کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

سریال vinyl / موسیقی راک ،دهه 70 و ... . آقای اسکورسیزی

اگر به موسیقی راک، فیلم های 1970، رفقای خوب ، کازینو و مهم تر از همه مهم تر  آقای اسکورسیزی علاقه دارید این سریال برای شما جذاب خواهد بود.

 

 داستان «وینیل» در نیویورک اوایل دهه 1970 رخ می دهد و ماجراهای ریچی فینسترا تهیه کننده موسیقی (با بازی بابی کنواله) را دنبال می کند؛ کسی که باید خودش را با ژانرهای جدید عرضه موسیقی در کنار وضعیت به لحاظ اخلاقی ناسالم این حوزه وفق بدهد اما نکته جالب ماجرا اینجاست که میک جگر خواننده معروف موسیقی «رولینگ استونز» یکی از خالقان اصلی سریال تلویزیونی «وینیل» است.

Vinyl


او در مصاحبه اخیر خود با مجله «اسکوایر» گفته اوایل دلش می خواست این سریال هم در قالب فیلم سینمایی و به سبک «کازینو»ی مارتین اسکورسیزی ساخته شود. خواننده 72 ساله انگلیسی می گوید: «رفتم پیش مارتی و گفتم دلم می خواهد کاری کنم که حقیقت درون دنیای (ضبط آلبوم های) موسیقی را نمایش بدهد و فیلمی مثل «کازینو» ساخته خودش را برایش مثال زدم.»
عاقبت، اسکورسیزی و جگر با همفکری دو خالق دیگر سریال شامل ترنس وینتر (نویسنده و خالق «امپراتوری بوردواک») و ریچ کوهن ژورنالیست به این نتیجه می رسد که ایده اصلی را در قالب یک سریال 10 قسمتی به تصویر بکشند.

خود اسکورسیزی درباره سریال می گوید: «سال 2008 بود که یک شب دیروقت با ترنس وینتر تماس گرفتم و گفتم من و میک پروزه ای داریم که یک سفر هیجان انگیز است به تاریخ موسیقی راک اند رول و یک برهه زمانی 40 ساله را شامل می شود.»

قسمت اول این سریال که به طور غیر معمول 113 دقیقس رو خود آقای اسکورسیزی کارگردانی کرده.

Behind the scenes: Martin Scorsese is seen offering direction to Bobby Cannavale while his three co-stars sit around in 70s retro clothing and alarming facial hair

Martin Scorsese has directed the two-hour pilot episode of the show

حالا در کنار معرفی ی ضعفی که سریال داره عنوان کنم، شخصیت اصلی داستان ی ضد قهرمانی هست که نمی تونیم باهاش همراهی کنیم چون خصلت های منفیش بیش از مثبتش هست البته هرچه که سریال به پایان فصل اول نزدیک شد سعی در برطرف کردن این مشکل داشت و بهتر شد این قضیه.اگر این رویه ادامه پیدا کنه با توجه به اتفاقاتی که در قسمت اخر فصل اول افتاد فصل دوم بسیار جذاب خواهد بود.

نظرات 2 + ارسال نظر
عبقریان جمعه 7 خرداد 1395 ساعت 00:48

من فقط دهه 70 شو دوس دارم

میلاد خانی جمعه 7 خرداد 1395 ساعت 12:31

موضوعش خیلی خوبه ولی امتیازش چرا پایینه به نسبت کارای HBO

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد