کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

نقد به عملکرد آقای یوسف دوست در کانون

بعد از اتفاقاتی که در اکران دوشنبه خانم شهسواریان افتاد گفتم در مورد رفتارهای خودسرانه آقای یوسف دوست این یادداشت رو بنویسم.

  

شرح ماوقع: برای کمک به اکران رفتم تالار که متوجه شدم تالار باید ساعت 2:45 تحویل داده بشه(این در حالیه که تالار تا ساعت 3 تحویل ما بوده و مدیر اجرایی هم از این تغییر بی خبر ). سریع اومدم پیش خانم برزگری و در مورد این تغییرات ازشون پرسیدم که ایشونم گفتن که این موضوع رو صبح به آقای یوسف دوست اطلاع دادن و ایشون هم با این تغییر بدون اطلاع به مدیر اجرایی موافقت کردن و قرار شده مدیر اجرایی رو مطلع کنن ،که این اتفاق نیفتاده. مدیر اجرایی و تمام عوامل دیگه از این موضوع تا لحظه آخر بی خبر بودن و به دلیل بی تجربگی و نداشتن پیش زمینه برای مواجهه با یک همچین مشکلی، هماهنگی های پیش از اکران مثل چک کردن صدا یا تصویر به خوبی انجام نشد و صدا تا آخر اکران مشکل داشت. 
واقعا چرا باید همچین اتفاقی بیفته که کسی مسئولیتی که نباید و انجام هم نده رو قبول کنه (نه برای بار اول بلکه برای چندمین بار)

این تنها موردی نبود که من شخصا از آقای یوسف دوست دیدم.

موارد دیگه ای که مد نظر من هستن از قرار زیره:

  • برای پوستر زنی اینجا بدون من از چند تا از بچه ها خواسته بودم که محدوده سلفا و شهدا و آی تی رو بزنن که بعد که برگشتن دیدم که تعدادی پوستر هنوز مونده وقتی علت نزدن پوسترا رو جویا شدم گفتن که آقای یوسف دوست به ما گفتن اونجا رو نزنین.(آیا این درسته که توی کاری که مسئولیتی ندارن اظهار نظر آن هم اظهار نظر نادرست بکنن. وقتی من به عنوان مدیر اجرایی مسئولیتی رو به کسی میدم آقای یوسف دوست چه حقی دارن که تو کار من دخالت کنن ).
  • برای بحث مالی تعمیر کیس کانون یک سلسله نا هماهنگی ها ایجاد شد  که هنوز ادامه داره و مشکل هم حل نشد. 
  • به عنوان یک کانونی انتقاد شدید دارم به اکران تولیدات کانون. ضعف های بسیاری داشت که بخش اعظمی از ایرادات به مدیریت ایشون برمیگرده. تبلیغات بسیار بسیار ضعیف بود که به نظر من توجیهی که برای کمک نکردن بچه ها آوردن رو تا حد زیادی قبول ندارم. برنامه هایی که برای روز های اکران عنوان کرده بودن تا حد خوبی انجام نشده بود .
  • موضوع دیگه موضوع دی وی دی رام کامپیوتر کانونه که از دو روز قبل از اکران آقای قربانی(شنبه 18 آبان)خراب شده و باید تعویض بشه اما ایشون عصر چهارشنبه به من اطلاع میدن و توی جلسه ی شنبه هم کاملا حق به جانب با عنوان یک کار فورس ماژور از من طلبکار میشن. آیا این درست است که مدیر اجرایی یا یک مسئول سمت کاری که میتونه در آرامش انجام بشه رو اونقدر عقب بندازن که به حالت فورس ماژور دربیاد.

به نظر من مشکل از اونجایی شروع میشه که مسئولیت اشتباه ها به گردن گرفته نمیشه و با توجیه های با مورد یا بی مورد و پشت گوش انداختن های متعدد باعث فراموشی موضوع و عدم مواخذه موثر میشه .
منظور این که بعد از این تعداد اشتباه و تذکر که تعدادی از اون ها رو من اسم بردم درس عبرت نمیشه براشون و به کارایی که نباید، ادامه میدن....


نظرات 10 + ارسال نظر
مرادپور پنج‌شنبه 7 آذر 1392 ساعت 03:27

وااااااای سیما خیلی عصبانی شده بودی! تا کنون تو عمر کانونیم سیما رو اینجوری ندیده بودم!!!
آقای یوسف دوست: کمی عبرت...!

جهان پنج‌شنبه 7 آذر 1392 ساعت 09:29

امان از دست اقای یوسف دوست.امان.

تو فیلم اقای شکوری هم گاهی یه حرکتایی میزدن.باید مراقبشون بود واقعا.
جهان

محمدمهدی رسولی پنج‌شنبه 7 آذر 1392 ساعت 10:19

در همین حد ک حداقلش در جریان اکران تولیدات کانون در جریان مستقیم ماجرا بودم . . .
مستند کانون ک ما برای معرفی کانون فیلم مون ک همیشه داریم از بزرگیش حرف می زنیم ساخته بودیم در کیفیت بسیار بدی پخش شد.ک بعد از پیگیری فهمیدم نامبرده نسخه رو اشتباه تحویل پخش دادند...نه اینکه این فیلم رو من ساخنه باشم.فیلم شناسنامه و متعلق ب کانون و کانونی هاست.بقیه تولیدات کانون هم همینطور...
چرا باید در کمترین مخاطب ممکن این فیلمها ک ما انقدر براشون زحمت کشیدیم پخش بشن. . . اونم با وجود اینکه عوامل فیلم هم هستن و می شه رو فیلمها بحث بشه . . . اکران فیلمهای کانون واقعا خوب نبود...
نمی تونم دقیق بگم بحث وبلاگ نوشتن این قصه درسته یا نادرست . . .
اما می خوام به رضا یوسف دوست بگم ک کانون همینطور ک از اسمش پیداست کانونه یعنی اجتماع
من خودم هم ی مواقعی خرابکاری می کنم و عباس شکوری یا بقیه منو روشن می کنن برا این قضیه ک سعی می کنم رفع کنم اما
اشتباه من و تو به منزله ی اشتباه کانون تلقی می شه
نقص من و تو نقص کانونه . . . خب این خیلی بده ک بخاطر اشتباه ی نفر ی خانواده با اینهمه اعتبار زیر سوال بره
قصد نصیحت نداشتم اما واقعا ناراحتم ک کار ب جایی رسیده ک خانم ترابی با اینهمه سعه صدر و متانت طوری شاکی شده ک این موضوع رو صراحتا تو وبلاگ مطرح کرده
. . .

شکور پنج‌شنبه 7 آذر 1392 ساعت 13:30

یوسف دوست ترکونده و متاسفانه یکی از پر اشتباه ترین اعضای حال حاضر کانونه...

- شب قبل از اکران فیلم های تولیدی، به من زنگ زد و گفت که فلان پست رو بذارم و من اتفاقی متوجه شدم که یوسف دوست حتی نمیدونه که چه فیلمی طنزه و چه فیلمی نیست که برای مراعات محرم دسته بندی کنه!
3 بار خودم دسته بندیش رو عوض کردم... اصلا حواسش به این چیزا نبود!!

- یک ساعت مونده به شروع مراسم از من خواست فیلم تقوی رو برسونم!!!

- فراموش کرد بره دنبال فیلم فلاح در صورتی که کاملا جلو روش گفته بودم بهش که باس فیلم رو از فلاح بگیره و اینطوری فیلم فلاح اکران نشد

- همونطور که رسولی هم اشاره کرد، کاملا حرفای من رو فراموش کرده بود و نسخه ی اشتباهی از مستند کانون رو اکران کرد

- تو فیلمبرداری کشتن مرغ مقلد سنگ تمام گذاشت و به خاطر چک نکردن درست و درمون تجهیزات از قبل، فیلمبرداری بدجور به مشکل خورد

- اونطور که من شنیده ام، تو نقد و بررسی انیمیشینی که جای اطلب ابر انجام داد هم متاسفانه گل کاشته!

- برای جلسه ی اول کارگاه ویرایش فیلم، چیزی که ازش خواسته بودم رو اشتباهی برام نیاورد و یه سری از مطالب حیف شد!

خلاصه که خطاهای یوسف دوست خیلی زیادن.
یوسف دوست هر بار داره با تذکر مواجه میشه ولی تغییر رویه ی درست و درمونی ازش دیده نمیشه.
قدکساز هم به نظرم باید حواسش باشه که این خطاهاش داره تاثیر منفی روز کارها میذاره به ویژه فراموش کردن ایمیل پروژه ی عطارپور که باعث شد اکران درایور که رو بیست نفر از اون سیصد نفر حساب کرده بودم، خلوت انجام بشه...

کلا خطاهای انسانی اعضا که داره روی کارهای کانون تاثیر منفی میذاره باید مورد تحلیل قرار بگیره
در حال نوشتن یه دکترین هستم
شکور

امیر حیدری جمعه 8 آذر 1392 ساعت 07:25

قضیه ی وقتی بدتر میشه که همیشه دنبال توجیح باشی.

اما بدترررین حالت اینه که یکی بیاد بگه چرا اینقد به فلانی نقد میکنین.

حق طلب جمعه 8 آذر 1392 ساعت 12:13

به آقای حیدری:
اگه بچه ها جلوی دبیر نظراتشون رو راحت نگن ،جلوی کی بگن؟؟؟!!!

البته شخص مورد نظر دبیر من نبودما.اما دوست دارم دبیر سعه صدر بیشتری داشته باشند
حق طلب

امیر حیدری جمعه 8 آذر 1392 ساعت 21:37

به خانم حق طلب

بحث سر بدون فکر صحبت کردنه. یعنی آدم وقتی داره یه موضوع رو مطرح میکنه باید به جوانبشم فکر کنه. من این رو برای همه ی بچه ها گفتم.
حمل بر خودستایی نشه ولی اگه بخوام یه لیست از بچه های کانون که سعه صدر زیادی دارند رو بدم حتما بالای لیست اسم خودم رو قرار میدم.
بعضی وقت ها به من نقد میشه که چرا اینقد بعضی چیزها رو تحمل میکنم.

حق طلب جمعه 8 آذر 1392 ساعت 22:25

امید وارم نگید کاسه داغ تر از اش شدم.اما اون فردو می دونم خیلی راجب مطرح کردن اون موضوع در اون مساله خاص فکر کرده بوده و فکر می کنم اشتباهات اقای یوسف دوست اون موقع اینقدر نشده بود قبل اکران خانم ترابی اگه اشتباه نکرده باشم.من سیاست کاری شما رو تحسین می کنم و شیوه صحبت کردنتون که شیوه دبیرانه است.اما فکر می کنم شما گاهی زود قضاوت می کنید.مثل الان

رضا ی.د شنبه 9 آذر 1392 ساعت 12:31

تو یه پست کامل جواب میدم با جزئیات...

نیلوفر شهسواریان شنبه 9 آذر 1392 ساعت 18:20

البته صدا تا یک ساعت مشکل داشت و بعد آقای پشت مشهدی اسپیکر آورد و یک صدا برای ساعت بعد درست شد...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد