کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

نامه سرگشاده به دبیر محترم کانون فیلم و عکس

هر چند معتقدم که دبیر کانون اگر نخواهیم بگوییم بی بهره، کم بهره از استقلال رای و نظر است و بیشتر مجری تصمیمات اخذ شده! است تا هادی و تصمیم گیر. اما به ناچار باید خطاب به دبیر کانون به عنوان عضوی که از راه اساسنامه و رای اعضا، مسئولیت رو به عهده گرفته بنویسم.


رای گیری انتخاب دبیر : خاطرتان باشد بارها از من پرسیده شد که چرا به خانم سرکشیک رای دادم و حتی در یک جلسه ی یک ساعته محاکمه ای برگزار شد که چرا چنین رای انداختی! هر چند چنین تفتیش آرایی، تنها در جوامع توتالیتر مرسوم است ولی پاسخ دادم. وضعیت امروز موید صحت نظر من است. نتیجه ی عدم استقلال و تحت تاثیر رای یک یا چند فرد معدود بودن دبیر یک کانون دانشگاهی که مهمترین عامل عدم رای من بود، این حجم از بی قانونی و تحقیر دموکراسی است.


فتح باب بی قانونی : اطلاع دارید که پروژه های کانون فیلم برخلاف نص صریح اساسنامه و کاملا برخلاف رویه ی سالهای گذشته در وبلاگ و یا جلسه ی رسمی اعلام نمیشود و به صورت محفلی برای کانون تصمیم گیری و تصمیمات اجرا میشود؟ اطلاع دارید که اعضای کانون چندین روز پس از پوستر چسبانی مطلع میشوند که جشنواره ی سینمای مدرنی اصلا وجود دارد!؟ امیدوارم شما از این رویه مطلع نباشید و تنها گله از شما همین بی اطلاعی باشد. اما اگر مطلع هستید وای به حال کانون . این فتح باب در آینده قطعا مشکل ساز خواهد شد. هر گریز از قانونی در آینده با اشاره به این فتح باب قابل توجیه خواهد بود.  کاش حداقل آن ماسک قانون و دموکراسی همیشگی که این تصمیمات محفلی را تحت عنوان رای گیری های فورس ماژور به کانون حقنه میکرد حفظ میشد. 

 

 

سیستم بسته : آیا مطلع هستید که تصمیمات کانون در یک گروه تلگرامی انتخابی و بسته گرفته میشود و عده ی زیادی از اعضای کانون به آن دعوت نشده و بعضا اطلاعی از این موضوع ندارند و این جریان چندین ماه است ادامه دارد ؟ امیدوارم مطلع نباشید و تنها گله از شما همین بی اطلاعی باشد. اگر مطلع هستید وای به حال کانون. کانونی دانشگاهی که دبیر آن، مطلع از شقه  و خصوصی شدن آن است و راه را برای هر گونه مشارکت سلایق مختلف به این صورت میبندد. پست های شما، مسئول اساسنامه، و محفل گردانان فعلی کانون در ماه ها و سال های گذشته موجود است که با جدیت، تشکیل نشدن و یا تشکیل کم مایه ی جلسات کانون را فریاد میزدید. چه شده است که دیگر جلسات کانون محلی از اعراب ندارد و همه چیز در یک گروه تلگرامی خلاصه میشود. تلگرامی که چندین ماه پیش در جریان نشریه ی نگار، تصمیماتش بی اثر میشد. با استناد به همین اساسنامه ای که امروز مچاله شده است.


کانون فیلم و عکس (کسره ) دانشگاه شهید بهشتی : کانون متعلق به همه است. انحصار طلبی و  بسته کردن سیستم،  کانون را به ملک شخصی تبدیل کرده است. دبیر محترم آیا میتوان "همه" را به هر دلیلی و با توجیهی از حضور در کانونی که متعلق به همه است محروم کرد. با سیاست های فعلی، همراهی و سکوت شما این اتفاق عجیب و بلکه گریه آور افتاده است.


مسئولیت اساسنامه : اینکه مسئول اساسنامه نه تنها موید و همراه تخلف، بلکه مجری بی قانونی است اسفناک است. حتی برای حفظ ظاهر هم شده هیچ واکنشی از مسئول اساسنامه نمیبینیم. مسئول اساسنامه ای که شش ماه پیش در مقابل کوچکترین تخلفات رگ گردنی میشد، امروز که مسئولیت را به عهده گرفته در مقابل فتح باب بی قانونی به این روشنی ساکت است.دبیر محترم قبول بفرمایید امروز نه خانی، که هانی بدترین مسئول اساسنامه است.



پ ن : مسبوق به سابقه است که سلایق غیر همسو با محفل، بایکوت و در صورت ادامه ی غیر همسویی، حذف خواهند شد، چه در سنوات گذشته از راه دموکراسی! ، حکم بریده  شده که  محصل کارشناسی ارشد سینما پایش را در کانون فیلم نگذارد. لذا خوانندگان و آیندگان عزیز اگر اعلام شد که به فرموده، نگارنده دیگر به کانون نیاید تعجب نکنید. باب حذف  قبلا باز شده.

 

نظرات 4 + ارسال نظر
امیر حیدری یکشنبه 3 اردیبهشت 1396 ساعت 16:55

اولا ارجاعت میدم به جوابی که به پست قبلیت دادم و مطالب زیر.
"""رای گیری انتخاب دبیر""" این مورد خودش با دموکراسی و رای مستقیم انجام شده. شاید تو دموکراسی رو نابود شده میدونی چون کاندیدای مورد علاقه ات رای نیاورده وگرنه مخصوصا انتخابات این دوره که با رای مستقیم بوده و بهترین حالت دموکراسی. یادت باشه نتیجه هرچی باشه این چیزیه که اکثریت خواستند. البته مطالبی که تو نوشتی از منطق تهی هستن. این که مثلا الان یه مورد تخلف اساسنامه ای دیده شده دلیل بر بهتر بودن یه کاندید یا یه تفکر دیگه نمیتونه باشه.

""فتح باب بی قانونی"" مطلبی که اینجا نوشتی درسته و پروژه باید اعلام میشده ولی تو این مطلب رو فتح باب دونستی که یک تفسیر با رای هست. کی گفته و تو از کجا میدونی که قرار این شکل رویه باشه. این تفسیر به رای تویه فقط.

""سیستم بسته"" این که دبیر علاقه داشته باشه تا در یک گروه تلگرامی صحبت بکنه کاملا به خودش مربوطه و نه به هیچ کس دیگه ای. قبلا هم ما گروهی داشتیم که بعضی افراد حتی با فعالیت زیاد در اون گروه ها عضو نمیشدند. چون کانال و گروه تلگرامی رسمیت نداره. و این اصلا نشان بسته بودن سیستمخ نیست و من فکر میکنم چون تو در اون گروه نیستی ناراحتی. هر کسی میتونه یک گروه داشته باشه ولی رسمیت نداره.

""کانون فیلم و عکس (کسره ) دانشگاه شهید بهشتی"" این هم تفسیر با رای تو هست و اصلا درست نیست. نشونه بسته نبودن کانون اینه که تو که دانشجو نیستی و مخالف دبیر حاضر به راحتی در کانون رفت و آمد داری و نظر میدی و انتقاد میکنی و جواب انتقادت هم داده میشه.

""مسئولیت اساسنامه "" آها اینجاست که حال من رو درک میکنی. ببین تو در مقابل یک تخلف کوچیک چطور رگ گردنت زده بالا بعد انتظار داری در مقابل چندین و چند تخلف دیگران ساکت باشند؟؟ عجیبی قریشی عجیب و سراسر تناقض. خودت اقرار میکنی که این تخلف رو قبلا خانی هم کرده و از طرفی این اولین کوتاهی هانی بوده و در ضمن خانی چندیدن و چند قصور دیگه هم داشته بعد میگی هانی بدتر بوده. یک کم تفکر و انصاف رو تمرین کن.

نگین زبید یکشنبه 10 اردیبهشت 1396 ساعت 21:16

با سلام
شرح جلسه 10اردیبهشت 96
آقای حیدری: تذکر به خانم ها نژادی و زارعی که برنامه کارشان را پیش نبرده اند و شانس اکران از دست رفته است و عدم تحویل گزارشات خود. اکران روز چهارشنبه نامعلوم میباشد، لذا تقاضا میشود که برنامه ای را ارایه دهید و اکران را مشخص کنید و از گروه های بعدی خواهشمندم که یک هفته قبل از زمان اکران کار خود را تحویل دهند. نوشتن طرح کانون و اعلام برنامه ها با مسیولیت سرکار خانم قادری می باشد.
آقای بختیاری: تذکر به آقای احمدی و مسیول لوکیشن به دلیل عدم حضور دایم. اعلام علت لغو پروژه و اطلاع رسانی آن در وبلاگ بیان شود. مسیولیت پروژه تست بازیگری با آقایان حیدری و پشت مشهدی و بختیاری برای اکران کانون می باشد.
آقای عبغریان: ایجاد کلیپ برای روز کانون، تدوین پروژه فیلم محیط زیست و اینکه آیا آقای سینا حق روستا برای اکران هفته بعد تالار رزرو کرده اند یا خیر.
حاضران: آقایان حیدری، عبغریان، بختیاری، پشت مشهدی، نگین زبید

دانیال امامی دوشنبه 18 اردیبهشت 1396 ساعت 11:42

با سلام و عرض ادب

ابتدا هم سو بودن اعتقاداتم با جناب قریشی رو اعلام میکنم ولی ایرادی به دبیر وارد نمیکنم چون همون طور که همگی در محافل خیلی بزرگتر از کانون دیدیم سمت ها اغلب مانند مهره های شطرنجند . چه شاه و چه سرباز

به جناب حیدری

درطول مدتی که در کانون فعالیت داشتم سعی کردم بیشتر سکوت پیشه کنم. درنتیجه گرایش یه سمت و سوی خاصی ندارم.
در اینکه شما و دیگر افراد قدیمی کانون از لحاظ تجربه سینمایی سر و گردنی بالاتر از بنده حقیر و عده ای دیگر باشید شکی نیست

ولی ولی ولی

با کمال احترام بسیار شاهد پاسخ هایی این گونه ( انتقاد نا پذیرانه / تند / صحبت به صورت دانای کل/ سخنرانی از جانب عده ای محدود ) از جانب شخص شما بودم .
فکر میکنم اکنون قدمت شما درکانون بیشتر از حضار دیگر باشد . فکر نمیکنید دیگر زمان کناره گیری شما و دیگر عزیزان کهنه کار کانون از سمت ها و انتقال تجربیات علمی و سینمایی به نسل جدید رسیده باشد ؟؟؟ به نظرتان بهتر نیست نسل جدید با سبک و سیاق خودشان به دنبال سرپا نگه داشتن کانون باشند ؟ و یا اینکه با افکار یک طرفه و خودکامگی اعضای جدید و فعال را هم از کانون برانیم؟؟

خوش کرد یاوری فلکت روز داوری
تا شکر چون کنی و چه شکرانه آوری
آن کس که اوفتاد خدایش گرفت دست
گو بر تو باد تا غم افتادگان خوری

در کوی عشق شوکت شاهی نمی‌خرند
اقرار بندگی کن و اظهار چاکری
ساقی به مژدگانی عیش از درم درآی
تا یک دم از دلم غم دنیا به دربری

در شاهراه جاه و بزرگی خطر بسیست
آن به کز این گریوه سبکبار بگذری
سلطان و فکر لشکر و سودای تاج و گنج
درویش و امن خاطر و کنج قلندری

یک حرف صوفیانه بگویم اجازت است
ای نور دیده صلح به از جنگ و داوری
نیل مراد بر حسب فکر و همت است
از شاه نذر خیر و ز توفیق یاوری

حافظ غبار فقر و قناعت ز رخ مشوی
کاین خاک بهتر از عمل کیمیاگری



به دانیال گفتند افتادگی و کار گروهی و سالم از که آموختی
گفت از کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی


من ترم آخریه که اینجام و سودی از کانون نخواستم و نخواهم داشت ولی دل سوز های واقعی لطفا پیگیر باشن
شادی باشه

ناشناس 1 پنج‌شنبه 21 اردیبهشت 1396 ساعت 00:28

به آقای امامی : دوست عزیزم سوالی ازت داشتم شما سرجمع با چندین تشکل سینمایی دانشجویی برخورد داشتید که افراد فاقد صلاحیت و زوار در رفته ی نامبرده رو دارای ببینش سینمایی می بینید ؟
تا آن روز ک تشکلی بنام کانون پابرجاست نام افراد فوق الذکر و دار و دسته همیشگیون هم می درخشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد