم سراغ انتشارات پراکنده یا یه فروشگاه.بنظرم آقای صفایی به جای لیست کردن بهترین کتاب ها تو این زمینه تمرکزتون رو بذارین که چه انتشاراتی بیشترین کتاب ها رو تو این زمینه داره و بریم سراغ اون انتشارات.

2.دوم اینکه آیا قسمت"عکاسی"کانون نمیخواد بره سراغ یه انتشاراتی که تخصصی کتاب مرتبط با عکاسی چاپ میکنه و یه بخش از نمایشگاه کتابمون هم عکاسی باشه؟


با این حساب ما علاوه بر کتاب آوردن قطعی از سه تا نشر نی و قطره و افراز، با دو انتشارات احتمالی دیگه هم سر و کار خواهیم داشت: انتشاراتی که متمرکزتر از سایر نشریات روی مباحث تخصصی فیلمسازی کار میکنه

و انتشاراتی که متمرکزتر از سایر نشریات روی مباحث تخصصی عکس و عکاسی کار میکنه

 

ببخشید که نثر شسته رفته ای واسه نوشتن این مطلب انتخاب نکردم.بیشتر میخواستم با اطلاع رسانی ایده هام به شما ذهن خودمو هم نظم بدم

ابراز موافقت یا مخالفت شما با مطالبی که توی این پست گفته شد مایه‌ی پیشرفت نمایشگاهمونه


در آخر اینکه موافقید برای نمایشگاه یه سری شعار بذاریم؟برای جنبه ی تبلیغاتی و از این جور چیزا دیگه.

من میگم بذاریم:

اگر فیلم نمی بینید لااقل کتاب بخونید ;-)

شما هم ایده هاتونو بگین


پ.ن.1: به زودی لیست کتاب‌هایی از این ناشران که شاخص تر از بقیه هستند رو میذارم توی وبلاگ

پ.ن.2: اگر همکاری و علاقه مندی وجود داشته باشه کنار بعضی از کتاب‌هایی که میاریم میتونیم شرح مختصری از معرفی یا نقد فیلمی که از روی اون کتاب ساخته شده هم روی یه کاغذ چاپ کنیم و قرار بدیم.در این زمینه اونایی که فکر می‌کنند تواناییش رو دارند اعلام آمادگی کنند لطفا.

پ.ن.3: ایده‌ای برای طرح پوستر این نمایشگاه دارید؟


سارا حنّانی

در باب کتب سینمایی

من  الان اطلاعاتی دقیقی  ندارم  ولی  اگر در خواست  بود  دقیق ترش  رو در  فرصتی  بعد ....     {  این  در  باب پیشنهاد است }   کتابهایی که تا الان  خوندم  اینارو  دوست  دارم             ۱فیلمسازی  اسان {پایان نامه ی خارجی }در  باب  تکنیک    ۲ رومن به  روایت  پولانسکی  ۳ تئوری زیبایی شناسی فیلم   ۴ اوازهایی که  مادرم  به  من  اموخت  {زندگی نامه  براندو}  ۵  اسطوره  جان فورد   ۶  نما به نما گارگردانی فیلم از : تصور ذهنی تا تصویر سینمایی  ۷ با اخرین  نفسهایم لویس  بونوئل ۸ فانوس  خیال  فیلمهای  برگمان  ۹ ماتریکس و فلسفه . ویلیام اروین   ۱۰ .  روبر  برسون  سبکی معنوی در فیلم .  جوزف کاتین  ۱۱.سینما به روایت هیچکاک (فرنسوا تروفو) ۱۲ تکنیک بازیگری از استلا ادلر۱۳ متداکتینگ در سینما {اسمشو دقیق یادم نی فک کنم استانیسلاوسکی} ۱۴  «آیینه جادو» شامل مقالات سینمایی آوینی ۱۵  فیلمنامه ۱۶ زندگی زیباست ۱۷ رزمناوپومتکین  ۱۸ پدر وحشی{ فیلم  نشده از پازولینی }  ۱۹ سزگیجه ۲۰ نور زمستانی ۲۱ پرسونای ۲۲ مارنی   هرچی  یادم  بودو گفتم دقیق ترش هم گیر میارم  از کتابخونه  فعلا همینا تا بعد

«انگشتانم شکست» یا «صورتجلسه ی آخرین و بلندترین جلسه ی ترم»

صورتجلسه جلسه ی اول بهمن ماه سال 1390، آخرین جلسه ی ترم اول سال تحصیلی 91-90


این جلسه مطابق با رای گیری وبلاگی در پست «آخرین جلسه ی ترم» در ساعت 15:30 دقیقه و در کلاس 507 ساختمان شهدا برگزار شد و با استقبال شدید بچه ها هم روبرو شد (به استناد صحبت خانم جهانی پور، مسئول احراز حق رای، حاضرین 28 نفر بودن که 22نفرشون، حق رای داشتن)



اول از همه دبیر مطابق با  ماده ی تصویب شده در جلسه ی 90/8/10 مدیر جلسه رو به انتخاب بچه ها گذاشت که من خودم رو کاندید کردم و مدیر شدم[1]


من هم اول از همه به این صورت علت کاندید شدنم برای مدیریت جلسه رو توضیح دادم:


من خودم پیشنهاد دهنده ی ماده ی مربوط به انتخاب مدیر جلسه بودم و اتفاقا یکی از اهدافش رو هم دخیل کردن اعضای جدید کانون و کسب تجربه میدونستم ولی تو بعضی از جلسات که یا حساسیت موضوعات بالاست یا زمان جلسه محدوده، خودم رو کاندید میکنم تا برای جلسه مفید باشم و مدیریت جلسه رو بر هدف مجرب کردن اعضای جدید در اینگونه جلسات، مرجح میکنم

 

و جلسه آغاز شد

 

محمد نژاد، حنانی، صفایی و تقوی مشترکا، فرامرزی، شالیکار و دلیاری وقت خواستن که با توجه به فورس ماژور بودن بحث بلیط های فجر، صحبت ها با خانم محمد نژاد شروع شد ولی قبلش:

 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

0- ابتدا مطابق با بند سه پیشنهاد من مبنی بر تشکیل جلسه که به تصویب رسید، زمان جلسه رو تعیین کردیم که شد «تا وقتی بیان پرتمون کنن بیرون»

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

1- بحث مربوط به بلیط های فجر

من از قبل یه طرح داشتم، مجید ارشادی هم یه طرح داشت، فرامرزی و صفایی هم یه صحبت هایی کرده بودن ولی در ادامه با بحث هایی که شد معلوم شد که طرح من خیلی پرهزینه خواهد بود (اینکه دو نفر موظف باشن برن همه ی فیلم ها رو ببینن) و خودم هم به این نتیجه رسیدم که بهتره از خیر اونچه که به نظر خودم بهترین راهه، یعنی مقایسه ی همه ی فیلم ها با هم، بگذریم تا کانون بتونه برای اعضاش شرایط بهتری برای رفتن به فجر رو بیافرینه


در این راستا قرار شد که ببینیم دوستان بیشتر دوس دارن کدوم فیلم ها رو ببینن و برا اینکه معلوم بشه که خانم محمد نزاد باید دوشنبه از کدوم گروه های فیلم های جشنواره ی فجر بیشتر بخرن، خانم مردیها موظف شدن که امشب گروه های یک و دو و سه از بخش سودای سیمرغ و لیست فیلم های گروه فیلم اولی ها رو تو وبلاگ بذارن و تا فردا ظهر دوستان نظرشون رو مبنی بر اینکه به نظرشون از کدوم گروه بیشتر بخریم رو تو وبلاگ اعلام کنن و به این ترتیب خانم محمد نژاد بتونه تخمین بزنن که از هر کدوم از گروه ها به نسبت چند سری باید بلیط بخرن


در ادامه پس از خریداری بلیط ها، بلیط ها برای اعضای کانون به قرعه اهدا خواهد شد....

یه قاعده گذاشتیم که چانچه دوستان نمی تونستن فیلم مربوطه رو به هر دلیلی تماشا کنن (مثلا دوس نداشتن یا دیده بودن یا ساعتش خوب نبود یا مسیرش بد بود یا...)، باید این مشکل رو با بچه های کانون حل کنن نه اینکه بلیط رو به فردی خارج از اعضای کانون بدن

در همین زمینه امیدواریم که شاهد تکاپو و حراج و برگزاری مزایده در وبلاگ برای طاق زدن بلیط ها باشیم

البته دوستان لطف کردن به شوخی یا جدی برای دوستان متاهل یه مزیت قائل شدن که احتمال وقوعش خیلی پایینه...

 

نکته ی بسیار مهمی که از نظرها افتاده اینه که این بلیط ها قراره به چه افرادی از کانون اهدا بشه؟ نهاد تصمیم گیری کانون تا اون لحظه؟ خوب بهتره فعلا بلیط ها خریداری بشه تا برسیم به تقسیم

 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

2- کلاس های در نوبت

تقوی گفت که داره دنبال کلاس فیلمبرداری میدوه

در این رابطه در جلسه توضیح داده شد که رای گیری سابق برای تایید کلاس «فیلمبرداری با استادی اشکان اشکانی» بوده نه استاد دیگه ای (تقوی به فکر هومن به منش افتاده بود) و برای مشروعیت کار تقوی، من جلسه رو به رای گیری برای پذیرفتن پروژه ی گروهی «کلاس فیلمبرداری با هر استادی که تقوی صلاح بدونه» دعوت کردم که پذیرفته شد

 

در این راستا صحبت های دیگه ای هم شد مث کلاس استوری بورد که امید مطرح کرد...مث اینکه استادی که امید دنبالش بوده پیچونده...با صحبتی که درمورد گروهی و شخصی بودن این کلاس رخ داده امید گفت که این پروژه رو شخصی انجام خواهد داد و به این صورت با توجه به اینکه کانون تعارضی بین این کلاس با کلاس های دیگه اش ندید و سطح هنریش هم قابل قبوله، انجام این کار بدون نیاز به رای گیری، تصویب شد

 

همچنین من گفتم که از 20 بهمن کلاس شخصی مهکام آغاز میشه و امیدوارم که دوستان برای ساعت 12-10 پنج شنبه کلاسی رو هماهنگ نکنن تا دوستان مجبور به انتخاب نشن (مخصوصا که 11 نفر از اعضای کانون عضو این کلاس شدن)

 

تقوی سه کلاس دیگه هم پیشنهاد کرد:

کارگردانی الستی، که خانم سلیمیان پذیرفتن که به صورت یه پروژه ی گروهی دنبالش بدون

نقد مازیار اسلامی

ژانر حسن حسینی

ارشادی هم در این زمینه گفت که همچنان منتظر جواب سالن کنفرانس حقوقه برای برگزاری کلاس بازیگری

با حضور زین العابدینی هم مسئله ی کلاس فیلمنامه ی مهکام دوباره مطرح شد...البته کسی از قدیمیا نسبت به این کلاس علاقه ی خاصی نداشت چون کلاس رو گذرونده بودن، از بچه های جدید هم باز کسی حرف خاصی نمیزد...زین ال گفت که خودش و محمد نژاد طلبه ی برگزاری خواهند بود و مطمئنه که ظرفیت کلاس پر میشه پس به صورت یه پروژه ی شخصی این کار رو انجام خواهد داد



زین ال در مقابل مخالفت رامین با استادش هم گفت که هر کس پیشنهاد بهتری نسبت به مهکام داره، عنوان کنه و خیلی هم خوشحال خواهد شد.

در ادامه زین ال خبر داد که سعید عقیقی سر فیلمبرداریشه ولی فروردین میتونیم روش حساب کنیم

 

صفایی و تقوی هم گفتن که سعی میکنن کلاس زیباشناسی سینما رو با استدادی بابک احمدی، به صورت یه پروژه ی شخصی انجام بدن

 


فرامرزی یه نکته ی باحال رو اشاره کرد که لازم میبینم اینجا ذکر کنم:

فرامرزی: قبلا همه ی پروژه ها گروهی بود و شخصی بودن یه استثنا بود ولی حالا مث اینکه برعکس شده

شکور: آره برعکس شده

زین ال: به خاطر اینکه تعداد اعضای کانون زیاد شدن، اینطوری شده

شکور: از بس زیادیم و نیرو بالاس، دو نفر دو نفر میرن یه پروژه بر میدارن و این شاهکاره

 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

3- طرح قدیمی دلیاری:

دلیاری گفت که صورت عملیاتی طرح سابقش رو تغییر میده به این صورت که چند تا از اکران هاش رو انجام میده و بعدش فراستی رو تحت قالب یه کلاس که مربوط میشن به صحبت درمورد اون اکران ها، میاره دانشگاه...


تا جایی که من فهمیدم (خودتون که میدونید، سورئال حرف میزنه) علت این کارش هم اینه که هم ممکنه مخاطب از سالن بره بیرون و هم اینکه ممکنه نقد 4 ساعت طول بکشه که اینطوری مشکل زمان تالار رو خواهیم داشت


زین ال پرسید که آیا مطمئنه که کلاسش تکمیل خواهد شد؟ معتقد بود که به نظرش فراستی رو بیاره تو تالار و از کلاس دست برداره و این 4 ساعت بودن نقد نباید مانع از برگزاری صحبت های فراستی در تالار بشه

ولی من گفتم که به نظرم نه تنها کلاس پر میشه و خیلی ها حداقل به خاطر اسم فراستی میان تو این کلاس بلکه بهتره که دلیاری بیاد مث من برای کلاس تحلیل روانشناسی عمل کنه یعنی یه کلاس رو شروع کنه با یه موضوع خاص که این فیلم ها مربوط میشن بهش...بعد در این راستا بیاد از هر (مثلا) 6 فیلم سعی کنه که یکیش رو تو تالار و سه تاش رو تو کلاس برگزار کنه و دوتای باقیمونده رو بده دست خود بچه ها برن ببینن...به این صورت میتونه مطمئن باشه که تو یه ترم میتونه این پروژه رو انجام بده و به همه ی 25 فیلم مورد نظرش برسه

البته اگه بخواد همه ی گزینه های فیلمیش رو تو تالار نمایش بده با توجه به اینکه ماهیت اکران های دیگه ای مثل طرح کن امید هم تایید شده، و اسکار هم در پیشه، احتمالا با تداخل زمانی ای که بین اکران فیلم ها رخ میده و محدودیت تالار، پروژه اش 4 سال طول میکشه...

(من این نکته رو متذکر شدم که هم طرح دلیاری و هم طرح امید، پروژه های کانونی و گروهی هستن نه شخصی)



در آخر فکر میکنم زین ال هم نظر من رو پذیرفت ولی موضوع، دلیاریه و باید ببینم که بالاخره طرحش رو به چه طریقی آغاز خواهد کرد


دلیاری اشاره کرد که مجوز اکران اودیسه اوکی شده...


 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


4- بحث تالار

من وقتی دیدم که پروژه های بچه ها به خاطر نبود تالار و این مسائل داره تغییر میکنه و بعضا حیف میشه یه پیشنهاد دادم که به شدت مورد تصویب قرار گرفت

نهاد تصمیم گیری کانون، دبیر رو موظف کرد تا با مدیرت اعضای کانون در مسیر عملیاتی شدن عرفی شدن اکران های دانشگاهی در تالار هایی غیر از تالار مولوی، تا دو ماه آینده، سه حرکت واقعی انجام دهد...

عملکرد دبیر در این راستا در روز 1 فروردین!!!!!!!!!!!!!!مورد بررسی نهاد تصمیم گیری، قرار خواهد گرفت

(وقتی داشتیم این رو تصویب میکردیم حواسمون نبود که دو ماه دیگه دقیقا روز عید نوروزه! و خوب منطقا میشه اولین روز کاری بعد از تحویل سال شمسی جدید)

 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


5- انتقال اعضای خوابگاه

شالیکار درمورد این مسئله گفت که با امورفرهنگی درمورد انتقال سه عضو کانون به خوابگاه کوی در ترم جدید صحبت کنیم تا بیشتر بتونن در کارای کانون فعالیت کنن...

این پیشنهاد با ری اکشن مجید ارشادی به یه فیلم کمدی تبدیل شد

این طرح هم سریعا به تصویب رسید

 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


6- نمایشگاه کتاب....خانم حنانی

خانم حنانی یکی از اعضای ساکت و آروم و باحال و خوب کانونن و من احساس کردم که در مقابل عدم ری اکشن بچه های کانون نسبت به طرح نمایشگاه، دچار تردید شده بودن که آیا این کار عملیاتی خواهد بود یا نه


به همین علت دوباره این بحث رو مطرح کردن

در این راستا من بهشون گفتم که تو بخش لیست کتاب الان کار عملیاتی اینه که برن پیش تقوی و موسوی و دلیاری و صفایی و با هر کدوم 5 دقیقه صحبت کنن تا ظرف یه روز لیستشون تموم بشه


ولی موضوع فقط این نبود

نگرانی خانم حنانی، حمایت بچه ها تو حوزه ی عمل بود تو روز های نمایشگاه و تو بحث خرید کتب...

خانم حنانی فرمودن که ما با توجه به تعداد میزهایی که خواهیم داشت ، به چند نفر در هر لحظه نیاز داریم

از طرفی هر روز آخر وقت باید حساب کتاب بشه

همچنین اینکه بعدا قراره کتب به خریداران تحویل داده بشه هم خودش داستان مجددیه...

 

زین ال پیشنهاد این رو داد که تو اون هفته ای که قراره نمایشگاه برگزار بشه، کانون در محل نمایشگاه دایر باشه و به این صورت حداقل یکی از کلید دار ها در هر لحظه تو نمایشگاه حضور خواهد داشت

و علاوه بر اون یکی دو نفر رو هم میشه ملزم کرد که همراهش باشن

 

من ادامه دادم که میشه کاملا همه چیز رو تو اون هفته به نمایشگاه منتقل کرد و با توجه به اینکه قراره فقط ساعات خاصی از روز، ازدحام داشته باشیم، نیاز به حضور افراد بیشتر با این ترفند که زین ال گفته بود، مرتفع میشه...همچنین حضور اعضای کانون و برگزاری جلسه ی کانون تو اون محیط علاوه بر کمک به فروش کتب، برای کانون هم مفید خواهد بود

به نظر م اینطور بود که اغلب بچه ها فکر میکردن که با اینکه برنامه ریزی دقیق برای حضور اعضای کانون سر غرفه ها عملیاتی نیست، ولی این طرح رو میشه انجام داد... و حتی دوست فینی زاده (که جدید وارد کانون شدن و اسمش یادم رفته) و خانم محبوبی، حمایت صد در صدیشون رو اعلام کردن


خانم سلیمیان هم یه چیزایی گفتن که چون ماسک رو صورتشون گذاشته بودن که کسی نشناسدشون، من متوجه نشدم چی گفتن


خانم جهانی تذکر دادن که معلوم نیست بتونیم روبروی سلف، این نمایشگاه رو برگزار کنیم ولی به نظر میرسید که اولویت اصلیمون همون روبروی سلفه

شالیکار هم درمورد مزایا  و معایب برگزاری این نمایشگاه جلوی سلف یا تو کانکس نگارخونه توضیح داد



خلاصه که خیلی بحث شد

فرامرزی هم از تجربه اش از نمایشگاه های عکس گفت که نباید روی برنامه ریزی بچه ها برای حضور تو نمایشگاه حساب کرد

همچنین با انتقال کانون به نمایشگاه به خاطر به هم خوردن نظم، بر اساس تجربه ای که یه بار سر نمایشگاهش داشت (که من به شدت باهاش در مورد اون مصداق مخالفم و یکی از شاهکارترین جلسات کانون میدونمش) مخالفت میکرد...

داشتیم مفصل و پیچیده در مورد این مسائل حرف میزدیم

و همه ی وقت داشت گرفته میشد...



در مقام مدیریت جلسه احساس کردم که اینطوری فقط بحث ها داره رو هم تلنبار میشه و نباید این بحث ها تو جلسه ای مطرح بشه که برای رای گیری قرار داده شده

وقتی معلوم شد که از نظر زمانی هم دچار مشکلیم و زمان نمایشگاه خانم حنانی احتمالا روی زمان نمایشگاه های خانم ترابی و فرامرزی میفته، دیگه صلاح ندونستم که این بحث ادامه پیدا کنه و پیشنهاد کردم که دبیر بشینه با خانم حنانی یه دور مفصل حرف بزنه و یه سری راهکار پیدا بشه و بعدش بیاد تو جلسه

 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


7- بحث برنامه ی دهه فجر...

فرامرزی گفت که چی کار کنیم

یه سری پیشنهاد شد ولی قرار شد که دوستان برن بهش فکر کنن و وبلاگاً!!! اعلام کنن

یکی دو نفر از بچه ها به ویژه رامین و خانم مردیها روی فعالیت در این زمینه تاکید داشتن و امیدوار بودن که بتونیم یه فعالیت مرتبط با کانون فیلم و عکس تو این ایام خلق کنیم

البته همگی تعجب کردیم که خانم برزگری به فرامرزی گفته بودن که پس برنامه تون کو ؟!!!....چون اصلا هیچ کس با ما هماهنگ نکرده بود

 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


8 - مدیر مالی

بالاخره نوبت به دبیرکبیر رسید و بحث دکترین من درمورد مدیر مالی مطرح شد

دبیر تقاضای تصویب خلق سمت مدیریت مالی رو کرد

امید گفت که با داشتن قانون باهاش موافقه و قبل از هر کاری برای مدیر مالی، باید قانونش تصویب بشه

و من دکترینم رو که قسمتیش مربوط به وظایف مدیر مالی بود رو به صورت شفاهی برای تصویب گفتم که:


مدیر مالی سه دسته مسولیت داره:

1- در مقام حسابداری و حواس جمعی:

حواسش به دخل و خرج هر پروژه باشه

مسئول نگهداری پولای کانون باشه

حواسش به بدهکاری و طلبکاری کانون باشه

 

2- در مقام مدیریت مالی:

همیشه به این فکر کنه که چه کار میشه کرد که پول کانون افزایش پیدا کنه

(همینجا توضیح بدم که این فکر، فکر پولیه...فکر اقتصادیه نه فکر مدیرت کانونی)

 

3- در مقام یافتن مسیر در آینده:

موظفه جایی که درمورد مسئولیتش، دچار خلع قانونی شد، در اولین جلسه کانون مطرح کنه و پیشنهادش رو برای قانون گذاری خاص بده

 

 

من گفتم که ما باید سمت رو تشکیل بدیم و با یه قانون کلی شروع کنیم...در عمل وقتی معایب و محاسن قانون رو دیدم، شروع کنیم به الحاق و تغییر و حذف و اضافه...اینطوری داریم قانون رو عملیاتی و غنی میکنیم واگه بخوایم منتظر بمونیم که یه قانون مفصل با جزئیات زیاد داشته باشیم تا سمت رو تشکیل بدیم، اصلا این سمت دیگه تشکیل نخواهد شد چه برسه که ضعف قوانین مرتبط باهاش مشخص بشه... چون با اینکه اغلب، تکلیف های سمت ها برای سایرین، حق، محسوب میشه و سایرین میتونن برای این سمت، پیشنهاد قانون گذاری بدن، ولی اعضای کانون اونقد سرشون شلوغه که نمیتونن به این فکر کنن


(البت همینجا بگم که من دکترین مسئول اساسنامه رو هم دادم که در این رابطه یه تکلیف مشترک بین تمامی سمت ها با مسئول اساسنامه وجود داره که بعدا سعی میکنم به تصویب برسونم)

 

ما با مکلف کردن مسئولین سمت ها از جمله مدیر مالی، حقی که سایرین دارن رو برای یه فرد، تکلیف میکنیم تا مطمئن باشیم که یکی حواسش به اون بخش از کانون هست (یعنی درمورد مدیر مالی، بحث های قانونگذاری در وظایف مدیر مالی)...

قبل از اینها هم توضیح دادم که چرا با وجود مسئول مالی ها و مدیرت پروژه های هر پروژه و همچنین با وجود دبیر، چرا نیاز به همچین سمتی هست

دوستان میتونید شرح ادله ی من رو تو پست دکترین: مدیر مالی. ببینید...


خلاصه که خلق این سمت به رای دوستان رسید و قرار شد مصداق و اولین مسئول این سمت، بعدا به صورت وبلاگی تعیین بشه

 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


9- شکور:


الف- بحث یه استفاده از کامپیوتر که اجازه داده شد


ب- بحث گره کور

من گفتم که حداقل دوستان اجازه بدن که من این فیلم رو از طرف کانون بسازم که موافقت شد

فقط بحث، بحث مالی پروژه بود

آیا من باید منتظر بمونم تا سایرین هم بیان؟

یا اینکه میتونم سریعا برم دنبال پروژه؟

اینجا محمد شفیعی (که یه پایه ی این فیلمه) اومد وسط و دلایلش رو برای مخالفت با ضرب الاجل گفت

و اینکه با ضرب الاجل، هر کس که یه فیلمنامه ای چیزی داره، میاره و این حرفا

باید معیار رو تغییر داد و میزان جدی شدن کار قرار داد

باز هم صحبت های مفصلی انجام شد...


بالاخره کانون به این نتیجه رسید که وقتی یه پروژه ی ساخت فیلم، جدی شده، مسئول پروژه میتونه بعد از اعلام بره برای عملیاتی کردن ساخت

(قطعا اول پروژه باید از کانون، مجوز ساخت بگیره)

و به این ترتیب پروژه ی من هم با توضیحات شفیعی، جدی تشخیص داده شد و اجازه برای شروع کار و تلاش برای جذب بودجه و این حرفا فقط قبل از اقدام باید یه اطلاع رسانی بشه که اگه کس دیگه هم تو همچین موقعیتی هست، برای نسوختن کوپن، همراش بیاد...

 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

جلسه حول و حوش ساعت 18 بعد از دو ساعت و نیم، بحث و جدل، به پایان رسید

این بلند ترین جلسه ی کانون حداقل در سال تحصیلی حاضره که به نظر من خیلی هم خوب بود...

حضور همزمان محمد شفیعی، عطار، تقوی و زین ال با چند عضو جدید و مخصوصا حضور یه عضو فرادانشگاهی، این جلسه رو یه جلسه ی به شدت خاص کرد...

از خانم جهانی خواهش میکنم که لیست حاضرین رو تو نظرات این پست بنویسن

دوستان اگه چیزی از قلم افتاده، همچنین اگه به مدیریت من در جلسه انتقادی دارن، بنویسن تا برای مواقع دیگه استفاده کنم


ممنانم

 

شکور




ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

چیزایی که فراموش کرده بودم رو با تاریخ یاد آوری اینجا مینویسم:

سه شنبه 4 بهمن: یادم افتاد که قرار شد دوستان که بلیط گرفتن بااین فکر برن فیلم ها رو ببینن که برای انتخاب فیلمی که کانون میخواد به عنوان اکران کشوری اکران کنه، روش فکر کنن وصرفا لذت شخصی نباشه



[1] باید بگم بعد از نوشتن این صورتجلسه به این دارم به این نتیجه می رسم که مدیر جلسه شدن و عمل به وظایف این سمت، یک فعالیت کامله که واقعا وقت گیره

مکان جلسه امروز - شنبه

مکان جلسه ی امروز، کلاس 507 ساختمان شهدا 

 

فرامرزی-شکوری

نتایج رای گیری

ساعت 22:05

با توجه به پیشنهاد خانم حنانی مبنی بر اعلام نتایج رای گیری، علی رغم تاکید بند 6 مقرره ی مورد رای گیری بر عدم احتیاج به اعلان نتایج رای گیری، با توجه به امری نبودن بلکه تکمیلی بودن بند، نتایج رای گیری نسبت به پیشنهاد مطرح شده در پست «آخرین جلسه ی ترم» مبنی بر برگزاری آخرین جلسه ی نهاد تصمیم گیری کانون در ترم اول سال تحصیلی 91-90 بدین شرح اعلام میگردد:


- تعداد موافقین قطعی نسبت به تمامی 8 بند: 9

شکوری، فاضلی، سلیمیان، محبوبی، پارسا، مردیها، دلیاری، محیط، محمد نژاد

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

-موافقت نسبت به تمامی بند ها جز بند 6: 1

حنانی

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

- تعداد مخالفین نسبت به بند3: 1

موسوی

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

- مخالفین نسبت به برگزاری جلسه(بند2) : 3

موسوی، پریماه مرادپور

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

- موافقت های مجهول:3

شالیکار، بذرپاچ، قربانی

(احتمالا با همه ی بندها موافق هستند ولی فقط نوشتن که موافقن)

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

- مخالفت مجهول: 1

اشکان توپ شکن (که احتمالا با ماهیت آخرین جلسه مخالفت کرده)

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

- آرای مجهول: 1

شاهتوری

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

- موافقین با بند 9 (الحاقی خانم سلیمیان):2

سلیمیان، شکوری

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


به این ترتیب تمامی بندها جز بند 6 با تعداد قطعی 10 رای (و بند 6 با تعداد 9 رای) تصویب می شود و فردا، اول بهمن ماه، در ساعت پانزده و سی دقیقه، آخرین جلسه ی ترم آغاز می گردد

میزان طول زمانی جلسه ی فردا در ابتدای جلسه با رای اعضای نهاد تصمیم گیری حاضر در جلسه ی فردا تعیین خواهد گشت

حد نصاب رسمیت جلسه، ثلث اعضای نهاد تصمیم گیری کنونیست که توسط خانم جهانی پور اعلام گشته است (یعنی حداقل 13 نفر) ...

جلسه ی بعدی که اولین جلسه ی ترم بعد تلقی میگردد با رای گیری وبلاگی تعیین خواهد گشت

دبیر موظف به تعیین محل برگزاری جلسه خواهد بود که اطلاع رسانی این محل به اعضای کانون باید به صورت منطقی انجام گردد...



شکور...



اظهارات عجیب و خواندنی پوراحمد درباره جدایی نادر از سیمین

قسمتی از مصاحبه:


por ahmad


آقای پوراحمد، مراسم اعطای جوایز گلدن گلوب را دیدید؟ وقتی اصغر فرهادی جایزه را برد، چه احساسی داشتید؟


خانه ما خانه ۳۵ سال ساخت است. شوفاژهای خانه خراب شده و خانه سرد است. سرد سرد! توی این سرما دیروقت شب جلوی تلویزیون نشسته بودم و منتظر شروع پخش مراسم گلدن گلوب بودم. شروع شد و دیدم. دیدن چهره هایی که آنها را دوست داریم.

بازیگرانی مثل مورگان فریمن که در فیلم درخشانی از کلینت ایستوود، نقش نلسون ماندلا را بازی کرد و یا آنجلینا جولی با آن پس زمینه کارهای انسانی اش یا آل پاچینو، براد پیت، یا سیدنی پواتیه که جایزه یک عمر فعالیت مورگان فریمن را اعلام کرد، وقتی ما جوان بودیم، برای خودش سوپراستاری بود! جرج کلونی دوست داشتنی و اسکورسیزی بزرگ (رئیس) و استیون اسپیلبرگ که به راستی در حد هیچکاک و فورد تاریخ ساز سینماست. و دی کاپریوی همیشه دوست داشتنی ، یعنی همه کسانی که برای ما رویا می سازند و ما با آنها زندگی می کنیم و بهترین فیلم های جهان را از آن ها می بینیم، در مراسم گلدن گلوب حضور داشتند.

در چنین جمع پرستاره ای، مدونا – که مولانای ما را به جهان شناسانده است – نام اصغر فرهادی را اعلام می کند و جایزه را به اصغر فرهادی می دهد. اصغر فرهادی هم آمد و خیلی مختصر اما درجه یک و عالی حرف زد. یک جمله کوتاه گفت و در همان یک جمله خیلی حرف ها را زد، گفت که مردم ایران واقعاً‌ صلح طلب هستند.

در چنین شرایطی، یعنی در یک شب سرد زمستانی، با این وضعیتی که جامعه سینمای ما دچار آن شده است، یعنی انحلال خانه سینما، مشکلات فیلمسازی و انواع و اقسام فشارها… به قول رند خراسان مهدی اخوان ثالث: هوا بس ناجوانمردانه سرد است / سلامت را نمی خواهند پاسخ گفت / که سر ها در گریبان است/ زمستان است / زمستان است! اما جایزه ای که اصغر فرهادی برد، این زمستان را برای من بهار کرد.

با خودم فکر می کردم که امسال، بعد از چند سال که ذهن و دست و قلمم قفل شده و نمی توانم برای ماهنامه فیلم بهاریه بنویسم، الان روح و دست و قلمم آماده نوشتن یک بهاریه است. بهاریه را وقتی می نویسم که بهاریه های “جدایی” باز هم بهاری تر شده است. فرهادی و جولی

جدایی نادر از سیمین طی کم تر از یک سال ۵۳ جایزه گرفته و من فکر می کنم که جایزه اسکار را هم ببرد و بالاخره ما می توانیم طعم خوش اسکار را هم بچشیم. بدون تردید اسکار مهمترین جایزه سینمایی جهان است زیرا کسی که حتی فقط کاندیدای دریافت این جایزه هم می شود، تحولی اساسی در زندگی اش رخ می دهد. اسکار تنها جایزه ای است که زندگی برنده اش را زیر و رو می کند.



اسکار احتمالی جدایی نادر از سیمین مهم تر است یا نخل طلای طعم گیلاس کیارستمی؟


اسکار مهمتر است. جوایز جهانی هیچ تاثیری در سینمای ایران و زندگی برندگان شان ندارند. فقط جوایز جشنواره های کن، ونیز و برلین ممکن است در زندگی فیلمسازان تاثیرگذار باشد؛ تأکید می کنم: “ممکن است. “تازه باید ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کار باشند تا نخل طلای کن یا شیر طلایی ونیز در زندگی یک فیلمساز تاثیر ویژه ای بگذارد؛ اما اسکار تأثیرش “رد خور” ندارد.

اسکار جایزه ای است که سرنوشت یک سینماگر را تغییر می دهد. نمونه اش شهره آغداشلوی خودمان که فقط کاندیدای اسکار شد اما همین کاندیداتوری زندگی او را متحول کرد و موجب راه یافتن او به بازار عظیم تولیدات سینمایی و تلویزیونی آمریکا شد و الان کارهای او در سطح جهان و با تماشاگران میلیاردی مطرح است و دیده می شود.



شما قبل از موفقیت جهانی ” جدایی نادر از سیمین ” هم معتقد بودید اصغر فرهادی، جزو بزرگان تاریخ سینمای ایران است.


بله، من حتی قبل از “چهارشبه سوری” چنین حرفی زدم. بعد از اینکه دو تا فیلم اول فرهادی را دیدم، یعنی رقص در غبار و شهر زیبا، به این نتیجه رسیدم که فرهادی فیلمساز بزرگی است و با گذشت زمان هم معلوم شد که او نه تنها فیلمساز بزرگی است بلکه بزرگی اش روز به روز بیشتر شده و کارش تکامل یافته.

فرهادی چه در نوشتن فیلمنامه و چه در ساختن فیلمش، روز به روز به کمال بیشتری رسیده و خوشا به حالش که در میانه سالی به چنین جایگاهی رسید. من شخصاً به او خیلی افتخار می کنم و اگر “جدایی نادر از سیمین” اسکار را ببرد، دیگر بهاری همیشه بهار از راه می رسد! اگر تا پیش از این، کسانی بودند که مخالف جایگاه رفیع فرهادی در سینمای ایران بودند، از این به به بعد دیگر همه به بزرگی او اعتراف خواهند کرد.



بین “درباره الی” و “جدایی نادر از سیمین” اگر بخواهید یکی را انتخاب کنید، کدام را فیلم بهتری می دانید؟


جدایی نادر از سیمین، فیلم تاثیرگذارتر و جذابتری است. البته همه فیلم های فرهادی تا به امروز خوب بوده اند. من همین چند روز پیش دوباره “شهر زیبا ” را دیدم. واقعاً فیلم جذاب، هنرمندانه و تاثیرگذاری است.



به نظر شما، چرا موفقیت “جدایی نادر از سیمین” با استقبال سرد رسانه های برخی جریان های سیاسی مواجه شد؟


شما در طول این بیست و چند سال گذشته تا به امروز، که سینمای ایران این همه جوایز بین المللی را برده و تعداد این جوایز مدت هاست از مرز هزار گذشته است کدام رسانه دولتی را دیده اید که از موفقیت فیلمسازان ایرانی خوشحال شوند و جشنی بگیرد و شادباشی بگوند؟ وقتی کیارستمی نخل طلا گرفت، با برخورد خیلی سردی مواجه شد. جعفر پناهی هم که شیر طلایی ونیز را گرفت، با او هم همین طور برخورد کردند و…و…و… .



دلیل این برخورد سرد چیست؟


دوست ندارند دیگر ! دوست ندارند، زور که نیست، دوست ندارند. “جدایی نادر از سیمین” مثل خیلی از فیلم های دیگر ربطی به وزارت ارشاد و دولت ندارد. البته خوشبختانه برای اولین بار، من دیدم که آقای شمقدری از “جدایی نادر از سیمین” دفاع کرد و پیامی هم داد و اظهار امیدواری کرد که این فیلم جایزه اسکار را هم ببرد. اما اصولاً این جور فیلم ها ربطی به دولت ندارند و موفقیت شان هم با استقبال مواجه نمی شود.
وقتی می گویم دولتی، منظورم این نیست که بودجه فیلم را دولت داده یا نه . منظورم این است که فیلم به سفارش دولت ساخته شده باشد. “اتوبوس شب” یا “خانه دوست” عباس کیارستمی هم به یک معنا دولتی بودند؛ چون هزینه ساخت آن ها از سوی سیمافیلم و کانون پرورش فکری کودکان تامین شد. دولت سرمایه این فیلم ها را داد ولی آن قدر سعه صدر داشت که در محتوای آن دخالتی نکند. ولی کدام فیلمی بوده که به سفارش دولت ساخته شود و توانسته باشد در جهان موفقیتی کسب کند؟



ارزیابی تان از موضع ابراهیم حاتمی کیا درباره “جدایی نادر از سیمین” چیست؟


حاتمی کیا زمانی فیلمساز محبوب من بود ولی الان برای من نه تنها محبوب نیست بلکه نامحبوب هم هست. به غیر از حاتمی کیا، شنیدم که مسعود فراستی هم افاضاتی فرموده اند. حرف این ها واقعاً چه اهمیتی دارد؟ فیلمی با این وسعت در جهان دیده شده و جهان را تحت تاثیر قرار داده است، بگذار دو نفر هم هر چه می خواهند بگویند. یکی نیست بگوید آقای حاتمی کیا! جنابعالی که خودت رفتی آلمان و فیلم ساختی و خود من را منقلب کردی و آن موقع بهت دست مریزاد گفتم. اگر فیلمت جهانی نشد به اصغر فرهادی چه مربوط است؟



یعنی موضع حاتمی کیا را ناشی از حسادت می دانید؟


چیزی توی این مایه ها! وگر نه اصغر فرهادی، کی در صف “سفارت خرس نشان ” ایستاده است؟ فرهادی کدام فیلمش را برای فستیوال های جهانی ساخته است. فرهادی فیلم هایش را برای ایران ساخته است. “جدایی نادر از سیمین” در جشنواره فجر هم بیشترین جایزه را گرفت. اکرانش در ایران هم بسیار موفق بود و با استقبال مردم مواجه شد.

اصغر فرهادی آدمی نبوده که فیلم ساخته باشد تا به فلان جشنواره برود. او فیلمی درباره دغدغه های شخصی خودش ساخته است. من این حرف را درباره آن یکی آقا می گویم که فکر می کند اگر دو برنده جایزه اسکار را وارد فیلمش کند، فیلمش اسکاری می شود. چقدر این رویکرد کوته بینانه است. شما باید دغدغه و زخم و خلاقیت داشته باشی تا فیلمت جهانی و اسکاری شود.



منظورتان از “آن یکی آقا” کیست؟


آن یکی آقا، آن یکی آقا است که امروز سبز است و فردا قرمز و پس فردا آبی و روز بعدش بنفش! با هر بادی که می وزد، رنگ عوض می کند. ما زمان شاه هم این تجربه را داشتیم که میلیارد میلیارد خرج کردیم، کل هالیوود را و آنتونی کوئین را برداشتیم آوردیم ایران که فیلم جهانی بسازیم. آن فیلم ها نه در زمان خودش و نه حالا در هیچ جا، مطلقا هیچ جا حتی اسمی ازشان نیست. فیلم ها با تولید و پروداکشن گُنده، گُنده نمی شوند. اصغر فرهادی “جدایی نادر از سیمین” را با همین دوربین های قراضه و امکانات نصفه نیمه ای ساخت که در تولید همه ی فیلم های سینمای ایران استفاده می شوند.

برخی از فیلمسازان قبلاً می گفتند فیلم های کیارستمی تصویری بدوی از جامعه ایران نشان می دهند و به همین دلیل با استقبال غربی ها مواجه می شوند. اما فرهادی در فیلم هایش تصویر بدوی از جامعه ایران ترسیم نمی کند و به محیط های شهری مدرن می پردازد.
دقیقاً. فضا و شخصیت ها و رابطه های “جدایی نادر از سیمین” کجایش بدوی است؟ آدم ها در آپارتمان زندگی می کنند و اتومبیل و ماشین رختشویی و سایر امکانات مدرنی را دارند که در همه جوامع مدرن وجود دارد.



مسائل و دغدغه های شخصیت های فیلم فرهادی، مسائل آدم های شهری و مدرن بود.


بله. هیچ بدویتی در این فیلم نبود. اگر ترسیم بدویت دلیل جایزه گرفتن فیلم های کیارستمی بود، پس چرا “جدایی نادر از سیمین” جایزه گرفت. دلیل این جایزه گرفتن ها، نه پرداختن به بدویت که پرداختن به انسانیت است. پرداختن به عاطفه و جدایی است. دلیلش نشان دادن بچه ای است که نمی داند پدرش را انتخاب کند یا مادرش را. دلیلش نشان دادن آن پدری است که بیماری آلزایمر دارد و پسرش می گوید: “اون نمی دونه من پسرشم، من که می دونم اون پدرمه.” این چیزهاست که بر مردم جهان تاثیر می گذارد.

عباس کیارستمی بیش از چهل سال پیش، “نان و کوچه” را ساخت که اولین فیلمش بود. کیارستمی “نان و کوچه” را با نگرش کاملاً متفاوتی نسبت به همه فیلمسازان جهان ساخت. او آخرین فیلمش یعنی “کپی برابر اصل” را هم با بینشی کاملاً متفاوت از همه فیلمسازان دنیا ساخت. اصلاً بینش ویژه عباس کیارستمی موجب موفقیت های او در دنیا شد، نه ترسیم تصویر بدوی از جامعه ایران.

کیارستمی البته پیشرفت و تکامل داشته اما پایه بینش کیارستمی به عالم و آدم، از ابتدا همین بینش ویژه بوده است. اگر این آقایان منتقد این نکته را درک کنند و حسادت هم نورزند، دیگر چنین انتقاداتی را مطرح نمی کنند.

در ایران عموماً اقشار متوسط و مدرن جامعه ایران از “جدایی نادر از سیمین” استقبال کردند که نیروهای اجتماعی دموکراسی خواه جامعه ایران ارزیابی می شوند. این هم انگار در برخی از موضع گیری ها علیه “جدایی نادر از سیمین” تاثیرگذار بوده است.
جدایی نادر از سیمین، فیلمی است مربوط به طبقه متوسط جدید. اصغر فرهادی هم خودش عضو همین طبقه است. او درباره طبقه خودش فیلم ساخته است. اگر این فیلم تاثیرگذارتر از “رقص در غبار” است، علتش همین است که او درباره کسانی فیلم ساخته که آنها را به خوبی می شناسد.
شاید اگر فرهادی مشورت می کرد، می توانست جمله بهتری بگوید. ولی به نظر من، همین جمله او هم خیلی خوب بود. او با همین جمله کوتاهش درباره “مردمی که صلح طلب اند”، خیلی چیزها را گفت. دمش گرم!



مرجع : عصر ایران


شکورم

فردا...آخرین مهلت برای رای به آخرین جلسه ی سال (اصلاحیه: ترم)

دوستان رای گیری همچنان ادامه داره

لطفا برای انتخاب خودتون به لینک

آخرین جلسه ی ترم

مراجعه کنید

تافردا شب بیشتر وقت ندارید


شکورم

به پست موسوی توجه کنید

چون پست موسوی بلند بود من این تیکه رو جدا کردم از پستش و اینجا میذارم

به پست موسوی توجه کنید که یه لیست از اسامی خاص فیلم ها و آدرس برنامه ی نمایش رو گذاشته:


برنامه نمایش فیلم ها در سینما های سی امین جشنواره فیلم فجر



شکورم

یه نوستالژی خاص از زمون جوونیای خودم

شکورم...



شون کانری و لن فلمینگ(خالق جیمز باند)


.........جشنـــــــــــواره فجـــــــــــر.........

سلام 

گفتم این پست و بزارم و تا حدودی وضعیت فیلم هایی که تو جشنواره اومدن روشن تر بشه...

اسامی شرکت کننده های فیلم اولی...

 به گزارش روابط عمومی سی‌امین جشنواره فیلم فجر، اسامی این 22 فیلم که توسط هیئت انتخاب این بخش (متشکل از عزیزالله حمیدنژاد، حبیب الله کاسه ساز، علی رفیعی، علیرضا سجادپور، جواد طوسی، جلیل عرفان منش، مینو فرشچی، بهمن حبشی و حمید نعمت الله) انتخاب شده‌اند، به شرح زیر است:

1- آزمایشگاه (حمید امجد)/ تهیه‌کننده: محمد احمدی
2- برف روی کاج‌ها (پیمان معادی)/ تهیه‌کننده: سیدجمال ساداتیان
3- بغض (رضا درمیشیان)/ تهیه‌کننده: سیدغلامرضا موسوی
4- پنجشنبه آخر ماه (ماشاالله شاهمرادی‌زاده)/ تهیه‌کننده: ابراهیم اصغری
5- پیشونی سفید (سیدجواد هاشمی)/ تهیه کننده: سیدمسعود اطیابی
6- تهران1500(بهرام عظیمی)/تهیه کننده: عبدالحسین ابوالحسنی-محمد ابوالحسنی
7- داستان سامرا (انیمیشن) (حسین سلطانی و وحید چالاک)/ تهیه کننده: مجید اسماعیلی
8- دزدان خیابان جردن (وحید اسلامی)/ تهیه کننده: داریوش بابائیان 
9- رضا هرگز نمی‌خوابد (رضا عطاران)/ تهیه کننده: محمدرضا تخت‌کشیان
10- رهاتر از دریا (حمید طالقانی)/ تهیه کننده: عباس جهانبخش- مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی
11- زبان مادری (قربان محمدپور)/ تهیه کننده: حسین زندباف
12- سرزمین خواب (انیمیشن) (علی لطفی)/ تهیه کننده: علی لطفی – شبکه دو
13- سلام بر فرشتگان (فرزاد اژدری)/ تهیه کننده: حسن علیمردانی - مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی
14- صداست که می‌ماند (سعید چاری)/ تهیه کننده: هادی مشکات
15- عطر ولایت (انیمیشن) (مسعود صمدی)/ تهیه کننده: مسعود صمدی
16- فیلادلفی (سیدمجتبی اسدی پور و اسماعیل رحیم زاده)/ تهیه کننده: عزت الله جامعی ندوشن - مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی
17- قبلیه من (غلامرضا آزادی)/ تهیه کننده: فریال بهزاد
18- گیرنده (مهرداد غفارزاده)/ تهیه کننده: محمد قهرمانی و مرکز گسترش
19- من همسرش هستم (مصطفی شایسته)/ تهیه کننده: مرتضی شایسته
20- میگرن (مانلی شجاعی‌فرد)/ تهیه کننده: مجید آقاگلیان و حمید آقاگلیان
21- همه چی آرومه (مصطفی منصوریار)/ تهیه کننده: امیر سمواتی
22- دوباره با هم ( روزبه حیدری) / تهیه کننده: جمشید حیدری

اما فیلم هایی که شاید ارزش یک بار دیدن و داشته باشه از نظر من و فکر میکنم فیلم های خوبه این جشنواره باشه عبارتست از:

ادامه مطلب ...

فعالین وبلاگ

مطابق با مواد مصوب جلسه ی بیست و هفتم آبان ماه سال 90، با مدیریت محمد فرامرزی، مکتوب شده در صورتجلسه ی «صورتجلسه ی 23 آبان» ، مدیران اجرایی و مسئولین سمت ها موظف به اعلام اسامی فعالین آن پروژه ما بین جلسات رسمی کانون هستند...

در راستای عمل به این تکلیف، اسامی ذیل به عنوان فعالین وبلاگ (زیر شاخه ی مسئولیت نگارنده) پس از جلسه ی بیست و هشتم آذرماه (آخرین جلسه)  تا اینک، اعلام میگردد

 

خانم حنانی...راه اندازی موضوع بندی وبلاگ و بررسی تمامی پست های مربوط به موضوعات

پژمان دلیاری...راه اندازی سه موضوع در وبلاگ...

 

عباس شکوری...مسئول ارتباطات اینترنتی

سی امین جشنواره ی فیلم فجر...خبرای خوب(2)

سلام به همه ی دوستان


اول از همه تبریک برای جایزه ی گلدن گلاب اصغر فرهادی که ملتی رو خوشحال کرد.


امروز مطلع شدیم که وزارت علوم امسال سهمیه ی بلیط جشنواره فجر برای کانون های فیلم دانشگاه ها در نظر گرفته که جای بسی خوشحالی داره به شرطه این که بلیط ها شامل یه سری فیلم خاص نباشه!

پس بچه ها در حال حاضر علاوه بر  10 سری بیلط های درخواستی از امور فرهنگی چند سری بلیط دیگه ام داریم که توی روزهای 12-16 و 19 بهمن توزیع میشه و من و آقای فرامرزی میریم که سهمیه رو بگیرم.

امروز هم با آقای فرامرزی تصمیم گرفتیم فردا در مورد نحوه ی تقسیم بلیط ها بشینیم صحبت کنیم؛ هرکدوم از شماهام که دوست دارین مشارکت کنین فردا 11 به بعد بیاین کانون و بچه هایی ام که امکانش رو ندارن فردا بیان میتونن نظراتشون رو تو وبلاگ بنویسن یا حداقل تا روز جلسه درین مورد فکر کنن.


و چندتا خبر دیگه ام در مورد جشنواره:


یش‌فروش اینترنتی بلیت‌های سی‌امین دوره جشنواره فیلم فجر از ظهر فردا آغاز می‌شود.
علاقه‌مندان به خرید این بلیت‌ها می‌توانند از ظهر فردا دوشنبه 27 دی ماه به مدت 3 روز، با مراجعه به پایگاه اینترنتی http://fajrticket.ir و  http://fajrticket.comنسبت به خرید بلیت‌های مورد نظر خود اقدام نمایند.


قیمت هر سری ده تایی بلیت مسابقه سینمای ایران، مسابقه فیلم‌های اول و آیینه سینمای ایران 40 هزارتومان ، خواهد بود. همچنین، مسابقه سینمای بین الملل 30 هزار تومان و سایر بخش‌های خارجی شامل: جشنواره جشنواره ها، جلوه گاه شرق، سینمای سعادت و مرور سینمای بین الملل 20 هزار تومان خواهد بود.
مخاطبان پس از خرید، برای دریافت بلیت های خود در تاریخ های 29 و 30 دی و اول بهمن با در دست داشتن کد رهگیری و کارت شناسایی معتبر به پردیس سینمایی ملت ( تهران - خیابان ولیعصر- بزرگراه نیایش - مقابل بزرگراه کردستان) مراجعه نمایند.
حداکثر خرید اینترنتی هر متقاضی برای مسابقه سینمای ایران دو سری و سایر بخش ها سه سری است و مجموعا هر متقاضی می تواند تا سقف پنج سری شامل 2 سری مسابقه سینمای ایران و 3 سری برای سایر بخش های جشنواره بلیت خرید نماید.
ستاد برگزاری جشنواه فیلم فجر برای دانشجویان با ارائه کارت دانشجویی معتبر 20 درصد تخفیف در نظر گرفته است.


درخت زندگی و اسب تورین در جشنواره سی‌ام;اسامی فیلم‌های بخش «جشنواره جشنواره‌ها» اعلام شد

اسامی فیلم‌های بخش جشنواره جشنواره‌ها از سوی دبیرخانه سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر اعلام شد.
به گزارش روابط عمومی سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، اسامی 11 فیلم بخش جشنواره جشنواره‌ها از سوی دبیرخانه جشنواره اعلام شد.
از میان این آثار می‌توان به فیلم‌های برجسته‌ای چون «درخت زندگی» ساخته ترانس مالیک، «پسرکی با دوچرخه» ساخته برادران داردن و آثاری دیگر از کشورهای کانادا، فرانسه، هلند، ترکیه، چین، آلمان، بوسنی و هرزگوین و آمریکا اشاره کرد.
برپایه این گزارش، فیلم‌های «النا» به کارگردانی آندری زویاگنیتسف از کشور روسیه ، «پسرکی با دوچرخه» به کارگردانی جان پیر داردن و لوک داردن محصول مشترک کشورهای بلژیک، فرانسه و ایتالیا، «میراث» به کارگردانی برنارد اموند از کشور کانادا، «آقای لازار» به کارگردانی فیلیپ فالاردو از کشور کانادا،  «9 روز دعا» به کارگردانی انریکه کولارمحصول مشترک کشورهای پاراگوئه و هلند ، «روزگاری در آناتولیا» به کارگردانی نوری بیلگه جیلان محصول مشترک کشورهای ترکیه و بوسنی‌هرزگوین در این بخش دیده می‌شوند.
همچنین فیلم‌های «قربانی» ساخته چن کایگه از کشور چین، «طرح‌هایی از شهر کاتیان» به کارگردانی کازویوشی کوماکری از کشور ژاپن ، «اسب تورین» به کارگردانی بلا تار محصول مشترک کشورهای مجارستان، فرانسه، آلمان، سوئیس و آمریکا از دیگر این فیلم‌ها محسوب می‌شوند.
همچنین آخرین ساخته ژانگ ییمو کارگردان برجسته چینی به نام «زن، اسلحه، مغازه رشته فرنگی»  محصول مشترک کشورهای چین و هنگ کنگ در این بخش حضور دارد.  


امسال جدول کامل برای خرید بلیت‌ها ارائه می‌شود
جزئیات پیش‌فروش بلیت‌های جشنواره سی‌ام برای دانشجویان، نهادها و سازمان‌ها اعلام شد.
سیمون سیمونیان در گفت‌وگو با روابط عمومی سی‌امین جشنواره فیلم فجر با اشاره به جزئیات پیش‌فروش بلیت‌های سی‌امین جشنواره فیلم فجر، گفت: دانشجویان به صورت اینترنتی بلیت‌های پیش‌فروش شده جشنواره را که از امروز سه شنبه 27 دی آغاز می‌شود، خریداری کرده و برای دریافت بلیت‌ها با کارت شناسایی و یا کارت دانشجویی از تخفیف 20 درصد برخوردار می‌شوند.
وی ادامه داد: ما امسال برای اولین بار، جدول کامل را در اختیار متقاضیان قرار داده‌ایم. یعنی هر کسی که بلیت‌های پیش‌فروش را خریداری می‌کند، می‌داند بلیت را برای تماشای چه فیلمی خریده است و آن فیلم در چه روز و چه سانسی نمایش داده می‌شود و البته امیدواریم که این برنامه تغییر نکند، اما به هر حال چند سالی بود که پیش‌فروش بلیت‌های جشنواره به این شکل انجام نشده بود.
یکم و سوم بهمن ماه اختصاص به نهادها و سازمان‌ها دارد و نمایندگان این تشکل‌ها، می‌توانند با داشتن نامه رسمی از سازمان مربوطه‌شان، می‌توانند بلیت کلی را دریافت کنند.
وی تصریح کرد: پیش فروش بلیت‌ها از سه شنبه 27 دی ماه به صورت اینترنتی شروع می‌شود، از 29 دی بلیت‌ها عرضه می‌شوند و کسانی که بلیت‌ها را پیش خرید کرده‌اند، می‌توانند جدول نمایش فیلم‌ها در جشنواره سی‌ام را هم در دست داشته باشند.


الهام محمدنژاد

دکترین: احراز حق رای سایر افراد و خود مدیراجرایی و مسئول سمت

من با نظر عباس شکوری درمورد اینکه در حوزه ی احراز حق رای یک خلائی وجود داره موافقم

ما احراز حق رای اعضای زیرمجموعه ی پروژه ها و سمت ها رو تعیین کردیم (به ترتیب با مدیر اجرایی و مسئول سمت) ولی سایر افرادی که زیرمجوعه ی این دو عمل نمیکنن و احراز فعالیت خود مدیر اجرایی و مسئول سمت رو تعیین نکردیم

من هم موافقم که احراز حق رای در این قسمت باید با دبیر باشه...

امیدوارم که تو یه جلسه این رو به تصویب برسونیم

ولی الان در راستای وظیفه ی انسجام و هماهنگی اعضا، این کارو میکنم چون هنوز این وظیفه در قالب «احراز حق رای سایر افراد» برای من مصوب نشده...

در این راستا برای جلسه ی آتی به نظر و دید من به عنوان دبیر، این افراد، حق رای در نهاد تصمیم گیری دارن:

 

عباس شکوری ... فعالیت در سمت مسئول وبلاگ و مدیر اجرایی پروژه ی اینک بهشت

خانم جهانی پور... فعالیت در مدیریت اجرایی فراخوان عکس دانشجو-امتحان- دانشگاه

امید صفایی... فعالیت در مدیریت اجرایی کلاس های تدوین و کارگردانی

خانم ترابی... فعالیت در مدیریت اجرایی فراخوان عکس یادگاری در برف

خانم محمد نژاد... فعالیت در مدیرت اجرایی بلیط فجر

خانم مردیها... فعالیت در سمت مسئولیت آرشیو

 

 

اگه کسی از قلم افتاده لطفا با من هماهنگ کنه...و اگه کسی هست که نامش از فعالین پروژه ها از قلم افتاده، با مدیر اجرایی یا مسئول سمت مربوطه هماهنگ کنه

محمد فرامرزی

 

And golden globe goes to

الان ساعت شش و پنج دقیقه صبحه...
ساعت 8 امتحان دارم...
و صفحه های نخوندم بیشتر از خونده هاست..
یه ساعته زل زدم به صحنه مراسم گلدن گلوب...
بعد از بازی ایران و بحرین تو مقدماتی جام جهانی تا همین الان قول داده بودم جوگیر احساسات ناسیونالیستی کاذب نشم...
اما این فرق داره...
جزوه و کتاب تعطیله...

And golden globe goes to....a seperation...Asqar farhadi 

نمی دونم چی بگم...
اصغر فرهادی دلمون رو بعد از مدت ها پر از غرور کرد...
و فکر می کنم خیلی حرفها توی نطق کوتاهش بود...

صغر فرهادی همراه با پیمان معادی به روی صحنه رفت و جایزه را از مدونا گرفت و گفت: " داشتم فکر می کردم که اگر جایزه را گرفتم از کی تشکر کنم از مادرم، از پدرم، از همسر مهربانم، از گروه فیلمم؟ اما حالا می خواهم از مردمم بگویم . آنها مردمی دوست داشتنی هستند ... متشکرم"
وفایی خوشحال...

نتایج گلدن گلوب

Golden Globes, USA: 2012



Best Foreign Language Film
Winner: A Separation (2011) Iran


به همه تبریک میگم
نیلوفر مردیها