کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

پیشنهاد پروژه


خب خودم اولین چراغو روشن میکنم :)))

پروژه های پیشنهادی من (احتمالا تکراری و در تداخل با ایده های جناب قریشی) :

ایجاد آرشیو الکترونیکی فیلمنامه های کوتاه و بلند

ایجاد دیتابیس های آموزشی

تلاش برای برقراری روابط میان دانشگاهی و بین المللی با تشکل های مشابه

برگزاری یک دوره کارگاه عکاسی

برگزاری یک دوره کارگاه بازیگری

برگزاری گالری عکس از عکاسان کانون

برگزاری میزگرد های تخصصی سینمایی با حضور اساتید و هنرمندان

اکران سریالی فیلم های کارگردانان جهان(برای مثال ، برترین های بیلی وایدر)

ساخت فیلم های کوتاه

نوشتن فیلمنامه های کوتاه اقتباسی توسط اعضا

برگزاری تور جهت بازدید از گالری های عکس سطح شهر

برگزاری اردو های عکاسی

برگزاری اردوی موزه ی سینما

برگزاری سلسله نشست های کارگاه نقد با حضور منتقدان مطرح

بازدید از موسسه ی اوج

تهیه ی ارشیوی غنی از عکس ها و فیلم های سینمایی و مستند هشت سال دفاع مقدس

برگزاری سلسله نشست های آشنایی با اندیشه شهید آوینی

همکاری های مختلف با حوزه ی هنری

تشکیل کارگروه های مختلف و هدفمند کردن فعالیت های اموزشی

دیگه فعلا همین :)

دکترین نحوه ی نظارت بر محتوای شماره ی اول نشریه ی کانون فیلم و عکس:نگاره


چندی پیش پروژه ی نشریه ی کانون فیلم و عکس کلید خورد و محتوای شماره ی اول آن به زودی آماده خواهد شد.مسئله ی مهمی که ممکن است فکر هریک از اعضا را به خود مشغول کند نحوه ی نظارت بر محتوای آن است.با توجه به این که هنوز قانونی برای نشریه به تصویب نرسیده است و نشریه بحثی جدید در کانون است،بنابراین سمت های سردبیر و مدیر مسئول ، عملا برای این شماره دارای اختیار تام برای تایید یا عدم محتوا نخواهند بود و در نتیجه به هیئتی متشکل از معتمدان کانون برای نظارت کلی بر محتوای شماره اول نیازمند خواهیم بود.

محتمل ترین گزینه برای این هیئت ،اعضای شورای مرکزی خواهند بود و بنابراین ، تنها برای شماره ی اول و در حالت خلا قانونی ، پیشنهاد میشود که شورای مرکزی به نمایندگی از کانون این مسئولیت را برعهده گرفته و محتوا را تایید کنند.

خواهشمند است موافقت و مخالفت خود را با این مهم اعلام بدارید.
تا یک هفته سنجاق گردد.

تلنگر دوستانه


مدتی است که کانون فیلم و عکس در سکوت و سکون فرو رفته و آنچنان فعالیتی(همچونان گذشته)دیده نمیشود.مسئول محترم ارتباطات اینترنتی بارها و در پست های متعدد به این مسئله و بازتاب آن در وبلاگ اشاره نموده اند.جا دارد بنده نیز موافقت خود را با ایشان اعلام بدارم و اعلام اخطاری مجدد بنمایم.
عطف به نظر جنابان چراغعلی و احمدی و خیلی دیگر از دوستان ، تا در کانون فعالیت نباشد پست وبلاگی هم گذاشته نخواهد شد و کانون به اوج برنخواهد گشت.

بنابراین بنده پیشنهاد میکنم تمامی دوستانی که فکر خوبی دارند و ایده پرداز هستند از هم اکنون به نوشتن پست های "پیشنهاد فعالیت"مبادرت بورزند.
بنده در پست بعدی انشاءالله چراغ اول رو روشن خواهم کرد.
به امید همکاری شما دوستان

درود

پیشنهادی برای ورودی های 95

دوستان عزیز همونطوری که در جریان هستین معارفه ی امسال با عده ی کمی از جمله آقای بهداد احمدی داره پیش میره در این بین از کمک های فوق العاده ی مریم حیدری عزیز و همفکری های میلاد خانی عزیز هم تشکر میکنم ، معارفه داره سیر خودش رو طی میکنه و در حال صحبت باامور فرهنگی هستیم برای نحوه ی چگونه اجرایی کردن معارفه ، تا اینجا حله ! قضیه ی اصلی از اونجایی شروع میشه که ما قصد داریم وقتی ورودی های جدید جذب شدن و اومدن کانون ، کانون براشون یسری کلاس های آمورشی کوتاه بزاره ک اونا با کانون و مناسبات و نحوه ی چگونه اجرایی کردن کارها آشنا شن و مث ما ک بعد از چندین ترم کانونی بودن هنوز خیلی چیز هارو نمیدونیم نشن ...و از کانون و انحصاری بودنش فراری نشن! فکر نکنن ک ما یه گروه دوستانه هستیم ک به سختی ورودی ها رو بین خودمون جا میدیم ! و همین باعث دلسردی بشه . امیدوارم که  در این تصمیم مارو همراهی کنین . 

نهضت، موج نو و یا جنبش فیلمسازی ارزان، موبایلی و یا تجربی


اگر از من بپرسید که مهمترین فعالیت کانون فیلم چه باید باشد، قطعا با دخیل کردن علایق شخصی ام پاسخ خواهم داد : تولید فیلم کوتاه. و در ادامه فعالیت هایی مانند، برگزاری کارگاه ها، نشریه، اکران و...  را لیست خواهم کرد.  

در سال های نه چندان دور، ورود به صنعت سینما به هزار و یک دلیل بسیار دشوار بود. حالا از آن هزار و یک دلیل کاسته شده و اساسا ماهیت تولید و حتی پخش یک اثر تصویری (تصویر متحرک / فیلم) تغییر پیدا کرده. برای نمایش دادن آنچه تولید شده نیازی به محل فیزیکی و سالن سینما نیست. نیازی به مجوز های رنگارنگ هم نیست. با ایجاد یک کانال در سرویس های به اشتراک گذاری ویدیو شما میتوانید اثر تولید شده را در معرض نمایش، رای و نظر صدها و یا هزاران. مخاطب قرار دهید.

+ سوال : چرا تا کنون در سرویسی مانند آپارات و یا یوتیوب کانالی مخصوص کانون فیلم و عکس، که حاوی تولیدات تصویری کانون باشد ایجاد نشده؟

 

ادامه مطلب ...