ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 |
بسمه تعالی
در راستای معرفی کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی، هرساله گزارش فعالیت و توصیفی از عملکرد کانون به صورت مکتوب جمع آوری و به روز می گردد.
با نزدیک شدن به پایان ترم اول سال تحصیلی 93-94، گزارش عملکرد کانون به روز گشته است.کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی، در مهرماه سال تحصیلی 86-85 توسط عباس شکوری، دانشجوی سال دوم کارشناسی حقوق تاسیس گشت. پیش از آن گفته شده است که از سال 75 تا سال 83، کانون فیلم و تئاتر بر اساس آئین نامه ی قدیمی وزارت علوم وجود داشت که بر اساس آئین نامه ی سال 84، کانون فیلم و تئاتر به دو کانون فیلم و عکس و کانون تئاتر، تفکیک شد. بر این اساس کانون فیلم و عکس در سال 85 آغاز به فعالیت کرد.
از همان ابتدا، تفکر شورای مرکزی بر به وجود آوردن مسیری بلند مدت استوار گشت که با اعتبار یافتن نهاد منعطف تصمیم گیری در اساسنامه ی سال 85، جامه ی عمل پوشید. به شکلی که در حال حاضر با گذشتن بیش از 8 سال از شروع به فعالیت کانون تحت عنوان و تعریف جدید آئین نامه، اصول اساسی اساسنامه ی کانون به قوت خویش و همانند اساسنامه ی تدوین شده در سال 85 باقی است.
همچنین در عمل کانون فیلم و عکس تنها کانونی است که همچنان اعضای سال های ابتدایی خویش را در فعالیت های خود همراه دارد.
در راستای ارتقای بلند مدت و دید استمراری و سیستماتیک حاکم بر فعالیت های کانون، هر ساله فعالیت های کانون هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی، ارتقاء یافته است. چیزی که در تشکلات دیگر دیده نمیشود و گاهاً حتی در این 8 ساله با تعطیلی موقتی و گاهاً طولانی مدت تشکلات دیگر مواجه بوده ایم.
تجربه اندوزی اعضا، عدم ترک کانون توسط اعضای قدیمی و انتقال تجربه منجر به انجام فعالیت های جدیدی گشت که در کانون فیلم های سایر دانشگاه های کشور وجود ندارد به طور مثال روند تولید فیلم کوتاه در کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی از یک فیلم در طول مدت سال های تحصیلی 85 تا 88 به تولید میانگین سالی 4 فیلم کوتاه رسیده است. همچنین کانون در همین راستا موفق به کسب مقام های متنوعی گشت.
تولیدات ابتکاری مانند تولید کتاب صوتی، آغاز تلاش برای دوبله، استفاده از فن آوری جلوه های ویژه در تولیدات، ساخت موسیقی فیلم، همکاری با هنرمندان سینمای کشور و ... از مواردی است که در کمتر تشکل دانشجویی هنری در سایر دانشگاه ها دیده شده است به شکلی که همینک از کانون های دانشگاه های دیگر، تعاملاتی برای انتقال تجربه از کانون فیلم دانشگاه شهید بهشتی شکل گرفته است.
کانون فیلم وعکس برای حفظ تجربه های کسب شده توسط اعضا و همچنین جلوگیری از خروج حتی یک عضو از عضویت کانون، به راهکارهایی تمسک جسته که غفلت سایر تشکل ها، منجر به ضعف عملکرد آنها در مقایسه با عملکرد کانون فیلم – به شهادت گزارش مقایسه ای عملکرد تشکلات دانشجویی ارائه شده توسط معاونت فرهنگی که در ادامه قسمتی از آن ارائه خواهد گشت - شده است.
از جمله ای این راهکار ها، استمرار فعالیت های داخل اتاق کانون فیلم در طول این 8 سال از ساعت 10 صبح تا 7 بعد از ظهر – که البته با تغییر ساعات کاری معاونت، به ساعت 5 تقلیل پیدا کرد- به وجود آوردن نهاد تصمیم گیری کانون به عنوان قلب تصمیم گیری ها و تنها مسیر مشروعیت بخشیدن به فعالیت ها، انتخابات سالیانه ی شورای مرکزی، برگزاری جلسه ی معارفه ی اختصاصی ابتدای هر سال و همچنین برگزاری جلسات ویژه ی سالیانه ی خاص کانون با عنوان «روز کانون فیلم وعکس» که به تحلیل عملکرد هر ساله ی کانون و اعضای آن و تقدیر از فعالین پرداخته می شود، اشاره کرد.
ابتدا گزارش های دانشگاه را درباره عملکرد کانون ها که از
نسخه قبلی سایت دانشگاه برداشت و تکمیل شده است شده است به اطلاع می رسانیم.
همان طور که در این نمودار مشاهده می شود کانون فیلم و عکس با جذب 42 در صد از مخاطبین بیشترین مخاطب را در بین کانون های فرهنگی در سال 88 داشته است.
اما عملکرد کانون فیلم در سال 89:
همان طور که مشاهده می شود کانون فیلم در سال 89 نیز با داشتن 45% از مخاطبین بیشترین مخاطب را در بین کانون ها داشته است.
باز هم کانون فیلم بیشترین مخاطب را دارد.
سال تحصیلی 91-92
ردیف |
عنوان برنامه |
تعداد مخاطب |
نوع پروژه |
1 |
برگزاری دوره اموزشی نظریه فیلم |
30 6 جلسه |
مخاطب عام |
2 |
غرفه ی معارفه |
650 |
مخاطب عام |
3 |
معارفه ی اختصاصی کانون |
80 |
مخاطب خاص |
4 |
پخش و نقد فیلم خوب،بد،زشت |
220 |
مخاطب عام |
5 |
ارسال دستاوردهای کانون جهت شرکت در جشنواره ملی رویش |
10 |
مخاطب خاص |
6 |
کارگاه آموزشی عکاسی خلاق با تلفن همراه با همکاری دفتر فرهنگی وزرات علوم |
60 |
مخاطب عام |
7 |
پخش و نقد فیلم شوالیه تاریکی به پا میخیزد |
230 |
مخاطب عام |
8 |
جشنواره فیلم های مدرن(4اکران) |
640 |
مخاطب عام |
9 |
نمایشگاه کتاب با موضوع هنر تئاتر، سینما و تلویزیون |
800 |
مخاطب عام |
10 |
دوره آموزشی نظریه های فیلم (مرحله دوم) |
30 6 جلسه |
مخاطب عام |
11 |
حضور در جشنواره ملی رویش |
50 نفر از اعضا 800 نفر مخاطب عام |
مخاطب عام مخاطب خاص |
12 |
اکران فیلم مستند آخرین روزهای زمستان با موضوع شهید باقری |
150 |
مخاطب عام |
13 |
تهیه بلیط فیلم فجر برای دانشجویان فعال کانون |
50 |
مخاطب خاص |
14 |
پخش فیلم هاراگیری |
180 |
مخاطب عام |
15 |
پخش فیلم حلقه |
230 |
مخاطب عام |
16 |
دوره آموزشی عکاسی پیشرفته |
30 7 جلسه |
مخاطب عام |
17 |
برگزاری کارگاه طراحی صحنه |
30 10 جلسه |
مخاطب عام |
18 |
تهیه کتاب صوتی ابری ها |
40 |
مخاطب خاص |
19 |
برگزاری دوره چهارم کارگاه تدوین |
15 |
مخاطب خاص |
20 |
تهیه مستند کانون |
70 |
مخاطب خاص |
21 |
ساخت فیلم تردید |
70 |
مخاطب خاص |
22 |
برگزاری کارگاه فتوشاپ |
15 |
مخاطب خاص |
23 |
اکران فیلم دربند |
800 |
مخاطب عام |
24 |
نقد و بررسی فیلم فارست گامپ |
50 |
مخاطب خاص |
25 |
اکران فیلم تنها دوبار زندگی می کنیم |
230 |
مخاطب عام |
26 |
نقد و بررسی فیلم زندگی پای |
50 |
مخاطب خاص |
27 |
برگزاری دومین مراسم روز کانون |
70 |
مخاطب خاص |
28 |
برگزاری هفته انیمیشن (سه اکران) |
600 |
مخاطب عام |
|
مجموع |
6280 |
مخاطب خاص:570 مخاطب عام: 5710 |
سال تحصیلی 92-93: از سال 92 به بعد، گزارشی از معاونت فرهنگی نسبت به مقایسه ی عملکرد تشکل های دانشجویی، ارائه نگشته. لذا گزارش فعالیت های این مدت کانون ارائه می گردد. در این گزارش مفهوم مخاطب عام در فعالیت ها، فعالیت هایی محسوب می گردد که برای تمامی دانشجویان دانشگاه ارائه گشته و منظور از فعالیت ها با مخاطب خاص، فعالیت هایی است که بیشتر اعضای خاص کانون فیمل و عکس در آن مشارکت داشته اند.
همانطور که ملاحظه می شود، در دو سال اخیر، میانگین مخاطبین کانون فیلم و عکس به بالای 6000 نفر رسیده است که البته قسمت اعظم این عدد در ترم دوم و قسمت کوچکتر در ترم اول و ترم تابستان از خدمات کانون فیلم استفاده می کنند. تعداد اکران فیلم از یک فیلم در هر ماه در سال های ابتدایی تاسیس کانون به یک فیلم و نیم در هر هفته رسیده است. از موفقیت های کانون، توجه همزمان به مخاطبین خاص (اعضای فعال کانون) و مخاطبین عام (دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی) خویش است که باعث شده در سال های اخیر عدد هر دوی این مخاطبین، افزایش یابد. در انتها گزارش عملکرد کانون در ترم اخیر و همچنین تولیدات فیلم و مقام های کسب شده توسط کانون نیز ارائه می گردد.
از تابستان 93 تا آذر 93.
- تولیدات و افتخارات:
|
خیلی خوبه،اصلا الان دارم اشک شوق میریزم، بسیار بسیار عالی، ایشالا موفقیت های بهتر و بزرگتر.
دست شما درد نکنه
شکور
خواهش میکنم
مریم حیدری
ما خعلی خفنیم.
پیشنهاد دارم هم ایمیل بشه هم بره تو سایت قسمت مربوط به کانون
شکورم
من ایمیل میکنم. امشب.
مریم حیدری