کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

اصلاحیه ی راهنمای انتخابات

اصلاحیه ی 18 اردیبهشت ماه برای پست


راهنمای انتخابات


دوستان عزیزم!

به عنوان دبیری که دیگه نمیخواد دبیر باشه ولی آینده ی کانون براش مهمه باید چند تا نکته رو یادآوری کنم.

لطفا این چند نکته رو برای انتخابات آینده در نظر بگیرید:



1- کسانیکه برای شورای مرکزی کاندیدا شده اند(غیر از دو نفری که امسال کاندیدای دبیری هستند) فقط برای انتخاب دبیر مورد نظرشون به شورای مرکزی می آیند. به عبارت دیگه اگر کسی برای کاندیداتوری شورای مرکزی اقدام کرده، به این معنا نیست که بخواد دبیر بشه.


2- در انتخاب اشخاص مورد نظرتون برای شورای مرکزی، در نظر داشته باشید که شما نه با خودتون و نه با هیچ یک از نامزدها:

هیچ گونه تعارفی ندارید،

هیچ گونه رفاقتی ندارید،

فقط و فقط به معیار های اخلاقی و رفتاری و عملکرد کانونی اشخاص نگاه کنید.


3- ازونجا که وظیفه ی شورای مرکزی در کانون ما، انتخاب دبیر و پس از اون توجه و تفکر و بحث در مورد مسائل ساختاری و زیرساختی کانونه، در انتخاب اعضای این شورا کسانی رو در نظر بگیرید که نسبت به سایرین به اینگونه مسائل اهمیت بیشتری میدن.


4- صرف داشتن سمت در گذشته، به این معنی نیست که اون شخص به مسائل بنیادی کانون بهای زیادی میده. (به عنوان مثال: اینکه من پیش ازین دبیر بوده ام این نتیجه رو نمیده که من خیلی به کانون و ساختارش اهمیت میدم. در کل اینکه شخصی چنین آدمی هست یا خیر رو باید از مجموعه ی عملکرد و رفتار های اون شخص استنتاج کنید نه از سمت هایی که داشته. سمت ها فقط جایگاهی برای بروز اون رفتارها هستند.)


5- لطفا! خواهشا! تمنا میکنم! انتخابات رو از جو سازی های بی موردی که توی کانون ما هیچگونه مدخلیتی نداره به دور نگه دارین.

چیز هایی مثل حضور پر رنگ تر بانوان در بین کاندیداها و شورای مرکزی، حضور جوانان یا چیزهای شبیه اینها واقعا هیچ ربطی به موقعیت فعلی کانون نداره.

اینجا کسی جلوی حضور خانم ها و فعالیت اونها رو نگرفته که بخواهیم مثل جوامع جهان سومی به دنبال گرفتن حق این قشر از حکومت یا مقام های بالایی باشیم. تا اونجا که من میدونم، کانون فیلم در 3 دوره 2 دبیر خانم داشته که خود این صحتی بر این مدعاست که در انتخاب دبیر جنسیت ملاک نیست و ملاک مسائلی دیگر است. اینکه چون مثلا این تعداد از اعضای کانون خانم ها هستند پس باید به همین میزان خانم هم در بین کاندیدا ها باشن تفکری به شدت اشتباه و حتی خطرناکه! ممکنه روزی باشه که 90 نفر از اعضا آقا باشن و 10 نفر خانم، اما هیچ کدوم از آقایون برای این سمت مناسب نباشن و حداقل 5 نفر از خانم ها لیاقت این سمت رو از هر آقایی بیشتر داشته باشن، اون وقت نباید به خاطر اینکه اکثریت اون جمع رو آقایون تشکیل میدن، احتمال انتخاب شدن اون 5 نفر رو با کاندید شدن تعدادی از آقایون به خطر بیندازیم.


6- دبیری و عضو شورا بودن قدرتی نیست که از یک فرد یا گروه به فرد یا گروه دیگری منتقل بشه، بنابراین کسی که قصد ورود به این قضایا رو میکنه به فکر به دست آوردن مقام و قدرت نیست؛ وقتی بحث قدرت نیست و همه میدونیم که هدف، ارتقا و بقای کانونه، پس باید با کمک هم و با رایزنی های پیش از انتخابات، از بین خودمون بهترین افراد برای این شورا رو مد نظر قرار بدیم و برای بقا و ارتقاء کانون، تلاش کنیم این افراد انتخاب بشن. اگرچه موضوع قدرت و مقام در میون نیست اما از طرفی هم بقای کانون مسئله ی کوچکی نیست که به خودمون اجازه بدیم در انتخابات شورای مرکزی تعارف و رفاقت و تیپ و قیافه و جنسیت و ... وارد معیار های انتخاب اشخاص اصلح بشه.(هر مسئله ای که شبیه این موارد باشه از نظر من پارامتر هاییه که یک کودک یا کسی غیر از یک انسان منطقی و عاقل تو انتخابش به کار میبره.)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد