ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 |
گردآورنده : مسعود فراستی -نشر ساقی/قیمت :7000 تومان-380 صفحه
فهرست:
+روشی در نقد/پیتر هارکورت
+منتقدان چه سودایی در سر دارند؟/ فرانسوا تروفو
+اعترافات یک منتقد/ رابین وود
+علیه تفسیر/ سوزان سانتاگ
+میزانسن چیست؟/ الکساندر آستروک
+عصر متورانسن/ ژاک ریوت
+سینما،سیاست،نقد /آندرو ساریس
+خاطرات منتقد/ پالین کیل
+سینما،ایدئولوژی،نقد/ ژان لویی کومولی -ژان ناربونی
+نگره مولف/رابرت کالکر
+فرمالیسم و نئوفرمالیسم/ یان کریستی
+شعر و نثر در سینما/ ویکتور شکلوفسکی
+نگره کلاسیک فیلم و نشانه شناسی/ آنتونی ایستهوپ
+امپرسیونیسم،سورئالیسم و نگره فیلم/ رابرت ب.ری
+پساساختارگرایی و ساخت شکنی/ پیتر برونت
+نقد از دیدگاه فمینیستی/ برنارد ف.دیک
+منتقد فیلم فردا، امروز/ جی.هابرمن
+چگونه فیلم ممکن می شود/ یوسف اسحاق پور
+موضع گیری نقادانه و پایانِ تمدن/ رابین وود
+به دنبال بهانه ی زیبایی شناختی/ ریموند دورگنات
+نقد، منتقد،عامل اختلال/ مسعود فراستی
* در مورد ترجمه ها اینکه اکثر ترجمه ها روونه و اینکه مقاله هارو افراد متعددی ترجمه کردند.
تکّه ای از کتاب:
من هنرمند را زمانی شجاع به حساب می آورم که بتواند بدونِ انکار نقش نقد،حتی هنگانی که نقد موافق اوست با آن مخاف باشد. این یک مخالفت اصولی و روشنگر است.چنین هنرمندی می تواند بدون آنکه از ناراحتی به خود بپیچد،منتظر حملات باشد و با همان روی باز هم می تواند نسبت به آن ها عکس العمل نشان دهد.برعکس،هر جا که هنرمندی تنها هنگامی که با مخالفت مواجه می شود، به جر و بحث می پردازد،ما متوجه ی موقعیتِ مایوس کننده ای می شویم.
فرانسوا تروفو
در آخر با وجود دست درد، از علیرضا ملک محمدی بابت دادنِ این کتاب به من کمالِ تشکر رو دارم .
من خریدم این کتاب رو و واقعا مقالات خوبی جمع آوری شده ایشالا تو برنامم هست به زودی بخونم و امیدوارم ترجمه خوبی داشته باشه