کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

لغو نهایی کلاس و کارگاه تصویر و مستند...

تاریخ ارسال پنجشنبه 13 مهر ماه سال 1391 ساعت 11:39

ارسال کننده محمدمهدی رسولی  

عنوان نامه لغو نهایی کلاس و کارگاه تصویر و مستند...

متن نامه سلام به دوستا و همکارای خوب کانون فیلم...


دوستان عزیزی که علاقه به شرکت در کلاس و کارگاه مستندسازی و تصویربرداری داشتن باید خدمتشون عرض کنم  ک این دو کلاس 99% لغو شدند...

تکلیف کلاس تصویربرداری که از قبل معلوم شده بود و من هم چند روز پیش در وبلاگ اعلام کرده بودم...

اما کلاس مستندسازی...

در آخرین جلسه ی کانون که در تیرماه برگزار شد آقای گلخندان که از موافقان طرح کلاس مستند بودند مسئولیت پخش فیلم مستند رو بعهده گرفتند و قرار بر این شد که مهرماه اکران مستند داشته باشیم و استقبال سنجی کنیم.اما روز اکران"تردید ابدی"که من طهران بودم متوجه شدم که ایشون تمایلی به انجام این کار ندارند و دلایل خودشون رو هم دارند که من خیلی دقیق آگاه نیستم!

...

...

...

به هر ترتیب با اینکه خیلی مشتاق بودم قدمی برای کانون در این زمینه ها بردارم اما دایه ی عزیزتر از مادر نبودم!و قضیه برگزاری این دو کلاس و کارگاه منتفی شد...

نظرات 15 + ارسال نظر
جهان پنج‌شنبه 13 مهر 1391 ساعت 12:51

چی بگم؟!!!
امیدوارم دوستان زین پس قبل از اینکه مسئولیتی رو قبول میکنن از همه ی جوانب شرایط خودشون رو با طرحی که مسئولیتشو قبول کردن بسنجن و بعد تو جلسه ها دستشونو به عنوان مدیر اجرایی اون کار(حتی یه کار کوچیک) بالا ببرن!!!(البته قبول دارم که گاهی بعدها شرایطی به وجود میاد که آدم پیش بینیشو نمی کرده)
به هرحال...
من به عنوان یکی از اعضای کانون از آقای گلخندان میخوام دلایل منطقیشون (البته اگه شخصی نیست و به کانون هم میتونه مرتبط باشه) بیان کنن و بگن چرا تمایلی به اکران این مستندها ندارن!!!
به علاوه اگر نمیخوان توی وبلاگ مطرح کنن حداقل شخصا به خود من بگن چون پروژه ای که من مسئولش بودم(برگزاری کارگاه) تابع کار ایشون بوده و فک کنم من محق باشم بدونم چرا پروژه ی منم به همراه عدم تمایل!!!ایشون به انجام وظیفشون داره میره رو هوا!!

جهان پنج‌شنبه 13 مهر 1391 ساعت 13:03

به آقای رسولی:
با مسئول اساسنامه در خصوص این مسئله صحبت کنین چون اگه اشتباه نکنم مدیر اجرایی امکان کنسل کردن یه پروژه ی کانونی رو نداره(فقط حق انصراف داره) و باید این مسئله از طرف نهاد تصمیم گیری بررسی بشه.(البته میدونم شما "احتمالِ" کنسلی رو از طرف خودتون و آقای گلخندان اعلام کردین) ولی باز با خانوم محبوبی صحبت کنید شاید این مورد به ادامه ی پروژتون کمک کنه.

حسینی مهر پنج‌شنبه 13 مهر 1391 ساعت 19:05

به نظر من کلاس تصویربرداری هم ضروریه و هم می تونه خیلی مفید باشه واسه کانون. از دوستان می خوام برای برگزار شدنش کمک کنن. من هم در خدمتم

طلاکوب پنج‌شنبه 13 مهر 1391 ساعت 23:55

من هم علاقه مند تصویربرداری هستم!

سبا حق طلب جمعه 14 مهر 1391 ساعت 00:27

ای بابا.من به جای آقای گلخندان مسئولیت پخش رو بر عهده می گیرم؟چند تا فیلمه؟

محمدمهدی رسولی جمعه 14 مهر 1391 ساعت 08:27

این همه مشتاق تا الان کجا بودند؟؟؟حالا ک لغو شده همه علاقمند شدند؟
به خانم جهانی پور:
من خیلی از اساسنامه و قوانین اون آگاهی ندارم.اما در همین حد بگم این پروژه ها با هماهنگی های من و پیگیری مسئولیت از طرف دوستان قرار بود جلو بره.من حتی بیشتر از رسالت خودم رو انجام دادم.پس زمانی می تونم دوباره در این پروژه همکاری کنم که حداقل سه چهار نفر دستاشونو برای پیش بردن این قضیه بالا ببرن و واقعا هم پای این کار بمونن...
حالا یه آمار بگیرید دستای کیا برای دست گرفتن این قضیه بالاست...تا بعد برای ادمه کار تصمیم بگیریم و برنامه ریزی کنیم...

اگه مشکل شما فقط 4،3 نفره میبینید که توی همین پست این تعداد هم اعلام آمادگی برای کمک کردن هم دوس دارن که تو کلاس ها باشن پس بفرمایید همکاریتونو ادامه بدید.
در ضمن آقای رسولی جدای از همه ی زحمتایی که کشیدید این نکته رو رعایت نکردید که تو تابستون بچه ها استقبال نسبت به خود کانون و کانکس ندارن چه برسه به نامه های یه عضو فرادانشگاهی که کمتر دیده میشه (اونم توی وبلاگ)، در ضمن شما از کی کمک خواستین که کمک نکرد؟
مدیر اجرایی کارگاه تصویر برداری غیر از شما کی بود؟ برای خودتون همکار کنار گذاشته بودین؟ کسی بود توی تهران که از اعضای خوش قول و فعال باشه و شما ازش کمک بخواید وکمکی نکنه؟؟؟
شاید چون شما مستقیما مث ما تو کانون نیستید اطلاع نداشته باشید ولی کلاس و کارگاهی که شما میخواستید راه بندازید(مخصوصا در خصوص تصویر برداری) از معدود کلاس هایی که تازه بچه های خود کانون استقبال کردن!!!!
اغلب کلاس هایی که تو کانون برگزار میشه غالب جمعیتش رو بچه های غیر کانونی تشکیل میدن یعنی اگه کلاس 15 نفره تعداد بچه های کانون گاهی به 5 نفر هم نمیرسه(البته همیشه یه استثناهایی هم وجود داره) به نظرم یه کم زود از پیگیری ها خسته شدید..که البته یکی از عللش هم اینه که یا به شخصه از کسی مستقیما کمک نخواستین یا اگر هم خواستین دست روی افراد مناسب نگذاشتین.

ارادتمند
جهان

محبوبی شنبه 15 مهر 1391 ساعت 11:08

آقای گل خندان دلیلشونو باید به اطلاع کانونیا برسونن اگه به هیچ وجه دیگه نمی تونن مسئولیتشونو انجام بدن استعفا میدن که حرکت خوبی!نیست اصلا از اون جایی که اعضا به این پروژه ر ای دادن و ایشون مسئولن.و الان بدون این که دلیل بیارن طبق گفته آقای رسولی تمایلی برای انجامش ندارن.تمایل؟؟؟

شکورم:
من در جلسه ای که گلخندان صحبت کرد بودم...
این جور عقب نشینی ها و تغییر رویه ها و پس گرفتن صحبت ها، در کانون هایی که بچه ها به صرف علاقه دور هم جمع شدن، کاملا طبیعیه...
ولی به نظر من بدون نزدیک شدن به راهکار های قانونی، و نگاه کردن به قضیه یه عنوان یه خلاء قانونی، راهکارهایی برای کمتر شدن این اتفاقات وجود داره که تو یه جلسه ی اختصاصی ایشالا بعد از 27ام(اگه مشکلم حل بشه) شرح خواهم داد...

به خانم جهانی پور شنبه 15 مهر 1391 ساعت 11:08

1- من هم اگه جای رسولی باشم، با این استقبال وبلاگی هم به این راحتی دوباره راه نمیندازم جریان رو...این استقبال وبلاگی از استقبال پیشینی درمورد مستند و تصویربرداری بیشتر نیست...

2- من حداقل در جریان کمک هایی که رسولی درمورد کلاس تصویربرداری از بچه ها خواسته بوده ام و نقد رو به اعضایی میبینم که گفتن کمک میکنن ولی حتی سر قرار ملاقات هاشون هم با کلی تاخیر و این مسائل می اومدن...
درضمن اینکه میگید آیا اعضای خوش قول گفتن کمک میکنن و نکردن، جمله ی عجیبیه...یعنی رسولی قبل از هر چیزی باید خوش قول بودن یا نبودن مدعی رو از این و اون پرس و جو کنه؟
توقعتون از کسی که نمیتونه مدام بیاد تهران و برگرده زیاده...

3- درکل میخوام بگم نقدی اگه وارده، به اعضای کانون وارده...
درمورد بحث مستند هم گلخندان مفصل تو کانکس صحبت کرد در حضور خود رسولی، اشکان، و اگه اشتباه نکنم موسوی...صحبت های گلخندان به شدت عجیب بود و امیدوارم که عین اون صحبت هاش رو تو جلسه ای که خواهم بود هم بگه تا برای اینکه دیگه همچین مانعی بر سر اجرای پروژه ها ایجاد نشه، راهکاری بیندیشیم
شکور

در کل دررابطه با رسولی باس بگم که کلا ما باید به جای اینکه از یکی توقع داشته باشیم ، بدقولی رو درک کنه، باید بدقولی رو مذموم بدونیم...
شکورم
---------------------------------
بدقولی بعضی از بچه های کانون نگفته مذموم هست،اما نمیشه کاریش کرد چندان(در واقع از طرف خودشون تا به حال لا ینحل بوده)!!!پس به نظر من بهتر اینه که حداقل برای کارهای مهم سراغ این بعضی ها نریم و این پیشنهاد من به آقای رسولیه برای پروژه های بعدی.

جهان

به خانم جهانی پور شنبه 15 مهر 1391 ساعت 11:09

نظر قبلی برای من بود
شکور

اسمتون زیرش هست.

جهان

محبوبی شنبه 15 مهر 1391 ساعت 11:10

طی صحبت هایی که با خانم جهانی پور داشتم این سوال برامون پیش اومد که اگه مدیر اجرایی یک پروژه بخواد یهو استعفا بده و کس دیگه ای هم حاضر به قبول مسئولیتش نشه چه باید کرد؟

شکورم:
از نگاه من: مشخصه دیگه...فرض کنید که مدیر اجرایی فوت کرده و تمامی اعضای کانون هم فوت کنن...چی میشه؟
ازونجایی که هیچ الزامی در کارهای کانون (جز الزام اخلاقی) برای اجرای پروژه ها وجود نداره، در این حالت، پروژه مسکوت خواهد ماند
حالا سوال اینجاست ک آیا این رویه درسته؟
ما با دو حالت مواجهیم
اول: به همین رویه ادامه بدیم
که در این صورت، افراد با در نظر گرفتن علاقه شون در اون لحظه، پروژه رو می پذیرن و بعدش ممکنه که به عللی از انجامش سر باز بزنن
دوم: بیایم یه ضمانت اجرایی مث مجازات در نظر بگیریم که این خودش میتونه قدرت دافعه ای باشه برای اینکه ملت مدیریت پروژه ها رو بپذیرن
به نظر شخص بنده، ما نباید این قدرت الزام آور رو قانونی بکنیم بلکه صرفا بدقولی ها رو با مواخذه های اخلاقی، پاسخ بدیم و بس...

محمدمهدی رسولی شنبه 15 مهر 1391 ساعت 12:11

مساله اینجاست که استادایی که قرار بود من باهاشون هماهنگ کنم باید خیلی قبل تر برای این قضیه وقت خالی می کردند...و قرار شد پیگیری های اینجا رو الف ح ت و در کنارش ح ف انجام بدن.اما اینها هم گرفتار بودم.اما حرف من سر قبول مسئولیت هست که قبول کردند و بعدش شونه خالی کردند...
بهر صورت خستگی برای من در کار نیست... و من برای اتمام رسالت خودم در یکی از جلسه های رسمی هفتگی کانون در این هفته و یا هفته آینده شرکت و در رابطه با این قضیه تصمیم گیری بعمل خاهیم آورد...

یعنی میگید در هر صورت ادامه ی این برنامه بی فایده س؟؟؟

جهان

محمدمهدی رسولی یکشنبه 16 مهر 1391 ساعت 02:24

بی فایده نیست...اما این دوست دارم کانون واعضاش این حق رو برای من قائل باشن ک وقتی من برای اولین بار قول همکاری تو یه پروژه رو می دم و کلی این در و اون در می زنم برای پیگیری هاش و از طرف دیگه هیچ حرکتی از طرف اونایی که قول حرکت داده بودند نمی بینم این قضیه برای من دلسرد کننده باشه
من واقعا خیلی برای این دو کلاس برنامه داشتم.اما انگیزه های من برای اجرا سوخت.
و در ضمن اشاره به این نکته مهم رو لازم می دونم که من فقط مسئول هماهنگی این پروژه ها بودم و نه اجرا...
اما همه این کارها(اعلام از طریق وبلاگ،پیگیری و پرس و جو کردن و تحقیق برای اساتید و بقیه کارها رو خودم انجام می دادم...)

دقیقا به خاطر دلایلی که گفتین دلسردیتون تا حد خیلی خیلی زیادی قابل قبوله و حق دارید
اما این بار من قول میدم(از طرف خودم)که کانون بهتون این بار بدجوره کمک کنه
پس "بریم" دنبال کارا...

جهان

محبوبی یکشنبه 16 مهر 1391 ساعت 14:11

منم با این نظر که با این جور مشکلات همش قانونی و خشک برخورد کنیم مخالفم

سبا حق طلب یکشنبه 16 مهر 1391 ساعت 15:20

بیاین یه قانونی وضع کنیم که اگر یکی تخلف بزرگی کرد حداقل از یه چیزی محروم بشه.چون تخلف کوچیک باز قابل گذشته

سوالی مطرحه...
در این مسائل رخ داده، منظور از تخلف چیست؟
نباید از این لفظ تفسیر موسعی بشه چون در این حالت، خیلی از اعضا رو از دست خواهیم داد.
شکور

محمدمهدی رسولی دوشنبه 17 مهر 1391 ساعت 12:48

خانم جهانی از من خواستن که مسائلی رو که می خوام تو جلسه مطرح بشه رو براشون میل کنم...اما چون خیلی طولانی هست و در ضمن خودم با ریزه کاری هاش آشنا هستم و امکان توضیح نوشتاری اونها نیست باید خودم حضور داشته باشم...
احتمال داره چهارشنبه برا یه برنامه طهران باشم.سعی می کنم یه وقت برای این جلسه خالی کنم..اونهایی که علاقه به برنامه و کمک دارند حتما حتما باید تو این جلسه حضور داشته باشن...
پس اونهایی که آمادگی دارن حتما تو نظرات همینجا اعلام کنند...
به قول پدر شکور:
رسول رستگار!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد