کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

صورت جلسه ی یک شنبه 23 آبان 1395

 
افراد حاضر در جلسه:
آقایان حیدری، ملک محمدی، نیک نژادی، عبقریان، خانی، شهرکی، حق روستا، بختیاری  و خانم ها سرکشیک و جزایری و آرامش
  
در ابتدای جلسه خانم سرکشیک، با اشاره به پست، موضوع انتخابات را مطرح کردند و مساله ی حدود اختیارات نهاد تصمیم گیری. ایشان اشاره کردند که در قانون انتخابات در جایی که به دلیل خلا قانونی،  برای تصمیم گیری،  نهادی مشخص نشده است، می توانیم نهاد تصمیم گیری را صالح بدانیم چون نهاد تصمیم گیری یک نهاد عام است و با توجه به توضیحات جناب شکوری، به طور کلی، تمامی اختیارات مجامع دیگر (مجمع عمومی یا شورا یا ...) از سوی نهاد تصمیم گیری به این مجامع تفویض شده است. در نتیجه برای مواردی که به خلا قانونی برخورد می کنیم، به همان نهاد باید مراجعه کنیم. ایشان  بدین ترتیب به سوالی که بعضا مطرح می شده و در مورد آن ابهامی وجود داشته که آیا نهاد تصمیم گیری صلاحیت این را دارد که در مورد انتخابات تصمیم بگیرد یا خیر، پاسخ واضح دادند و روشن است که نهاد تصمیم گیری صلاحیت تصمیم گیری در این حوزه را هم دارد.
جناب حیدری نیز اشاره کردند که نهاد تصمیم گیری در واقع بالاترین مرجع در کانون است که می تواند تصمیم گیری کند و همیشه هم همین طور بوده است. اما در مورد این انتخابات، این که یک رای گیری را با رای گیری دیگر زیر سوال ببریم اشتباه است.
خانم سرکشیک در ادامه به راهکار های ارائه شده در وبلاگ برای تعیین وضعیت عضو پنجم اشاره کردند تا در مورد چگونگی انتخاب راهکار تصمیم گیری شود.
در این میان، در مورد جمله ی "تصمیم گیری تام درباره ی شرایط برگزاری انتخابات نظیر زمان بندی ها" مذکور در پست  بحث شد که در نتیجه ی آن روشن شد که لفظ تصمیم گیری تام شامل تصمیم گیری در مورد معضل پیش آمده و چگونگی تعیین عضو پنجم شورای مرکزی نمی شود.
جناب خانی جمع بندی راهکار هایی را که در این پست  ذکر شده بود مطرح کردند. (در خلال این بحث، جناب حیدری گفتند که عضو علی البدل طبق اساسنامه نداریم. چون طبق اساسنامه تنها کار شورای مرکزی انتخاب دبیر است و دلیل انتخاب علی البدل طبق آیین نامه آن است که اگر از 5 عضو شورای مرکزی، دو نفر شرایط عضویت در شورای مرکزی را از دست دادند، دو عضو علی البدل جایگزین آن ها می شوند و اینگونه نیست که علی البدل حق رای معادل عضو اصلی داشته باشد.)
جناب حیدری گفتند که در مورد هر راهکاری باید رای گیری شود تا انتخاب شود. اما این بحث مطرح می شود که در این موضوع اخیر مجمع عمومی حق رای خواهد داشت یا نهاد تصمیم گیری؟
 اصل بر اختیار نهاد تصمیم گیری است اما ممکن است خود نهاد تصمیم گیری، تصمیم بگیرد که مجمع عمومی در این خصوص رای بدهد.
راهکار جدیدی برای حل این مشکل ارائه نشد و با بررسی راهکار های پیشین، همه ی اعضای حاضر در جلسه روش "رای گیری بین 3 نفر" را انتخاب کردند. ولی این که آیا نهاد تصمیم گیری رای دهد یا مجمع عمومی، باید به رای گیری گذاشته شود در وبلاگ. در نتیجه جناب آقای نیک نژادی قرار شد که پست مربوطه را در وبلاگ قرار دهند. اما در مورد انتخابات مربوط به تعیین عضو پنجم شورای مرکزی، انتخابات، به دلیل مجموعه تمهیدات امنیتی (مخفی بودن آراء و جلوگیری از تقلب)  در لوکیشن برگزار می شود
و در آخر این بحث،  قرار شد که جلسه ی هفته ی بعد، به دلیل تعطیلی، در روز چهارشنبه مورخ 3 آذر در ساعت 12 برگزار شود.
در پایان جلسه، جناب امامی در مورد قانون اینستاگرام صحبت کردند و نقدی بر آن وارد کردند که چرا امکان فالو کردن اشخاص معروف (چون شخص هستند) طبق اساسنامه ممکن نیست. پیشنهادات ایشان البته می تواند در قالب دکترین در وبلاگ ارائه شود.



توسط خودم ویرایش شده.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد