ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 |
فیلم شروع خوبی داشت و با ایده ی جالبی از ابتدا مخاطب رو برای دنبال کردن داستان جذب می کرد اما بتدریج
بعضی اتفاقات و دیالوگ ها سوال برانگیز و مبهم می شد و دنبال دلیل می گشتم برای توجیه این موقعیت ها که گاه گداری به جوابی هم نمی رسیدم و به این فکر می کردم که این مدل و سبک آثار مانی حقیقی هست و شاید اصلا نباید دنبال جوابی باشم که توی کنعان هم به این شکل عمل کرده بود؛ فیلم نامه پرداخت خوبی نداشت و یک سری مفاهیم رو خیلی شعاری مطرح کرده بود. یکی دو سکانس فیلم خوب بود و جای حرف داشت
پایان فیلم هم همچنان با باقی گذاشتن تا اندازه ای سوال ها و نکات مبهم مخاطب رو قانع نمی کنه.
بازی ترانه علیدوستی رو دوست داشتم که با سایر کارهاش متفاوت بود
مانی حقیقی ام بنظرم خودش بود و بازی معمولی داشت
در کل نمیتونم بگم فیلم بد یا عالی بوده... اما نمی دونم چرا دوست دارم بگم "پذیرایی ساده" در مقایسه با خوده مانی حقیقی خوب بود.
در حال حاضر این نکته ها به ذهنم رسید و چقدر خوب که سایر بچه ها ام که فیلم رو دیدن نظراتشون رو بنویسن
شدیدا علاقه مندم که توی یه جلسه ی نقد با حضور مانی حقیقی یا حداقل یک منتقد درست و حسابی حضور داشته باشم؛ گرچه مانی حقیقی زیاد در مورد فیلم هاش صحبت نمی کنه...
جالبه که قسمت هایی از نظر ابراهیم گلستان، پدر بزرگ مانی حقیقی، در مورد "جدایی" رو هم بخونید که در کل کمک می کنه به قضاوت در مورد فیلم ها و نقد آثار حتی همین فیلم "پذیرایی ساده"
نکتهی برجسته خود فیلم است، خود ساخته شدن فیلم است. تمام
تعریفهایی که از یک فیلم میکنند که مثلاً عکاسی این فیلم خوب بود، یا موسیقی
متن این فیلم خیلی خوب بود، یا دوربین را اینجا گذاشته بودند یا آنجا گذاشته بودند،
یا مونتاژ فیلم اینجور و یا آنجور بود، اینها ممکن است برای تمام مردم دنیا
مطرح باشد، ولی هیچکدام از آنها برای من مطرح نیستند.
آنچه برای من مطرح است، مجموع همهی این حرفها است و این فیلم در
مجموع این حرفها، درجه اول بوده است. این فیلم فوقالعاده است؛ تمام شد!
سلیقهی خود من این است که مقداری خود به خودی و جادرجائی باید در نوشته، فیلم و شعر باشد. این فیلم جادرجایی هم داشت ....
جادرجایی: یعنی دارید کاری میکنید، مثلاً شعر یا مقالهای
مینویسید، یکباره چیزی به ذهنتان میرسد، بدون اینکه قبلاً روی آن فکر کرده
باشید. ذهنتان آماده است، ولیکن جزو نقشهی کارتان نگذاشته بودید؛ یکمرتبه از ذهنتان
میپرد بیرون. باید در همهی کارهای هنری، چنین حالتی وجود داشته باشد. تمام تمرینها برای ایجاد کردن، برای
لغتشناختن، برای عکس شناختن، باید قبلاً توی ذهن باشد، وقتی مینشیند سر کار،
آزاد بگذارد که هرچه به ذهناش میرسد، از آن صافی رد بشود و بیاید توی کار
فیلم فرهادی اینطوری است. خیلی از فیلمها اینطور نیستند. در بعضی از فیلمها، وسط کار، فکر
میکنند که از فلان فیلم تقلید کنند و یا میخواهند فلان چیز را هم بگویند. اما این فیلم بافته و منسجم بود. مطالباش به
هم بافته شده و حساب شده بود.
الهام محمدنژاد
چرا یوزر و پسورد خاص خودتون رو نمیگیرید؟
چرا تنبلی میکنید؟
من فک میکنم این فیلم خوب نیس ولی شما سعی میکنین باهاش مهربون باشین اصل مطلب اینه که بگید فیلم به درد اکران میخوره یا نه
همیشه برای اکران های دانشگاه از جانب کانون فیلم و عکس دو مورد اصلی مدنظر کانون بود
یک:خط قرمز هایی رو در اکران های دانشگاه، بخصوص اکران های کشوری، در نظر می گیریم و ملزوم به انجام اونها هستیم؛ که به نظرم اون خط قرمزها توی این فیلم وجود داره و برای اکران توی دانشگاه مناسب نیست
دو:در مورد ارزش هنری فیلم که به نظر من بدون در نظر گرفنن اون خط قرمزها، تنها با حضور خوده کارگردان خیلی جذابه که نقد بشه و موافقم برای اکران
آقای دلیاری بعد جشنواره و با حضور سایر بچه ها که فیلم رو دیدن انشالا بیشتر صحبت می کنیم در مورد فیلم
الهام محمدنژاد
یعنی حتی یه پذیرایی ساده هم اونقدر عالی نبود؟ چه بد!
این نظر ابراهیم گلستان رو تا حالا نشنیده بودم.چقدر شبیه نوشته های ریچارد براتیگان بود!...
مرسی
ا چه باحال ابراهیم گلستان بابا بزرگ مانی حقیقیه.
خیلیهم اتفاقا فیلم قشنگی بود!
از نظر من برای اکران خیلی خوبه! بهترین فیلمیه که امسال دیدم!!
چطور میگید جالب نبوده!!؟
به این میگن تفاوت سلیقه و نظر!عصبانی شدن که نداره
کسانی که دوستش نداشتن میتونن نظرشونو بگن شما هم میتونید نظرتون رو بگید
حنانی