کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

نامه سرگشاده به دبیر محترم کانون فیلم و عکس

هر چند معتقدم که دبیر کانون اگر نخواهیم بگوییم بی بهره، کم بهره از استقلال رای و نظر است و بیشتر مجری تصمیمات اخذ شده! است تا هادی و تصمیم گیر. اما به ناچار باید خطاب به دبیر کانون به عنوان عضوی که از راه اساسنامه و رای اعضا، مسئولیت رو به عهده گرفته بنویسم.


رای گیری انتخاب دبیر : خاطرتان باشد بارها از من پرسیده شد که چرا به خانم سرکشیک رای دادم و حتی در یک جلسه ی یک ساعته محاکمه ای برگزار شد که چرا چنین رای انداختی! هر چند چنین تفتیش آرایی، تنها در جوامع توتالیتر مرسوم است ولی پاسخ دادم. وضعیت امروز موید صحت نظر من است. نتیجه ی عدم استقلال و تحت تاثیر رای یک یا چند فرد معدود بودن دبیر یک کانون دانشگاهی که مهمترین عامل عدم رای من بود، این حجم از بی قانونی و تحقیر دموکراسی است.


فتح باب بی قانونی : اطلاع دارید که پروژه های کانون فیلم برخلاف نص صریح اساسنامه و کاملا برخلاف رویه ی سالهای گذشته در وبلاگ و یا جلسه ی رسمی اعلام نمیشود و به صورت محفلی برای کانون تصمیم گیری و تصمیمات اجرا میشود؟ اطلاع دارید که اعضای کانون چندین روز پس از پوستر چسبانی مطلع میشوند که جشنواره ی سینمای مدرنی اصلا وجود دارد!؟ امیدوارم شما از این رویه مطلع نباشید و تنها گله از شما همین بی اطلاعی باشد. اما اگر مطلع هستید وای به حال کانون . این فتح باب در آینده قطعا مشکل ساز خواهد شد. هر گریز از قانونی در آینده با اشاره به این فتح باب قابل توجیه خواهد بود.  کاش حداقل آن ماسک قانون و دموکراسی همیشگی که این تصمیمات محفلی را تحت عنوان رای گیری های فورس ماژور به کانون حقنه میکرد حفظ میشد. 

 

ادامه مطلب ...