کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

معرفی (1): مرد فیل نما و دیوید لینچ

قبل از معرفی:داشتم فکر میکردم من اگر تو وبلاگ یک فیلم و معرفی می کنیم چه بازخورد مثبتی میتونه واسه من داشته باشه.بعد به این نتیجه رسیدم که اگه یک نفرم این فیلم هایی که من معرفی میکنم و ببینه وبیاد سر اون فیلم با هم بحث کنیم من کلی ذوق میکنم و واسه من کافیه.پس اگر فیلم و دیدین حتما" بیاین با هم بحث کنیم.

توجه داشته باشید که این فیلم هایی که من معرفی میکنم یا تو آرشیو هست یا من در اسرع وقت میرسونمش دست خانم مردیها و شما میتونید به راحتی فیلم و تهیه کنید.


دیوید لینچ:حتما" نام این کارگردان پر آوازه ی آمریکایی را شنیدید.کارگردانی که تا آنجا که من میدانم با فیلمهای روانکاوانه بسیار پیچیده اش معروف است.حتی عده ای به خاطر این فیلم های پرابهام سورئال این کارگردان علاقه ای به آن نشان نداده و به سمت فیلم هایش هم نمیروند.

اما خود راجع به پیچیدگی فیلم هایش میگوید:زندگی خیلی پیچیده اس بنابر این فیلم ها هم باید اینگونه باشد.اما اگر بخواهم به فیلم های مشهورش اشاره کنم باید از اولین فیلم او یعنی کله پاک کن شروع کنم به علاوه ی مرد فیل نما و قلبا" وحشی که در سال 1990 کن گرفت و جاده ی مالهلند و بزرگراه گمشده.



مرد فیل نما:که در سال 1980 ساخته شده و جوایز زیادی را از آ« خود کرده از جمله جایزه ی سزار فرانسه و حتی برکاندیدای هشت اسکار بوده است.اما این فیلم و داستان استریت تا حدودی به نظر من از آن سینمای بسیار پیچیده و سورئال و پرابهام لینچ دور است وداستان واقع گرا و رئال است.شاید او برای ثابت کردن خود در اینگونه فیلمها آن ها را ساخته است.



این فیلم بر اساس داستانی واقعی ساخته شده است. و اقتباسی است از داستان مرد فیل نما و خاطرات دیگر اثر فردریک تروس.اما این فیلم داستان شخصی لست به نام جوزف مریک در فیلم جان مریک که جان هارت نقش او را بازی می کند که به دلیل معلولیت خود و نقصی  که در چهره دارد در برخورد با مردم دچار بحران ها و مشکل هایی می شود و در ادامه . . .                                                  

با اینکه اسمم و اون بالا زده ولی چو ن بچه ها هنوز آشنا نیستن    موسوی ام

نظرات 10 + ارسال نظر
پژمان دلیاری پنج‌شنبه 6 بهمن 1390 ساعت 23:24

کیستی روح هستی یا واقعی

دلیاری اون بالا اسمم و زده
موسویم --------------------------------------------------------------------------------ok من به این نکته توجه نکرده بودم فک کردم روح خودم پست گزاشته چون فقط من اسم نمنویسم لیک خوشمان امد مرد تو که لینچ باز نبودی کلهم عشق روس و هانکه بودی منور ساختی وبلاگو

Ramin پنج‌شنبه 6 بهمن 1390 ساعت 23:32

Like

علیرضا موسوی پنج‌شنبه 6 بهمن 1390 ساعت 23:58

این عکس و که میبینید خودم از لینچ گرفتم وقتی که با جواد شالیکار جلوی کانکس بودیم لینچم به ما ملحق شد
یادش بخیر...

منم شاهدم
شکور

علیرضا موسوی جمعه 7 بهمن 1390 ساعت 02:03

به دلیاری : من با این فیلمش و کله پاک کن زندگی کردم...

بهترین فیلماش نظر من مخمل ابی با مالهلند درایو اونارو باید ببینی تا ببینی چه شاهکاریه این اینلند ایمپایر اگه اونارو ندیدی حتما ببین

__________________________________________________

دلیاری اسمتو بینیویس عزیز دل برادر

فرامرزی
_________________________________________________
دلیاری مالهلند درایو و دیدم ولی اینار و بیشتر دوست دارم
موسویم

سارا حنانی جمعه 7 بهمن 1390 ساعت 03:18

من این فیلم رو ندیدم.البته خیلی راجع بهش شنیدم.چیزی که واسم جالبه نزدیکی داستانش به داستان "شبح اپرا" است.البته اینو بر اساس شنیده هام میگم شاید اگه ببینمش نظرم عوض بشه

خانم حنانی من پیشنهاد میکنم که زیاد در بند ساخته شدن یک فیلم از روی یک داستان یا شبیه بودن یک فیلم با یک داستان نباشید .فیلم و ببینید و لذت ببرید...
موسویم

Ramin جمعه 7 بهمن 1390 ساعت 16:13

موسوی جان دستت درد نکنه...



از همه ی دوستان عزیز میخوام که برن بیانیه ی پیمان معادی رو بخونن....

خیلی زیبا و غم انگیز و دردناک !!!!

جهان جمعه 7 بهمن 1390 ساعت 19:28

به آقای همت زاده:
خوندم....
دلم گرفت...

این نیز بگذرد.....

سارا حنانی(به آقای موسوی) جمعه 7 بهمن 1390 ساعت 21:14

در بند خاصی نیستم!فقط کلا واسم جالب بود!
هرچند که مسلما "ناب و جدید بودن داستان فیلم" یکی از انگیزه هام واسه فیلم دیدنه
پ.ن:شبح اپرا فقط "داستان"نیست.فیلم هم ازش ساخته شده(The Phantom of the Opera)

علیرضا موسوی (به خانم حنانی) شنبه 8 بهمن 1390 ساعت 13:32

من میشه گفت برعکس شمام یعنی قبل اینکه فیلم و ببینم اصلا" دوست ندارم از داستانش چیزی بدونم.
بخاطر همین با دیدن بعضی از فیلم ها واقعا" شوک زده میشم.
در کل زیاد در بند داستان فیلم نباشین

سعید پشت مشهدی دوشنبه 10 بهمن 1390 ساعت 00:19

سلام من تا آخر این ماه درگیر کنکور ام بعد از اون می خوام یه جلسه بسیار تخصصی در مورد سینمای surreal و اصولا این مکتب هنری برگزار کنم کلی هم مطلب آماده کردم فکر کنم جلسه خوبی بشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد