کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

صورتجلسه ی 23 آبان

اللهم اکتب جلساتنا به تمام و الکمال فی الوبلاکنا و احفظنا من النسیان و الشیطان

این جلسه میخاستیم 3تا موضوع رو مطرح کنیم و به رای بذاریم

حالا جدا ازین مسئله که لزومی داشت هر 3 رو به رای بذاریم یا لزومی نداشت

و ازونجا که هی داره دیرتر میشه به اختصار صورتجلسه که به شرح زیر بود رو مینگاریم...

موضوعات به قرار زیر بودن

-          تصویب ملاک های حق رای

-          مصوبات نیمه مشروعه یکشنبه ی هفته ی قبل

-          روزهای جلسات

جلسه تقریبا با 5 دقیقه تاخیر شروع شد و

به همان ترتیب بالا پیش رفتیم

ملاک های حق رای در ابتدا سه گانه مطرح شد...

1- حضور در کارهای اجرایی یا در کارهای مربوط به یک سِمت

2- حضور در جلسات

3- حضور در وبلاگ

اما باید بین این 3 الاَهمُ فی الاَهم میکردیم (یعنی باید واسشون اولویت میذاشتیم و بررسی میکردیم که ببینیم کدوم یکی یا کدوم 2تا به بقیه ارجحه یا شایدم هر 3تاش از یه سطح اهمیت برخوردار بودند یا نه)

من به شخصه دوست داشتم به همین ترتیبی که نوشته شده اولویت بندی میشد...(درباره نظراتم راجع به جلسه تو یه پست دیگه مفصل توضیح میدم)

تعریف: 2 جلسه ی متوالی برای اشخاص بسته به روزی که میتونن توش حضور داشته باشن میتونه 2 جلسه در 2 هفته ی متوالی باشه یا 2 جلسه در 2 هفته ای که شخص در اون هفته و  روز میتونه بیاد.

به عنوان مثال اگه شخصی جلسات دوشنبه رو نمیتونه بیاد و به فرض در جلسه ی این هفته که سه شنبه بوده حضور داشته و در جلسه ی هفته ی آینده که دوشنبه میشه، نباشه. با این تعریف جلسه ی سه شنبه ی آینده براش دومین جلسه ی متوالیش تعریف میشه.

این تعریف که از سوی خانم باباگلی مطرح شد، در مورد معیار حضور در جلسات بود.

با این فرض اگر شخصی در 2 جلسه ی متوالی حضور نداشت حق رای رو فقط برای جلسه ی آینده از دست میده

و اگر تنها در یکی ازین 2 جلسه حضور داشت برای جلسه ی آینده اش این حق رو کسب میکنه.

اما در مورد فعالیت ها قرار شد مابین دو جلسه ی متوالی اگر کار اجرایی بزرگی مثل برگزاری اکران یا نمایشگاه بود و این شخص حضور پررنگی در این کارها داشت، برای جلسه ی حال حاضر حق رای رو کسب کنه. و اگر در این فعالیت ها حضور نداشت حق رو از دست بده.

این شرط بر معیار حضور در جلسات ارجحیت داره. یعنی نداشتن این معیار بدون درنظر گرفتن حضور در جلسات حق رای رو نابود میکنه و داشتنش هم به همین ترتیب حق رای رو به شخص، میده.

اما همین الان یه سوال بزرگ به ذهنم اومد

آیا این تعریفی که در مورد 2 جلسه ی متوالی ارائه شد، در رابطه با فعالیت ها هم مطرح میشه؟؟؟

مثال: فرض کنید در مثال قبل کانون بین جلسه ی سه شنبه ی این هفته و دوشنبه ی هفته ی آینده درگیر یک اکران باشه و شخص یاد شده در فعالیت مربوط به این اکران حضور داشته. با این فرضیات اگر شخص، دوشنبه در جلسه حضور داشته باشه حق رای داره (که تازه اینجا هم جای شک داره که آیا اگه فرد در روزی غیر از روزهایی که اعلام کرده به جلسه بیاد حق رای داره یا نه؟؟؟). اما اگه بین این جلسه که دوشنبه است و سه شنبه ی هفته ی آینده فعالیتی نباشه، دراین صورت آیا بازهم شخص برای جلسه ی سه شنبه حق رای داره یا نه؟؟؟ چون اگه این موضوع رو قبول کنیم اونوقت یه عده اگه تو یکی از فعالیت های بین دو جلسه ای که 2هفته فاصله دارن، حضور داشته باشن، کافیه...اما یه عده ی دیگه باید تو فعالیت های بین 2 جلسه با فاصله ی 1 هفته باشن. و این خارج از عدل و انصافه.

درباره ی معیار بودن یا نبودن وبلاگ هم خیلی بحث شد.

من گفتم چون وبلاگ باید یه پایگاه بزرگ برای اطلاع رسانی کانون بشه و این لزومه اش اینه که همه اعضا بهش سر بزنن، پس این هم جزو معیارهامون قرار بگیره.

یکی گفت وبلاگ همیشه نیمشه سر زد.

یکی گفت سر میزنیم اما در مورد مطالب هیچ نظری نداریم.(مثلا راجع به مطالبی مثل نوستالژیا یا اطلاع رسانیه کلاس ها چی باید بنویسیم)

من گفتم مطالب رو که خوندید،هفته ای یک بار در حد اعلام حضور هم باشه کافیه.

یکی گفت بعضیا ممکنه در حد رفع تکلیف توش نظر بدن (بدون خوندن مطلب) و این باعث لوس شدن قضیه میشه.

من گفتم کسی که وارد وبلاگ میشه و میخاد اعلام حضور کنه، اگه علاقه مند باشه به 4تا پست توی اون صفحه هم نگاهی میندازه و این کافیه. (مجبوریم این اعتماد رو بکنیم)

یکی گفت اصلا این توهین به شعوره منه که ملزم بشم بیام تو وبلاگ و فقط اعلام حضور کنم.

خلاصه بحث بالا گرفت و قرار شد راجع به این معیار در جلسه آینده صحبت کنیم.

با این اوصاف معیار اصلی در صورت عدم وجود کار اجراییه بزرگ، حضور در جلسات شد.

اما با معیارهایی که تا اینجا قرار دادیم من پیشنهاد دادم که مسئولیتی با عنوان مسئول احراز حق رای تصویب کنیم و این شخص موظف باشه که

-          برای هر جلسه افراد ذیصلاح رو جهت انجام رای گیری با توجه به معیار ها تشخیص بده. (در مورد کارهای اجرایی وظیفه ی ارائه ی اسامی افراد فعال به عهده ی مدیر اجرایی و در مورد کارهای مربوط به یک سِمت به عهده ی مسئول سِمت است.)

-          در هر جلسه حاضرین رو شناسایی کنه.

-          لیستی از افرادی که در یکی از روزهای دوشنبه یا سه شنبه نمیتونن بیان تهیه کنه.

در ضمن ازونجا که هنوز این مسئله قطعی نشده که آیا ما میتونیم مصوبات یه جلسه رو در جلسه ی  بعد (یا حتی دو سه جلسه بعد) دوباره به رای بذاریم یا نه؛ و همچنین ازونجا که اکثریت، به شدتِ اهمیت موضوع واقف بودند و میدونستیم که هنوز جا برای طرح راهکارهای بهتر و اجرایی تر زیاده، من موافقت جمع رو نسبت به طرح و در صورت لزوم رای گیری دوباره برای معیار های حق رای کسب کردم.

بحث دریاره حق رای اینجا جمع شد و

من و امید درباره ی مصوبات یکشنبه توضیحاتی دادیم و همه اش رو به تصویب رسوندیم (اینبار مشروع). البته من بندی رو به بند های مرتبط با رای گیری در وبلاگ اضافه کردم که حس میکردم وجودش برای محکم کاری، خالی از لطف نباشه؛ و اون هم این بود که

فردی به جز دبیر، مدیر اجرایی و مسئول سِمت حق رای گیری و یا تصمیم گیری در مورد مسائل ضروری را در وبلاگ را ندارد.

و اکثریت با این که عده ایشون لزومی واسه وجود این بند نمیدیدن باهاش موافقت کردن.

درباره ی روزهای جلسات هم تصویب شد که همون پیشنهاد عباس شکوری در پست معروفش ازین به بعد عملی بشه.

باز هم بنده از همین تریبون شرمندگی و ابراز تاسفم رو نسبت به دیر نگاشتن صورتجلسه ی مذبور ابراز میدارم

و به ضرث قاطع این تاخیر رو قابل دفاع میدونم و میتونم این موضوع رو برای هر کسی اثبات کنم که غیر از امروز (جمعه) بنده فرصتی مفتضی برای نگاریدن این مهم نداشتم.

خدا کنه چیزی یادم نرفته باشه.

حاضرین اعلام حضور بفرمایند.

فرامرز بن کاتب الرجانی

نظرات 19 + ارسال نظر
شکور جمعه 27 آبان 1390 ساعت 18:23

من خوندم ولی نفهمیدم
باس با تمرکز بیشتری بخونم
شکور

زهرا شاهتوری جمعه 27 آبان 1390 ساعت 18:26

واسه خودم متاسفم که لحظات جلسه ی دوشنبه رو داشتم آنالیز ریاضی 2 میخوندم واسه نیم ترم.
خب من الان کاکلن فهمیدم دوشنبه جلسه چه خبر بوده.
آقای فرامرزبن خدادا کاتب الرجانی(خب آخه یادم افتاد که یه خداداد هم وسطش داشت یارو نویسنده سمک عیار بود دیگه.نه؟)

زهرا شاهتوری جمعه 27 آبان 1390 ساعت 18:28

کاملن

شکورم جمعه 27 آبان 1390 ساعت 18:41

به نظر من دنگ و فنگ این قاعده زیاده
من یه پیشنهاد دارم که در قالب یه دکترین در یه پست مجزا میدم...
وقت برای بحث داریم
ولی به هر حال تا وقتی که تغییر ندادیم؛ معیار همین هست که مصوب گشته...

به شدت ممنونم از تلاشت
شکور

محمد فرامرزی جمعه 27 آبان 1390 ساعت 18:49

به اختصارش شد این تازه...

به شاهتوری:
آره همونه خداداد هم داشت.

جهان جمعه 27 آبان 1390 ساعت 18:52

خسته نباشین....

آروین ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍پارسا جمعه 27 آبان 1390 ساعت 19:23

چه عجب

الهام محمدنژاد جمعه 27 آبان 1390 ساعت 19:29

ممنون که نوشتین و خسته نباشین اما واقعا پیچیده بود...پیشنهاد میکنم اگه امکانش هست ابتدای جلسه ی آینده یه مروری روی مطالب بشه..
و موردی ام به نظرم جوره دیگه ای بوده که ترجیح میدم حضورا با خودتون مطرح کنم و اگه درست بود اصلاح بشه توی وبلاگ
حاضر!

الهام محمدنژاد جمعه 27 آبان 1390 ساعت 20:15

آقای فرامرزی بلافاصله بعداز نظر من تماس گرفتن،صحبت کردیم و قرار شد که موردی رو که به نظرم اشتباه درج شده بود مطرح کنم:
در مورد روز جلسات و پست آقای شکوری چیزی که من یادم میاد؛ اواخر جلسه مطرح شد و بچه ها درگیر بحث و ابراز نظر بودن که من متوجه شدم ساعت از 1 گذشته و 1سری از بچه ها مثل خودم ساعت 1 کلاس داشتن، بحثم ادامه داره در نتیجه اعلام کردم که دیگه از اینجا به بعد رای گیری مشروعیت نداره و کلاسها ام دیر شده این بود که بحث نیمه کاره موند...

از لحظه ای که گفتین من هم به شک افتادم.
این که شما آخر جلسه این تذکر رو دادین یادمه و تصدیق میکنم...
اما الان که به تشکیک افتادم، دقیقا یادم نمیاد که رای گیری قبلش انحام شد یا نه.
کاش بقیه هم چیزی که یادشونه رو بگن.

فرامرزیم

امید صفایی جمعه 27 آبان 1390 ساعت 20:46

آقا من با تمرکز باید بخونم الان اصن تمرکز ندارم

محمدرضا قبادی جمعه 27 آبان 1390 ساعت 22:27

صرفا جهت اعلام حضور نظر ارسال میکنیم.
با عرض معذرت از همه که من دوشنبه با حدودا 10 دقیقه تاخیر (1:10) اومدم جلسه.

آفرین بر تو ای خوش تیپ مو قشنگ
شکورم

کاظم فاضلی جمعه 27 آبان 1390 ساعت 23:46

آخر قرار شد اینجا هم اعلام حظور بشه یا نه نمیدونم! اما حاضر

کاظم فاضلی جمعه 27 آبان 1390 ساعت 23:47

حضور البته!

محمد فرامرزی شنبه 28 آبان 1390 ساعت 00:31

خوشم میاد یه جلسه ای بوده که حتی افراد حاضر در جلسه به سختی گزارشش رو میفهمن
دارم غش و ضعف میرم از خنده

حسینی مهر شنبه 28 آبان 1390 ساعت 13:09

حاضر

زهرا جمالی شنبه 28 آبان 1390 ساعت 23:18

به به چه عجب. البته توجه داشته باشی که قرار بود ۲ موضوع روزهای جلسه و حق رای نیم ساعته تموم بشه که خود حف رای ۵۰ دقیقه و روزهای جلسه هم ۱۰ دقیقه طول کشید . اخر سر هم من که قانع نشدم

محمد فرامرزی یکشنبه 29 آبان 1390 ساعت 13:37

به خانم جمالی

خب از چی قانع نشدید؟
چرا زودتر نگفتید تا باهم صحبت کنیم...

جهان دوشنبه 30 آبان 1390 ساعت 22:13


والا تا اونجایی که من یادمه حق با الهامه انقد دیر شده بود که یه سریا رفته بودن به خاطر همین یه سریا پرسیدن "بالاخره جلسه ی بعد کی شد؟؟؟فعلا اینو بگید تا بعد "که جناب فرامرزی هم گفتن جلسه ی هفته آینده سه شنبه ست......

شکورم جمعه 2 دی 1390 ساعت 22:26

جالب اینجاست که جناب مستطاب فرامرزی یه بندی رو با افتخار اومدن پیشنهاد دادن درمورد اینکه همه نتونن بیان رای گیری وبلاگی انجام بدن و باعث شدن که در ادامه مشکلاتی برای من ایجاد بشه به طوری که برای امکان رای گیری وبلاگی برای انتخابات دبیری ما تو اول یه جلسه اومدیم با اقتدار این بند فوق العاده ی پیشنهادی فرامرزی رو از بین بردیم!!!!

درود بر ما که از بین برندگان پیشنهاد فرامرزی بلند بودیم و سلام بر فرامرزی بلند که کلی ضایع شد
شکور

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد