ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 |
من خودم وقتی همچین نمره هایی و درباره بعضی فیلم ها دیدم شاخ در آوردم مثل dark knight ولی بیشتریاشو تقریبان هم عقیده با نمرها بودم اما در مورد بعضی فیلم ها مثل fight club وinception وher که مخالف با استاد هستم باید چندین بار دیگه فیلم ها رو ببینم و با دیگران درموردشون بحث کنم.نمیدونم شاید واقعان این فیلم بد باشن
فیلم ها (در امتیاز دهی) اول با خودشان مقایسه می شوند. یعنی اینکه اگر فیلمی دارد حرف کوچکی می زند و چیز کوچکی می گوید و درآمده است، نمره می گیرد، اما یک فیلمی که ادعای خیلی بزرگی دارد و در نیامده است، نمره ی کمتری نسبت به فیلم اول می گیرد. به همین دلیل مثلاً شما می بینید که به "راشامون" صفر می دهم با اینکه معلوم است که فیلم صفر نیست به معنی متداول، اما وقتی کاری را که می خواهد بکند نمی تواند انجام دهد، صفر است. یعنی نسبت به مجموعه ی سینما صفر نیست و ممکن است از خیلی فیلم های صفرِ دیگر خیلی بالاتر باشد، اما دارد یک حرف بزرگ می زند، یک کار فرمی بزرگ می کند، و به شدت در این کار ناتوان است. این، متر ستاره دهی هاست که برخی دوستان از آنها تعجب می کنند. "همشهری کین" صفر می گیرد. "راشمون" صفر می گیرد. چون دارند حرف بزرگی می زنند و ادعای فرمی بزرگی می کنند و در هر دو زمینه نموفق اند و به همین دلیل است که صفر می گیرند. اما یک فیلم کوچک تر که ادعای خیلی کمتری دارد و کار فرمی کوچک تری هم انجام می دهد، نیم ستاره، یک ستاره می گیرد. این یعنی چنین فیلمی از آن فیلم های به اصطلاح بزرگ هم بالاتر است؟ به این معنی که گفتم، بله
بازه ی نمره دهی، طبق استاندارد جهانی منتقدین، از صفر (0) تا چهار (4) می باشد.تعداد ستاره/ ارزیابی | نام فیلم |
۰/۵ | 12Years a Slave |
بی ارزش | All Is Lost |
صفر | American Hustle |
بی ارزش | Before Midnight |
صفر | Blue Jasmine |
بی ارزش | Captain Phillips |
صفر | Dallas Buyers Club |
بی ارزش | Despicable Me 2 |
بی ارزش | Elysium |
بی ارزش | Frances Ha |
۰/۵ | Frozen |
۰/۵ | Gravity |
بی ارزش | Her |
صفر | Inside Llewyn Davis |
صفر | Mud |
صفر | Nebraska |
۱/۵ | Now You See Me |
صفر | Prisoners |
۱ | Rush |
صفر | Stoker |
بی ارزش | The Butler |
صفر | The Grandmaster |
صفر | The Great Beauty |
بی ارزش | The great Gatsby |
بی ارزش | The Hunger Games: Catching Fire |
صفر | The Lone Ranger |
صفر | The Wolf of Wall Street |
بی ارزش | This Is the End |
۱ | Trance |
بی ارزش | World War Z |
۱ | Homefront |
۰/۵ | Last Vegas |
۱ | The Croods |
صفر | Fight Club |
صفر | Se7en |
صفر | Social Network |
صفر | Inception |
۰/۵ | Dark Knight |
۰/۵ | Eternal Sunshine of the Spotless Mind |
صفر | Forrest Gump |
صفر | The Strange Case of Benjamin Button |
صفر | Shawshank Redemption |
صفر | Wadjda |
۰/۵ | Gone with the Wind |
۱/۵ | Casablanca |
صفر | The Sound of Music |
۰/۵ | One Flew over the Cuckoo’s Nest |
۲ | Who’s Afraid of Virginia Woolf |
صفر | 12Angry Men |
۳ | The Apartment |
۱/۵ | The Godfather 1 |
۰/۵ | The Godfather 2 |
صفر | The Godfather 3 |
بی ارزش | Nymphomaniac |
صفر | Diana |
آقای فراستی !
راه های بهتری ام برای دیده شدن هست
Inside Llewyn Davis
12Angry Man
دلم واسه این شخص میسوزه.
استاد نیست واقعن
من به شدت احساس می کنم از اون افرادیه که عقیده دارند. مخالفم پس هستم.
فکر نمیکنم قضییه این باشه
فکر میکنم بعد از این همه کتاب خوندن فیلم دیدن نوشتن کتاب نمیگم دیوانه شده .ولی میگم به این حال و روز افتاده
قربانی
با عماد و علی موافقم.
با لفظ استاد به شدت مخالفم.
حتی اگه میتونستم پاکش میکردم.
اونایی که میگن استاد نیست چند تا دلیل واسه حرفشون بیارن,چطوری که بعضی میرن نظر چندتا منتقدا رو میخونن و فیلم هایی که طبل تو خالی اند و رو شون تاثیر میزاره بعدان میان یک ساعت حرف میزنن میگن خیلی خوبه و از این حرفا مثل قصه های عامه پسند و درخشش و ... و بعضی ها هم میگن سینما سلیقه ای اما بالاخره یکی باید درست بگه کدوم فیلم خوبه کدوم بده, و استاد فراستی توانایی این تشخیص و داره.و این که هر چیز مخصوصا فیلم های شاهکار کمه تو تاریخ سینما و این طور نباشه که ما فقط بگیم ایشون مخالف فقط برای اینکه بگه مخالفمو و معروف بشه بیایم ببینیم دلیل هاش چیه و اگه شد با ایشون بحث کنیم
یه برچسب بزنیم زیر این پست به عنوان "محض خنده" یا "سرگرمی" یا "اللهم اشف کل مریض"
من میتونم در زمینه ی انیمیشن های این لیست نظر بدم حداقل وبگم به نظرم کرودز با اینکه فیلم خوبیه ولی یک نمیگیره یا فروزن 0.5به شدت باعث تعجبه من با دلیل میتونم بگم نه کرودز حرفی رو که میخواست بزنه کامل زده نه فروزن ودلایل بدبودن دیگری هم هست!البته بیشتر در مورد فروزن
کامنت اشکان پاسخ بسیار مناسب و حرف دل من بود. ارجاعت میدم به کامنت اشکان (که در بخش مدیریت قابل دیدن هست.).
جداً با استاد ردرمورد امتیاز به Dark Knight و Inception مخالف شدیدم. اما به Gravity زیاد نمره داده بنظر من. این فیلم 1 صدم Interstellar نبود....
دوستان مودب باشین. هرکسی آزادانه میتونه نظر بده
کاملا به این نمره دهی مشکوکم!
یک درصدم امکان نداره که فراستی به فیلم داغونی مثل homefront یک بده!
خودشون بفرماین یه فیلم بسازن ببینیم نمرش چند میشه!!!
استاد چرا واقعا به فارست گامپ صفر داده
تاس انداخته
به نظر من نوشته های دوستان به شدت احساسیه
چون نظر آقای فراستی با شما متضاده این طور واکنش نشون می دید؟؟
مگه شما این فیلم هارو ساختید یا کسب و کار شما کساد شده که این طور انتقاد می کنید؟
کدوم یک از شما اصول کارگردانی،فیلم نامه نویسی و ... را بلدید که این طور شخصی تحصیل کرده در این ضمینه رو مورد عنایت و شست و شو قرار می دید؟؟
ما عادت کردیم بریم سینما چند تا شعار یشنویم و چون شعار ها خیلی جذابن به تعریف و تمجید فیلم بیردازیم.
یا اصلا از فیلم چیزی نفهمیم ولی چون تحت تاثیر جلوه های ویژه فیلم و شوک های مختلف فیلمساز قرار گرفتیم، مثل آدم های جن زده از فیلم تعریف کنیم.
من فقط می گم بهتره به نظر کسی که سینما رو به خوبی می فهمه احترام بذاریم و سعی کنیم با توجه به اون فیلم خوب و بد رو از هم تمیز بدیم.
بهترین فیلم های تاریخ سینما را داده صفر....برای سلامتیش دعا کنید
اصن همشو بزار کنار
فارست گامپ صفر؟
WHAT DA FUCK?
انشالله که ایشون ساقیشون رو عوض کنند و به راه راست هدایت شوند
الهی آمین
همه را ندیدم ولی دارک نایت و اینسپشن منطقی داده.
فیلم عملا هیچی نداره و به نظرم به دارک نایت زیادی نمره داده.