کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

اعلام پروژه شخصی : ساخت فیلم کوتاه "جبر"


سلام همونطور که کم و بیش اطلاع دارید قبلا  در مورد این ایده صحبت کردم . فیلمنامه "جبر" که بر اساس ایده اخذ شده از کاریکاتور زیر نوشته شده به تایید دو تن از اعضای کانون رسیده (امیر حیدری و مصطفی عطارپور) [احتمال زیاد نیاز به جرح و تعدیل خواهد داشت ولی کلیت کار تایید شده] . فیلم با نیت تولید یک اثر 100 ثانیه ساخته میشود. به احتمال زیاد سیاه و سفید باشه کار. فیلمنامه فاقد دیالوگ است و تماما از عناصر دیداری استفاده شده. صدابرداری نخواهد داشت و تماما صداگذاری خواهد شد. در نظر دارم هفته سوم تیر ماه کار رو به کمک چند تن از دوستان بسازم. بودجه ای برای تولید فیلم در نظر نگرفتم چون زمان تولید کم ، فیلمنامه کوتاه، و تقریبا هر آنچه برای تولید فیلم لازم است در اختیار داریم.


portrait photography

چهره انسان می تواند بازتاب دهنده احساسات بسیاری باشد. عکاسی پرتره (portrait photography) قصد بر تمرکز روی چهره انسان دارد و سعی می کند تا به کشف آنچه پشت جزئیات این چهره و واکنش هایش قرار دارد بپردازد.ایده های عکاسی پرتره به استعدادی فوق العاده نیاز دارند تا بهترین زاویه صورت مدل، نور و سایه ها برای چهره انتخاب شوند. برای مثال زمانی که شما از نور شدید که خطوط صورت را نشان می دهد استفاده می کنید، صورت افراد مسن می تواند احساسات دراماتیکی را آشکار کند. پرتره کودکان یک مثال برعکس است که باید نور و سایه های نرمی را نشان دهد. در حالی که عکس های پرتره رنگی سر زنده و با نشاط هستند، عکس های پرتره سیاه و سفید احساس دراماتیک تری می دهند و اجازه می دهند که نور و سایه های دارای کنتراست (تضاد) را نشان دهید که البته در عکس های سیاه و سفید خیلی بهتر نمایش داده می شوند.

  ادامه مطلب ...

Don Mccullin

دونالد مک کالین که یکی از مشهور ترین عکاسان جنگ به شمار می رود همواره با آثارش نسبت به فقر و نزاع و خشونت انتقاد کرده است.  دونالد مک کالین که در سال 1935 در منطقه ای فقیرنشین واقع در شمال شهر لندن و در خانواده ای فقیر به دنیا آمد بعد از گذراندن دوره خدمت ملی اش در نیروی هوایی پادشاه، وارد حرفه عکاسی شد.
 
ادامه مطلب ...