کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

در مورد پروژه نشریه / توجه، خطر

جناب خانی و چند تن از بچه های با حال و با انرژی کانون تصمیم به راه اندازی نشریه کانون گرفته اند که خیلی تصمیم خوب و مبارکی است.
اما در این مسیر متاسفانه آقای خانی پروژه رو به عنوان یک پروژه کانونی به رای گذاشته اند (در این پست). مشکل این کار در ماهیت پروژه کانونی است. جناب خانی عزیز کانونی نبودن یک پروژه به معنی کوچیک بودن و یا بی اهمیت بودن اون پروژه نیست. وقتی یک پروژه کتنونی اعلام میشه تنها به این معنی که اون پروژه برای انجام به تمام ظرفیت کانون احتیاج داره. حالا پروژه نشریه رو در نظر بگیریم. این پروژه زمان طولانی خواهد داشت مثلا چند سال. اگر پروژه کانونی باشه یعنی فقط در طی چند سال فقط افرادی که در پروژه نشریه فعالیت دارن حق رای خواهند داشت و این به شدت اشتباه و حتی خطرناکه. در ضمن این پروژه اساسا برای اجرا نیاز به تمام ظرفیت کانون نداره و در کل 7،8 نفر آدم پای کار براش کافیه. در ضمن شاید تعداد زیادی از بچه ها باشند که اصلا نخوان تو این پروژه همکاری کنن. شما با کانونی کردن این پروژه کلا اجازه حق رای دار شدن رو به اون افراد نمیدید. دییگه هیچ کس با دو بار حضور در جلسات کانون حق رای بدست نمیاره. دیگه اعلام فعالیت تمام پروژه های شخصی بی معنی میشه. و یادت باشه که داری این کار رو برای چند سال میکنی نه یکی دو هفته.
بقیه پروژه های کانونی معمولا یک، دو یا نهاینا سه هفته طول میکشن و بعد تمام اما این پروژه چی؟ در ضمن پروژه های کانونی معمولا اینقدر فعالیت هاش متنوع و مختلف هست که همه عملا میتونن یک کاری انجام بدن و به حق رای برسن اما در مورد نشریه اینطور نیست.
مسلما باید برای نشریه قانونی در نظر گرفت مسلما مدیر مسئول و سردبیر باید به رای گذاشته بشوند. مسلما باید وظایف مدیر مسئول و سردبیر مشخص بشه و به رای گذاشته بشه. هیچ چیزی در کانون بدون رای همه اتفاق نیوفتاده. قطعا باید هر شماره نشریه هم قبل از چاپ به رای گذاشته بشه (مگر اینکه قبلا با رای گیری دست مدیر مسئول باز گذاشته شده باشه)
در هر صورت شما باید پروژه رو به صورت شخصی اعلام کنید. بعد برای یک یا دو سمت بزرگ، مثل مدیر مسئول و سردبیر شرح وظایف بنویسید و وارد اساسنامه کنید. بعد از اینکه این دو سمت وارد اساسنامه شد دیگه پروژه شخصی یا کانونی نخواهد بود و ذیل قسمت وظایف مسئول سمت اداره خواهد شد. سردبیر و یا مدیر هم مثل هر مسئول دیگه ای میتونند هر هفته اعلام فعالیت بکنند.
قبل از انجام هر کاری چندتا مشورت ساده مشکلات رو حل میکنه.

نظرات 4 + ارسال نظر
امیر حیدری دوشنبه 28 تیر 1395 ساعت 21:03

این بند از اساسنامه رو بخونید:

معیار عضویت در نهاد تصمیم گیری و داشتن حق رای در این نهاد[7]
الف: در صورت داشتن یه پروژه ی بزرگ، صرفا حضور در اون پروژه ایجاد حق رای میکنه
ب: در صورت نداشتن یه پروژه ی بزرگ، یا حضور در دو جلسه ی متوالی یا انجام فعالیت های دیگه برای کانون که توسط مدیر اجرایی یا مسئول سمت (و بعدا تصویب شده که در غیر این دو مورد، با دبیر) احراز میشه، فرد موفق به داشتن حق رای میشه
*یه توضیح برای روشن تر بودن این مورد: اگه یه پروژه ی بزرگ داشته باشیم، معیار"حضور در جلسات" و "انجام فعالیت" در نظر گرفته نمی شن و فقط "حضور در پروژه" ایجاد حق رای می کنه.مسئول وقت اساس نامه

نجاتى سه‌شنبه 29 تیر 1395 ساعت 08:59

تذکر به جایى بود ممنون

مریم حیدری سه‌شنبه 29 تیر 1395 ساعت 21:59

ممنون که حواستون هست و تذکر میدین اقای حیدریدرست میگید و فرمایش شما کاملا متین اما اقای خانی خیلی جدیدن و با توجه به چیزایی که دیده میشه مشخصه که مسئول اساسنامه ی پیشین آنطور که باید و شاید انتقال ندادن تجاربشون رو و ایشون به اندازه ی شما با مصادیق پروژه شخصی و کانونی هم روبرو نشدن که بشه ازشون اینقد انتظار داشت و در جوابش تذکری وبلاگی نوشت بعدم تو این روزایی که اصلی ترین ارکان کانون بهم ریخته این یکی از کوچکترین و بی اهمیت ترین چیزاییه که احتیاج به تذکر داره با یه اصلاح کوچیک یه صحبت کوتاه تلگرامی حتی حل میشه بدون اینکه به وبلاگ کشیده بشه .مسائل مهم تر از اینا رو داریم این روزا برای تذکر دادن .
خودمون رو به جای ورودی های جدید بذاریم دلسردشون نکنیم با حرفامون که همین چند مسئول سمت رو هم از دست بدیم من و شما که رفتنی هستیم کانون برای جدیدتر هاست که میمونه . همه ازین اشتباهات داشتیم تا به حال .

میلاد خانی چهارشنبه 30 تیر 1395 ساعت 00:09

من از اقای قریشی خواستم کامنت قبلیم تایید نشه که شده

قریشی : سلام
میلاد جان ذیل کامنت قبلی :
"سلام.بنده قبل از گذاشتن این پست با یکی دو نفر از اعضا مشورت کردم اما در نهایت همگی متوجه شدیم که "
اشاره ای به منتشر شدن یا نشدن کامنت نکردی برادرم. از اون به بعد هم پیامی مبنی بر عدم انتشار ندارم/ صبح دیدم بهداد اشاراتی به عدم انتشار داشته که فکر میکنم مربوط به کامنت "بعدیت" باشه :
"متعجبم از دیدن این پست اقای حیدری و ناراحت حتی . بنده مشورت کردم نه با یک نفر بلکه با چندین نفر که شواهدش هم هست . "
در این مورد احتمالا توسط معاونم تایید شده . چون بخشی از کار رو جهت آموزش به ایشون محول کردم. و از اونجایی که کامنت حاوی موارد ناقض خطوط قرمز نبوده و ذیل کامنت درخواستی برای عدم انتشار نبوده ایشون تایید کردند . هر چند من هم بودم اگر درخواستی مبنی بر عدم انتشار ارائه نمیشد تایید میکردم.
اما بعد. با توجه به تقاضای شما و توصیه بهداد و ابهام من در مورد نظر بودن کدام کامنت: بعد یا قبل ؟ من از هر دو کامنت یک شات اسکرین میگیرم نگه میدارم و هر دو رو پاک میکنم . شما بعد از سبک سنگین . کامنت جدید و مورد نظرتون رو درج کنید. (از اونجایی که طبق قوانین هیچ چیزی از وبلاگ نباید پاک بشه این حق رو برای سایر اعضا محفوظ نگه میدارم که در صورت تمایل شات اسکرین های مربوط رو مطالعه کنند)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد