ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 |
پیتر بروک در سال ۱۹۲۵ در لندن زاده شد و و تحصیلات خود را در رشته تئاتر در دانشگاه آکسفورد گذارند. او همچنین تعدادی فیلم مهم را در انگلستان و فرانسه کارگردانی کردهاست. آثار نمایشی بروک تحت تاثیر تئاتر رویایی برتولت برشت و نگاه تیره اجتماعی جان کت، محقق آثار شکسپیر است.
نخستین اثر سینمایی او یک فیلم کوتاه به نام سفر احساسی است که آن را هنگام تحصیل در آکسفورد کارگردانی کرد. در بیست سالگی نخستین اجرای تئاتر را با کارگردانی نمایش شاه جان(با بازی پل اسکافیلد ) تجربه کرد. پس از آن در لندن، مسکو، پاریسو نیویورک نمایشهای متعددی را بر روی صحنه برد. بروک برخی از نمایشهایش را به فیلم برگردانده است.
آثار:
چشم در برابر چشم سال ۱۹۵
قصه ی زمستانی سال ١٩٥٢
تیتوس آندرونیکوس سال ١٩٥٨
شاه لیر ١٩٦٢
مارا-ساد (با نام کامل «شکنجه و قتل ژان-پل مارا، بهنمایش درآمده توسط ساکنان دیوانهخانهٔ شارانتون، به کارگردانی مارکی دوساد») سال (۱۹۶۴)
رؤیای شب نیمه ی تابستان سال ١٩٧٠
دیگر آثار تئاتری مهم او:
هملت
ملاقات
ماراد/ساد
ادیپوس
گردهمایی پرندگان
ماهابارتا
ارگاست در پرسپولیس (۱۹۷۲)
بالکن (۱۹۶۰)
گربه روی شیروانی داغ
فیلم ها:
اپرای فقرا (۱۹۵۳)
مدراتو کانتابیله (هفت روز...هفت شب) (۱۹۶۰)
سالار مگس ها(١٩٦٣)
به من دروغ بگو (۱۹۶۸)
شاه لیر (۱۹۷۱)
ملاقاتهایی با مردان برجسته (۱۹۷۹)
چشم در برابر چشم (۱۹۷۹)
باغ آلبالو (۱۹۸۲)
تراژدی کارمن (۱۹۸۳)
ماهابارتا (۱۹۸۹)
تراژدی هملت (تلهفیلم، ۲۰۰)
چه جالب :)